Stark energihöjning
Sen en liten tid tillbaka påbörjades denna starka energihöjning som påverkar väldigt många av oss på flera olika sätt. Inne i den låsta delen har jag skrivit om det här och det visar sig att alla kursdeltagare märker av det här också, så jag vill skriva om det här till er medlemmar också så att ni förstår vad det är som sker om ni märker av dom höga vibrationerna vilket jag är säker på att många av er gör. Det som händer nu är att vi går mellan världarna, jag har haft väldiga upplevelser då jag varit orolig för att jag ska dö för det har varit så starkt och jag har befunnit mig i en högre energi. Jag fick igår under cirkeln veta av ett par deltagare som har studerat mayakalendern och mayakoden att just det här står där.
Vi kommer gå mellan världarna en tid inför en stor kraftig energihöjning som sker i november och det handlar om att jobba mer med kärlek, släppa gamla mönster och negativa handlingar. Missunnsamhet, elakhet, avundsjukor m.m. kommer att vändas för dom som vågar och vill följa flödet och gå in i energierna med kärlek. Vi ska gå in i energin, dom som inte vågar eller vill stannar kvar och får jobba hårt tills nästa stora höjning sker. Många fler kommer att jobba med andlighet på olika sätt. Vad kan då hända med oss? Jag stolpar upp en del här men självklart kan det vara mer och då får nu som vet hjälpa mig att fylla i det :)
Du kan känna dig febrig men du har inte feber
Du kan känna att du försvinner bort nån sekund
Du kan vara väldigt trött, ont i kroppen och huvudvärk
Du kan känna dig nedstämd men vet inte varför
Du kan glömma saker som du har sagt eller gjort för en liten stund sen.
Du kan uppleva att det vibrerar i din kropp
Du kan bli väldigt yr
Du kan känna dig paralyserad
Du kan känna rastlöshet och otålighet
Du äter mycket mer och blir mer törstig eller helt tvärtom, du äter mycket mindre och dicker väldigt lite vätska
Du kan känna dig extra irriterad eller tvärtom, känner mer lugn än tidigare.
Du kan känna att du behöver jorda dig extra mycket nu
Du kan märka att det sker saker omkring dig med konflikter t.e.x som handlar om gamla mönster som kommer tillbaka och du kan se dina egna mönster på ett annat sätt och/eller på ett djupare plan.
Våga gå in i energin även om du känner rädsla eller motstånd, meditera är ett bra råd. Du höjs i en energinivå som är större än vanligt så du påverkas starkt nu. Alla kommer heller inte att klara av denna energin men när man får förståelse för vad som händer så kan det vara lättare att ta sig igenom det, tillsammans med andra kan man stötta varandra i förståelse.
Även våra barn som är så enormt känsliga märker av det här och vi kan hjälpa dom genom att bara finnas där när det blir turbulens inom dom och prata med dom större barnen som förstår.
Berätta gärna hur du känner att du påverkas av det här.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Börjar tro att det inte var en slump att jag hittade hit
…

#1 Allt har en mening ;)
Elisabeth

Aha! Det förklarar saken. Har känt mig väldigt matt och håglös rätt länge och har verkligen grubblat vad det kan bero på eftersom jag varken är deppig eller sjuk.
Det känns verkligen att något är på gång, jag känner mig väldigt rastlös och liksom otålig.

#3 Just det, rastlöshet glömde jag ju skriva in där så det ska jag göra nu. Du vet att vi finns här och den här tåden är bra att skriva av sig i.
Elisabeth

Tack för det Elisabeth!
Det känns bra att veta detta eftersom jag inte är sjuk i ordets traditionella mening - jag behöver inte uppsöka läkare, etc. Funderade ett tag på om jag möjligtvis var på väg att bränna ut mig eftersom jag verkligen tappat lusten till mitt jobb, men det känns ändå inte så.
Det har dessutom hänt en hel del i mitt liv den senaste tiden, det har varit sorg och glädje om vartannat. Har även träffat en person som det uppstått någon form av kemi med och har tänkt att det är tankarna på och kring honom som tar massor av min energi - men det är ändå inte bara det.
Vet ni hur man kan hantera detta, förutom att meditera? Supertacksam för alla tips, det är lite jobbigt att känna sig hängig och låg.

#5 För mig är det viktgt nu att komma ut på promenader i friska luften, sen är det bra att som här skriva om det tillsammans för det ger en ny styrka genom att man tillsammans förstår och pratar om det. Hitta det som känns bäst för just dig, det är så olika med vad vi alla behöver göra i såna här situationer.
Elisabeth

Ja, nog känns det alltid… Både i kropp o själ, liksom i relationer där det väljs krig istället för kärlek o kommunikation. Blev mitt i allt som händer inuti o runt omkring väldigt glad när jag gick in på youtube och Magentapixies sida. Där var det en man som talade om att de ljusa, starka kärleksenergierna som kan ses från andra dimensioner runt jorden har vuxit i styrka senaste tiden.
När man får klart för sig att man inte är ensam om att må som du skriver Elisabeth, så känns det ju bättre och den rädsla som många känner kanske kan få försvinna. Vi är inte sjuka - vi håller på att bli väldigt, väldigt friska. Och lyckliga…
Tack för så fint skrivet Elisabeth!
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Ska göra så, och även bara försöka låta det vara, acceptera att det känns rastlöst och otåligt och istället försöka ha tillit till att det blir bättre.
Tack för tipsen och det känns toppenbra att kunna skriva av sig här!
Jaha ja…
kanske det förklarar turbulensen i kärlekslivet just nu..det var som attan. Då härdar jag ut och spär ytterligare på med tilliten *L*

#9 Bra tänkt! Kämpa på med kärleken :)
Elisabeth
Hur vet man till 100 att symptom är pga detta och inte något som ändå kan komma i ex. ens andliga/personliga utveckling? Jag har väl visserligen märkt av konstigheter på sistone, men jag känner att det är för att jag jobbar med mig själv och då kan det hända mkt känslomässigt osv.. Så hur vet man då om det har med detta o göra eller både och?
Det kan ju ingen veta med 100% Det gäller att gå på sin känsla i detta. Själv tycker jag att det Elisabeth-J har spaltat upp kan kännas lite allmängiltigt. (Obs, ingen kritik till Elisabeth-J, bara min syn på saken.)
Men detta med kärleken, det kan min själ lyssna på eftersom jag verkligen undrar varför jag jobbar med detta just nu. Det ger mig en liten hint liksom. Plus allt annat jag redan har förstått om mig själv. Det är ju ett evigt pusselläggande, det som kallas livet *L*

#11 Som jag skrev i inlägget så handlar det om en stor energihöjning vilket gör att man märker av det på starkare och tydligare sätt än annars. Det händer mycket när man håller på med personlig eler medial utveckling men med det här så är det starkare och kan också vara väldigt annorlunda än annars. hur du vet det? Det känner du själv om du vet hur det kan kännas i normala fall när du går igenom en period av nedstämdhet t.e.x.
Elisabeth

Herregud Elisabeth,, jag blev rent paff.. Jag har ju varit inne i allt det du skriver här nu den sista månaden.. Allt var på pricken och jag har inte visst vad det är med mig.. Har även haft tryck över vissa punkter i huvudet. Speciellt vid tinningen och vänster sida, men ibland även på höger baksida av huvudet.. Det kommer bara helt utan förvarning. Jag har kollat mitt blodtryck och det är inget fel, utan det är säkert en utveckling som jag ska igenom .. Jag har visseligen känt att det hänt mycket, men aldrig har jag trott att alla dessa åkommer har med min utveckling att göra..
Tack för att du skrev detta.. Kram vännen,, Ha det gott //Maria
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Okej.. Tack för era svar.. Men jag känner inte av någon speciell energihöjning, vet inte hur det ska kännas även om det står exempel på det.. Det är väl inte meningen att jag ska märka av det isåfall..

#15 Alla är olika käsliga, är man väldigt känslig så kenner man det väldigt starkt, är man mindre känslig så kanske man knappt märker av något alls. Så det beror på hur känslig man är på att känna energier.
Elisabeth

Hmmmm….jag har haft huvudvärk i flera dagar som inte går bort av vare sig Ipren eller kaffe……..
jag känner igen mycket av det som beskrivs, faktiskt inte bara med mig själv utan även mina närmaste. Trötta ,låga och håglösa är nog en bra beskrivning och det började redan för en månad sedan. Precis efter semestern brukar man vara pigg. men inte vi inte 
Men jag vill gärna se framåt. Vad väntar när detta är över - vad händer egentligen i november och hur kommer vi sedan att känna oss?
Det är bra att veta vad det kan bero på när man känner sig som en skälvande inälva ibland.
Tycker att jag märkt att jag har svårare nu att komma ihåg och att lära mig nytt; i alla fall i den "vanliga" världen, och visst känner jag att jag ibland står med ett ben i den vanliga världen och ett ben i en annan värld. Får jobba hårt med att bli jordad.
I sammanhanget minns jag en dikt jag läst en gång:
Är jag en människa
Är jag ett ting
eller bara något som virvlar omkring

Jag har då känt av en konstig diffus huvudvärk som kommer o går,konstigt glömsk oxå,jag som har stenkoll annars..vet om att jag är känslig,men inte så här mycket!?men det har ju sina förklaringar när jag läser här..jag har t.o.m känt av ångest en aning som jag ej haft sen jag var i tonåren!
för att underlätta för mig själv så går jag ut för att få luft,eller sätter mig ned i lugn o ro och låter tankarna vandra fritt..tänker på andningen,oftast släpper huvudvärken då..men det kommer o går..
Var kommer uppgifterna ifrån? Var har du funnit dem?
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
#16 Då får jag fundera o kolla upp det mer, för jag vet att jag är en väldigt känslig människa.. Även om jag inte har utvecklats så mkt medialt så har jag präglats av min uppväxt och blivit väldigt känslig, kanske jag varit det sedan jag var liten eller om det har kommit mer sedan jag började utveckla mig..

#21 Det är uppgifter från olika håll och bl.a det jag skrev i tråden om mayakalendern och mayakoden. Det står om det här i flera olika gamla skrifter har jag fått vetskap om men minns inte vad dom heter just nu. Det här är samlad information som har framkommit genom diskussioner om sånt som sker nu och många har upplevt och upplever det på flera sätt och personer har då berättat vad dom har fått vetskap om angående det här.
Elisabeth

Det er en ting jeg har undrat på, men som jag efterhvert kom fram til at måtte väre på grunn av sterke energifrekvenser for tiden, for :
Jag går rundt och har mycket "ljud" i hovudet. Inte direkte ljud, men mer som ekko i en lang tunnell kanske. Det durer som et helikopter. Det kan också kännas som om jag er "on the air", he he he he. Som om jeg er på en radiofrekvens, på et sett, och at jag står midt i en höytaler, eller nåt.
men- kan det skyldas energihöjningen du berettar om, elisabeth?
Eller er det nåt helt annat?

#24 Jag har hört flera som har berättat för mig om det du beskriver, så du är inte ensam om att märka av det :) Bl.a så har min ena son upplevt mycket av det sista tiden.
Elisabeth

Tack ElisabethJ, skönt att läsa - tror att det stärker mycket att man inte känner sig "alena" i detta!
Känns som det är väldigt omvälvande tider just nu…blir mest nöjd nu i det lilla och med en virkning i handen.
Mår bäst av att jorda mig, ta det lugnt och bara vara.
Orkar nästan inte att se stressande nyheter på tv och känner en mycket större distans till sånt jag tyckte var ok förr.
Är underbart tacksam och glad att jag har mina vänner som upplever samma saker.
Jag har börjat se massor av läskiga saker när jag skall sova och kan inte sova bra för jag drömmer massor.. Jag får blider som poppar upp mycket dåd och då.. Det är nog det jag känner och så är jag supertrött hela tiden somnar kl 22 senast vilket för mig är väldigt tidigt…
#23 Tack! Intresant - men jag måste få fråga om alla symtom eller vad vi ska kalla det - är det ifrån olika männskors uppfattning eller ifrån någon lära som typ maya kalendern.
Obotligt grundlig:-)
Vänligen Jane
Jag kan kopiera listan som Elisabeth skrivt rätt av….de är ju jag just nu.
Känner en "tunghet" i kroppen också som att gå i gelé….skulle gjort en massa men får inget gjort. Jag ska tvinga mig ut med hunden nu. Vet att det känns mycket bättre efter en nypa med frisk luft.

#28 En del finns skrivet och en del är självupplevt hos personer, inte bara nu utan även under tidigare energihöjningar.
Elisabeth
Hmmm…ok, om jag ska ta till mig allt det här, så mår jag sådär hela tiden….är också intresserad av varifrån infon kommer, det är för mig viktigt att ha lite att stå på och inte bara hoppa rakt in i "egendiagnoser" . Onekligen intressant men har läst och lärt om samma sak de senaste 28 åren och inte har jag märkt att människan är mer andlig idag än hon var då, trots påstådd energihöjning…visst kan jag låta cynisk men för mej är det mer intressant att om allt det här är nåt som sker i verkligheten och vad gör vi åt det så fall…hur använder vi denna energihöjning till Moder Jord och Folkets bästa? För det mesta så verkar det som om människan i stället lägger fokus på sitt mående och mediterar mera, går in i sig själv…osv. Men nog kunde vi väl använda denna energigåva bättre i alla fall?
Hej hopp därute…kram på er

#31 Det är ju därför vi har den här tråden för att göra något bra av det och inte bara gå in i sig själv, vi kan alla tillsammans hjälpas åt att lyfta energierna på ett positivt sätt, med glädje och kärlek. Sen handlar det ju om att man inte ska sitta själv och tro att man är galen, utan man får ta del av att andra också har upplevelser m.m. och då känns det ju lättare för många. Under dessa veckor har jag kommit i kontakt med så många som har det jobbigt med just det här nu och därför kände jag att det är viktigt att fler förstår vad det kan handla om med det man upplever. Så det här ska vi alla använda på ett positivt och bra sätt, det är det som är syftet.
Elisabeth

Du har så rätt i det du skriver Elisabeth. Men ibland så undrar jag om det kan vara så att vi som har varit andliga sökare i kanske 20-30 år har gått igenom en del av detta redan under tidigare år. Frekvenshöjningen har ju egentligen pågått ganska länge men blivit mer o mer tydlig och kraftigare på senare tid. Personligen känner jag igen symptomen sen många år tillbaka. Idag känner jag mig mest lugn ibland rastlös. Hoppas det beror på att jag rensat ut det värsta och någon enstaka värk här o där som försvinner av sig självt.
Mer om symptom:

Jo tack, nog känns den av alltid. Men för mig är det bara positivt och egentligen inget nytt. Den enda skillnaden jag tycker mig mära är att andra plötsligt blivit väldans intresserad av vad jag håller på med. Jag menar andra som annars ratat och sagt hokus pokus å flum å allt va de kallat det.
Men visst är det positivt, men det äär ju inget mot vad det komemr att vara vid juletid, då skruvas volymen upp lite till.
- "Hur vet du det?" kommer säkert många att fråga.
- "Jag bara vet." svarar jag dessa.
SEV 

#34 Det ska vara positivt också, vad roligt att fler tycker att det är intressant :) Det är ju också en del av det här att fler blir mer intresserade och går in i sin egen utveckling, det är en härlig energihöjning och det är en stor förväntan på det som kommer :)
Elisabeth
Väldigt intressant det här… har varit ganska trött sedan midsommar. Mycket rysningar över delar av kroppen utan att jag varit frusen. Sitter inte helt still på mitt jobb eller hemma, så att kroppen somnar av att sitta i samma ställning en längre tid är det inte, så jag har undrat…
Det trycker kraftigt mitt mellan ögonbrynen väldigt ofta och även ett brännande men lindrigt tryck över toppen på huvudet. Trycken är olika… det mellan ögonbrynen kommer utifrån, gör nästan lite ont. Det är som om det vill igenom men pannbenet är för starkt.
Det över toppen på huvudet är är mer brett och mer "brännande".
Det trycker också över halsgropen, och det kan vara lite jobbigt.
Har varit hos doktorn för tröttheten och fick antibiotika, märker en liten skillnad.
Jag mediterar i princip varje dag. Det ger mig styrka, mod och frid. Känner lycka. Fast jag inte "pratat" med någon eller "sett" någon under Meditation. Men jag ryser i vågor hela tiden.
Jag vill väl inte riktigt ta till mig maya-kalendern… har inte fördjupat mig i den, men vill inte att världen tar slut 2012. Jag vill leva detta liv mycket längre än så.
Jag är glad. Är du?

#35 Ja, det har talats om det länge nu, många kommer med datum (som jag gjorde nyss), men det mest kända är väl 2012. Visst, nåt händer 2012, men nåt händer 2011 åxå, å 2010. ha ha ha.
Men den energihöjning vi nu alla känner av är bara en förberedelse inför något större. Så mycke större att vi behöver förberedas i etapper. Å som vanligt då så kommer massor av personer med datum och anledningar å så. Men, det som kommer finns ju inte, så ingen kan ju berätta om vad det är. En dag vet vi, kasnek 2012. *ler*
Hur som helst, allt blir bara ljusare och ljusare.
SEV 
#30 Tack Elisabeth- Intresant - men håller med Oonna - inget nytt under solen :-) förekommit i alla år! och lika fantastiska höjningar varge gång:-)
Vi får våll se hur det blir anorlunda denna gången då!
Vänligen Jane

Howliten
Du behöver inte vara orolig, världen går inte under 2012.
Å se det såhär, ingen vet ju VAD som ska hända, nåt ska gå under, olika datum finns tillgängliga, men men, millenieskiftet var väl ganska bergis den sista dagen.
Nåt ska gå under, kanske är det Djävulen, Gud å Jesus som bråkat klart, kanske hade Belsebub bara på sig tills Mayakalendern tog slut, kanske är det då belsebub går under å hela världen kommer att leva i harmoni.
Så var lugn, du har den tid du har här bland oss dödliga.
SEV 
Intressant läsning Elisabeth, vill gärna veta mer så vart någonstans kan man läsa om dessa energihöjningar? Hur fungerar det med att gå mellan världarna och hur märker man det, verkar spännande och man vill ju studera detta fenomen ingående så man förstår och klarar av det hela lite bättre.Nog har jag oxå känt av allt det här du skriver om men det är något jag alltid haft så länge jag kan minnas. När började den här energihöjningen att påverka oss och hur länge håller den på. Har du tips vart jag kan leta information

Visst är det här något vi har känt under många år men som jag skriver där så handlar det om att vi kan känna av det mycket starkare nu.
Elisabeth

Ett tips är också att läsa böcker som handlar om det här.
Elisabeth
Elisabeth. Jag bara gapar. Det är så mycket som stämmer.
Ibland känns det som man skulle behöva ta tjänstledigt för att rå om sig själv under en period.
Du kan känna dig febrig men du har inte feber
Sån känner jag mig alltid bland
- Du kan känna att du försvinner bort nån sekund
alltför ofta
- Du kan vara väldigt trött, ont i kroppen och huvudvärk
stämmer precis. Det är ingen jättehuvudvärk. Men har hålt på mer eller mindre var dag sen i augusti. Oftast bara lite irriterande jag kallar det spänningshuvudvärk.trött utan anledning och sen har jag ju min lilla axel.
- Du kan känna dig nedstämd men vet inte varför
jepp, men sån tycker jag jag varit förrr också
- Du kan glömma saker som du har sagt eller gjort för en liten stund sen.
hmm, åldern kanske
- Du kan uppleva att det vibrerar i din kropp
nja, den har varit still
- Du kan bli väldigt yr
inte så ofta, men har hänt
- Du kan känna dig paralyserad
Nja, ej av skräck, men jag kan stå still i tankarna
- Du kan känna rastlöshet och otålighet
fnissar, jo men visst
- Du äter mycket mer och blir mer törstig eller helt tvärtom, du äter mycket mindre och dicker väldigt lite vätska
nja, har alltid tyckt om mat, men har faktiskt kommit på att jag nog äter mindre
- Du kan känna dig extra irriterad eller tvärtom, känner mer lugn än tidigare.
Kan bli irriterad, men samtidigt inser jag att det bara är mig själv det påverkar, tar jag livet för vad det är, så mår jag bättre själv
- Du kan känna att du behöver jorda dig extra mycket nu
vet inte
- Du kan märka att det sker saker omkring dig med konflikter t.e.x som handlar om gamla mönster som kommer tillbaka och du kan se dina egna mönster på ett annat sätt och/eller på ett djupare plan.
ja, ibland tror man ,man är privatpsykolog
- Våga gå in i energin även om du känner rädsla eller motstånd, meditera är ett bra råd. Du höjs i en energinivå som är större än vanligt så du påverkas starkt nu. Alla kommer heller inte att klara av denna energin men när man får förståelse för vad som händer så kan det vara lättare att ta sig igenom det, tillsammans med andra kan man stötta varandra i förståelse.
**Måste se till att ta mig ikragen och börja med detta, kan bara vara positivt
**Även våra barn som är så enormt känsliga märker av det här och vi kan hjälpa dom genom att bara finnas där när det blir turbulens inom dom och prata med dom större barnen som förstår - **Barnen är vuxna sen länge men pratar med dem gör jag gärna om de tar upp det
**
Tack förresten Elisabeth för allt du skriver här. Har Du tips på böcker?
Var rädda om varandra
Visst känner jag också av det, men din beskrivning stämmer inte riktigt på mig. Sjukdomskänsla och trötthet i kroppen, yr och försvinner i bland… så långt stämmer det. Men humöret är på topp och energin flödar (även om den inte räcker) och jag känner förväntan inför framtiden.
tack SEviking! Det behövde jag höra!
Har haft inbillningar om att världen ska skaka och att allt som vi känner idag inte kommer stämma sen.
Oavsett hur mycket pengar, egendom vi har idag så kommer vi allihop stå kvar efteråt med lika mycket eller egentligen lika lite, vad det gäller det materiella.
Inga domedagsprofetier, eller så, de kan ju göra en galen i sig. Utan bara en att vi går tillbaka en del och hinner ikapp oss själva.
Vet inte hur de började dyka upp hos mig, om det var en dröm eller en dagdröm… vet egentligen inte om det är något att bry sig om alls…
Tack också för länken, var inne och läste artiklen, den hade ett och annat till mig med.
Jag är glad. Är du?
Vad betyder det att gå mellan världarna? Och vad händer kring jul? Vad skruvas upp?

Känner igen mig i mycket utav det du skrivit. Jag undrar om det även är därför jag inte känner för att göra någonting annat än att meditera, filosofera och läsa. Känner att jag liksom inte riktigt har tid att "slösa" på annat oviktigt:)
Förvisso så kommer det perioder då jag har allt mitt fokus på det andliga och jag vill gärna skärma av mig och ha mycket ensamtid.
Kan ju hända att det är synkroniserat med tider då energihöjningar sker.

#45 Det som står där betyder ju inte att man känner eller upplever allt det där och det kan ju även vara annat, det där är bara några exempel.
Elisabeth

Varför ska ni göra någonting speciellt alls? vad är det som blir bättre för det. Okej, ni kan ändra eran livsfilosofi hur mycke ni vill, men tror ni verkligen det hjälper?
Om ni är nyfödda och helt rena från förtreter, ja då kan ni ju känna er nöjda, men bara för att ni sitter å mediterar er blå nu då det börja brännas så blir ni med i högen som kommer att skonas?
Nä gott folk, det är inte så det går till. NI känner er manade att bli kristna/andliga/shamaniserande/buddister å allt va det är, men det är enklare än så.
Öppna era hjärtan, släpp in kärleken, ge kärlek. Å det finns inte den skeptiker i världen som kan komma med nå vetenskapligt i det.
SEV 
#50 Håller med dig SEV
Varför inte bara vara bra på att vara sig själv!
Undrar hur plassebo - funkar i denna tråd? 

Jane
Vad är plassebo? Förklara dig gärna!
SEV 
jag tänker faktiskt inte göra något speciellt, jag fortsätter och tar dagen som den kommer 
här finns att läsa om placeboeffekten

Från så många håll i historien har den här tiden förutspåtts, bl a från de visa hopiindianerna, omnämnda maya och förstås vår Jesus som gav lite manual hur vi kan ta "resan" med oss själva. Själv känner jg när jag läser vissa författare, får olika länkar som berättar om den här tiden att det bara klingar an. Det här vet vi nog på själsnivå inom oss.
Karen Bishop, Barbra Marciniak, Oprah Winfrey med sin nätworkshop med Eckart Tolle, Magenta Pixie på Youtube - därifrån finns det massor av intressanta länkar.
Såg en del av den fantastiska Eckart Tolle imorse till morgonkaffet, där han helt lugnt påpekar att antingen så hörsammar man och följer med i utvecklingen eller också inte. Det är heller ingen ide försöka övertyga någon, fyller ingen funktion.
Att mycket händer med oss nu, tror i alla fall jag att många är överens om. Det kanske är så "enkelt" att vi börjar komma till den kritiska punkten vi människor där vi inte längre kan bubbla omkring i tillvaron i total ignorans och förnekelse.
Eckart Tolle har även skrivit en bok, som den fria workshopen baseras på, A New Earth. En fantastisk man!! Workshopen kan man gratis ládda hem, 10 delar. Mumma för själen!

att uppfatta, tolka, krever at man er aware.
Og selvfölgelig er det ikke nytt at det er energiforandringer. Men denne tiden er också i forändring, och denna gongen med större global bevisshet omkring det. Det er et massivt uppvaknande nu, och mera och större vil det bli, vi er på väg. Det handlar om bevissthet på flera plan. Det vil naturligvis beröra mer enn för ;)

Jag har själv en tid haft upplevelser angående det här och fått budskap om det men det är ingenting som jag tänker redogöra om på ett öppet forum. Jag skapade tråden i ett positivt syfte efter att ha fått ta del av många personers funderingar och efter diskussioner med andra som har fått vetskap om detta. Det var som sagt i ett positivt syfte för att kunna hjälpa andra att förstå och att man här tillsammans kan hjälpas åt för att höja det med glädje och trygghet istället för rädsla och ovisshet, att kunna vara i det, som Margareta skrev, att bara ta en dag i taget i lugn och ro. Att vara sig själv som du skriver Jane, är väl något som är viktigt också och jag tror dom flesta här är det med.
#54 Tack för tipset Trisha, den ska jag ladda hem :)
Elisabeth

#56. Ja, och du kom med goda forslag til hur man kan takla det, och en upplevelse av at inte vara alene om at känna alt det nya och konstiga. Man bliver lite rubbad i sin eksistens.
Innlegget ditt utvider forståelse, ger redskap til hur man kan möta detta- for många. En påminnelse om at hålla seg uppen, tex, inte stänga av, att leva i kärlek och glede, fokusera på tillitt, etc. Et godt skriv från din sida, elisabeth, dina ord bestrålas av dina goda intensjoner :)
At någon inte föler det er nåt pågång, och at någon föler det er massa pågång- er som det skal vara :) men man kan stå sammen i mångfaldet, och vara nyfikna på varandras verkligheter, istället for att stå emot varandra och rista på hovudet av forskjellene :) Vi står alle der vi skal stå, for at kunna bevitna helheten.
#56 Jag säger inte emot er Elisabeth - utan är Ärligt intreserad och av placeboefekten - vi kan gå längre tillbaka med den även i Trichas inlägg #54 är också intresant när Ecart tolle utrycker sig så i TV - vilken placebo efekt blir det? Jag är bara ärligt nyfiken! i dessa efekter av mass placebo.
Sen om det är dåligt eller bra - det får betraktaren bedömma!
Låt säga att man får folk att tro på jordens undergång 2012 - vad blir följderna av detta - jo att fler och fler tänker att jorden ska gå under då - vi skapar med våran tanke - eller!
Det är ju ungefär samma sak som medium att tala om för sin sitter att 2012 ska du dö - det gör man ju inte! vad är det för vits med det!
Eller att man säger att du ska uppstiga till högre frekvensnivå och kanske åka till en annan planet 2012 - vad är vitsen!
Ecart tolle antyder att antingen så hörsammar man och följer med i utvecklingen eller också inte. Det är heller ingen ide försöka övertyga någon, fyller ingen funktion.
Hur ska vi tolka det - de som aldrig har hört talas om ecart tolle eller dom andra själasörjarna. De i tex u länder ellr andra kulturer och aldrig hört talas om detta - höjs inte deras energier då!
Varför shåsa upp sådant här - händer det så händer det - inte för jag själv tror att jorden förintas endast startar en ny cykel- likt den kvinna hon är! Om inte vi männskor förstår att vårda henne vårdar hon sig själv.
Däremot kommer nog vår infrastruktur slås ut ganska snart och all aktivitet av vår kära jord ger elektromagnetiska känningar hos oss, ja
Om ni vill kalla det för energihöjningar så är väll det okay.
Vi har ju sett förr vad denna masshysteri skapat var gång det talas om jordens undergång - jo en massa destruktiva sekt handlingar med massmord(de skulle också energihöjas) destruktivt leverne- knark dråger och kriminalitet. Oro i stärsta allmänhet - men även mycket gott med ,inte att glömmas bort!
Hur det än blir eller är, är det viktigaste hur du själv väljer att leva ditt liv och vara gentemot dina medmänniskor - det är inte hur högt man klättrat på energihöjar stegen som räknas - det som räknas är du som indevid och dina handlingar!
Man ska inte beundra dessa mästare eller lärare man ska leva deras bud. Att sätta upp dem på pidestal och dyrka dem och sedan inte förstå att leva efter de universiella lagarna - och att förstå att inte beundra/dyrka dem som person som ska visa vägen. när vägen finns inom dig lika synligt för dig som för Jesus eller budda osv…..
Vi är alla systrar och bröder
Personligt ansvar för allt gott och ont du gjort på jorden… osv….
Titta i den andra tråden om de som ska komma den 14 oktober- moderskeppen - läs om vilken efekt det har på våra ungdommar som läst i den tråden - de vågar kanapt läsa iden av rädsla att utomjordingarna kommer! elller?
Vad är det för bra med att skräma upp andra!
Vänligen och ui all välmening Jane

Det som händer i november 2008 är att enligt mayan så avslutar vi den "femte natten" som har dominerats av mayaguden "Tezcatlipoca" (mörkrets härskare, som står för förstörelse och tillbakagång) och hans ganska jobbiga energier.
Den femte natten påbörjades den 19:e november 2007 och är slut den 13:e november 2008.
Den 13:e november 2008 - 8:e november 2009 har vi Dag6 i mayakalendern och den gud som då råder över energierna är guden "Yohualticitl" - som står för Återfödelsen Pånyttfödelse och blomning.
Det är därför man kan förvänta sig att det blir positiva energier och stor andlig utveckling för de människor som vill anamma detta.
Ni som är andliga och tror på detta med frekvenshöjningen, mayakalendern osv. Håll ut, och håll er till er egen sanning. Mörkrets företrädare är många fler än ljusets och finns överallt för att förvirra och försöka förhindra människans väg till upplysning och en bättre värld. Tänk på detta, att de finns överallt och är inga "svartmuskiga banditer" utan precis vanliga människor, som inte ens själva vet att de är i mörkrets tjänst ibland.
Tro bara på din inre röst och det du tycker stämmer för dig själv. Då kan du aldrig komma fel!
Munay / Jerry

I min värld och mina tankar så ser jag inte någon undergång, utan istället en förhöjning av vårt medvetande. För att än en gång hänvisa till hopiindianerna - det tredje världskriget pågår nu, precis som dom förutspådde. Det är inom var och en. Ska vi välja "The good red road" som indianerna kallar det när man lever i total respekt för helheten - Moder Jord, djuren och mänskligheten i symbios, eller ska vi gå The black road, där pengar, girighet, makthunger ska leda våra steg?
Jag tror den här starka energihöjningen handlar om att vi tar in mer ljus och lyssnar mer på våra själars djupa kunskap än vi gjort förut. Ju fler vi är som väljer en kärleksfull väg, desto vackrare blir vår värld. Eftersom jag inte tror på döden som många gör, utan att den är ett steg in i ett annat tillstånd för våra själar så är jag varken rädd för det ena eller det andra. Men tror ändå inte att förutsägelserna och energihöjningen och pratet om denna viktiga tid handlar så mycket om jordens undergång, som det handlar om att vi behöver bli medvetna om hur vi hanterar jorden, universum och allt liv omkring oss.
Vad gäller moderskeppens ankomst eller inte, så ligger det här ute på hur många sajter som helst, och våra ungdomar är ute på nätet. Ofta. Här finns kanske chansen att några av oss kan ha en lite mer avslappnad attityd till det faktum att det finns mer än ögat sett hittills och att det inte behöver vara något att vara rädd för.
Är det så att någon blir rädd av något som dyker upp här på ÖN, så finns ju fördelen att man kan bolla sina tankar och få lite andra synvinklar på det som händer runt omkring oss just nu än att vara livrädd för förändringarna. För förändras måste vi. Det är inte bara isbjörnarna som drunknar, vårt mänskliga mående är många gånger som en strandad val….
Intensiva saker pågår just nu och det lär bli mer. Tycker det är bra att vi kan diskutera här om hur man kan må, så blir stegen och dagarna vi lever lite lättare. När vi förstår att varenda en av oss som tar Ljuset in i oss, som Little Crow sa - fine mannen - åstadkommer en enorm skillnad. Vi kan hjälpa så många med att vara vårt inre starka ljus, tala om att den här tiden är nödvändig för att vi ska vakna och börja LEVA.
Underbara Donna Talking Leaves, en kvinnlig medicin/shamankvinna jag gått för, upprepade ofta för oss några saker:
We have to break the conspiricy of silence
We must never ever hurt the children (our own inner o kids)
Walk in Beauty
Fortsätter vi hjälpas åt att klargöra vad det är som händer nu, så blir nog chansen till ett härligt uppvaknande när vi tar 100% ansvar för vår jord, oss själva och varandra så mycket lättare.
Utan att ha läst alla inläggen här så vill jag gärna kommentera #33 - där det står väldigt bra beskrivet och dessutom lite lugnande ord på vägen.
Det som jag inte funnit någon annan stans fann jag här, nämligen näsrinn, alltså plötslig rinn-näsa som kommer och försvinner lika snabbt.
Och visst blir man påverkad både fysiskt och psykiskt vid en andlig uppvakning. För min del tror jag det började i mitten av 90-talet. 93/94 då förändrades jag väldigt och kände att jag inte längre klarade av att vara tillsammans med mina vänner. Jag började mitt sökande redan då, men den stora förändringen kom 1996 och varade i några år. Det var du min Kundalini började stiga. Jag vill inte berätta några detaljer men jag kan säga så här att jag själv trodde jag hade blivit sinnessjuk, att jag inte var som jag skulle och att jag förmodligen behövde låsas in. Jag trodde jag var galen.
Sen lugnade allting sig från 2003 och fram till för ett år sedan ungefär. Men kulmen kom egentligen inte förrän nu i våras under mars/april. Sen har det lugnat sig över sommaren men nu vete sjutton………. Det är olika sympton för varje "fas". Under våren var det mycket arbete med mitt tidigare liv, barndomen, förhållande till alla människor som varit kring mig, mina jobb osv. Allting har vänts ut och in på och sen har det blivit lugnt.
Nu känns det mycket fysiskt däremot och även mentalt. Jag får tankar och grubblerier (som ni säkert har märkt inne på Existens)
Det bara kommer till mig dessa djupa tankarna och funderingarna och triggar mig något väldigt, så även om frågeställningarna är komplexa ibland och jag vet jag inte får något konkret svar så har jag en stor glöd att ändå föra fram funderingen.
Och så blir det en massa svammel, som nu.
Jag tror att det varit frekvenshöjningar förut men inte så stora som nu.
Nu ska jag börja läsa från #34

Kram Gilla

jag har inte tänkt at alt fuzzet om 2012 handlar om jordens undergång i ordets rette forstand. Kulminasjon er mitt perspektiv runt detta tema. Och vad som kulmineres jag skal väre j**** forsiktig med at gå vidare med att uttala mig om, he he.
Det har alltid värt utveckling, framgång, endringer, progresjoner, evolusjon, etc. Samtiden er aldri konstant. Det går alltid vidare :)
Och mycket av bevissthetsendringene märks jo inte engång ;)
Ang 2012:
det blir litt som pakken runt The secret, man kan ha forskjellige uppfatningar av vad som egentligen sägas och illustreras. Någon tror kanske at det dom säger handlar om tro och magi, som att nån/t "der ute" fiksar det du önskar deg, , at man kan gå runt och kasta runt seg en massa Spells. Och dermed ser det konstigt ut, och man "tror" inte på det. Och bliver skeptisk.
Mens andra igen, forstår de samma orden och budskapen på et annet sett, och kan uppfatta det som en slags logisk psykologi, om hur man skapar sina egna erfaringer, tex, hvor man bliver känd med sina själs intensjoner etc. Hvor det hele kulminerer til å bli et redskap til att håndtera sig själv och livet och verden, tex. Intet mere, intet mindre.
bara några tanker i natten :)

Jag har suttit och läst runt på nätet om 2012 och enligt min egen tolkning så föreställer jag mig att "jordens undergång" är en metafor för att den i mångt och mycket destruktiva värld vi har skapat kommer att försvinna och att vi går in i en ny tid. En tid där slöjorna lättas och vi kommer att se klarare, vi kommer att skapa en ny vackrare, mer kärleksfull värld.
Det är bara min egen privata tolkning utav det hela. Kanske är det ingen energihöjning nu, kanske är det det? Hur som helst känns det bra för mig att leva med föreställningen om att människorna kommer att öppna sina hjärtan och se på varandra med större förståelse och med mer kärlek. Det skänker mig mer hopp och kraft att försöka förändra och att hjälpa människor att öppna sig för sitt inre.
För mig känns det självklart att vilja förhöja min energi. Ju mer förståelse och ju mer medveten jag är desto mer kan jag hjälpa människor att öppna sig för sig själv. Att hjälpa dem att lita på sin egen intuition och att våga leva ut sina drömmar. Att släppa taget om gammalt skrot de har i bagaget som inte är dem till gagn och våga gå genom nya dörrar. Kommer det vågor av energiförhöjningar så tror jag att mitt högre jag är väl medveten om det och ger mig då känslan av att vilja meditera och fokusera på att öppna mig mer för högre medvetenhet. Just nu så känner jag så. Om det är en tillfällighet eller inte låter jag vara osagt.
Allt gott till er alla!
Fridens liljor

Godt sagt, Jihn :)

På Utomjordiskt i fokus finns en tråd som heter Kuthumi 10:10. Kanonläsning tycker jag. Om man grejar engelskan. Det är lite ord och inga visor över det hela tycker jag. Så givande.
Hej.
Min pappa hittade nyss den här sidan åt mig.
Jag harhaft rätt mycket problem med något den senaste tiden, de senaste dagarna som jag inte har haft förut.
Jag hade haft en vecka av en del jobbigheter redan, har vart lite sjuk och tyckt att det hänt flera förändringar som har varit mer eller mindre jobbiga och en del andra jobbigheter. På Torsdagen den 17e så var jag lite väl känslig för en del negativa saker under dagen, och sent på natten (eller snarare mycket tidig morgon) så ville jag verkligen få bort "dåliga tankar" som fastnade i mig, det handlade t.ext.ex om att jag blev skjuten eller på något annat sett skadad.
Ca kl 4 på morgonen och jag låg ned och önskade att få bort negatenergierenergierbig visualisation - som helt plötsligt kom fram, detvisualisationör mig att skriva om detta (trycker på olika ställen på huvudet och sådant) (några få konstiga syner verkar det som också nu när jag skriver detta..) - men första gången var liksom om ett slags "oändligt tal" som min hjärna skulle räkna ut… det gick för snabbt och för mycket… stort… så att jag blev helt konstigt …. jag rusade upp från sängen och kände mig livrädd, superstressad/hypernervös, "kosmisk skräck".. känna sig mycket ensam och känna sig nästan galen och vara mycket rädd för det… och ångestfull… Hjärnan överhättar.. Det tog ett tag innan det började göverhättar.mig, jag sprang runt och försökte med allt för att komma på andra tankar. Det var så hemskt.
De två andra gångerna.. (den sista var väl smärre/mindre jobbig, gick över när jag var ute i solljuset och fick friska fläktar av luft på mig) Men nä jag förösker inte förklara de…
Men jag måstnäverklförösker det här så att det inte blir så krverklgenmycket igen… aldrig mer. Jag vill må bra, vara frisk, kreativ. mm och vara Mig Själv och vara frid med mig själv och i.
Hur då "bli mer jordad"? Ja, mina "elektriska" "ledningar" behöver väl jordas… eller med annan mening, att mina energier går ner mer i jorden här o nu.
Jag mårenergiera (och glad o positiv då och då) när jag har kommit bra över det hela en stund, kan till o med kännas hur det kunde uppkommit. Men sen för mycket grubblande på det kan leda till att jag kommer in i fel igen - och minsa känslan av det är hemkst, de gångerna jag minskade var psykiskt påfhemkstde ja.. var som sagt rädd för mit liv.
det är ju inte bra…
Jag vill att detmita vara stabiliserat och bra, inget annat… Har aldrig haft det problemet förr! Men andra hade jag,, andra…
Jag skriver lite mycket nu, ja… Men det är så viktigt.
Det är lättande att höra om andra som har liknande problem i olika former och andra problem som hänger ihop med ämnet.
Kan tillägga att jag är snart 18 år, så jag är nog lite ung för vissa andligheter och sånt… Hmm, självföretroendet och tryggheten (fsånt.ridHmmd självföretroendettigt nu. Undrar om några kan ge nåt tips till mig, högt tacksamt.
(Hmm, texten verkar vara rätt knas på flera ställen)
Förra året vid hösten, kanske var innan eller vid novembers början 2007, då så en natt när jag tittade upp i luften, och var lite skraj för "konstiga saker" att se. Så blev det sen liksom en slags otäck figur som blev *Ploff* rakt mot mig i snabb hastighet och jag blev rädd och gick-sprang iväg. Detta kanske är en slags liknelse till det jag haft de senaste dagarna nu… energier, och chakran….
En riktigt bra Meditation vore bra för mig, känns underbart när man känner sig meditativ o så, allting är klarare och man vet mer om sin omgivning ungefär och är gladare, men nog mest bra inombords.
Hmm. Måste sova nu, har skrivit detta långa inlägget ett tag.. orkar intre rättstava de felen som verkar synas, de rätt många felen som verkar se blandade ut, jag tog en halv stilnoct, blir lullig, dåsig och (känner) lite säkrare och "tyngre"… hmm
GoNatt.
Vi är mest vuxna som skriver i denna tråden - om jag var ungdom av idag - skulle jag skrämmas/eller förtjusas av att läsa sådant här- på ett forum!
Det talas om upphöjningar och att vara på ett vist sätt - då är man i gänget som blir upplyfta…….
Inte bättre en vad jehovas vittnen talade om vintern 1968-ellr var det69 - när det stövlade in hos folk och talade om att man skulle frälsa sig hos dem annars skulle man fördömmas med resten som skulle gå under - i jordens undergång - men var man bara jehovas så skulle man lyftas upp till en ny värld! de godtrogna!
Jag var 8-9 år, ingen tog hänsyn till oss barn som stod och lyssnade förfärade över det som skulle ske - det var ju vuxna som sa det - då måste det ju vaa sant! Jag grät mig igenom julafton- då de kom- för på juldagen skulle det vara över - och jag var så ledsen att jag inte skulle hinna prova min nya pulka!
Kanske e jag skadad av den händelsen - men jag tycker inte det är bättre att basunera ut sådant här som ni gör på ett öppet forum - där små barn kan gå in och läsa - att andra forum gör det - legaliserar inte att ni ska gör det!
Min åsikt och därför håller jag inte med i detta - även om jag inte säger att ni inte har rätt eller fel. Tycker bara att när det rör så stora saker som världs uppfattningen - kanske man ska hålla det inom en låst del för vuxna intreserade - som sen kan välja att berätta för sina barn eller ungdommar sin egen tro. Detta ämne är svårt för vuxna att greppa - huur ska det då vara som barn!
alla våra barn då uppgraderas dom automatiskt rent energimässigt omedvetet då eller? tänker då särskilt på det små barnen- eller måste de vara medvetna! eller får de finnas kvar på en lägre energinivå!. Jag tycker det låter märkligt!
Jag tor allt har ett naturligt förlopp och höjs en så höjs alla - vi är ett kollektiv. Att vissa skulle höjas är att klassa sig högre en andra! alkhoholisten i ränstenen kan väll höjas lika mycket som en indisk guru - eller?
Vad händer nu med alla som läser alla dessa symtomer och är barn eller ungdommar - det måste ju bli mycket frågor och funderingar varför inte dom har de eller de osv…..
Det blev mycket funderingar ifrån mig i alla fall - kanske har jag fel eller kanske har jag rätt - det märks!
God Natt
Vänligen Jane

#63 - Hej Jihn! Det var det förnuftigaste inlägget hittills i den här tråden. Du har hajat vad det handlar om tycker jag det verkar som!
Smart tjej! 

Namaste / Jerry

#67 Även våra barn och ungdomar känner ju av det här och jag förstår din tanke men vill ändå lyfta det Jane. Det handlar inte om att man är en grupp som ska lyfta upp tillsammans, jag tror att du missuppfattar mig nu. Jag menar att vi kan hjälpas åt att lyfta det positiva istället för som jag vet att många är oroliga och rädda för det som händer. När det gäller den här tråden så tror jag inte att den skulle vara mer skadlig än andra saker som skrivs härinne, men jag får kika på det och se om det var fel att lägga ut det här.
Elisabeth

Måste ju tillstå att jag också känner av detta och detta skulle kunna vara en väldigt bra förklaring på det jag upplevt.
Men jag är nyfiken på en sak: Vad händer sedan då?

Jag begriper inte varifrån detta kom att denna tråd skulle vara en skrämselpropaganda för vad som pågår. Det är ett andligt uppvaknande och vi som vill hoppar på det tåget, då det är lite nödvändigt nu. Det kan vara en kamp, eller det kan vara något spännande, fantastiskt som händer då man har kunskap om det hela.
En person som känner av allt detta, mår konstigt, förstår inte varför. Rätt som det är surfar denna person runt lite på nätet, hamnar här på ÖN t ex, får en förklaring på att det kan vara något annat än egen sjukdom och förfall som pågår. Yippee - då förstår jag. Nyfikenheten är väckt och den här personen surfar vidare och hittar mer info och inser att det är mååååånga som skriver om den här starka uppvakningstidenl.
Plötsligt är personen med i en fantastisk samling människor som fattat beslutet att höja kärleksnivån här på jorden. Människor som inser att det verkligen börjar inom var och en av oss och att vi behöver möta det på djupet.
Personen börjar må riktigt, riktigt bra. Istället för att som för en tid sedan bara må skit och inte förstå vad som händer.
Tänkbart scenario. I alla fall i min värld.
Kan inte se i Elisabeths första inlägg i denna tråd att det skulle handla om någon skrämselpropaganda för att skrämma vettet ur unga och gamla. Med kunskap och insikt kan vi möta världen och det vi har framför oss med glädje för att vi äntligen vaknar till liv i våra själar.

#71 Tack Trisha! Det är just så jag också såg/ser det, att det kan vara till hjälp för många.
Kram
Elisabeth
Jag kan inte heller se något skrämmande i Elisabeths första inlägg. Är det symptomen? Lite yrsel, dåligt minne, humörförändringar mm. Det är väl inte så skrämmande? Eller? Det kanske är det för människor i allmännhet? Jag tror inte det, men vem vet? Tråkigt i sådana fall, tycker jag.
Ah, tack Elisabeth, nu förstår jag varför tillvaron blivit så stormig för mig… Det verkar som konflikter blossar upp lite varstans i min vänkrets och stress och otålighet har hitills varit min vardag. Men jag väljer att inte vara med på det utan ta reda på min egen känsla och blir väldigt ledsen och förtvivlad.. Hmm, äter mindre också och dricker inte mycket heller…
Meditation, mycket bra idé!! Det ska jag göra… Rensa gamla mönster känner jag stooort behov av, men som sagt rädslan är en tröskel… Till för att övervinnas!!!
Kram och enormt tack till dig Elisabeth!! 
Många Goa Kramar
Annisangel

Kan inte heller se någonting skrämmande med denna tråden som Elisabeth startat upp.
Nu vet jag också varför jag kännt mig som jag gjort en tid. Så mycket som stämmer.
utan att också läst allt så tycker jag det som skrivs i #31 #33 tilltalar mig. 
Detta som beskrivs här är mänskliga erfarenheter, dvs att vara människa då ingår det dessa upplevelser då och då.
Sedan att Jorden höjer sig i energi är helt sant som jag också ser det, men det går långsamt, mkt långsamt, även om det snabbas på just nu och kommer göra det ett tag framöver. Men det finns ingen kurva som går spikrakt uppåt, den är bara en anings brantare än vad den har varit.
Det som man anser vara viktigt i denna tid är att så många som bara är möjligt kan få lov att följa med uppåt och det gör att ändringen sker såpass långsamt att det går.
Så det sker inget 2012. Man har pratat som # 31 sa i många många år… och vad har hänt… inte mycket. Och så kommer det att se ut om ytterligare 15 år. Detta att det ska ske något och att allt höjs så himla fort är en enda stor illusion som "new agare" gärna håller vid liv. Fyller iofs också ett syfte, för det får ju folk att vakna.
Det handlar som jag ser det om liten touch av egoism, man önskar och vill att jorden ska se ut som sådan man är van vid från andra planeter och i de inre världarna, men det tar en lång tid att ändra en såpass mörk planet till en ljus planet, att vi måste inse att det tar tid. Och den ändras inte bara genom att somliga mediterar och när studerar sig själva.
Det krävs aktiv handling i världen för att detta ska ske.
Man har mediterat i grupper och globalt över världen sedan säkert 20-25 år tillbaka och inte har det hänt något av allt det som snackas om. Inte mer än att vi har många fredsprocesser som pågår och en större öppenhet i många länder, murar har rivits och länder har öppnat upp osv…
Det är väl så utvecklingen främst går framåt, det är väl då de största stegen tas i alla fall. De tas inom politiken, vetenskapen och i viss mån religionerna.
Min syn 
Energihöjningen som nämns i detta inlägg är en förändringprocess i det själsliga sinnet av de som är öppna för det. Varje förändringscykel pågår vart 7:e år. Den nya cykeln har precis börjat. 2015 är nästa förändring, ett snäpp högre och allt fler är mottagliga, vi som vart med länge. Det är vår skyldighet att lära ut. Att förändra människors öppenhet/mottaglighet.
Det nämns så mycket om 2012 om jordens undergång, det tror jag inte heller på. Min egen åsikt så litar jag på Nostrodamus framtids profetior. Jag har ett öga åt konflikterna i mellanöstern och östra asien (Nord Korea speciellt). Finns en djupare mening där i. En 1000års period av frihet och andlighet är på väg att öppna sig. 2000 talet har ofta nämnts som en andlig tid, tiden av New Age i den nya världens benämning.
Det är profetierat sen länge. Acceptera förändringen, lev, lär, och undersök nya mörka vatten.
Enligt Nostrodamus profetior så skulle världen gå under 3797 då jordens resurser är förbrukade. Det konstiga är att jag är inte orolig alls. Men mitt större fokus ligger på 2036. Ett större orosmoment samt Solens solstormar och kommande utbrott.
Politikerna snackar mycket med det är lite action så att säga. Bara att acceptera att många lever i sandlådan än och jämför livet mot varandra.

Ja det kommer att få följder och oanade konsekvenser.Tänk er själva att vi kan läsa varandras tankar.Ingenting kan hållas hemligt längre.Inga mer spekulationer på börsen,världsekonomin kommer att spricka,för att byggas upp igen och baseras på ärlighet och osjälviskhet.
Jorden håller på att gå in i en ny utvecklingsfas som sker i 11 steg,11 portöppningar.När en port öppnas så strömmar det ner energi med högre vibration.Portarna öppnas under en 20 års period.Den första porten öppnades den 11 januari 1992.Energin kallas Inka och höjer andligheten och medvetandet om alltet.
5 Juni 1993 kom Kärleksenergin:Villkorslös kärlek till alltet.
12 februari 1994 kom Mariaenergin:Visdomens energi.Hjälper till att förstå vårt ursprung.
September 1994 kom Kristusenergin:Ökar tolerans och förståelse.
11 november 1996 var det dags för vågenenergin.Den drar fram i en vågrörelse och balanserar bra och dåliga platser där den rullar fram.
29 Maj 2004 Föreningsenergin:Allt på Jorden och Universum skall förenas.
31 Oktober 2004 Se det osedda energin:Ökar vår förmåga att se det som folk i allmänhet inte ser.Men även vår förmåga att se nya lösningar på små och stora problem.
11 Februari 2007 kom Lotus i Hjärtat:Öppnar hjärtblomman för livsglädje och kärlek.
Nu är vi där igen.Spännande att se vilken energi vi får till oss nu?

Var någonstansh ittar man om detta med maiakalendern och jordens undergång? För visst är det så att den kalendern sträcker sig bara till 2012 och det är därför man har sagt att tiden sedan är ute?Jag kan tycka att det känns skrämmande att veta, om det nu är så föståss
Kerstin
Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus
Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Dom flesta som jag läser, lyssnar på väljer inte orden "jordens undergång". Det talas om att vi ska höjas till ett högre medvetandetillstånd. Blir det någon undergång så är det av egot, maktkamp, projektioner, materialism och själviskhet. När hopi t ex pratar om det tredje världskriget under den här perioden på jorden, så är det inte ett fysiskt krig, även om det är fler krig än någonsin som pågår på vår jord nu, utan det är ett krig inom oss själva. Ska det sluta handla om mig, mig och mig och börja lysa ett annat ljus i oss där vi inser att allt hänger ihop? Jag kan inte behandla mig själv med osanning, destruktivitet i olika former, lika lite som jag kan göra det med jorden, djuren och mina medmänniskor utan att det har konsekvenser.
Inget att vara rädd för, återigen. "Bara" att fortsätta göra jobbet med det inre jaget och möta rädslor och förljugenhet, förnekelse och självdestruktivitet. Piece of cake, eller hur…?
Då förstår jag varför jag är så stressad och löjligt känslig 
Susanne 
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.
Helt klart en fråga som berör och engagerar. Jag är helt övertygad om att jag personligen hittade till ÖN för att få hjälp i allt som jag har känt inom mig sedan i somras.
Jag känner/har känt enormt mycket på alla plan och ofta i motstridiga flöden - glädje, sorg, oro, lugn, hopp, hopplöshet om vartannat.
Det mest slående är ändå klarheten. Jag tycker mig se allt så mycket klarare än vad jag någonsin kunnat göra tidigare. Förstår framförallt min egen del i en massa tidigare stridigheter och kan liksom släppa gamla disfunktionella sammanhang mycket mycket lättare än jag trott varit möjligt. På något sätt känns det lättare att ha tillit….
En annan stark nyhet är att jag nu i mycket större omfattning än tidigare kan "hjälpa mig själv" ut ur känslomässigt ansträngande lägen. Istället för att (som tidigare) söka stöd hos olika människor och älta mig ut ur situationen, kan jag nu be/meditera till mig ordningen - något jag aldrig har upplevt så tydlig förr. Det ger sådan trygghet!
Ständigt närvarande är ändå känslan/längtan till något annat… vet ej hur jag ska beskriva det men jag vill vara någonstans men hittar liksom inte dit…
Finns säkert mer att skriva men detta är vad jag kommer på…. :o)
Kram från mig!
Ja, jag vet inte det här snacket med jordens undergång.
Det hörde jag redan som liten det här o det skrämde skiten ur mig då o då skulle världen redan varit ute för länge sedan om det hade stämt.
Så man ska nog vara försiktig med sånna uttalanden inte alla klarar av att höra något sådant och ta det på ett bra sätt.
Jag tänker inte ge det en tanke ens…
En reflextion i debatten
Läste en bok igår från 1910 alltså nästan 100 år sedan - talades om exakt samma energihöjningar då som idag!?
Vänligen Jane
Men Jane, tid är relativt och finns egentligen inte, vet du väl *asg*

#85 ha ha hi *asgarv* ja du har så rätt så
så det som var då är nu och det som är nu var då!
Vänligen Jane

#86 Vardå??? *s* 
Många Goa Kramar
Annisangel

Ni som inte tror på detta med frekvenshöjningen m.m. kanske inte behöver göra narr av det hela i denna tråd i detta forum i alla fall. Det vore ju trevligt om alla kunde få ha sin tro om detta utan att bli dissade av er som inte tror. Tror att det står något sånt i forumreglerna faktiskt.
Annars får ni väl själva också finna er i att bli dissade för det ni tror på. Så enkelt är det ju faktiskt!
#89 har aldrig sagt att jag inte tror på frekvenshöjningar!
Och jag gör inte narr - jag har kul och lägger in lite humor - då jag kan se likheter från 100 år tillbaka, ingen skillnad - jag tycker bara att man ska passa sig för att göra så stor affär av det + att det inte är något nytt- utan har alltid funnits.
Humor är ett måste även i mediumskapet eller frekvenshöjningar!
Jag dissar ingen utan säger min åsikt - men då blir det ett stohej för att man inte håller med!
Vist sker det mycket med männskligheten men allt som sker med en personligt ligger ochså personligt för att utvecklas enskilt för att höja den kollektiva energin - därför tycker jag det är märkligt hur man kan cheneralisera symtomer som är högst personliga och individuella!
Att lägga ut symtomer så är samma sak som stt läsa fass - du får alla dessa symtom om man tror att det ska vara så! Inte alla är starka nog att stå emot plassebo.
Vill inte att en massa männskor ska springa om kring och skylla på hur det mår för frekvenshöjningarna - det som händer individuellt är något som personerna måste titta på enskilt och inte vifta bort det som att det är frekvenshöjningarnas fel - då missas dess funktion. och frekvenshöjningen uteblir! Likt om man talar om tidigare liv och att man beter sig på ett vist sätt för det ligger i ett tidare sådant- detta tar bort personens personliga ansvar över sig själv - tyvärr!
Vänligen Jane
#89 har rätt och samtidigt påpekar jag att jag inte dissat nåt, om nån nu inbillar sig det, utan gav en kul kommentar till Jane, that's all.
Själv har jag länge nästan däckat av denna energihöjning… som hos många verkar vara sänkning, dvs deras låga, negativa energier blir än mer låga och slukar allt i sin närhet.
Fast i och för sig, vältrar man sig i sina kvävande, mörka anti-energier märker man knappast att det pågår höjning runtom.
Men att det pågår är nog de flesta överens om, trots käbbel om hur, var, varför och vad det ska kallas.
Apropå domedagsprofetior: jag tillhör själv dem som hur länge som helst "vetat" att allt detta vi tar för givet en dag kommer att sopas bort. Pengajakt, slava-för-en-hundralapp-extra-jobb, fabriker, äga 5 bilar, villa och semesterstuga osv.
Poff, just a memory.
Men när det sker och på vilket sätt: ingen aning.
Det är väl klart att det sker frekvenshöjning, det är fler gudomliga inströmningar nu än någonsin. Men det sker inget 2012.
Det har skrämts i många år nu om detta. Förut fanns det en bok om att de skulle gå i tre vågor och de som inte kunde följa med skulle förflyttas. jag vet inte hur många människor jag fick trösta genom att säga att det stämmer inte. De är ute och cyklar. Många var förtvivlade för att de skulle lämna familj och hunden.
När det sprids sådan info om jordens undergång eller att vi alla ska lyftas och de som inte kan hänga med de ska flyttas, det är inga kärleksenergier i sådna budskap och då är det mer andra andra krafter i farten, som jobbar på att hålla människan nere genom rädsla.
Jorden ska lyftas och bli en Helig Planet men det sker över 2000 år….inte 4 år.
Skulle bara vilja tillägga
att det är aldrig LJUSET(energier) som skapar friktion, det är mörkret i oss som skapar friktionen.
Så att säga att de som inget märker av obehags åkommor (som blir behagliga åkommor på grund av att de hör ihop med energihöjning, sk glamour ) det är fel.
Tänk om det är så att de som inget märker är de som jobbar med energierna och inte mot?

Jeg ble lei diskusjonen i går, - men vil ha sagt at det er en kjempefin tråd, veldig mange gode innlegg- som man leser om igjen, veldig mange gode ord og perspektiver.
Men da jehovas vitner ble trukket fram igår, skjønte jeg det ikke var noe vits å gi mer av seg selv i diskusjonen.
Veldig merkeligt att få höra sådana ord. Man orkar inte befatta seg med det. Det hele ble framstilt som om det var et gäng med omedvetna sauer her.
(Det säger Stopp i mig, det går liksom inte att säga mer, vad jeg tenker at vi egentlig driver med, når man blir mött på den måten der. Jehovas vitner och det som foregår her- er jo värkligen to ytterpunkter.)
Samt at man liksom skal tilhöre en slags gäng som tror seg bedre enn andre. Vad skal man säga? skal man stå og riste på hodet tilbake?
Nej, sånt bruker man inte energi på. Man vill bara bruka opp sig.
Når menniskor önskar att fremmedgöra, er det intet godt som kan växa i en sender-mottaker-situasjon.

Jag är fullt medveten om att energihöjningar pågår hela tiden mer eller mindre och har gjort i många år, men som jag skriver här så handlar det om en stark höjning som kan kännas extra mycket och det gör det nu för många.
#93 Tänk om det är så att de som inget märker är de som jobbar med energierna och inte mot?
Det är ju just det detta handlar om, man känner av det på sätt som blir jobbigt, man blir orolig och rädd och jobbar emot det. Därför ville jag göra den här tråden där vi tillsammans kan hjälpa till att förstå för att släppa dessa känslor för att jobba med det istället för emot med glädje istället. Man kan bara göra jobbet med sig själv men man kan få hjälp och styrka på vägen.
Elisabeth
Så grejen är att när det pirrar i vågor i kroppen och rysningarna ökar och sköljer över en så är det bara att följa med och glädjas?
Jag kan inte påstå att jag spjärnat emot eller tycker det är obehagligt, jag bara blir så glatt förundrad över vad som händer i kroppen.
Kanske jag är ute och cyklar, men ibland känner jag att jag vill meditera i timmar… man kanske ska sansa sig lite…
Jag är glad. Är du?

Jag tänkte da jag la meg i går, det ropte inni meg: JAVISST er det stora energiforändringer pågång! Jeg holdt på å le meg ihjel, da jeg trakk meg ut av diskusjonen her i går, og fant tilbake til min energi, så att säga, he he he he, för:
Det går inte an at moderere seg og undergrave det som er nu, eller pröve finne andre "logiske" forklaringer og årsaker ang det spm lenger,ha ha ha!
og visst F*** er det häftigt! 
och jag måste säga: medvetenhet er et afrodisikum :)
SÅ er det for mig. (När började vi med slika förklaringar? Alltid vara noga med at säga att detta er min mening, inte meningen att virka som en Gud nu!)
:)

#96 Härligt att du känner så :) Gör det som du känner känns mest rätt för dig själv, håll energin med glädje på ditt sätt :)
Elisabeth

#92 - "Jorden ska lyftas och bli en Helig Planet men det sker över 2000 år….inte 4 år."
Om nu det stämmer så kanske det hänger på när man börjar räkna åren…… Och till exempel Mayaindianerna började räkna för ett antal tusen år sedan. Det du skriver om 2000år, och 4år, var har du fått det ifrån?
The "Long Count", nivå 1 (Cellernas nivå , Hablatun) i Mayakalendern börjar ju för 16,4 miljarder år sedan. Varje trettondel var då 1,26 miljarder år.
Och den nuvarande nivå 8 (Galaxens nivå - Tun) startade 1999-01-05. Varje trettondel är 360 dagar
Den nivå som vi kommer till är nivå 9 Universums nivå Uinal. Startar 2011-02-11. Varje trettondel är 20 dagar.
Här en liten förklaring om mayakalenderns medvetandenivåer:
Mayakalendern beskriver 9 undervärldar eller medvetandeutvecklingsnivåer. Många pyramider har 9 steg som symboliserar detta. Nivåerna ger ett perspektiv på evolutionen från Big bang fram till 28/10 2011.
Varje nivå består av 13 delar, 7 dagar och 6 nätter. Varje del består av speciella energier som återkommer i samma ordning och visar hur utvecklingsprocessen fungerar. Från frö till frukt! Överliggande nivå är en tjugondedel av den undre. Skulle man bygga en skalenlig pyramid och göra översta terrassen 1 mm skulle nedersta bli 2 500 mil bred.
Just nu befinner vi oss på den åttonde och näst sista nivån. 2005-06-02 är vi precis i mitten av nivån, Dag 4. I mitten av processen då vi kan börja förstå vad fröet som planterades Dag 1 ska utvecklas till för frukt.
I dag 7 på varje nivå har världen nått en viss medvetandeutveckling, som också har gett nivåerna dess namn.
Observera att alla nivåer avslutas 2011-28-10. Alla befinner sig i Dag 7 utom den Galaktiska som är i Dag 4 och den Universella som inte har påbörjats än.
Skiftena mellan dag och natt blir 20-faldigt tätare för varje nivå man klättrar upp i pyramiden. Detta förklarar att vi upplever att tiden går fortare. Utvecklingsprocessen snabbas alltså upp 20 gånger för varje ny nivå.
Om vårt medvetande skulle ha varit 1 mm stort i början av Dag 7 i nivå 1, så skulle det alltså ha växt och blivit 6,4 mil stort i början av Dag 7 i nivå 7, år 1992. Nu i mitten av Dag 4 2005 har vårt medvetande växt till 64 mil stort. Vi växer alltså så det knakar.
Läser och läser…onekligen intressant men klurar på vad är det där...ENERGIHÖJNING…?? vad ligger i det ordet?
Människna är energi och vibrerar med en hastighet av ca 8Hz (har jag läst/hört)
Vid t.ex. Meditation så förändras den hastigheten och blir något långsammare (andning, hjärtslag och puls)
Energi kan vara saker som rör sig (kinetisk energi) eller elektriska partiklar i rörelse (el) eller atomer som svänger (värme).
Energi betyder ungefär "inneboende kraft". Allt i naturen innehåller energi, någon form av energiomvandling och energiöverföring sker överallt i allting, hela tiden.
Energilagen:
Energi kan varken produceras eller konsumeras. Den totala mängden energi är alltid konstant. ett annat sånt där ord som kan skapa förbryllning i min hjärna är FREKVENSHÖJNING, frekvens det kan man läsa om här http://sv.wikipedia.org/wiki/Frekvens
Det verkar som om det Andliga folket rör sig med fysiska termer som är missvisande…?? det måste väl finnas andra ord som passar bättre, inte undra på att "skeptiker" tycker att vi inte vet vad vi pratar om.
Är det någon som vet vad som är på gång egentligen?
Jag tror att många utav dessa symptomer som många har beror på en massa saker…inte endast något så diffust som frekvens/ energi/höjningar…vi vet redan hur allt som far och flyger i luften och i rymden kan påverka oss rejält som Elledningar, radiovågor, elektromagnetisk apparatur, sateliter, mobilmaster, aldrig en tyst stund utan surr surr surr överallt från arbetsplatsernas maskiner, datorer osv. och i hemmen, kylskåp, Tv, fler datorer och en massa annat.
Sedan en annan sak…det här med 2000-talet, jamen det är en tänkt siffra, ett tänkt årtal beräknat från den tiden när Jesus ansågs vara född, hela västvärlden är baserad på den händelsen i Betlehem..jamen resten av världen då? Vad är det som säger att just Kristendomens matematik är den styrade kraften i världen? Vem är det som har skrivit alla dessa påstående om kommande händelser som vi läser nu? Jo, människor från den Kristna världen.
Kan det inte lika gärna vara Buddha? Han lär ha fötts 563 f.v.t.
Så va jag tråkig igen då….men kom ihåg jag dissar inget och ingen, det är här tankar och funderingar, åsikter med andra ord.
Må gott därute i vimlet.
#97: Men jag undrar hur många som köper en back öl eller nåt för att de vill dämpa de "jobbiga" energifrekvenserna, trots att det är ganska lönlöst?
Sade Elwin och blängde misstroget på rödvin, öl och whiskey han köpt i lördags och igår i ett försök att skrika Ptrooo, vätskekontroll tack, kan nån ge mig manual och karta, medveten om att de får nog stå och samla damm…

#101 ha ha ha *asgarv* tack - måste iväg nu har cirkel - får återkomma i tråden imorgon ha ha ha hi
Vänligen Jane

#100- Hej gamla vän!
Allting handlar ju om vibbar!
Allting i kosmos vibrerar ju med en viss frekvens, det finns ju med i vetenskapen till och med. Och följaktligen vibrerar även vi människor i en viss frekvens, vilket nu då till exempel jag tror förändras.
När man talar om "frekvenser" i detta sammanhang så handlar det ju förmodligen om den komplexa kosmiska strålning som jorden alltid utsätts av från universum. Det kan ju vara ex.vis elektromagnetisk strålning av olika slag, till exempel från Pulsarer eller RRAT-stjärnor m.fl. himlakroppar.
Även gammastrålning plus all annan strålning från universum och bakgrundsstrålningen m.m. ingår ju i detta "andliga samlingsnamn/fackuttryck" som kallas frekvenser och energier.
Det brukar man hävda påverkar oss människor och andra levande varelser på jorden på olika sätt.
Astronomer världen över har presenterat rapporter om att denna strålning från olika källor har förändrats på några få år, och de tror också att den kommer att intensifieras de närmaste åren.
Här är några länkar: Kosmologika
Och Global Change från en geografs perspektiv
Namaste / Jerry

#101, Ja, og da er det så bra med slike typer forum som det här, man kan gå inn av fri vilje, väre medveten om vad man vill ta inn och inte, och lesa och diskutera hur man kan håndtera vissa saker.
De jobbiga energierna berörer alla, på sina sätt, och att få ord och setninger som at fortsätta " hålla seg oppen, inte stäng av, vi er många som känner av det her, ta vare på din känslighet, och se här hur jag tex kan beskytta meg, hålla min energi,etc "
-uerhört interessant och samhalls-styrkande!

#104- Ja hinzidi, du har helt rätt i att man går in och läser på forum av egen fri vilja, men ibland kan det vara destruktivt för ens egen uppfattning om sakernas förhållande, när man hela tiden får så vitt skilda åsikter om precis allting…..
Jag ser det hela som att det är en process som hänger samman just med denna ascension som sker just nu. Där man ifrågasätter precis allting och skapar nåt slags andligt och intellektuellt kaos i människors sinnen. Och ur detta kaos ska väl förhoppningsvis något vettigt komma ut till sist.
För ur kaos skapades ju universum, kanske ska kaos förändra även den mänskliga evolutionen?
Men som sagt, man väljer ju själv vad man vill tro på! 

#105: herligt perspektiv :)
Ja, alt er på skalaen på väg til att kulmineras. Ting blir tydeligere att se, tycker jag, hur alt kommer så til overflatan, det går inte att missa längre. Uerhört lärerikt.
Man er heldig som skulla leva i denna tid, och få vara endel av det her.
(jag tyckte kanske inte så for litt sedan, he he, det var lite vel jobbigt en period, -över en lång period forresten. )
Vill bara tala om att det finns en gratis bok på nätet att ladda ner
2012 Då alla tider möts.

#107 - Tack för tipset Liam! 

Så BRA tittel: Då alla tider möts :)
det er just så här jag känner sakerna. Alt kommer fram, möts, och kulminerer, ascenserer.

Inne som hastigast…. tänker på favvisen i slalom genom tiderna här iSverige, allas vår Ingmar Stenmark. Han sa några saker som var lite givande, förutom att han var en fantastisk slalomåkare;
Hä bar å åk
Hä ä int lönt å förklar för dom som int begrip
Härligt vilka diskussioner din tråd satte igång, Elisabeth!
Vi kan väl leva efter Stenmarkcitat nr 1 - hä bar å åk, så får vi väl se vad som händer…
Tror att många har stor glädje av att få höra om det här i alla fall. Det finns inget värre än att vara ensam och uppleva något man inte förstår. När det då kommer ord och förklaringar i ens väg och själen bara lystrar, ja då jublar i alla fall jag.
Har varit en ensam färd emellanåt, min törnrosauppvakning skedde för 20 år sedan, men nu har jag många vänner och vi kan stötta varandra i det som händer. Känns gott. Det är som om vissa människor som skriver här - jag bara känner - där är en till! Nåt sorts språk som förmedlas, någon sorts budskap som vi behöver höra.
Intressant tråd!"!
Vem har påstått att man inte tror på energihöjningen? Även om man går in o läser här av fri vilja, så har man väl rätt o fråga sig fram oxå eller? För att tro på det till 100 bör man nog känt sina upplevelse så starkt att man förknippar det med detta och att jag inte vet säkert betyder inte att jag inte tror på att det existerar.. Jag tycker att det är ett intressant ämne, men osäker för att jag inte är insatt i det och det är man inte i allt heller..
Lady Oona, nu vet jag inte om ditt lilla inlägg var riktat till mitt. Men 2000 år har inget med jesu födelse eller nått att göra.
Det handlar om att vi är på väg astrologiskt sett in i vattumannens tidsålder och den varar drygt 2000 år. Fiskens tidsålder började väl ca då när Jesus föddes… fast det vet nog astrologer bättre än jag.
precis #95 Med energierna inte emot!
#99 Jag är lite bevandrad i Callemans teorier, jag samarbetade med honom under några år. Men jag håller inte med om att det går över natt eller över ett år eller 4 år. Men som sagt den som lever 2012 får ju se.
Ingen blir gladare än jag om det verkligen är så att Jorden lyfts upp och blir eterisk och tas upp i ett brodersysterskap av Heliga planeter.

#112 - Ja, den som lever år 2012 får se hur det blir.
Vattumannens tidsålder är ju som sagt astrologtänk, men jag vet inte hur relevant det är i detta sammanhang. Det finns ju så många trosinriktningar och jag har väl bestämt mig för att tro på den som jag själv tycker verkar troligast. Och då är jag väl inte inne på den traditionella astrologin kanske.
Men något måste man ju hålla sig till, annars blir det ju totalkaos i huvudet, om man skall hoppa mellan alla olika läror som har olika profetior som inriktar sig på alla möjliga tider och årtal. Då blir det högst förvirrande för vem som helst.
Jaså, har du samarbetat med Calleman? Imponerande!
Vad var det för slags samarbete?
#112 nä min vän inte alls…bara lite tankar i största allmänhet…
#114 Ok… jag läste kanske fel… det var de däringa siffrorna som spökade då :)
#113 Förvånande va? Jopp jag (+ två till) startade en förening Gaia 2012 Sjuhärad på sin tid och var väl en av de första som var med i de "globala" meditationerna genom telefon! Vi var ett 50 tal i Borås vid det tillfället… men sedan jag la av dog det ut så sakteliga i Borås….
Hmm, funderar på eftersom vi är energier, då är inte steget långt till att vi snart samlar ihop oss, bildar ett maskhål och far ut till rymden och letar spänning… Hehe, jag har kollat på Stargate Atlantis som en galning nu när jag är sjuk och inte orkar så mycket…
Men att vi är energier det tror jag på, för det handlar ju hela tiden om att vi är så oerhört påverkbara och eftersom energier är föränderligt hela tiden så är det ju klart att vi är det också!!
Puss på hela gänget!! 
Många Goa Kramar
Annisangel

Kan man bli mer mottaglig för sjukdomar och infektioner också ??
Själv har jag dragits med feber och hosta under en längre period till och från vilket snart gör mig galen.
I dag var jag hos läkaren för andra gången på kort tid och i dag fick jag äntligen antibiotika.
Jag är helt slut men har endå svårt för att sova och tycker allt är bara pest och pina och vill bara ge upp och gråta.
Eller är det helt enkelt bara en ovanligt lång och jobbig infektion jag dragit på mig och helt normalt ??
Men även i perioderna jag inte haft feber har jag kännt av min panikångest mer, oro i kroppen, stor rastlöshet och allt känns bara hopplöst och jobbigt, samtidigt som jag har en hel del underliga drömmar när jag väl sover.
Märker på min katt också för han kryper intill mig oftare än vanilgt och ligger vid min sida tätt intill emellanåt precis som om han vill trösta mig och märker att jag mår dåligt.
Oj oj oj - tänk vad en energihöjning kan göra - i denna tråden
Kram Jane

#117 - Vad som är vad är ju inte så där alldeles lätt att bena ut. Det är klart att alla åkommor kanske inte beror på ascension, men en hel del speciellt känslomässiga/psyskiska tror jag i alla fall.
Just detta du skriver kan vara symptom på energierna som rådit/råder:
"Men även i periderna jag inte haft feber har jag kännt av min panikångest mer, oro i kroppen, stor rastlöshet och allt känns bara hopplöst och jobbigt, samtidigt som jag har en hel del underliga drömmar när jag väl sover."
Det är en hel del som många känt den sista tiden av just det du beskriver. Även jag själv har känt mig på detta sätt även om det börjar bli bättre just nu.
MVH / Jerry
Kanske vi helt enkelt stressar för mycket, därav panikångesten…;-)
//Eva
Hej.
EFtersom jag är lat idag har jag inte läst igenom hela tråden
.
Skulle vara intressant att läsa lite mer om Mayakaledern. Sökte lite på nätet. Läste att en av de linjerna går över jorden. (KOmmer inte ihåg vad de hette). bara går 2-3 mil från där jag bor.
Många blir rädda när de läser om förändringar. Vare sig de är faktiska som man vet kommer eller de man bara tror ska komma.
Om och jag säjer om det har skett stora förändringar för hela vår jord fram till 2012. kanske något vi inte ens kan fantisera om nu. Då är det ju meningen det ska ske.
Nu låter jag säkert både dum och besservissig allt annat man kan komma på.
Men jag är inte orolig. Det kanske är något som måste ske för att vi skall förstå bättre. Om det sen betyder att vi är många som mår konstigt före eller går över till andra sidan när det är dags så skall det vara så. Och den andra sidan och att dö skrämmer mig inte alls. Det som kan skrämma mig är att de barn jag satt till världen ( naturligtvis alla barn) på något sätt ska lida under sin tid här.
Åter till symtom. Det är väl bara att vara tacksam kanske att man känner igen symtom. Det kanske gör oss mer öppna. Att vi lär oss mer, att vi växer som människor. Kan vi sen stötta varandra så är det ännu bättre
HUr som helst nu byter jag ämne. Jag kilar iväg en stund och fejar lite i köket. Kram på er
Var rädda om varandra
Jag kan känna igen mig i symptomen och med många runt omkring mig. Jag ska tänka på att försöka möta energierna bättre än jag gjort hittills.
om jorden går under eller inte så är det väldigt lite jag kan göra åt det, så jag försker göra så gott jag kan så länge. och sänder kärlek och värme till min omgivning och om värld.
Alma

Jag har fått en favorit i Magenta Pixie. Hon kanaliserar korta och kärnfulle förklaringar på en tydlig engelska. Det är bara att välja o vraka vad man vill lyssna på. Det senaste är en webradio intervju där hon förklarar vad som händer 2012 och en hel del annat
Det handlar om att dom som tar stark energihöjande healing typ deekhor. Som olika personer utför har gjort det en gång hos Eeva kaarina Ahlström,hon har varit i Indien och hon hjälper till höja energinivån genom healingar. Har gjort det en gång och tron är att 2012 när mayakalendern slutar så kommer det vara lättare att få kontakt med andevärlden,och att skicktet mellan levande och döda blir tunnare.Jag har haft jättemycket hetta efter healingen det som pågick i 8 månade ungefär, och det var energihöjning,och att vissa kunde få riktiga utanförkroppen upplevelser vid healingen.Hon sa ochså att vissa skulle bli jättemediala och inte kunna ta hand om sig själv vid 2012. Och under hennes predikan såg jag två genomskinliga människogestalter bredvid henne.Hon gick i alla fall runt och gav healing på huvudet. Hon menar på att man blir mer och mer medial efter dessa healingar,man öppnar sig mer.Hon är jätteduktig med spådommar ochså. Men åker ofta till Indien och får mer och mer lärdom. Efter denna healingen har jag fått två hjälpare som är indiska har sett dom då och då.

#123 Gillar också Magenta Pixie. Bra budskap, tycker jag.
Hej alla! Är ny medlem här och har setat och läst igenom denna intressanta tråd idag. Därmed mitt sena inlägg.
Kom genast att tänka på min hankatt som under några veckors tid nu varit totalt fixerad och inte verkat kunna komma till ro. Kan ju vara så att han känner av energiförhöjningen. Eller så är det bara fråga om kemisk obalans.
Det är som att han i några veckor/år går in i en manisk period. Jag har alltid tänkt att vår lilla misse nog har nån liten rubbning i någon signalsubstans i hjärnan som gör att han blir lite galen emellan åt. Men kanske är han mer mottaglig mot energiförändringar än vad hans matte är.
Någon som märkt någon föråndring på era djur? Skulle vara kul att höra.
*puff*

Jag har inte märkt ngt speciellt med mina Djur.
Tror inte de påverkas som vi människor gör.
Dom har ju inga förutfattade meningar om något och är nog redan mycket mer mottagliga än oss från början, när det gäller energier.
Det är mina tankar.
Det här va lite skumt..Har börjat få många av dom här "symptomen" dom typ 2 senaste veckorna..Har ingen aning om vad det beror på..Sen av en slump så hittar jag den här sidan och läser detta..Kanske är något som är värt att fundera på ;)

Djur känner ju av annalkande katastrofer, blev ju extra uppmärksammat i samband med tsunamin då allt rapporterades som hänt. Elefanter slet sig och flydde högre upp t ex. Finns ju hur mycket berättelser som helst om djur och deras instinktiva "förmågor", något som nog vi också har fast vi har förträngt dom. Karen Bishop skriver också myckt om djuren i dessa tider. Finns länk i speciell tråd.
Så jag finner det inte minsta otroligt att våra bröder o systrar djuren känner av allt som sker….
Tack för tipset! Ska läsa vidare i ämnet! 
Frekvenshöjningen gäller ju HELA jorden och allt liv som finns på den. Det är ju själva planetväsendet som ska hävas i vibration och ta en ny kosmisk invigning och därmed bli en Helig planet och upptas i ett broder/systerskap av Heliga Planeter och därmed blir allt liv på Jorden helt eterisk.
Detta sker succesivt och långsamt, eftersom det bla är fysiska atomer som ska hävas i vibration.

När man blickar bakåt så tog det lååååång tid för människan som helhet att byta livsstil från vandrande jägare utan fast boplats, till jordbrukssamhället där människorna blev bofasta och även "klumpade" ihop sig till byar. Sen förstås nästa fas där större samhällen växte fram. Denna utveckling från typ stenåldersliv fram till när vi började bygga städer och industriutvecklingen satte fart, tog ´tusentals år.
Sen - vad händer? På mindre än 200 år förändras precis allt, i mångt och mycket har den stora tekniska utvecklingen ägt rum under mindre än 50 år t o m.
Stress och helt galet leverne, konstgödning och utarmning av vår föda, medicinbranschen är den bransch som toppar listan över världsomsättning i dollar/kronor….
Går ju att rabbla upp hur mycket som helst som förändrats i en takt som inte alls är rimlig att vi människor ska kunna hänga med i på ett vettigt sätt. Och mitt i allt detta så trängs själen, andligheten in i något dammigt hörn….
Vi som öppnat upp för andligheten igen, vet hur nödvändig själens föda är för vår överlevnad. Jag tycker det är ganska självklart att det går fort här, vår andliga svält är akut. Även om det blivit förutspått i eviga tider att vi tvåbenta skulle gå den här vägen så är hela universum och varenda själ härnere med på Planen.
I detta nödläge så måste det gå fort. Som när ett barn fastnar under tons-tungt lass och mamman finner sig lyfta lasset med ena handen och dra ut ungen med den andra… Nu bara måste något hända och det gör det också.
Vi kommer att få alla rädsloknappar intryckta och en av dom är redan på g, ekonomin i världen. Har tjatat om detta i flera år…
Fort går det, men det är nödvändigt. Och ju fler vi är som bjuder in Ljus, Samarbete och massor av Kärlek i våra liv, desto bättre går det. Men hastigheten och det händer med oss nu, det kan vi inte stoppa.

Jag känner mig inte trött eller mår dåligt, snarare tvärtom. Jag känner mig laddad inför något som jag inte vet vad det är. Jag vet att denna höst/vinter kommer bli spännande, jag talade om detta med en kompis så sent som igår, att jag var förväntansfull, men inte visste varför, hon kände likadant! :D härlig känsla iallafall.
Klart det går fort! 
Om det stämmer att en planet har en inkarnation på ca 4.350.000.000 år så är några hundra år bara ett ögonblick, en sekund.
eller om det är denna siffra som ska räknas som aktivitetsperiod för en planet
311,040,000,000,000 år. Så är ju "tiden" vi talar om här, delar av en sekund… dvs supersnabb.

Intressant också att börserna kraschar överallt…
Själv känner jag igen många av symptomen, speciellt det där med yrsel och att man "är borta" en stund. Har också undrat över att jag har haft nån sorts förväntan. Skitirriterande, för jag har ingen aning om VAD som ska hända. Men ibland har jag kommit på att jag stått och tittat ut i trädgården og väntat på att nånting ska ändras eller nåt.
Fast det gör det inte…
Hatar cancer och älskar vårlökar.

Kan ni inte kapa den här tråden nu och fortsätta med del två istället! Det blir jobbigt när trådarna drar iväg över 100 inlägg….typ! 

#135 - Var kommer de siffrorna ifrån Mariann? Det låter som ren "jibberish" för mig. Det är ju full fart NU, så du behöver nog inte vänta ett par tusen år till på Ascension…..och vi skall nog inte bli nån eterisk planet även om människorna ska transformeras till att bli mer upplysta. Men jorden är nog rätt perfekt som den är!
Om Gud vill så får både du och jag uppleva detta i vår nuvarande livstid! 

#138. Det er noe interessant jeg ser for tiden. Og det er at det er mennesker som virker til å miste mer og mer av sin utvikling, og går bakover. Som virker til att forlora mer og mer av sin opplysthet, om man kan säga. Som blir helt blokkert. Og som inte forstår kärlekens språk. Som blir som roboter, som om de tappar sin identitet, och inte forstår nånting av nånting, och klamrar seg fast til gamla mönstre. Og sitter i relasjoner med svärt lite närhet, och föler at det her er "grejen" de skal fölga.
fattar du vad jag menar?
vad er detta?

#137 tycker både och här, BigBear. Det är ju kanon för de som kommer in som nya medlemmar, då mycket intressant skrivits här. Bra att ha hela trådén med på ett sätt. Men visst är den lång….
Men trycker man på första olästa högst upp så stör det inte mig iaf.
Vi får väl se vad vi gör åt saken. Det här är tydligen verkligen något som många upplever att döma av intresset!
#139 Tror verkligen det är så hinzidi. Verkar som ytterligheterna slår hårt nu och vi måste verkligen välja var vi vill vara. Vistas man för intensivt i de låga energier som du beskriver så är det många gånger svårt att inte bli "smittad". Har någon verkligen gått in i robot-stuket så är det ju också nästintill omöjigt att mötas, tar en hel massa energi.

#139 - hinzidi! Jag tror det är den stora uppdelningen som har börjat. "Att skilja agnarna från vetet" som det står i bibeln……
Ok, så ni tror att ni är vetet och att alla de som inte tror som ni är agnarna? För inte låter det som att ni ser er själva som agnarna…
Jag ser inte energihöjningen som att några människor ska slängas på sophögen (agnarna) utan mer som att alla ska med, så många som det bara är möjligt och det är därför uppstigningsprocessen sker succesivt.
Sådana uttryck skrämmer människor, dels talar det om att vissa inte duger, man kanske har en make/a och har barn som är "agnar", hur trevligt känns det?
För mig låter detta lite som "Jehovas Vittne" : 311 000 kommer till himlen resten på sophögen.
#138 om du ser i länken som är med i inlägget så ser du vart siffrorna kommer. jag skriver i #135 också OM det är så att osv…

#140 og #141
ja. Og mye av det ser ut til å handle om å väre så omedveten at man inte har kontakt med verken seg selv, eller andre. A huge disconnect.
#142:
311,000? Har de uppdaterat sitt gamla 144,000?
Vilket ändå är i underkant. Finns väl miljontals förvirrade "Jehovas", skulle endast 311,000 av dessa duga? Kanske det som gäller i den sekten, att kämpa för att bli en av dessa få på bekostnad av andra.
Såväl där som överallt annars.
Så snurrar jorden ännu ett varv och allt är sig likt.
Finns ett band (har jag läst) med det mest talande namnet någonsin:
Me first and The Gimme Gimme's.

Jag är helt övertygad om att varenda unge ska hem. Tar nog kanske bara lite olika tid innan vi människor kommer till insikt. Tycker också att det finns många som kan en massa böcker utantill och slänger ur sig andliga begrepp hit och dit, men som inte är särskilt kärleksfulla för det.
Själv tycker jag att ena dagen jag är väldigt insiktsfull och har kommit en bra bit på vägen, sen kan något hända som får mig att känna mig som jag inte utvecklats alls. Men hem ska jag. Till ljuset, värmen, samvaron. Som min son uttryckte sig när han var runt 4 - dit där Gud och alla hans medhjälpare bor, där vi kom ifrån. Sen hur lång tid det tar, det vete tu…..
Jag kan mycket väl ha fel, det var en siffra jag trodde mig minnas… man får då se den symboliskt, säkert ska de andra siffrorna också ses symboliskt av en planets aktiva period och pralayan, inte vet jag, _men sannerligen sätts saker i ett annat o större perspektiv i alla fall för den som vill bry sin hjärna med tanken.
_Precis som att 2012 också (tror jag) ska ses symboliskt.
Jo, jag går nog igång på VI och DE snacket
och när sådant kommer på tal blir jag alltid den som ömmar för "de"…
Men tycker du inte då att den människan som du upplever "slänger ur sig andliga begrepp hit och dit och som inte är kärleksfull", att den ändå ska ha förståelse för att den i dina ögon och även andras inte har kommit någonstans? Bör inte de som tror sig går före visa den största förståelsen för de som de tror går efter? Eller "hugger" man på dem, är det kanske rätt sak att göra?
Jag önskar bara visa att det finns andra sätt att se sakerna på och sätta in dem i ett större perspektiv, men visst kan det vara svårt att ta och många gånger besvärligt när man inte kan enas i en tråd och alla känner att Vi är vi och för då uppstår ju det en trygghet i det.
Kommer det då någon in och tror annat så störs ju grupptryggheten, för tänk om några i VI börjar tänka annorlunda och Vi gruppen minskar, jag då försvinner ju tryggheten i samma omfång. Det är alltid tryggt att tillhöra en stor grupp. Man har ju då en inbillad trygghet, för så många som VI är så kan ju VI omöjligt ha fel, kanske man tänker. Och fel det vill och vågar man ju inte ha.
Jag vågar i alla fall ha fel, jag önskar jag har fel t.o.m. I morgon dag hade gärna "2012" fått infinna sig för min del, ett gudomligt ingripande över natt skulle jag välkomna, men tyvärr så fungerar det inte så i min värld.
Kram på er, jag är inte så elak som ni vill göra gällande! 

#147 Tänkte på en stor "guru" som går ut med att han är bland de visaste av alla, och han fördömer t ex rakt av "new agare" - drar oss alla över en kam utan urskillnad. Tycker inte alls det är särskilt kärleksfullt av en som påstår sig äga alla svaren hur det står till i vårt universum.
Håller absolut med dig att precis alla ska ha kärleksfullhet oavsett. Ibland blir det kärleksfull likgiltighet, när någon ger sig ut för att vara mer än den är, eller om den låter sitt elände gå ut över andra. Då reser sig raggen på mig, precis som när barn blir utsatta av en vilsen vuxen.
Jag är inte där än att jag kan åse allt och bara känna kärlek…. Kanske jag kommer dit en dag, men dagens datum får jag nog erkänna att jag blir jävligt arg ibland. Försöker dock se det med "stora" ögon och brett perspektiv, så ilskan blir mer vit än röd…
#148 Det förstår jag mycket väl!
vem kan det vara som gör så!!?? ( du ska inte svara)
Jag ser mig verkligen som en "new agare" om än lite annorlunda… men så känner nog alla. 
Jag är inte heller där än att kunna se allt med kärlek, jobbar på det precis som alla andra.
Jag blir nog sällan arg förstås, mycket mer frustrerad och nedstämd…
Det här var något nytt för mig.. Mycket intressant läsning.. Det var dock så mycket inlägg och text att ta in att jag måste komma med lite frågor, även om svaren redan framkommit någonstanns..
Vad innebär det att gå in i energin? HUr går det till?
Jag måste säga att jag känner igen flera av symptomen (även om de flesta kommer en gång i månaden för mig..
)
Men jag märker att de är en aning intensivare nu just. Och just det där med gamla tankemönster och beteeenden.. Sånt som jag trodde jag lagt bakom mig.. och så drömmer jag jobbiga drömmar om hur jag skäller ut samma människa gång på gång.. Just den här samma människan som jag just för tillfället knappt orkar umgås med längre av nån konstig anledning..
Har också märkt att jag inte alls kännt mig så där lugn och harmonisk efter min Yogakurs.. Tvärtom.. Igår när jag kom hem kände jag mig alldeles uttömd på energi och hade svårt att sova.. massa negativa tankar försökte få min uppmärksamhet..

Där fick jag många svar på hur jag känner mig just nu =)
Ett mycket intressant inlägg,det förklarar mycket varför jag mår som jag gör just nu……

kan vara förklaringen till min trötthet och håglöshet, känner mig som ett vakum och har väldigt svårt att meditera och få kontakt med mina inrevägledare just nu, funkar inte alls. Kändes som den blokeringen kom efter en intriering kanske det inte är det utan detta?

#142 - Jag menade kanske inte så allvarligt som du trodde i mitt inlägg om "vetet och agnarna"……jag tycker man kan skoja om allting faktiskt. Sådan är min slags humor.
Ingen skulle bli gladare än jag om alla på jorden kunde leva i fredlig samexistens, kärlek och att rättvist fördela jordens tillgångar m.m.
Och jag vill gärna tro att det någon gång blir så, men oftast tvivlar jag….Inte minst för att jag upplever ju ständigt att om inte ens vi som säger oss vara andliga på olika sätt inte kan hålla sams och ha någon slags enighet, hur ska det då gå till med resten av världen?
De svaren har inte jag, och jag vill verkligen inte vänta i ett par tusen år till så jag hoppas att det blir en annan lösning.
Men tanken är ju det som skapar sägs det ju. Och om man bestämt sig för att det inte kan (logiskt/intellektuellt) vara på det sätt som beskrivs i till exempel Mayakalendern, ja då hjälper det i vart fall inte till att åstadkomma någonting under vår livstid.
Man ska nog inte blanda intellektualism och andlighet för mycket, det kan bli en riktig "skeptikersoppa" som bromsar främst dig själv och sedan de som tror på samma sak förstås……

#154 jag tog det då allvarligare än det var menat, ursäkta mig. 
Det är ju det som är problemet med forum, man märker inte om det är skoj eller allvar. 
Det är just precis sådant du nämner som gör mig skeptisk också, när inte ens vi som menar på att vi är andlig (vad det nu är) kan vara vänliga och kärleksfulla….
Jag säger som du BigBear jag önskar och hoppas att vi alla kan leva så som du säger och det är jag övertygad om, men kanske inte så snart bara. Det kommer inte tror jag dröja 2000 år. Hur livet ser ut på Jorden då är nog svårt att föreställa sig men det kommer naturligtvis finnas en mer helig vibration och vi alla har en mer lättare gång, ett mer halveteriskt liv. 
Jag tror och hoppas det redan sker mycket de närmaste 50-100 åren på den fronten att vi kan leva i större harmoni med varandra.
Om Maya och andra har rätt återstår att se, du o jag befinner väl oss då i "främsta ledet" och väkomnar det eller?
. Samtidigt som vi inte får tappa modet om det inget händer eller hur?
Sedan tycker ju jag då att man visst måste använda huvudet och använda sig av urskiljning. 
Jag blir lite ledsen när jag läser detta, för själv upplevar jag inget av det ovanstående…
Jag vill så gärna vara lite mer öppen. men hur ska jag göra? Jag tränar och mediterar och kämpar på. men… kanske jag vill för mycket helt enkelt?
Det är ju just det som är problemet när saker "förstoras" upp. Du ska inte vara ledsen om du inget märker, det är inte ett Tecken på att du är mindre öppen än andra, kanske tvärtom!
Jag måste säga att om du mediterar och kämpar på så gör du kanske precis det du behöver!! Man bör komma ihåg att det är inte ljuset/frekvenshöjningen som ger friktion det är mörkret i oss.
Eftersom du mediterar och kämpar på så kanske du rensar ut ditt mörker i den takt som är helt perfekt för dig, vilket gör att du inte behöver märka friktionen.
De symtom som beskrivs här är ju friktionen inte frekvenshöjningen isig.
Om man märker att det skett en höjning i en själv, bör den leda till att Solar Plexus chakrats energi lyfts upp in i Hjärt chakrat, dvs:
Större förmåga till medkänsla och medlidande med allt levande.
Större förmåga att inte gå igång på ilska och andra negativa känslor.
Större förmåga att se saker från en högre vy, själens vy, ett mer universellt sätt att skåda världen på.
Se saker i större helheter.
Märker man att dessa förmågor ökar i en DÅ sker frekvenshöjningen.
Att öppna sig för högre ljus och själen då sker höjningen lite mer "per automatik" och man behöver inte märka så mycket de negativa sidorna av den.
Så ser jag på det, andra ser det helt annorlunda. 
puttar upp den här
Oj, denna lista har jag en massa "symptom" av, däremot så har jag alltid avfärdat dem som mina fibro besvär. Bla detta:
- Du kan känna dig febrig men du har inte feber
- Du kan vara väldigt trött, ont i kroppen och huvudvärk
- Du kan känna dig nedstämd men vet inte varför
- Du kan glömma saker som du har sagt eller gjort för en liten stund sen.
- Du kan bli väldigt yr
- Du kan känna rastlöshet och otålighet
- Du äter mycket mer och blir mer törstig eller helt tvärtom, du äter mycket mindre och dicker väldigt lite vätska
- Du kan känna dig extra irriterad eller tvärtom, känner mer lugn än tidigare.
ja fibro eller utbränd. Jag trodde att jag var utbränd. För övrigt så känner jag inget utöver det vanliga - ovanstående lista är beskrivande.
Undrar om jag är en av dom som inte kommer att märka ett skvatt av denna "uppstigning" som så många pratar om?
Jag klarar inte ens av att meditera. Mer än det vanliga meditativa tillstånd som alla norrlänningar (de jag känner åtminstone - inklusive mig själv) glider in och ut ur - omedvetet och oplanerat.
Rätta mig gärna om jag har fel 

Jag tror att många av de "negativa" reaktioner vi kan uppleva i dessa tider, handlar om våra inre motstånd och Tecken på att det är något viktigt vi behöver ta hand om. Har man en norrländskt lugn inom sig som du beskriver Maggan, så kanske det finns en grund som gör att det inte blir riktigt så jobbigt.
När man tar hand om sig själv i hela processen, verkligen lyssnar på kroppen när den ylar av smärta, trötthet och vad det nu kan vara, så får man belöningen big time. Då övergår det jobbiga till något så helt fantastiskt underbart, en energi som flödar i en öppen kropp & själ.
Det är det absolut enda sättet att hjälpa moder jord i den här s k "uppstigninggstiden" att vara den lilla cell inom dig som du är menad att vara, fylld av ljus, övertygelse och massor av kärlek. För vi hänger alla ihop och minsta lilla cell som är i kramp påverkar precis allt annat. Och nu när så mycket rasar och människor är så skräckslagna inför det materiella raset som sker, då behövs så många som möjligt som håller en ljus positiv energi!!
Jag tror inte det är så viktigt om vi kan meditera eller ej, det är hur vi känner oss inom oss själva och hur vi agerar mot dom vi möter i livet som är viktigt och avgörande. Nu är det väldigt turbulenta energier och jag tror också det är viktigare än någonsin att vi kan hålla känslan vid liv att det här är nödvändigt det som sker, men att vara lugn och stabil mitt i kaoset.
Vill också påminna om Hopis kloka ord ur den fantastiska budkavlen som gick runt för några år sedan, finns här någonstans på forumet också;
"Vid denna tid i historien får vi inte ta något personligt. Minst av allt oss själva. För det ögonblick vi gör det, stoppar vårt andliga växande och resan går inte vidare"
Läser detta budskap från dessa kloka vägvisare Hopi så ofta jag kan, sitter på mitt kylskåp, så jag kan hålla mig på "the good red road"….

Jätte intressant tråd: Det förklarar varför jag känner mig, som jag gör…även min yngsta son, har känningar av detta. Så sent som i natt hade han det…så vi pratade om det i förmiddags. Men, vi lär så länge man lever….
Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.

nydelig citat trisha :)
jag kan inte hjälpa att jag fortfarande känner mig lite som en UFO i detta prat om allt som ska vara "jobbigt" och "turbulenta energier".
Alltså, visst är livet jobbigt på olika sätt - men det är inget nytt - det har det alltid varit. Jag märker ingen skillnad. uttrycket "jämna plågor" beskriver bra det jag menar. Ungefär som "bekymren består men orsakerna växlar",
Så många pratar om dessa jobbiga energier som plågar dem och jag känner mig lite utanför. Det är så jag börjar undra om det är nåt fel på mig… är jag verkligen ensam med dessa funderingar här?
för min egen personliga del är det som du säger Trisha - jag är trygg i mig själv och jag tänker att "må det ske det som ske ska" och så går jag ut med hundarna. Jag är rätt nöjd med mitt lilla liv och jag ser helst att det får fortsätta som vanligt, tills min jordevandring är över för den här gången.
Men visst. Man behöver bara titta på nyheterna på TV,n för att inse att det krävs förändringar.
Jag hoppas att vad som än ska hända, så borde det göra livet bättre för alla människor på jorden som lider nöd. Särskilt barnen.
Annars kan det kvitta.
Du är inte ensam…
Det som upplevs är vanliga mänskliga företeelser som alla upplever då och då. Det blir ju givetvis mycket roligare att ha t.ex yrsel om man kan säga att det är frekvenshöjningen, kanske det är det kanske inte, många vill ju vara en del av den och genom att glamourisera obehag… ja… man gör ju som man vill.
Det jag är säker på är att ALLT är en del av denna frekvenshöjning oavsett upplevelser av den. Alla naturriken allt liv på Jorden är en del av denna höjning som ju inte på någotsätt är ny, den har pågått länge, fast den går bara snabbare nu.
de senaste nästan två månaderna har varit de mest känslosamma i mitt 26 åriga liv. men vi har minst två val nu som alltid och det är lika betryggande som alltid. det har givits tydliga möjligheter att välja mellan en ljus och en mörkare väg. båda drar mycket starkt. det gäller verkligen att samla sig för den energi som bjuds är verkligen enorm. men universum bjuder båda på samma premisser så tex att jorda sig bättre, fokusera på sina mål hjälper…
tack för all fina inlägg medlemmar delar med sig av!
Är intresserad att veta hur "processen" framskred.. även om den här tråden redan börjar vara lång
Ja det stämmer in på mig, alla symptom. Det visste jag inte om att det fanns något sådant. Vore intressant att läsa mera om det. Har du någon bra länk?