Måste dela med mig
Jag arbetar med människor i livets slutskede och får ju vara närvarande under många individers sista tid i livet. För ett tag sedan hade vi en kvinna på jobb som var mycket dålig och som jag under en lång tid fått väldigt bra kontakt med. En sådan person som man bara tycker om direkt och vi kände detsamma för varandra. Min sista natt jag jobbade kom jag in till henne och så frågade hon var T var och när T skulle komma och hämta henne. Vem frågade jag förvånat..Ja, T, din väninna, svarade hon. Min väninna vid det namnet tog sitt liv för 2 år sedan. Just då tänkte jag att hon förmodligen sagt helt fel och menade min kollega som heter något helt annat. Men nu ett par veckor efter så undrar jag varför hon sa att hon skulle bli hämtas av en T och att det var en god vän till mig….
Amor Vincit Omnia

Så fint Madde… Du får väl fråga T hur det var med den saken…?
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus
Ja, jag fick mycket kontakt med henne precis när hon gick bort och sedan året efter när jag blev gravid. Hon berättade att jag väntade en son och att jag skulle göra ett bra jobb med att lyckas uppfostra en vettig karl
. Hon fann aldrig kärleken själv och mötte sin beskärda del av otrevliga män tyvärr så det tog jag till mig och ska absolut göra mitt bästa med lillfisen.
Men nuförtiden känner jag inte av henne så mycket längre…kanske ska prova igen..
Kram
Amor Vincit Omnia

Din väninna är med och hjälper till på ditt arbete 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
# 3 Vad underbart !!! 
Hon sa många gånger att hon beundrade mig för att jag orkade jobba med det jag gör, det säger i och för sig de flesta.
Men jag känner att jag trivs oerhört bra och kan jag hjälpa till så att livet blir så bra som möjligt i slutskedet både för patient och närstående så gör jag det. Det är en så viktig tid att det känns bra för alla involverade.
Tack Elisabeth, detta tar jag med mig i hjärtat och det värmer gott ska du veta.
Hon var den jag pratade om allt med, den som alltid förstod.Vi brukade säga att vi hjälpte varandra ta av skygglapparna vi gärna fick på i livet och stöttade varandra att se livet ur olika perspektiv.
Amor Vincit Omnia
puffar lite…
Amor Vincit Omnia