Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 2962 ggr
Elisabeth-J
0

Brinnande cd-skiva

Min bror ringde till mig nyss och berättade om en sak som hände i helgen och han vill att ni som kan och vill kan försöka få in vad det här betyder, han vet att det handlar om något budskap.

Han var med sitt band i Tyskland, dom var i ett rum och en tjej från Miami kommer fram till honom och frågar efter deras nya skiva som han hade lovat att hon skulle få. Han ger henne en skiv, hon stoppar den i innefickan och sen står dom mitt i rummet och pratar när det plötsligt luktar bränt. Ska tillägga att fodralet var ett pappersfodral. Flera känner den brända doften och dom börjar titta i lokalen men hittar inte något och tjejen sa att hon inte ens röker. Hon ska sen ta fram skivan och då har det bränt ett stort hål som 2 femkronor på fickan och i mitten av skivan glöder det.

Han ber er om hjälp med att försöka tolka det här, han kommer själv att läsa och förhoppningsvis blir han medlem och skriver själv också ;)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Cristine
0

Vilken förunderlig händelse!! Det verkar ändå inte som det skulle vara något negativt.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Trisha
0

De andliga krafterna finns ju i familjen…. Kanske dags för honom att "komma ut"….

Det här kan man väl lägga under fliken "fysiska fenomen", eller hur..? Lite nyfiken blir man ju - var tjejen medial tro? Var hon något sorts språkrör för något? Hade hon någon tolkning av det hela?

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Elisabeth-J
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är ett foto om det hjälper, han är till höger i bild med röd gitarr.

Elisabeth 

Tara
0

Mystiskt.

Men kanske det uppstår en brinnande kärlek dem emellanFlört

[Hellas]
0

Det låter ju ganska otroligt!
Har tjejen mer än ett brinnande intresse i bandet?

Cristine
0

Skrattande Mina tankar gick också åt Taras håll!

Elisabeth-J
0

Ok, visst kanske det kan vara så men jag tror att det är mer budskap Glad

Elisabeth 

stina63
0

Mystiskt… Men Jag får en känsla att det är något nytt på gång. Något nytt ska födas ur det gamla.
Man bränner ner skogen och åkern för att det ska gro bättre nästa gång. Nytt och nya saker kommer upp igen som är värdefullt för naturen 
kan vara något sådant. Ett budskap att gammalt ska bort nu och nya saker kommer hända dom.
Någon som förstår vad jag menar?

Tina

Elisabeth-J
0

#8 Det kan vi förstå Flört

Elisabeth 

[Jeremina]
0

Jag tror att det ligger hos tjejen..om nu inte han är medial också?!

Elisabeth-J
0

Det är för honom, jag vill inte i nuläget berätta mer då det kan störa dom som vill kolla.

Elisabeth 

Bybo
0

Oj…coolt…

Hm…kanske var den brännlukten jag kände för några dar sen haha…*S*

Men ska filura lite jag med…

[Hellas]
0

Elisabeth, får man tona in din bror på fotot, jag skickar PM isåfall?

Elisabeth-J
0

#12 Kan det ha varit Flört

Elisabeth 

Bybo
0

#14 haha…Men för nån dag sen sprang jag in till ungarna några gånger och frågade om de bränt nåt?? Kändes inte som ett vanligt stearinljus *S*

Jennie-S
0

Men vad mystiskt precis som stina63 sa!

Inte den blekaste aningen om vad jag tror.. men en liten tanke, det är inte så att någon annan har rökt vid henne och råkat komma åt henne med cigaretten så att glöden satte sig fast i jackan och sedan gått igenom? låter ioförsig lite långsökt kanske och man borde väl nog ha upptäckt det då direkt men iallafall =)

Nu började tankeverksamheten att spinna igång igen *S*

Elisabeth-J
0

#16 Nej dom har kollat alla logiska förklaringar. Det är inte första gången min bror råkar ut för konstigheter som inte går att förklara :)

Elisabeth 

Jennie-S
0

#17 hehe.. ok, ja då blir det till att tänka på en mer avancerad nivå för min del *S* Ska bli jätte intressant att se vad andra skriver sen Glad

Cristine
0

Kan han ha satt den i brand själv?GladOmedvetet!

Elisabeth-J
0

#19 Nej det tror inte. Den låg i hennes inneficka på jackan så det skulle vara omöjligt.

Elisabeth 

Bybo
0

#17 jas, han verkar vara MYCKET medial skulle jag säga *S*

[Jeremina]
0

Jag vet inte hur väl en del av er känner varandra men jag kan säga: Vid 17-tiden sa jag till min man att jag kände rök. Han bara tittade på mig…..

Elisabeth-J
0

#21 Skrattande

Elisabeth 

Bybo
0

#23 Kanske var det jag luktade då :-)

suzies
0

Jag tror inte att det var meningen att hon skulle ha skivan.. kanske någon skyddar din bror från tråkigheter….

kenja
0

skall tilläggas att ingen cigg,ljus,kropskontakt

vid d konstiga"tillfället…

hej hå nu e´jag me´i diskutionen.

för övrigt så har jag jobbiga andar runt mej dagligen…

aningen dryga tycker jag..

Elisabeth-J
0

#26 Hallo! Nice att du blev medlem Kyss

Elisabeth 

hinzidi
0

Det er nåt med musiken. Nåt slags budskap i forhold til musiken.  Det er cd-skivan som bränner

kenja
0

hö hö…

cool..d finns nog ingen här som kan svara varför

på min fråga…:-(

suzies
0

får en känsla av att det var viktigt att hon inte skulle få skivan med sig…

kenja
0

ska kanske tillägga oxo att våran gammle trummis avled några dagar

efter en turne´…..

d va han som grundade bandet..so….

Elisabeth-J
0

#31 Det kanske vi skulle ha väntat med att skriva ;) Men nu var du snabb så som jag sa förut kanske det var Micke som ville säga något, han vet ju en hel del :)

Elisabeth 

suzies
0

varför fick hon skivan? ja menar av vilken anledning?

suzies
0

kopiera musikoch ge ut i ett annat namn… får jag till mig

hinzidi
0

ja, da er det vel kobling mellom jenta og musikken? noen vil at denne jenta skal legges merke til, he he

kenja
0

hon e´ett "fan" från Usa och hon åkte efter oss i Europa på förra turne´n…

trevlig,snäll,söt,….klart hon skulle ha plattan ,tyckte jag då..

hinzidi
0

hon kan marknadföra dere i Usa *ler*

ja, hvis ni inte allerede er det…vad vet jag :)

kenja
0

kopiera musik från mitt eget huvud isof…

mina låtar utgivna på ett bolag i Usa..

du menar att hon skulle copa o ge ut själv??..hmmm

tror ikke d funkar..

hinzidi
0

#38, jag tror at et slikt type budskap, som at det börjar brinne på skivan, er av större betydning, enn at det bara skulle vara en slags varning på at hon kanske skulle kopiera den. Jag menade inte så :)
Men då vet jag at låterna utgives i Usa allerede :)

vad var din känsla då det brann i skivan?  var det typ et varsel om at passa sig for nåt, eller et mer positivt budskap? någon ville visa at her er det möjligheter for nåt? ang musiken, tex

Elisabeth-J
0

Jag tror inte att det är någon koppling till just den tjejen men en del vill det säga. Kenneth, tänk på Micke och tänk även på vem som dog i samband med brand, kanske båda var där och ville säga något? Båda var ju musiker ;)

Elisabeth 

Tara
0

#26 Du kanske fick ett budskap om att du ska varva ner , annars kanske du blir utbrändFlört

kenja
0

topp…d var min tanke oxo faktiskt,då en tidigare skiva var bränd

typ likadant…som jag hämtade i lägenheten där han brann inne..

(min far)

hmmm..eller kanske inteRynkar på näsan

hinzidi
0

finnes det ennu en skiva som er bränd typ likadant…ohhh, he he. Elisabeth- fortell det du tänker då! :D

Elisabeth-J
0

#42 Lita på den tanken då Glad

Elisabeth 

kenja
0

utbränd…ha ha …hja kanske d…

vore iofs ganska skönt att bli apatisk o få vila ett år..Tungan ute

Tara
0

Tragiskt, men kan det inte vara en varning om att du ska ta det lugnt? Eller akta dig för hetlevrade  kvinnorObestämd

Elisabeth-J
0

Det påminner mig om när vi skulle elda upp ett Ouijaboard som var gjort i pappskiva, den vägrade att brinna, det var eldsflammor bara i mitten trots att vi öste på med tändvätska och 2 gånger dessutom. till slut kastade vi iväg den men den hittades sen av en person och inte ett enda märke fanns det på den Förvånad

Elisabeth 

Happyspirit
0

Märklig historia det härCool Har ingen aning om vad det skulle kunna betyda faktiskt. Men kul att du hittat hit KenjaFlört Kolla din gästbok!

kenja
0

märklig,ganska kul historia…för den sätter huvudbry hos folkFoten i munnen

[Hellas]
0

Ja fantasin har rullat runt hela kvällen i mina tankar, det mer långsökta än det andra, just nu tänkte jag på Fågel Fenix som trots sina brända vingar reser sig upp ur askan starkare och yngre än någonsin tidigare!

Vacker historia!

[MargaretaA]
0

Jag är inte medial (säger vi) men jag får för mig att detta hände för att få igång tankeverksamheten hos de inblandade. En spark i ändan åt tvivlare sóm behöver starka bevis?

Trisha
0

Kul att se dig här Kenja! Nyfiken på allt du ser omkring dig - haha, dryga andar..!! Vad kan dom tänkas vilja dig? Bråkar dom med dig eller vad gör dom, drygisarna?

kenja
0

dryga andar som typ" trängs omkring mej när jag ska sova..

man ser att luften vibrerar i bland,för att d e´sånt röj…

hade faktiskt ett vattenfall i fotändan.från taket till golv,typ som att man kunde gå in där…men gjorde ikke d….

svårt att förklara,men häftigt va d…o läskigt…

vad kan d vara då??…skumt….jag var inte full,utan helt vaken..Flört

[Hellas]
0

#53 Vattenfall är för mig rening, den optimala reningen!
Jag har själv badat i vattenfallens klara syrerika vatten och det är en otrolig kraft och energin flödar enormt.
Uppvaknande skulle jag vilja säga!

När du känner dig redo, gå in i vattenfallet skulle jag vilja sägaGlad!

Välkommen till ÖN kenja!

Trisha
0

När jag har stark kontakt så är det verkligen som om hela atmosfären runt mig förändras, energin är verkligen inte olik ett vattenfall. Dom har ju försökt skapa det här på film ibland, tänker på Stargate och det som är i den stora stencirkeln som dom går igenom…

Sen är ju vatten förstås också det Hellas säger rening. Uppenbart är väl i alla fall att du, precis som söstra din, har kanalerna vidöppna. Fast det visste jag ju redan förstås. Snacka me´rom vettja!

Cristine
0

Eldtecken:

Vaduren - Lejonet -vatumannen

Vattentecken:

Kräftan - Skorpionen - Fiskarna

ELD
Står för passion och vilja, rening, förvandling, sexualitet.

Eld-ord: Mod, vision, självhävdande, hjälpsamhet, kreativitet, styrka, inspiration, fanatism och auktoritet.

Rörelse - snabb

Färger - gult, orange och rött, starka färger

VATTEN  
Står för känsla och intuition, kärlek och sorg.
Vatten-ord: Förstående, känslig, medial, artistisk, romantisk, mottaglig för intryck, dramatisk och sensuell.

Rörelse -Varierande och oberäknelig

Färger - Blå och gröna, turkos, kalla men kan också vara fatal. Tänk på att eld kan få vatten att koka och att vatten kan släcka elden!

Jag kom att tänka på Gillas inlägg i Exi!

Kan det ha med personer att göra som är födda i dessa Tecken. Är du född i vattnets Tecken?

kenja
0

vädur……såklart ju..Cool

Trisha
0

Såååå…. du är ett eldtecken också. Så talande. Börjar du få någon klarhet i vad det handlar om eller är det fortfarande stort ??

[Jeremina]
0

Jag måste tala om att min man sa när han fick höra om det här: Mission Impossible  som gick som serie på 70-talet….vilka minns det?

Ett hemligt uppdrag från din bror till tjejen…kanske undermedvetet och med lite hjälp från andra sidan…

[Jeremina]
0

"22

Mitt inlägg om röklukt härstammar till cigarrilröklukt och det handlar om en älskad släkting som har leukemi. Han var som en bror till mig och han rökte cigarriler när jag växte upp…undrar om han är sämre?

Han bor så långt ifrån mig…Gråter

Elisabeth-J
0

#56 Jag förstår precis vad det rör sig om efter ditt inlägg och den känsla jag har haft ett tag men som jag hoppas att han kommer på själv ;)

Elisabeth 

[Jeremina]
0

Är du vädur? Hur vill du beskriva dig själv och hur beskriver andra dig i så fall?

Jane-Lyzell
0

Detta var en konstig tråd!

Byt skivbolag - med bransäkra cd:-) (eller livsstil)

skämt och sido - kopplingen måste vara uppenbar!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

sofie28
0

vilken tråd.

Har aldrig hört om något liknande.Men det var väl någon som inte tyckte att hon skulle ha skivanmed sig

Elisabeth-J
0

Är tråden konstig?

Det kan verka konstigt för dom som aldrig har varit med om något liknande men jag kan tala om att sånt här är inte konstigt i vår familj/släkt, det har hänt  mycket märkliga saker under väldigt många år ;)

Elisabeth 

Trisha
0

Tycker inte heller att tråden är konstig. När det händer något sånt här som man konstaterar inte har någon naturlig förklaring, utan det måste vara något annat - då kan man väl verkligen lägga det under rubriken Övernaturligt i Fokus…

wolfie
0

Jag tycker det är en spännande tråd detta!

Välkommen hit till ÖN kenja!Du vet nog redan vem denne person är nu antar jag..väldigt starkt..verkligen spännande att få läsa om!Glad

TantAlma
0

På skoj slog jag upp det i drömboken. ( fuska lite)

Bränning = Du måste uppträda mycket taktfullt när du avspisar en oönskad beundrare.

Flört Det kanske kan vara något i alla fall

ALma

Mysan59
0

Jag har ingen aning om vad det där handlar om, med skivan, men det jag vill göra ett inlägg om handlar om detta med eld och eldtecken.

Jag är själv skytt = eldtecken och har 5 planeter i eldtecken och för många år sedan brann det mycket omkring mig där jag bodde. I olika hus! Och har ett visst förhållande till eld, känns det som.

Men jag har aldrig varit med om eller hört om nånting som börjat brinna av sig själv, dessutom i fickan på nån?!

Vore intressant och få höra mera om vad ni, Elisabeth-J och kenja, tror att det beror på…

Cristine
0

Jag är lejon..alltså eld men aldrig har något sådant hänt mej. Spelar ni Metall-Rock?

Elisabeth-J
0

Jag är också eldtecken, skytt :)

Jag har råkat ut för mindre märkliga saker angående eld men har aldrig tänkt tanken att förknippa det med eldtecknet, härligt när man lär sig något nytt :)

Elisabeth 

Mysan59
0

När jag var tonåring hade vi en pyroman i hyreshuset vi bodde, det brann (småbränder) på vinden och källaren, mellan 20-22 ggr på ett år. (Huvudsta, Solna nån gång i början på 70-talet)

Många år senare, brann det först i villan där jag bodde med man och barn, eller brann och brann, det var mest rök, men ändå.

Sen skilde jag mig och flyttade till lägenhet. Där vi först bodde brann det i sopnedkastet en dag.

Sen flyttade jag till en större lägenhet nån port bort. En sen kväll när jag precis höll på att somna, tokringde det på dörren, då brann det i en lägenhet och vi fick utrymma.

En jul började det brinna i TV hos min granne, där vi var och firade julafton.

Jaa, det kan vara mer, kommer inte ihåg nu…

Lite OT, jag vet Flört

Elisabeth-J
0

#72 Du har då verkligen råkat ut för bränder! Förvånad

Elisabeth 

Mysan59
0

#73 Ja jag säger ju det Glad Jag brukar förknippa det med alla eldtecken som jag har i horoskopet, som sagt, 5 stycken.

Är lite rädd för eld, måste jag säga, fast det är väl alla?! Flört

Cristine
0

Jisses så många bränder, det förstår man att du är rädd för elden.

Mysan59
0

#75 Ja, det är lite jobbigt med eld faktiskt, jag tänder inte gärna ljus, helst då värmeljus, som är lite säkrare än vanliga ljus.

Fast å andra sidan är jag kanske inte mer försiktig än nån annan? Jag vet inte…

Mysan59
0

Vilken konstig meninge det blev: "jag tänder inte gärna ljus, helst då värmeljus…" Jag menar ju, om jag tänder ljus så blir det mest värmeljus.

Men det förstod ni nog ändå, det är nog bara jag själv som retar mig på den meningen Flört

kenja
0

tänder ljus eller tänder PÅ ljus??…

dirty…ha ha Cool

Mysan59
0

Hahaha! Ja det kan man ju undra Flört