Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 2967 ggr
Trisha
0

Lycka

Tänk att en känsla som Lycka, när den behagar infinna sig, kan vara så stark att det slår allt annat man varit med om. Världen förändras och blir ännu vackrare, människor omkring blir kärleksfulla och glada, förståelsen i hjärtat blir så mycket större vad man än möter i livet. När lyckan bor, stark och flammande i hjärtats inre och belyser hela kroppen och själen, då finns det inte ett berg man inte kan bestiga, inte ett problem man inte kan lösa.

Så då bestämmer vi oss då - lycka är bra!

Men när jag fick frågan från en god vän igår, så blev jag ändå stum, liksom den gjort mig inom mig själv genom åren.

Om jag mår så bra av att vara lycklig, om allt går så mycket lättare - varför väljer jag då att ta minsta omständighet som orsak till att jag väljer bort lyckan??

Att vara en lycklig människa kräver en massa självdisciplin, där vi kraftfullt väljer bort allt som stör av, tills denna naturkraft Lycka blir något som får överhanden. Varje dag.

Offerkoftor bort, låt ingen eller inget störa av. Om något grumlar - agera snarast för att bli av med grumset.

Idag är min vän lycklig, han är på väg till en fest och han är lite nykär. Och han lovade mig hålla koll på frestelserna som han bråkat med i alla år, frestelsen att stanna kvar i lidandet och eländet….

Lycka smittar och det är en stark kraft. Låt oss vara smittsamma resten av adventstiden och se vad som hänt i våra liv när julen kommer….

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Elisabeth-J
0

Det skriver jag under på Skrattande Nu njuter vi och lever i lycka tillsammans och skapar mer lycka runt omkring oss!

Idag är min lycka mitt hem, det blir så vackert när man skapar med allt julpynt och pyssel, lite ska fram nu varje helg fram till jul, kvällen före julafton ska det glänsa jul i varje vrå här hemma :)

Kramisar!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Trisha
0

Ja, visst är det mysigt! Här lyser stjärnor och adventsljusstakar i alla fönster, elden flammar i öppna spisen och det är sååå mysigt. Och nu kollar jag på Paranormal Egypt så jag får lite mystik också…

[Spanaren]
0

Hörde eller läste igår eller i förrgår att lyckan sprids som ringar på vatten. Någon undersökning hade visat att människor som var lyckliga spred sin energi vidare till famljen, kompisar, jobbet osv…

Därför bildar vi nu här en lycko-kedja och först ut med handen var Trisha och sen så tog Elisabeth tag i hennes hand och jag Bappi tar tag i Elisabeths hand och vem tar tag i min hand och sprider lyckokedjan vidare och vidare och…

/kram Bappi

Blackfeather
0

Jag sprider gärna denna lyckokedja vidare! Nu tar jag tag i din hand Bappi…känner redan en lyckokänsla sprida sig!

Kramar/Helené

Dance
0

Blackfeathe-- här har du min hand, varsågod Skrattande…näste man på tur?

Varma, hjärtliga och LYCKLIGA hälsningar från Silja Kyss

solblomman47
0

Dance här har du min hand.  Glad  varsågod till den som vill ta min hand.

Varma kramar Kerstin Skrattande

Ayena
0

Får jag också vara med Glad?

Jag tar din hand Kerstin och räcker ut min andra hand till den som vill ha den Kyss och önskar samtidigt allt gott.

Mads
0

Jag tar din hand Gunilla-R och sprider lyckan vidare till den som önskar ta min hand Skrattande

Kramar alla

Amor Vincit Omnia

Katarinaj
0

Jag hänger på!!

Trisha
0

Jag ryser när jag läser det här!! Wow - vilken fin ide. Shit pommes frites - det här kännss…… keep it up!

Har just översatt Karen Bishops WINGS och kände mig så lycklig, nu blev det ännu bättre!

[Lady-Oona]
0

ojsan vilken kedja…här är handen katarinaj…..Glad

Katarinaj
0

Glad

Jasmina
0

Jag tar ett fast och lyckligt tag om Lady-Oonas hand och sträcker ut det andra - varsågod! Glad

Vibeka
0

Tar din hand med glädje Jasmina och sträcker ut min andra hand till just dig som kommer nedanför mig Glad

[Spanaren]
0

Är bara en mellanhand i vår starka kedja för att säga puff till nästa hand i vår lycko-kedja/ kram Bappi

Denna kommentar har tagits bort.
[Spanaren]
0

Vem vill fatta taget om Vibekas hand och sprida vår lycko-kedja vidare och vidare?

/kram Bappi

[Spanaren]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ta nu tag i handen och sprid ljusets värme vidare

[Spanaren]
0

Puff

ewapewa
0

Skrattande

Ayena
0

Härligt detta Kyss

cillaj
0

SkrattandeJag tar gärna handen och sträcker ut min andraFlört

Kram cilla.

[Jeremina]
0

Cilla känner du min varma hand som fått känna på den varma kaminbrasan efter snöpromenaden….kör vidare med lyckan och glädjen…Flört!

squaw
0

Jeremina  fångar lyckan och glädjen..och sträcker ut min hand….Glad

Trisha
0

Är här o sniffar lite… haft en ljuvlig dag med städa pannrum, lyfta miljoner pellets-säckar och hängt med Niclas o Happy i slitet. Blir så glad av den här tråden och vad den utvecklades till!

signemo
0

Tar gärna handen och sträcker ut den andra, nån som vill ta mig i hand.

Härlig ide förresten den med att slänga offerkoftan. Den behöver vi slänga av oss obland.

Lycka till med pelletspannan Trisha, vi satte in i veckan är pyssel innan allt funkar verkar det som. Men kommer säkert att bli jättebra.

Var rädda om varandra

Mads
0

Vill ni ha ett glädje-spridar-tips ??

Ibland kan det bara börja bubbla av kärlek & glädje inom mig för att jag har en viss vän eller så. Då tar jag luren och ringer upp och berättar hur fantastiskt mycket denna person betyder för mig, eller sänder ett sms eller mail. Varför ska man hålla sina fina känslor inom sig, bara att vräka ur sig och har man tur sprider det glädje Skrattande

Många kramar till er alla

Amor Vincit Omnia

[Spanaren]
0

Mads fatta suaws hand och för lycko-kedjan vidare och vidare…

/kram Bappi

Mads
0

Jag är redan med & häller handen lägre upp i tråden bappi…Glad

Amor Vincit Omnia

Happyspirit
0

Idag var min lycka varmt vatten till duschenSkrattande Ljuvligt skönt. Jag tar handen på tur. Signemo?Tungan ute Eller vem var det på tur?

[Spanaren]
0

Bra Mads, men vem vill då fatta tag i squaws hand?

/kram Bappi

kybele
0

jag räcker ut min hand full av värme och glädje.. tar tag med vänsterhanden sqaws hand och fyller den tar sedan höger handen och räcker den till bappi och fyller den.. sedan räcker jag ut handen till nästa efter mig…

ann74
0

just nu i dag går jag med vad som helst så jag hoppas du vill, för jag är desperat efter lycka ,nu jag har små barn som vill ha traditioner i vårat hus och det är inte så lätt när en är bortajag fatta gärna tag om din hand kybele.jag tycker allt är finnt när man fixar till julen ,mem det känns falskt man gör det i hopp om glädje.

kybele
0

du får gärna ta min hand o vandra ann74.. stor värmande hand till dig

[Spanaren]
0

ann74 känn vår värme som sprids till dig och ditt sinne. Du fixar detta med att pynta lite grand till de dina och tänk på att lycka som sprids kan värma upp i ett halvt år. Till och med ett sorgset hjärta kan lyckas med att hålla tåren sin, borta en endaste av en liten sekund.

Vi alla skickar dig massor av ljus så att du orkar bara lite, lite till.

/kram Bappi

Ps Någon, ta nu Kybeles hand och låt kedjan få växa och växa och spridas ned i varje ömt och sårade sinne. Tina upp och låta det förlösande ljuset därmed få sin lycka att stråla.

Cristine
0

Jag tar din hand Kybele och känner värmen och lyckan från alla i kedjan som jag vill föra vidare till dej som kommer efter mej. Här är min hand…

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

wolfie
0

Jag tar din hand Cristine och känner värmen som jag vill sprida vidare..Räcker ut min hand till den under mig..

maiya
0

#37. Då tar jag imot din värmande hand,och jag känner värme och lycka från alla i kedjan.

Räcker ut min hand tii den som vill ta den under mig.

Clary
0

Maiya, tar med glädje din hand och sträcker ut min

Medarbetare på Feng Shui och Indien

[Puppan]
0

Jag tar din hand Clary! Å jag sträcker ut min andra hand..

Hoppfull
0

Jag vill oxå vara med Glad

Tänker oxå på offerkoftan… det svåraste är kanske inte att slänga av sig den, utan att orka stå emot omgivningens krav på att man nog fryser ihjäl utan den… de är ju vana vid att man är den som bär den och offrar sig… Förvånad Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Kvaser
0

Tar *Hoppfulls hand* Sträcker ut min mot näste man/kvinna…och tänker stilla i mitt inre….jag är lycka, ni är lycka och tillsammans skapar vi lyckan som skall vila över oss denna månad.

Kram på er !

Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.

EvaNy
0

Jag tar din hand, Kvaser, och så vandrar vi vidare i lyckan!  Skrattande

JILE
0

GladRäcker ut min hand jag med, hoppas jag inte blir sist i raden…hi,. Synd när man väl kastat offerkoftan kommer någon och slänger på den igen. Men det kan vara skönt med de lyckliga stunder man kan få.

Jag brukar tänka när man känner sig olycklig att det finns dem som har det värre.

Men det är häftigt med lyckorus för hela blodomloppet rusar i höjden, man får oanade krafter, lust att krama om hela världen. Det finns inga ovänner. Lite som man blir när man är berusadFlört.

Kramar till alla!

Jile

chik
0

O!!vad fint ni har skrivit alle sammans.

Är man glad så blir livet lättare.

O det har jag lärt mig här inne på iFokus..

Nu står julen inför dörren o det är min jul som jag gör mysig..

"kan man skriva så"

Ja jag har redabn gjort det.

Ha det bra alla o tänk GLAD……

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Lady-Oona]
0

Skrattande blir glad----vilken kedjereaktion på lyckovibbar

Mads
0

Jag kan se oss alla i ett stort rum, en sal med trägolv, vi står alla i en ring och håller varandras händer och är glada att vi har varandra. En härlig inre vision Skrattande

Kramar om er alla idag ! / Madeleine

Amor Vincit Omnia

[Spanaren]
0

Någon som vill ta tag i chiks hand och fortsätta med att sprida vår lycko-kedja?

/kram Bappi

tommytoe
0

Jag tar chiks hand och sträcker ut min :)

Kvickast
0

Jag tar din hand tommytoe, och sträcker ut min till……:)

Toyan
0

Jag tar Kvickast hand och sträcker ut min till nästa som vill vara med i lyckokedjan..Glad

Choklad
0

ok..här e min hand..

U R us

Hildur7
0

Då tar jag din Choklad, och hoppas nån tar min.

Marina2
0

Då tar jag din hand Hildur7 och sträcker min vidare.

Trisha
0

Hoppar in o sniffar lite på Lyckotråden… va lång den börjar vara! Lite lycka idag för mig är att min dotter Yohanna är med i adventskalendern, hon är polis! Ska bli kul att se!

Lyckan sprider sig…

Elisabeth-J
0

Jag gör som Trisha, hoppar in och hämtar lite härlig lycko-energi Glad

#55 Vad roligt, då ska jag kika på Yohanna ikväll Glad

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Iliam
0

TACK Trisha!!

Jag tar din Marin2 och sträscker min vidare!

Choklad
0

jag hoppar in igen, vill ha lite mer lycka , kände mig genast gladare Så glad över att det faktiskt funkar!!!!SkrattandeTack allihopa!!

U R us

Choklad
0

eftersom jag tog så mycke lycka, så ger jag nu lika mycke tillbaka, å hoppas att nån vill ta min hand nu …Glad

U R us