Varning för julkort!
Med en falsk julhälsning tar sig nätligorna in i din dator - utan att du märker något.
Sedan länsar de dina bankkonton.
- Mejlet ser ut att komma från någon du känner, säger Bosse Norgren, vid It-sektionen på rikskriminalen
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Tack för varningen! Men säger inte viruskyddet ifrån ? eller har dom lyckats slingra sig igenom det med?
U R us
Tack så mycket!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Men det är ju för j---igt att man inte ska få ha nåt ifred och man ska vara på sin vakt och oroa sig hela tiden.
Tänk om dom där nätbedragarna skulle ta och raka sig och skaffa sig ett vanligt hederligt arbete!
Tack för tipset Elisabeth!
Det är en sjuk värld, där folk lägger ner tid och arbete att lura andra!
Tack för tipset!
Via hotmail öppnar jag inte längre mejl om jag inte vet helt säkert att personen verkligen har skickat det till mig, får nästan dagligen mejl från mina vänner, dock har dem inte skickat dem själv…så man får vara på sin vakt! Men tack Elisabeth för att du varnar oss här på Ön! :)
Och jag som fick ett julkort idag från min syster, visserligen sa hon att hon skickat det, men eftersom det var många som hade skickat till varandra så kan nätligorna nästla in sig i adressböckerna.
Jag hoppas att jag inte fick någon nätliga i min dator.
Tackar för varningen

Jag hörde det också på radion idag. De sa också att man skulle skaffa sej ett bra visusprogram och uppdatera det, så visst hjälper ett virusprogram mot mycket - men nätbedragarna brukar ligga steget före.