Finns sajter
som man åker käpprakt ut ur, utan någon som helst förklaring eller vetskap. Då man frågar sajtärden får man till svar att då man inte är aktiv så får man inte va med. detta trots att jag förklarat varför jag inte orkat skriva så mycket på senaste tiden pga 2 dödsfall och 2 operationer. Sådana är reglerna, säger man. Att jag åkt ur beror inte på dem utan på något som är fel då fler åkt ur, men hon tänker inte släppa in mig då jag inte varit aktiv. Att bara studera och läsa, det är inte OK.
Vad säger ni om detta?
OBS! Det är inte här på övernaturligt! :-)
Kerstin
Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus
Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Ähum…. låter ju helskumt. När någon är borta härifrån så hälsas dom så välkomna när dom börjar skriva igen. Låter inte som nån kul sajt tycker jag….
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus
Det låter konstigt! Sajtvärdarna här bestämmer visserligen själva vilka regler de vill ha - men att kasta ut någon för att den inte är aktiv låter mycket märkligt. Jag har aldrig hört talas om något liknande. 
Helt galet tycker jag då. Vill dom inte ha medlemmar? Finns ju ingen anledning slänga ut en medlem pga inaktivitet. Är man medlem i en sajt så måste man få vara kvar så länge man själv vill om man sköter sig och följer skrivreglerna. Man ska inte kunna bli utkastad för att man inte varit aktiv om så är under ett halvår - år. Det kan vara många anledningar till att man inte varit aktiv. Livet skiftar, datorer havererar, flyttningar och kanske inget internet på flera månader (var vi med om, Glocalnet kunde inte leverera till oss där vi bor nu o det fick vi veta efter ca 2 månader o sen tog det tid innan nya leverantören kunde leverera.) Tur att det inte är så här. Och som tur är så finns mycket bra stöd från alla medlemmar här. Tråkigt för dig, både med sorgen, operationerna och att bli utslängd. Ledsen
. Hoppas du mår bra efter operationerna nu. Och sorgen, dom finns med dig ändå.
Kram
Helknäppt! Verkar inte vara ett kärleksfullt forum med sådana regler.. Det är ju upp till var och en hur aktiv eller inte man vill vara.. Det ska väl inte va ett tvång att skriva på ett forum, för att vara medlem..
Men jösses så dumt det låter. Man kan väl inte bara slänga ut nån för att den inte är aktiv just då. Det finns ju faktiskt ett liv utanför forumet också.
Man tycker ju det är kul när någon kommer tillbaka efter ett uppehåll och hälsar denna välkommen.
Ingen trevlig sajt det där verkar det som.
Det var då det värsta jag har hört
och skälen som du anger är sådana att det ska tas hänsyn till överallt av vanligt tänkande folk.
Dessutom så kanske alla människor inte känner ork och lust att göra inlägg här och där utan tar till sig kunskapen i sitt tysta.
Antal inloggningar du har gjort bör väl sajtvärden ha lagt märke till eller…
Håll dig du till dom sjysta sajterna där du får förståelse och all medmänsklig värme du behöver.
/kram Bappi

Har man satt reglerna att man åker ur ifall man inte är aktiv så får man helt enklet finna sig i dessa regler.
Dessa rtegler borde man dock blivit informerad om då man gick med på sajten.
Mewn, tyvärr så får man finna sig i att en del har dessa regler och helt enkelt förbereda sajtvärden för sin eventuellt ringa aktivitet p.g.av ditt å datt, slutlligen är det ändock sajtvärden som bestämmer vilka medlemmar denne vill ha på sin sajt, så det är ju bara att finna sig i reglerna, eller självmant gå ur om man inte trivs med hur sajten sköts eller hur regelverket är uppbyggt.
Vad jag inte förstår är dock,
Varför måla ut en sajt svart då sajtens regler är Oaktiv=borttagen, då man själv vet man varit oaktiv?
Jag tycker anars det är helt okej att sajter tar bort oaktiva medlemmar.
SEV 
Hej!
Skriver inte så mycket själv här och ibland så skriver jag helt galet!! Är borta ibland längre perioder!!
Har alldrig upplevt att jag skulle behöva lämna forumet tvärtom så känner man sig alltid välkommen!
Du måste mena någon annan sajt!!
Vet du vad!! Skit i dessa sajter!! Här är du alltid välkommen!!
Kram Maili
ja det låter ju tokit.
Viste inte att man var tvungen att vara Aktiv. Många gånger så är man nöjd med att läsa, Så man är tvungen att skriva också.
SViking du vet tydligen vilket forum det hjäller?
O du tycker det är ockej.
Lena.P är jag i verkliga livet.

#9 Nej, jag vet inte vilket forum det gäller, men regler är ju regler.
Ja, jag tycker det är okej att någon Sajtvärd bara vill ha aktiva medlemmar, det måsta väl ändå vara upp till var å en, att bestämma regler och/eller att gå med i forum. Man bör ju följa reglerna som en Sajtvärd satt upp, annars har man ju inget i dennes forum att göra.
SEV 
Det finns faktiskt även i iFokus regelverk. Nedanstående inom " är kopierat därifrån. Finns under punkt 9.
"Om Användaren inte har loggat in på iFokus de senaste tre (3) månaderna har iFokus rätt att stänga Användarens tillgång till tjänsten och radera lagrad information."
Åtminstone läser jag det så att man kan få kontot raderat pga oaktivitet. Alltså om man inte ens varit inloggad på 3 mån.
Nu är det nog väldigt sällan killarna bakom iFokus använder sig av den regeln, men den finns. För mig veterligt så är det bara killarna som kan avsluta kontona totalt.
Det finna andra forum utanför iFokus som har samma regel, men dom flesta som är någorlunda stora brukar inte nytta den regeln. Däremot mindre forum kan radera oaktiva eftersom dom många gånger betalar för allt utrymme.
Så om det är en Sajtvärd här på iFokus som gett skrivförbud pga oaktiviet så kan den bara till viss del lutat sig mot den regel som faktiskt finns.

Tja, det är ju som SEViking säger - man väljer ju om man vill vara med eller ej. Antingen gillar man ett forums regler eller också inte. Vi har ju den fria viljan. Tack och lov. Jag tycker dock det låter lite trist. Som några sagt här ovan - livet innehåller så mycket och det kan inträffa så mycket som gör att man helt énkelt inte har tid att sitta vid datorn. Jag hade en period när min far gick bort i oktober, hade nog tyckt det varit trist om jag helt enkelt blivit bortplockad när jag vände tillbaka till mina aktiviteteter efter allt en fars död innebär.
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus
Läste om detta inne på Värdsajten.
Personligen så tycker jag TS har väldigt goda skäl till att ha varit frånvarande under en längre tid. Har man en tuff tid i sitt liv med elände så är väl inte ett forum det första man tänker på?
Fast ja, jag har haft flera olika konton på sajter mm, där man reggat sig för att bara göra en grej, och sedan inte varit speciellt aktiv. Då har jag fått mail om att mitt konto är avaktiverat pga bristande aktivitet.
Fast har sajtvärden sktivt lagt in skriv/besöksförbud i tron att TS inte längre skulle komma tillbaka kan man ju ha önskat att det togs bort, iaf av de anledningar TS har uppgett.
Dom flesta forum (utanför ifokus) som jag vet har nån sorts aktivitetsregel där brukar man kunna regga sig igen. Till och med med samma namn man hade förut. Så i mina öron låter det som det ligger mer bakom än bara varit inaktiv.
Sen har jag hittills inte hört talas om att man till och med kan få besöksförbud på någon ifokus-sajt. Det betyder då att man inte ens kan läsa på den sajten.
Enda jag vetat om som man kan få "läsförbud" är ju om man varit med i nån dold del så kan bli avstängd därifrån och där kanske värdarna har lite andra regler än för dennes öppna sajt.
Det låter ju fullständigt vansinnigt (ursäkta uttrycket)!! Om människor bara var inne och läste och studerade inlägg och artiklar hos oss på Andlig utveckling är jag jätte glad då är det uppnått det som är syftet med den sajten. Det är ju det i alla fall jag önskar händer…
Mycket märklig regel….
Heltokigt - men vet att en del stängda forum har den policyn!
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Tycker själv det låter konstigt, Men om man inte är inloggad under en lång tid Säg 3 -4 månader eller 6 månade. Då förstår jag att man kan bli bortplockad för då är man inte aktiv.