Trancendental status.
En stund avkopplande Meditation sent igårkväll ledde till att jag gick in i ett trance liknande tillstånd. Som förbytt under ett ögonblick stod jag sedan utanför min kropp. Ca 10 meter bort och såg mitt skall luta sig på knä jämte min mor som låg på en säng.
Själva jag lyste med styrka i regnbågsfärger precis som jag vore en kraftkälla.
Tungor talades precis som ambres hade tagit över min kropp. Med ena handen på magen och den andra på pannan samtalades det om livsval, insikter, och personer i omgivningen. Även jag nämndes under det långa samtalet som varacde i drygt 2 timmar. En mäktig upplevelse att se andliga ljussjälar och guider samla sig runt och tala genom mitt skal som ett instrument. Detta är inte första gången det händer men detta var det kraftigaste framträdande jag känt av. Och det var en behaglig stämning, så fridfull och underbar som den kan bli.
Jag hade inte makt att röra mig eller vill inte ens ta över mitt skal igen. Som i en slöja stod jag där och betraktade samtalet, lyssnande till dom visdomsbara ord som strömmade genom mitt skall. Tasi en guide pratade mycket med min mor, och tog med mig på en resa som var hänförande jämfört med vad verkligheten kunde påvisa. Så underbart att vara "hemma" för en kort stund.
Sorger släppte, tårar rann, glädje och kärlek spred sig. Så härligt underbart.
En kort tur till kristallstaden på väg hem till vår plats innan jag tog plats i mitt skal. Alla försvann lika fort igen, men det nämndes att mitt skal och min själ var kraftlös efter denna session, och det märkte jag tydligt när jag var tillbaka i all hast. Men känner ändå att jag kommer få samma upplevelse ikväll. Och att ett senare budskap till er alla här på ÖN också kommer fram. Jag som är Keiran kommer då inte att tala till er som en själ utan som ett instrument genom den andliga närvaro som tagit över mitt skal. Se gärna fram emot det. Jag fick den insikten under sessionen när jag lyssnade till samtalet. Då en ljussjäl steg fram till mig och gav mig dess impulser.
Det är en drivande känsla av underbar kärlek som sprids. Så otrolig att den bara måste upplevas.
Min mor berättade att hon aldrig känt av en sådan härlig känsla. Att hon för ögonblicket försvann från sig själv, alla smärtor i magen bara var plötsligt borta och hon befann sig på en annan plats, långt borta från alla oro och verklighet. Tasi var verkligen underbar och ser fram emot att få kontakt och ge henne tillåtelse att ta över mitt skal igen och använda det som ett instrument.
Lystra till Keiran som ett instrument då jag en ljussjäl tagit över Keirans kropp för en kort stund.
Det är med känslor och tankar, en drivande ljuskraft som sprider detta ljus över er. Följ det med andningen inom er, för varje andetag sprids detta ljus ut till varje cell, varje atom och molekyl i era skal och själar. Blunda för en kort stund och visualisera att ni tar upp denna härliga energi inom er. Den sprider sig sakta genom varje ven och lem. Styrkan tilltar ju större den blir så att era själar brinner som en öppen låga på ett mörkt hav. Detta ljus ska leda er, som alltid finns inom era hjärtans själar, er underbara kärleksfulla varelser inom er. Kau shia sei ka mei. Tatamei isu akeia. Låt ljuset leda er på er tid här och nu. Jag återkommer senare när det finns en större ro. Det är dags för mig att gå nu mina vänner då jag inte ska bränna allt för stor kraft av Keirans skal. Ljuset skall alltid finnas inom er…
hmm ibland märker man inte att man blir omedveten, men känner ändå av kraften som strömmar igenom mig. Måste nog begrunda dessa visbara ord som sagts.
/Keiran

låter mycket spännande!
Måste ha varit en mycket underbar upplevelse
så lycka till i kväll
/kram Bappi