Man är inte mer...
Man är aldrig mer än någon annan i livet. Man kanske tjänar bättre med pengar men kanske inte har mer lycka än någon annan.
Man kanske kan ljuga sig till bra saker i livet men får sedan dubbelt av trubbel tillbaka,istället för den som går i tysthet och är nöjd över de man får av hjärtat.
Man kan aldrig säga man är bättre än någon annan i livet pga man vet aldrig någons förflutna eller hur långt denna har tagit sig..
Man kanske vet om peroners förflutna men inte hur dom har de idag.
Man kan aldrig anse sig bättre än den möter på gatan bara för den inte ser ut som man vill. Kanske den bär på gåvan du inte har. Den lilla bit i livet som du saknar..
Tänk var livet skulle se annorlunda ut om man såg livet mer öppet,oavsett hur medial man är eller hur lite medial man är.. så är man aldrig bättre eller sämre än någon annan.. för sista pusselbiten i ditt liv.. håller någon annan i sin hand..
en liten tanke såjär på nattkröken..
kram på er änglar små..

*pet*

Så sant!
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

mmm,ju mer man tänker på de ju sannare blir de :D
Kybele!
Dina tankar köper jag.Jag tycker det var fina tänkvärda ord.Om vi hade med oss dom så hade världen sett bättre ut..
"Vi kan kanske börja med Forumet" säger jag som alltid säger o tycker i mot.
Tack!!
Lena.P är jag i verkliga livet.
Människor som har ett behov av att hävda sig och alltid vara "bättre" än andra upplever jag ofta som osäkra. Inte kan man må helt bra om man har behovet av att trycka ner andra ? Nej, håller med dig Kybele. Alla är vi unika och kan lära av varandras kunskaper och erfarenheter. Det är ju det som är spännande med livet.
Jag anser mig vara bra som jag är ( så resonerar jag en bra dag ) men inte bättre än någon annan. Och den dagen då jag kan & vet allt kommer aldrig då man hela tiden utvecklas och lär sig.
Amor Vincit Omnia

Tack tack #4 o #5 värmer och höra att de inte är bara jag som tänker så.. hoppas ni får en riktigt trevlig vecka och den lärdom ni har i livet.. sänder vidare till någon annan :D kram på er
Tack du góa människa för dem orden..jag såg en skrift igår och den är ur bibeln: Alla människor föds jämlika….

#7 jeremina
tack själv
Ja,man födds alla nakna utan krav och måsten. Allt utöver föda,sömn och värme skapar vi själva för de ska vara så.. enligt dom osynliga lagarna..
Till och med inom Pedagogiken säger en Pedagog att man är "ett oskrivet blad" när man föds……
Tänk hur många blad som har skrivits efter ett helt liv…..

Så sant, har själv skrivit liknande trådar här några gånger men det budskapet kan man inte skriva för lite om :)
Kram
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Vilka fina ord du får fram Kybele. Dom är så sanna.