Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: medialitet
Läst 8077 ggr
ffiiaa
0

Svart skyddsängel

Hej.

Jag har träffat två medium och en präst!

Mediumen ja träffat har sagt bla: Att jag har en svartskyddsängel och att mitt liv e väldigt mörkt. Mycke mer ville dom inte säga. Varför inte ?

Sen träffade ja en präst med min bror sommras. Han sa att jag hade en svart sändebud. en svartskyddsängel alltså?

Vad jag har läst de lilla som finns så stämmer allt på mig. Jag är ingen snäll människa, varför de blivigt så vet jag inte.Kanske finns en förklaring att ja blev till på stjäetorsdagsnatten ?

Jag skulle veta mer om dom här änglarna. Jag vet att jag har en snäll ängel oxå vid min sida. nämligen min farmor. som har varigt me mig hela livet. Sen har ja oxå en fråga:

Jag är väldigt medial, jag ser/känner/hör och vet saker innan någon annan vet de eller de ens har hänt. mm,

Jag vill veta hur jag ska koppla bort de. De är mest jobbigt när ja ska sova lr har somnat. jag vaknar av att någon stirrar lr tjatar på sängkanten.

Någon som kan hjälpa mig ?

Kram fia

ffiiaa
0

Lr är jag helt dödsdömd  ????

kybele
0

Hejsan!

Vill bara säga att av de arbetande mediumet var de väldigt oproffsigt och inte säga mer än att de är en svart ängel med dig.. vet bara hur undrande jag skulle blivit.. ett medium ska hjälpa inte väcka oro eller ännu mer frågor.

Hur du ska koppla bort ditt mediala seende kan vara olika.. alla har sina sätt.. de jag lärde mig att stänga av mig ordentligt mot andra sidan var igenom meditations skiva.. då man lärde sig om alla chakror och hur man stängde dom.. för mig var de mediala se o inget mer men igenom min resa har jag lärt mig mycket om saker ja inte hade en aning om..

Tycker du ska söka på internet efter meditations skivor om du inte har en sådan butik där du bor. En skiva jag kan rekomendera är Iris hall seacret garden.. då förklarar hon chakrorna

Hoppas du blir någorlunda klokare på mitt svar och att jag inte förvirra dig mer :D kram

ffiiaa
0

Tack kybele   !!

Jag är verkligen jätte förvirrad. och mår verkligen dåligt över dehär. Skulle någ behöva någon att gå till som kan hjälpa mig se och förstå allt tolkningar och tydningar bättre.

de kanske låter dumt men de brukar funka om ja säger typ  :  Snälla var god och lämna mig ifred, jag behöver sova. men nu funkar inget allt är ett stort illvarv.

ffiiaa
0

chakrorna vad e de ?? e är helt ny här och har ingen aning om alla ord.. tack

Happyspirit
0

Hej Ffiia. För att du skulle ha en svart ängel betyder inte att det skulle behöva vara ont alls. Jag hade ofta en av mina skyddsänglar eller guide som jag hellre kallar det för vid min säng som vaktade mig när jag sov. Klädd i svart var han. Men han var inte ond för det. Jag vet inte varför han valde svart dock, det enda jag vet är att han beskyddade mig när jag befann mig i min drömvärld. Nu undrar du säkert hur jag vet detta då eftersom jag sov. Min man jobbade natt då på den tiden. Och han besökte mig ofta när han jobbade, han har den förmågan att ta sig ur kroppen och till mig om han vill. En gång blev han bortskickad av den här mannen som vaktade mig som var klädd i svart. Han sa åt min man att han inte hade lov att störa mig när jag drömde och att han skulle ge sig iväg igen. Han fick inte störa mig i mina drömmar och guiden vaktade mig.

Jag kom att tänka på den här episoden när jag läste ditt inlägg. Varför tror du den svarta är ond? Har någon påstått det? Eller är det din egen tolkning?

//Happyspirit

kybele
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Chakror är 7 st.. symboliserar delar av din kropp..  sänder en bild av dessa så kanske underlättar de lite för dig.. de är väldigt mycket med dessa men framför allt är de dom du ska öppna upp och stänga ner..

vilket du kan göra genom att tänka dig små rosor på de ställen i de färger som visas på bilden.. öppna knopparna du öppnar dig.. slut knopparna du stänger dig.. väldigt lätt förklarat

ffiiaa
0

tack för ditt inlägg Happyspirit!!

okej. låter intresant. ja håller på att bli knäpp. Nee men sen efter att ja fick reda på de här har de hänt en massa konstiga saker. känner mig förföljd, har ändrat tankesätt mm. varge gång ja  ("träffat") honom  lr haft kontakt me honom så mår jag dåligt, han drar liksom i mig. sparkar mig åt fel håll och så. de är ingen kärlek i våran relation. han vill mig något ont.

mina saker försvinner och allt e bara kaos.

tack kram

ffiiaa
0

kybele : 

och jag förstår typ inget. men man kan stänga av olika delar av kroppen? förstår ja rätt ?? kan man inte stänga av allt ??

kybele
0

Man ska stänga av de chakror som finns… och sen väljer man att öppna upp dom om man vill eller så öppnar man inte upp dom.. så ska de på andra sidan inte ta kontakt.. man väljer själv om man öppnar sig och vill se.. och känner du dig osäker trotts att du stängt ner chakrorna.. säg tyst i ditt huvud att du vill vara ifred. De på andra sidan vill varken skada eller skrämma. Så de lyssnar..

ffiiaa
0

Jag sar sagt de både tyst och sagt. men dom lyssnar 5 min typ sen vaknar ja av att dom tjatar igen. ibland e de okej. men inte alltid.

kybele
0

men då har du inte stängt av dig helt min vän,alla de delar måste vara slutna.. stänger man inte chakrorna helt.. är de som de lyser en liten lampa ovan dig så dom ser du är kontaktbar.. vet precis vad du går igenom.. suttit i samma sitvation som dig.. men lärde mig sedan stänga av mig. Då fick jag vara ifred.. visst de händer ibland man ser endå,men inte på samma vis.. utan mer att de är någon där sen försvinner de.. då är de bara stänga ner igen :D

ffiiaa
0

mm de låter så lätt på alla men ja ska försöka.. tack men ja vill gärna veta mer om svartskyddsänglar… om de e någon som kan hjälpa mig?

kybele
0

De är inte lätt i början.. men man lär sig med tiden.. första gångerna kunde jag inte äns visualisera blommknopparna.. men öva öva öva.. en dag kan du de.. kram och lycka till..

De med svarta ängeln vågar jag inte utala mig och för jag har aldrig själv varit med om detta.. men hoppas du får de svar du söker.. kram

ffiiaa
0

okej tack så mycke=)

Felicula
0

Det är nog så att ganska många går omkring och är omedvetet för öppna (jag är likadan själv, måste tänka på att rensa ut och stänga till mellan varven, men det tog ett tag att lära mig vad det var frågan om). De tar in en massa negativa saker och får sen dras med dem. Så jag tycker att du ska gå till någon som kan rensa ut och rena åt dig och hjälpa dig med en guidad Meditation första gången så att du stänger till.

Om du bara stänger till får du i och för sig inte in något nytt otyg, men du blir ju inte heller av med det gamla, utan sluter bara in det, som att sätta en ren strumpa på en smutsig fot och tro att man luktar gott, typ. Kanske skulle du också tjäna på en rening av ditt hem, en sån kan du göra själv när du väl har fått starthjälp och slutit dig (men inte innan, för har du "smuts" i hörnen är ju risken att du tar in det på dig istället).

Är du med?

Dance
0

#15-- Happyspirit, man blir ju hiskeligt nyfiken och undrar ju som bara sjutton…vad i hela fridens namn jobbar din man med egentligen!? Obestämd

"Min man jobbade natt då på den tiden. Och han besökte mig ofta när han jobbade, han har den förmågan att ta sig ur kroppen och till mig om han vill."

Inte polis, pilot eller på psykvak eller liknande iallafall får man hoppas Förvånad…

Hälsningar Silja Flört

Happyspirit
0

#15 Skrattar gott, jag förväntade mig den frågan.Flört

Ingen fara Dance, arbetet var inte i riskzonen. Det var ett nattarbete med lugna stunder och för honom tar en sådan här sak inte så lång stund heller med en massa förberedelser och så som man kan tro om man inte är van. Nåja, hälsa din man att han inte behöver vara orolig. *blink*

luxplyr
0

man kan försöka be spökena att gå mot ljuset med.

så kance de försvinner.

Dance
0

#18-- luxplyr, det låter som en bra idé om man inte får kläm på chakra-grejsimojset just lika that. Hälsningar Silja Cool

Trisha
0

Fia, det handlar om att du tar kontakt med den vuxna, mogna människan/själen inom dig och tar din kraft. För det är du som bestämmer om du ska ha kommunikation med andevärlden och när du ska ha det. Man kan inte vara vidöppen hela tiden.

Du behöver egentligen inte ha en massa kunskap om chakran och andra saker, det du behöver är att hitta den lugna kloka rösten inom dig som vet vad som är bra och inte.

Håller med om ovanstående vad gäller oproffsigt hanterande av en klient, dig i det här fallet. Man lämnar aldrig en person ett sådant budskap, det skapar ju bara rädsla och en hemsk självkänsla. Blir lite förb…. när jag hör det faktiskt.

Om du upplever att du inte är en snäll människa, ta reda på vad som skapat den du är idag, läk det som gjort att du inte känner dig harmonisk och lycklig. För är man det så strålar man ut godhet, finns inget annat sätt.

Jag har en "skyddsängel", guide eller vilket namn man nu väljer, som har totalt korpsvarta skimrande vingar på ena sidan, andra sidan är lika skimrande vit. Så vacker att jag nästan gick sönder inuti vid första mötet, mitt hjärta kändes somdet skulle brista av glädje.

Svart är en stark magisk färg, dynamisk och omvälvande. Men inte ond. Strunta i dom som sagt att du är en ond person och ta reda på varför du överhuvudtaget trodde på dom. Jag tror mer att du varit med om saker som gjort att du kanske stängt av lite känslomässigt, kan bli så om man blir djupt sårad eller illa behandlad i något sammanhang när man är liten och oskuldsfull.

Ta sedan din härliga, magiska skyddsängel i den svarta handen och låt honom visa dig vad det är han försöker få dig att se. Känner mig så övertygad om att det han kommit för är för att du ska med hans ögon ditt eget inre ljus och din styrka och TRO PÅ DEN OCH DIG SJÄLV!.

Medium, präster, läkare, politiker - oavsett vad vi människor jobbar med så kan vi ibland vara så korkade mot andra människor. Det är vad du råkat ut för. Och varför skulle du välja tro på korkade människor?? För alla som säger något dylikt till en människa som troskyldigt vänder sig till en för att få råd och vägledning i livet, vilket är både ett mediums och en prästs uppgift, den är korkad. Du ska lämna mötet uppfylld av mer hopp och mer styrka än du hade innan. Sker inte det så har inte prästen eller mediet gjort sin uppgift.

Är det jag skriver sant då? I min värld är det det. Talar något till din själ, känns det där med den egna styrkan bra, ta det då till dig. Känns inte min sanning rätt för dig, strunta i mina ord.

Det är DU och ingen annan som väljer hur ditt liv ska se ut. Hoppas i mitt hjärta att du väljer bort att tro att du skulle var en ond person. Om du känner dig ledsen för att dom sa som dom gjorde - inse då att då kan du inte vara ond. För då skulle du inte vara ledsen över deras ord.

Svart är vackert och ondska det är när man väljer bort glädje och kärlek, gemenskap och utveckling. Lätt att åtgärda med andra ord - välj det som ger dig detta istället och simsalabim så får du se vad som händer….

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

stina63
0

Det var inte trevligt alls att säga så att man har en svart skyddsängel och inte vill säga mera.
Svart är vackert och din skyddsängel eller guide är där för dej.

Kram Tina

cillaj
0

Håller fullständigt med Trisha. Min erfarenhet är att ingen föds ond, det är vi själva som skapar det utifrån hur vi blir behandlade i livet, man så att säga bygger upp en "ryggsäck" som fylls med upplevelser, antingen goda eller onda, som vi kallar dom.

Färgen svart är inget annat än färger, om du tar en palett och lägger upp alla färger som finns och blandar samman dom, då blir det svart. prova om du inte tror mig.

Du blir vad du tänker, du behöver tömma din ryggsäck med gamla sorger och upplevelser som inte är bra(goda), som jag ser det, försök hitta någon i din närhet som kan hjälpa dig.

Det finns många på det här forumet som har mycke erfarenhet, kanske finns det någon av dom i din närhet.

Kram cilla.

[asamaria]
0

Min nuvarande skyddsängel är alltid klädd i en svart kåpa. Har aldrig sett hans ansikte. Svart är för mig en skyddsfärg och den är dynamisk. Klär mig alltid i svarta kläder för att jag tycker svart är en snygg färg. Det är definitivt ingen dålig eller sämre färg än någon annan. Den svartmålningGlad som finns/funnits är för mig gamla skrönor. Jag fick knappt köpa en svart cykel för min pappa när jag var yngre!!! Det var liksom en dålig färg, djävulens färg, bla, bla, bla.

Kanske en meditationsgrupp kan vara något för dig. Då har du också någon alla prata med om dina upplevelser som kanske kan guida dig.

Kramar från Åsa

bettis69
0

Jag blev berörd av att du sade att du inte är snäll och sedan får du höra att du har svart sändebud. Är det du som har bestämt att du inte är snäll eller har du fått höra det?

Ingen av oss människor är perfekta. Att vara ond, det är något man väljer, liksom att vara god. Jag undrar bara varför du tror att du inte är snäll? Eller varför du tror att du är ond? För du har ju en egen vilja som ingen kan ifrån dig.

Du ska inte lyssna FÖR mycket på medium som du inte vet så mycket om. Det finns många oseriösa. Det finns också fanatiska präster som tror att det finns demoner i allting.

En gång för många år sedan gick jag själv till kyrkan för att för förbön för jag hade panikångest. Då sade dom att jag hade demoner. Sedan dess har jag inte satt min fot där igen, men jag har kvar min tro.

Du får slå ifrån dig alla negativa tankar och jag hoppas att det kommer någon i din väg som kan ge dig positiv feedback istället.

kram på dig!

[asamaria]
0

Oj vad konstigt jag stavar. Någon annan att prata med ska det ju stå. Varför är du inte snäll? Mår du dåligt? Svårt att vara snäll då. Har själv inte alltid varit så snäll, har inte heller mått så bra alla gånger, men man kan ju ändra sig eller hurGlad

Det var inte juste av mediumet att säga att du har ett mörkt liv. Det blir ju som att du är chanslös. Det påverkar dig ju till att verkligen tro att du har ett mörkt liv, mycket märkligt sagt. Jag undrar vad hans/hennes syfte var??? Du har ju din farmor med dig. Lyssna på henne. Har du saker som försvinner har du en busig ande hos dig. De har en för oss annorlunda humor. Det har jag haft. Be dem fara åt pipsvängen och att det är väldigt störande med det de håller på med. Du kanske får göra det några gånger. Tro på dig själv och glöm för allt i världen inte bort att älska dig själv. Ta kommandot över ditt liv.

Kramar från Åsa

[Jeremina]
0

#0 En del skulle inte få arbeta som medium. Bry dig inte om dem. Jag tror inte du är en dålig människa. Det här med svarta änglar låter konstigt….

Kybele vilken hääärlig chakrabild. Vill du skicka den till min mail…skriv pm så kan du få min  mailadress…kramizar!

sven-g
0

Jag hade en svart ängel på besök en gång men inte kunde jag känna något negativt från den. Svart är inte alltid det samma som ondska, vitt är inte heller alltid gott. Vi är inte onda eller goda, vi är en salig blandning av allt.