Härligt med vinter

Vilken härlig vinterbild!
Jag är nog mest en vår/sommar människa, men när det är vinter så vill jag hellre ha massor med snö och kyla istället för regn, slask och noll gradigt 
Huset ni ser på bilden har en historia där det händer saker. När jag kom hit för första gången på 70-talet ville jag inte ligga där. Jag var bara 15 år och rädd för det mediala.
Historien är att det går en huvudlös man runt huset. Många har varit skeptiska men så en dag säger pojken i huset då 6 år tror jag:
Mamma det går en farbror utan huvud vid min säng, gissa om dem vuxna satt kaffekasken i halsen.
Nu bor jag 100 m nedanför det huset men jag går inte dit upp ens idag om jag inte måste leta efter någon katt eller så.
Tyvärr dog pojken 5 år senare i en hjärtsjukdom som dem hade i släkten. Han var så gó och jag kunde inte gå på hans begravning men tänker ofta på honom.
Det var en jätte vacker bild även om jag inte gillar snö.

Underbar bild!! Jag älskar det rena och fräscha och det ser helt sagolikt ut på din bild!
Intressant hus….. och historia runt det. Kanske man skulle kika förbi nån gång man har vägarna förbi.
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus
Wow vilken underbar vinterbild säger hon som älskar vintern och vårvintern här uppe.
Tragiskt med den lille pojken och arvet i hans släkt.
Måste gå många kårar efter din rygg om du inte ens vågar söka ett djur där. Usch och jag antar att det är ett ödehus nu eller…
/kram Bappi

Jag älskar snö! Tyvärr är det bara slask här idag. Det finns inget så vackert och magiskt som ett stilla snöfall på natten. Tack för att du delar med dig av skönheten som finns runt oss.
Min svåger rår om huset nu men dem bor bara där under älgjakten. Han har ett annat hus i byn som är nyare och lugnare…..Se bilder jag lagt ut idag som är tagna idag på ny tråd….
Jag rår om ett hus bredvid som har en hel del aktivitet och bilder som visar Orber eller damm…
Nog kan det vara trevligt med snö men nu räcker det. Min mor envisas med att ha natur gran. Har inte hämtat någon än så det kan bli ett elände att hitta någon. Min röjsåg ligger i skogen med en plastsäck över sig, och hämta den blir inte skoj när man inte längre kommer in på någon skogsbilväg, trots att jag har en jeep. Och tyvärr jobbar jag så jag måste ta det till veckan, hoppas på 20 gr +
Här är det mycket snö i träden men det ska börja blåsa..bra säger gubben då kan man ta pickupen och leta gran…dem syns ju inte i alla snö..nackdelen med snön 

Snö har man ju hört talas om, snart ett minne blot här i lappalnde, nåt att berätta för barnbarnen om, tredje året på raken då vi har mest lvötsnö, tö, slask, barmark, rilkiga snöfall som målar hela världen vit som nästa dag bara försvinner i regn och rusk.
Katastrof för turistnäringen eftersom finska lappland besöks av 1 miljon turister per år och speciellt då vinterturismen…
Men bilden är jättevacker och påminner om de riktigt fina, härliga vinterdagarna.
"10 Har ni så dålig vinter däruppe, nu blev jag förvånad. Men jag kan tänka mig att naturen är vacker hos dig…..
Fy attans för så här mycket snö, undras när den går bort jun i juli kanske om vi har tur " tacka vet jag sommar"
Vilka vackra bilder, jag är också vår/sommar människa, men om det ändå ska vara vinder vill jag ha mycke snö. Vi har ingen snö alls här i Västra Götaland.
Tråkigt, för det lyser upp lite extra med snö.
Kram cilla.
Tack, det värmde