Har hon gått över?
Förra veckan skrev jag ett inlägg om en ung kvinna som förlorade sitt liv i en bilolycka. (här är inlägget)
Kvinnan, Sandra, var en väldigt nära vän till min moster som är i samma ålder.
Igår natt så vaknade min moster av att någon lade sig bredvid henne i sängen, hon vände sig om för att se vem det var. Det var Sandra.
Hon hade på sig ytterkläderna och mössa, precis de kläder hon hade på sig då olyckan inträffade.
Hon grät så mycket att F, min moster, gick för att hämta papper till henne.
Jag har funderat mycket sedan olyckan. Har hon gått över? De gånger jag har hört om/varit med om att någon visar sig kort efter sin död så brukar det ha varit för att trösta, och även att de inte visar sig i samma tillstånd som vid dödstillfället.
Är det någon som kan hjälpa mig/oss i våra funderingar?
Vi är oroliga.
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?
Men….så ledsamt….
….
Men va tragiskt, låter som hon är vilsen, har hört om dessa själar som avlider snabbt o oberäknerligt, att dom kan hamna lite vilse i början…..fast jag vet ju inte så mycket om sådant här….
Hoppas att du får veta bättre av någon som kan……
kram/Eija

Om ni inte är säkra på vad hon vill, har ni inte någon medial person i närheten, någon ni verkligen litar på och som kan sin sak, som ni kan kontakta och få hjälp av?
Under tiden, försök att inte oroa er. Hon kan mena många olika saker, t ex kan hon kanske försöka förmedla just gråten, att någon är väldigt ledsen (vilket ju inte är så konstigt!) och hon försöker få kontakt med denna person. Om Sandra inte varit över så länge, så är det helt säkert så att hon ännu inte kan kommunicera på ett tydligt och klart sätt. Det är ett träningsläger även för dom som försöker prata med oss från "andra sidan", likväl som det är för oss att träna upp oss att höra vad dom vill.
Det kan betyda en massa annat också, vill bara ge ett exempel på hur det kan vara. Men det behöver verkligen inte vara att hon inte är tryggt hemma i Ljuset. Med all er kärlek och andevvärldens, så är det nog mest troligt att hon är där hon hör hemma!
Om ni är oroliga - försök förvandla oron till massor av ljus och kärlek, tala med henne i era tankar och berätta om er oro och hur gärna ni vill att hon ska vara hemma hos dom hon älskar på andra sidan. Tala om ljuset där, lugnet och tryggheten. Egentligen är det inte krångligare än så när vi "hjälper" någon annan hitta hem. Skulle det, mot förmodan, vara så att hon är lite vilsen efter olyckan så hittar hon ännu lättare hem. Men än en gång - hon är säkert redan där, oroa er inte! Hon försökte nog bara berätta något, även om det inte blev riktigt förstått…
Ha en fin adventstid och tänd lite ljus för den kära Sandra och vet att hon bryr sig och tittar till er ofta.
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Efter en kaotisk vecka är jag nu tillbaka på forumet!
**Tusen tack för svar.
**Jag pratade med min moster i förrgår om Sandra igen. Hon berättade att hon hade sett henne igen också, men denna gång var hon glad. Hon hade haft på sig samma myskläder hon alltid hade då hon var glad och hade slappar-dagar.
Det känns otroligt skönt!
Nu är hon hos sin dotter på andra sidan.
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

#4 Vad skönt att hon har gått över nu :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus