OT.Bocken i Gävle
Jätte fina - hoppas de får stå längre i år!
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Ja Blackfeather hoppas att den får stå hela vägen fram till efter Jul.
Har den gjort det någon gång?
Lena.P är jag i verkliga livet.
.
#3 Jag kollade runt lite och faktiskt så har den stått en del gånger efter Jul. Här är en länk om du/någon vill läsa mer!
http://www.merjuligavle.se/Bocken/Bockenkamera2/
Juliga kramar!
Vill bara säga…
Bockarna står kvar!

än.

#5 Vad bra 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Vi håller tummarna och hjälps åt så kommer han stå till efter Jul…
Mycket vacker är den måste jag säga….

Visst är den fin! Förstår inte idén med att den ska sättas fyr på!? Eller förstöras på något annat sätt som också hänt enligt länken.

Vilka snyggingar - både den lilla och den stora. Tycker det är en så sorglig tradition, att elda upp den. Massor av arbete och den pryder ju verkligen sin plats. Kan dom inte få sätta stickorna på tjugondaknut istället…. Men det har ju gått sport i det där, så vi får väl se hur snyggingarna klarar sig år.
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Jag kommer ursprungligen från Gävle, så det var mysigt att se bocken. Det ger julkänsla :-)
Varför brinner bocken just i Gävle..?
Visst är det sorgligt att det har blivit en tradion att elda upp bocken så fort som möjligt………..varför inte sätta ner små ljusmachaller på backen istället om det nu måste eldas…..
Dom är ju jättefina båda två….
#12 Bra idé med marschaller…..
Jag tycker också att det är lite sorgligt när någon tuttar på. Eller när det sker skadegörelse…
Läste någonstans ett förslag…om att den skulle brännas som ett offentligt jippo (planlagt) för att ta adjö av Julen. Låter inte helt tokigt tycker jag.
#11 Jag vet inte…har inte läst på så pass
. Det kanske är på tiden att göra det…annars så kan du ju alltid googla eller kolla länken jag lade in i #4
.