Läs gärna av detta hus
Jag bor i Torneå i Finland, i lappland och har i ett tidigare inlägg här på ÖN, för ett par veckor sen, bett någon här spå om det är flytt på gång för min del, har känt hela hösten som om jag kommer att flytta väldigt plötsligt-- men vart!?
Inget svar.
Så jag skippade tanken och tolkade det som symptom på min rastlöshet istället. Eller nåt i den stilen.
Vaknar i morse, 3 timmar senare än vanligt, men en mycket stark och levande ingivelse att jag lever och bor på-- Mallorca!
Är ingen Big Mallorca-fan, känner ingen dragning till denna plats, inget direkt där som skulle locka mig, dricker mitt morgonkaffe 3 timmare senare än vanlig, jättekonstigt bara det för huvudet och kaffetarmen väcker mig annars…
Tänker att jag Googlar på "Hus till salu Mallorca" bara för skojs skull, helt oseriöst alltså, jag har varken resurser eller planer på att flytta till Mallorca, som sagt…
Landar direkt in i denna byggnad vars inredningsstil inte lockar mig det minsta för att inte tala om priset!? Men jag känner mig inbjuden till en rundvandring och tar mig förbehållslöst en närmare titt…
Jag lirar alltså inte i dom inkomstklasserna så det finns sammanfattningsvis absolut ingenting som är realistiskt genomförbart att jag skulle köpa denna fastighet och flytta till Mallorca.
Men snälla någon här på ÖN-- läs jättegärna av detta hus åt mig.
Jag är ändock otroligt nyfiken på varför detta husprojekt kommer upp såhär starkt och speciellt i samband med att jag vaknar kl 8.00 istället för kl 5.00, den tid jag alltid går upp på morgonen annars. Inte för att det har nån koppling kanske, men ändå. Hoppas ni känner för att svara…
Tackar på förhand för svar, kram Silja 

Att du inte fick några svar på din tidigare önskan om att någon skulle spå dig beror nog på att vi inte gör sånt här på sajten, jag skrev en tråd igår om det här. Sajten är en diskussionssajt och vi sitter inte här och jobbar med medial vägledning, kollar hus eller tar kontakt med andra sidan, vi sitter här på vår fritid och då vill man inte jobba, min fritid är guld värt för mig, då kan jag sitta här och skriva, svara på frågor, jag har då min vardag med hus och barn m.m. Däremot kan det finna medlemmar som vill öva på sånt så i dom fallen får man ju svar förhoppningsvis men det är inte säkert.
Att du dras till det huset kanske inte handlar om att du ska flytta dit, det kan vara något symboliskt men försök att känna in vad det kan bero på, kanske det har med tidigare liv att göra. Det kan finnas många orsaker till att det plötsligt dyker upp något oväntat och ibland får man inte svaren direkt utan det kommer så småningom. Jag tror inte att vi alla gånger ska få klara svar på en gång, det blir ibland som en gåta att lösa och den kan ta tid men tänk inte för mycket på det, då brukar polletten trilla ner.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Tack för svar Elizabeth--
Jag kanske borde vara tydligare med att skriva om någon känner för att just -- öva-- Tar ingenting för givet. Jag har förstått att medlemmarna här övar sig, liksom jag själv övar mig här…
Näh, jag orkar nog inte hålla på och grubbla på detta hus så får vi se om någon polett trillar ner så småningom.
Ha dé Silja
#1 Men du Elisabeth! Är det inte meningen att dem som vill träna och inte jobbar med det mediala kan säga vad dem känner?
Hej. Jag tror inte Elisabeth menar så. Medlemmar kan säkert öva på varandra , när de har lust. Vad som är tanken är nog att det skall inte förutsättas att man får hjälp eller blir avläst.. De som kan det här skall inte känna att de förutsätts hjälpa alla gratis. Vilket jag tycker är riktigt.
Just nu skulle jag kunna vara i ett varmt land. vi håller på att köra igång en ny panna och det tar ett tag innan huset är uppvarmt.
Ha det så bra alla här.
Var rädda om varandra

#3 Har jag påstått att man inte får göra det då? Tråden är öppen så det är bara att träna på hur mycket man vill!
Elisabeth
#3 Men snälla! Du skriver "vi sitter inte här och jobbar med medial vägledning, kollar hus eller tar kontakt med andra sidan"
Sedan skriver du att medlemmar kan träna men allt blir på ett sätt dubbla budskap tycker jag…men det är bara lilla jag…
Siljas fråga är om någon på sajten vill pröva. Hon har inte krävt av dig eller andra som har det som jobb.
Med reservation så har jag inte läst det tidigare inlägget men dock detta.
Det var det jag menade och inget annat! Jeremina! 

Att jag skriver det är för att man inte ska ha för stora förväntningar på att få spådomar eller få hus avlästa t.e.x. Det är så Jeremina att det kommer in medlemmar här som tror att vi jobbar här på sajten, sen blir dom sura för att ingen gör det, inte nu sagt att Dance har trott det men jag ville med det här berätta hur det fungerar här. Så det är inga dubbla budskap i det, dom som vill träna gör det men man kansk inte alltid ska räkna med att få svar på sånt.
Elisabeth
Okej ett rakt och konkret svar, det uppskattar jag. Nu börjar det ligga på den nivå jag tycker är rimligt
Då vet jag och jag ska inte ta upp det igen! Jeremina!

Men nog har jag allt blivit lite lätt helsnurrig i huvudet många gånger av alla motsägelsefulla inlägg här på ÖN
…
Jag tycker till exempel inte själv att jag låter så krävande i inlägget så att det skulle föranleda en sån stor knäpp på näsan och stark tillrättavisning, värsta uppfostringsanstalten.
Om jag hade missbrukat forumets tjänster medvetet och krävt och tjafsat och bettet mig allmänt ohyfsat så hade tillrättavisningen förmodligen stått i proportion till "uppläxningen", Elizabeth.
Om jag skriver t.ex "Inget svar" så är det bara ett krasst konstaterande, inget mer med det…har inget med mina förväntningar att göra alltså.
Jag har noterat att man kanske drar lite för snabba slutsatser ibland-- inte så illa ment från en och annan medlem här…
Ha en trevlig fredagskväll, Kram Silja
Hej Dance, jag nyfiken på huset så jag försökte använda länken men kommer inte dit, kan du lägga ut länken igen är du jättesnäll?
Kanske är det menat att jag ska kika på byggnaden!
#9 Silja min vän!
Så bra skrivet och kram på dig…..

#10-- Hellas, länken har försvunnit för mig med, ska snoka på nätet imorgon, ber att få återkomma, tack på förhand och hälsningar från Silja 
#11-- Jeremina, kramis tillbaka 

Hellas, det finns inga länkar kvar till huset, surfade förgäves…
Men tack iallafall för "hjälpen"…men om du känner för det så kika gärna på om det kanske är någon flytt på gång ändå för mig, vem vet, kanske ödet för mig till Mallis? 
Kram Silja 
Hej
llite OT i denna evighets diusskusion. Jag förstår vad Elisabeth menar då detta forum ett tag hade en tendens att bli så att många reg. sig kom in och sökte svar på en fråga och sen var de borta. Tycker att det är guld värt att vi som vill får möjlighet att öva. Men lika väl att det lär respekteras att i bland får man inget svar delvis för att vi som övar kanske inte känner av något och de som jobbar som medium är här när de är lediga…
Nu till vad aag tror om din dröm.. tror att den symboliserar din vilja till att göra en förändring i livet.. Det långa avståndet tror jag symboliserar att förändringen kommer att bli stor. Som sagt bara en amatör tolkning. ( OBS nu att jag inte har sagt att du är en av de som bara reg för att få svar på frågor för det menar jag inte)
ha en bra lördag
Jag tror inte du ska flytta till Mallorca.
Kan inte riktig säga vad just Mallorca står för för dig.
Du vill däremot ha en förändring.
Ibland så genomsyras våra drömmar av våra önskningar och tankar.
Ibland så kommer inte förändringarna så fort som vi önskar.
Det är en förändring på gång i ditt liv, men jag kan inte säga vad.
kram Åsa
#13 Hej Silja, jag kan inte se frammåt (tror jag) eller så är det mer så att jag inte vill helt enkelt!
Jag brukar lägga Tarot (på ett mycket amatörmässigt sätt) och jag lägger endast för dåtid/nutid/framtid och när jag pratar framtid så blir det inte mer än max 4 månader skulle jag gissa på!
Om Du vill övar jag gärna lite Tarot på dig men det blir om några dagar isåfall.
Jag skickar även PM om det jag känt in.
Men det får du bestämma själv och som sagt, jag övar bara så ta det för vad det är :)

#16--Hellas, jomevisst, kika gärna närmare på hur det ser ut om jag är är på väg att flytta, känner mig fruktansvärt begränsad här, kanske är lösningen att byta plats helt och hållet, flytta till en annan ort…
Tackar på förhand och ingen brådsa för min skull, Kram Silja

#14-- Sofie20 och #15-- asamaria, tack för era synpunkter, alltid intressant att höra olika tolkningar. Vi får se. Hälsningar Silja