Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmedium
Läst 4223 ggr
[Lady-Oona]
0

Ett bra medium?

Ja, vad är det som gör ett bra medium?

Det finns  många människor ute i vårt långa land som numera är väldigt intresserade av att möte ett medium och att se ett medium i arbete? Vad är det som presenteras för dessa sökande, är det bra medium?

Hur ser ni som kallar er medium eran uppgift och vad är nummer ett för er när ni har en "sitter" (för övrigt ett  löjligt och fånig uttryck i mina öron)?

Är engelska medium bättre än andra medium? Är den utbildning som finns att tillgå idag bra och meningsfull och är alla som har mediumkurser bra lärare?

Vad innehåller en mediumkurs?

En viktig och stor fråga tycker jag….!!

[GunillaF]
0

Det här var bra frågor tycker jag! Skulle vilja lägga till  en:

Varför vill en del medium veta exakt namn och födelsedatum på sina " kunder". Jag har beställt tid hos några och det skiljer sig väldigt mycket på hur mycket fakta dom vill ha av mig. Väntetiden brukar vara ca 2 veckor hos de jag besökt så tanken har ibland varit att nu har h-n haft tid på sig att kolla upp mig.

Elisabeth-J
0

Jag ser min uppgift att jag ska hjälpa männsikor på olika sätt, det handlar inte bara om kontakterna med andra sidan. Det handlar om så mycket mer, att hjälpa andra vidare i sin utveckling bl.a.

Nummer ett när jag har en "sitter" (gillar inte heller uttrycket) är att den stunden är att lägga allt fokus på arbetet och att finnas där för personen den tid som behövs. Tycker inte om att man släpper iväg någon bara för att en viss tid har gått. Jag tycker att det är viktigt att man tar all den tid som behövs, det kan vara mycket känslor och frågor som behöver ta tid.

Jag tror inte att något medium är bättre eller sämre än någon annan. Däremot är jag väldigt imponerad av några engelska medium när jag har sett dom arbeta i teve men hur dom är i övrigt vet jag inte. Ett medium passar en person bra medan den passar bättre för någon annan, det är personkemin som ska stämma också.

Samma sak med kurser/utbildningar, jag tror inte att någon kurs är bättre eller sämre och alla passar inte alla. Men jag tror att dom flesta har lika innehåll men kanske på olika sätt.

Jag ser det såhär: Allt kommer i grund och botten från samma källa men alla är olika individer och använder, lär ut på olika sätt.

Jag anser att den personliga utvecklingen är viktig i utbildningen, när man jobbar med sin personliga utveckling så släpper man blockeringar som man har skapat under livet, man släpper gamla mönster osv. Mediumkurser innehåller väldigt mycket länkar med andevärlden, intuitionsövningar, seansövningar s.k plattform mm. Om en utbildning är bra och meningsfull kan bara individen svara på, någon kanske ser det meningslöst men det kan vara väldigt meningsfullt för en annan så det går inte att svara generellt på.  

#1 Ett medium ska inte behöva födelsedata eller fullständigt namn. Ett medium vill inte veta något innan då det stör tanken sen i arbetet. Kanske det finns dom som vill men det kan jag inte förstå för ju mindre jag vet desto bättre är det. Det jag gör vid telefonjobb är att jag tar telefonnumret och det är bara av den anledningen att jag ringer upp på telefontiden. Var uppmärksam på det här för du ska inte behöva lämna ut något om dig själv. Däremot en astrolog behöver födelsedata.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Trisha
0

Intressant fundering LadyOona.

För mig är nummer ett att min klient blir berörd på ett positivt sätt av mötet med andevärlden. Att h*n går ifrån konsultationen och känner sig gladare, stärkt och mer i kontakt med sitt inre än innan. Under de senaste året har det blivit mer och mer tydligt att det inte längre handlar om bara ord, utan också att personen som kommer ska få en egen upplevelse och känsla av hur det känns när andevärlden kommer nära. För det är det allra viktigaste i mitt jobb, anser jag. Inte att jag ska göra allt så "rätt", utan att min klient får en ännu starkare övertygelse att andevärlden finns nära dom och att dom efter mötet kan känna själva och börja lita på sin egen förmåga. Inte att dom blir medium på en gång förstås, men just att verkligen se och förstå att vi medium är språkrör för andevärlden men att vi fyllre en tillfällig funktion, då de kan ha kontakten själva och kan väcka upp den förmågan.

Jag har sett medium från olika länder och jag tycker inte det är landsrelaterat utan personrelaterat. Det som kännetecknar England är ju att de har en lång och gedigen spiritualistisk verksamhet och det finns ju spiritualistiska kyrkor överallt. I vilket land finner man det? Men det kan också vara en begränsning, då människor ibland fastnar i gammalt tänk och med väldigt bestämda åsikter som hur saker och ting är. Så - nej, tycker inte engelska medium är bättre än andra.

Mediumkurser finns av alla möjliga kvaliteter och det är oerhört skiftande vad som erbjuds på dessa kurser.  Många börjar hålla kurser väldigt tidigt i sin utveckling, något jag många gånger tycker är sorgligt då de inte har den erfarenhet som man behöver ha som lärare av detta enorma område. Men motpolen finns också - de som haft kurser länge kan fastna i ett speciellt sätt att arbeta och utvecklingen stagnerar.

Vad gäller alla dessa mediumkurser så tycker jag att en stor brist är inslaget av den egna utvecklingen, den personliga resan är av stor vikt om man ska kunna jobba på ett seriöst sätt. Har tyvärr hört människor säga - jag vill gå en mediumkurs, men det där med att rota i sig själv, det har jag inget intresse för. Då blir det ett klart och tydligt tak i den personens utveckling och det mediumet ger jag inte mycket för.

Stort tycker jag är att jag börjar ha kollegor där vi rekommenderar varandra istället för att "hugga" allt själva. För något som är så viktigt är ju att de som vill utveckla sitt mediumskap hamnar hos någon där personkemin funkar. Energier är ju alltid viktiga, men i det här sammanhanget kanske mer än annars.

Jobbar också med andra medium och har kurser, det är helt fantastiskt! Vi har så olika saker att erbjuda vi människor. Att få förmånen arbeta med personer som inte har några problem med konkurrenskänslor o dyl, det är så givande för kurserna vi har.

Glädjen och bramåendet är centrala när jag har kurs och den glädjen är extra stor när jag arbetar med kärleksfulla, kreativa kollegor!

Vad gäller exakt namn och födelsenummer, så blir jag häpen. Själv har jag aldrig mött något medium som arbetar så, har mött några stycken. Förnamn brukar jag nöja mig med och tel nr om det skulle inträffa något så jag måste avboka. Hade glömt det när min far hastigt lämnade oss, för första gången hade jag inte skrivit tel nr. Och det går INTE att hitta någon på Eniro med bara förnamn…

Så lite info som möjligt ska ju ett medium ha innan en konsultation, annars föds ju misstanken, som för dig Gumman08.

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

[Lady-Oona]
0

Fortsatt godmorron på er…..vilka bra inlägg från er båda, Elisabeth och Trisha….det här ger ju en bra bild av ett "nutida och modernt medium" (det är en komplimang!). Även jag har träffat några st. medium från många länder och definitionerna på ett bra medium skiljer sig starkt.

Bevis för att andevärlden finns och att det går att komuniciera över gränserna. En förutsättning för att kunna kalla sig medium.

Att man som medium kan förmedla konkret bevis där gästen (bättre än sitter) kan känna igen den som kommer igenom. Kan man inte det så tycker jag personligen att man inte ska kalla sig medium.

Att kunna ge stöd, hjälp, kunskap, livskvalitet, goda råd (vägledning) av allehanda slag som gästen kan börja använda med en gång ute i vardagslivet. Den viktigaste och mest värdefulla delen av ett mediums arbete.

Kursern som INTE innehåller stöd, hjälp och goda råd om den personliga utvecklinge är en brist, en jättebrist…för hur 17 ska man kunna ge värderfull hjälp utan att själv ha livserfarenhet och lärt känna sin egen inre kärna?

Som medium så kan man se och känna in sin gästs inre och med hjälp av det ge stöd och hjälp…många söker sig till ett medium för att just kunna förbättra sin livssituation och jag tycker att ett medium har en stor uppgift där.

Gillar oxå att rekommendera andra…men ibland är det svårt då jag själv långt ifrån har anlitat eller ens träffat så många de sista åren. Skillnad var det tidigare då jag reste mycket i min uppgift som medium.

Gillar tanken på ett nätverk med medium som seriöst verkligen är intresserad av att finnas till för den sökande människan, vad de än söker.

Må gott därute…Lady Oona som efterlyser flera och "bättre" kurser för blivande medium.