Var rädda om varandra!
Vad betyder det för dig att få en kram, ett gott ord eller ett leende? Vad betyder det för dig att ge det till andra? Vad känner du när du får det? Vad känner du när du ger det?
Vill du ge sura miner, elaka ord eller slag? Vad känner du när du ger det? Vad känner du när du får det?
Livet är skört och det kan vända på ett ögonblick, det du tog för givet idag kanske inte finns där imorgon eller om en timme.
Njut och var tacksam av varje ögonblick i livet, njut och var tacksam av varje stund du får med dina nära och kära. Njut och var tacksam även över det lilla i vardagen. Ta ingenting för givet, ge och ta emot på det sätt som får dig och andra att må bra, tänk att livet är som en skör tråd.
Jag har förlorat många nära och kära i ung ålder som borde ha haft hela livet framför sig, jag vet hur skört det är. Alla fina minnen med kramar, leenden, goda ord m.m. är det jag har kvar, som jag är så tacksam för att det gavs och togs, det är minnen som betyder så oerhört mycket för mig idag. Jag kan inte nu ge en kram som jag vill men jag kan minnas alla kramar och ord jag fick och som jag gav. Skapa fina minnen istället för tråkiga för du vet inte hur länge ni får skapa dom tillsammans i livet.
Var rädda om varandra!
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Det skriver jag under på!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Vilka fina ord Elisabeth!Tänk vad en varm kram betyder mycket,eller ett ömt ord!
Ja vi ska vara rädda om varandra!
WOW Elisabeth, det är som om jag skrivit det själv :)
Jag har suttit ikväll och påbörjat en liknande uppsats i huvudet.
Lööööööve 

Jag har åter igen fått ett besked som är jobbigt och ikväll är det tårar här. Men jag hoppas och ber av hela mitt hjärta!
Jag känner och tänker på det här jag har skrivit varje dag och jag känner så stor ledsamhet när jag hör eller läser när det ges elaka ord till varandra verbalt eller i skrift.
Kramar!
Elisabeth
Varma kramar tillbaka!
#4---> Stor styrkekram till dig Elisabeth!
Min pappasmormor brukade alltid säga när jag var liten: Ni ska vara snälla mot varandra för ni vet inte hur länge ni har varandra…
Jag har idag fått veta att ett av mina barnbarn är döv på ena örat och hör nästan inget på det andra. Men som tur är kan de operera så det blir bättre.
Först kom tårarna
men sedan kunde jag le…
Skickar en gruppkram till dem som vill ta emot…..
En sak till: När en anhörig hade dött kom han till mig och sa att ni måste vara rädda om varandra…..Efter det blev det en bättre relation mellan några i släkten som varit ovänner över småsaker….
#4 Åh jag hoppas du blir bönhörd! Och får anledning att torka dina tårar.
Så fint du skrivit…något att bära med sig varje dag. Jag blir också ledsen när det utdelas hårda och elaka ord…men om det blir riktat mot mig personligen så försöker jag tänka att jag kanske väckte något i den andra personen. Om jag kan se att så är fallet så försöker jag att inte ta åt mig personligen. För det är mycket sällan som jag menar något illa med det jag säger…jag törs nog påstå nästan aldrig faktiskt. Tanklös, plump, ivrig o.s.v kan jag vara ibland men inte medvetet elak.
Och så vill jag gärna tro att det är för de flesta av oss!
Ett leende, ett gott ord, uppskattning kan ta udden av det mesta. Man kommer så mycket längre då.
Kramar!
TACK Elisabeth!!
Att ge en kram till en alkoholist/missbrukare på torget..att prata med dem..att låta mina hundar träffa de som samhället och vi har dömt ut!! Det får mig att växa!!
Att jag sedan får höra att det är mindre lämpligt att prata med dessa "människor" eftersom jag själv kan bli klassad som missbrukare. Hundar ska absolut inte träffa missbrukae!! Skit-snack!!! säger jag!
Ett leend, ett hej..betyder så mycket. för oss alla!!
Jag bjuder på mig själv!! Vad andra tycker skiter jag i!
Kramar Maili

Varma kramar till särskilt dig Elisabeth. Förstår hur det måste kännas och tack för att du ringde o pratade… Nej, vi vet verkligen ingenting om vad som väntar, och ändå väljer vi så många gånger stridigheter och konflikter.
Fina ord du skrivit, hoppas många kan ta dom till sig och känna mer värme inom sig.
Nog tänker man till lite extra när något händer som man inte väntat sig…
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus
#9 Jag känner igen mig i det här med plump och ivrig..tack!
#10 Min äldre son är chef på ett beroendecentrum och han känner verkligen för att hjälpa dessa utsatta människor…jag blir så stolt..
Visst måste misssbrukare få träffa och hälsa på hundar..naturligtvis 

#11 Tack Elinor för att du finns som ett stöd i stormen! Samtalet med dig betydde jättemycket, väner ska man vara rädda om :)
Det är när oväntade saker händer som man stannar upp och blir mer rädd om livet, vardagen och framför allt blir man mer rädd om varandra. Man glädjs över det lilla, som att se ett fint träd i skogen som man kanke har gått förbi i många år men inte sett tidigare. man värderar saker på ett högre sätt och man är glad och tacksam för sånt man tidigare tog för givet.
Kramisar!
Elisabeth
Min farmor kommer till mig och ger mig värme och stärker mig och det har alla nytta av..tro mig!
Ni verkar känna varandra flera stycken här och trivas och det är kul..om nu någon vill veta vad jag tycker..ha…ha 

#14 Jag tror dig för jag vet :) Jag får många fina besök från andra sidan med mycket värme och styrka, det får vi alla men man känner det mer eller mindre :)
Elisabeth
#15 Hon brukade skälla på mig men gav mycket kärlek och hon tycker nog att jag varit för kritisk nu. Jag hör också min farfars konstgjorda hjärtklaff nu när jag skriver. Det betyder att han stödjer mig just nu i denna stund.
Jag måste stå för mina åsikter men om jag varit oförskämd mot någon så ber jag om ursäkt för det…..
"12, Har två barn som är missbrukare!! Har alltid sagt att detta drabbar inte mig!! Idag är de på väg ur detta och jag är SÅ stolt över mina barn!
Att förlora ett barn i missbruk är som att förlora en del av sitt liv.Skuld, förlåtelse, krav..o.s.v..gör sig påminda..o gör de inte det så ser andra till att så sker!!
Kom ihåg att vara rädda om varandra!!
Jag passar nog inte in här då ämnena inte är direkt min sak,. men att vi ska va rädda om varann är självklart. Man kan dras med i hettan iblan och skriva duma saker och ångra sig. tror ni inte det?
kom bara ihåg alla att missbruk är en sjukdom va de än må vara för missbruk. Hjälp varann.Tycker ni jag skriver dumt…förlåt struliga ord och bokstäver som fattas.

Tack Elisabeth för fina, hoppingivande och tänkvärda ord - Var rädda om varandra! Jag tror dessa ord ej kan sägas för ofta…något att tänka på varje dag….!!
kram från moonflower
ps hoppas verkligen att din storm lugnar sig till en mild ljummen behaglig bris…
Elisabeth!!
Vad betyder allt detta som du tar upp för dig??
Negativa komentarer, påhopp osv. Bjud på ded!! Det gör jag!!!
Kram Maili

Så bra skrevet, Elisabeth. For å kunne være gode mot hverandre, så må vel vi mennesker huske på å rydde opp i følelsene våre titt og ofte også, så vi ikke projiserer ut våran smerte. Har tenkt endel på det her,hvordan det er i menneskeriket, for å si det sånn, he he- og mye av det virker til å handle om smerte. Det er igrunn det vi projiserer ut over på andre, vi viderefører vår egen smerte, plasserer den et annet sted. Ubevisste handlinger.Det er endel energetiske angrep pågang mellom mennesker, man kan egentlig kjenne det hver dag, på et eller annet nivå.
Måten en er på overfor andre, viser ofte hvordan man møter seg selv, eller at man feks ikke har fått ristet av seg andres projiseringer, man gir videre hvordan man selv har blitt behandlet. Det er projisering mye av det vi mennesker driver med.
Det var mine tanker denne natten :) Godt med en slik tråd akkurat nå.
Kram til alla som sørger just nu. Meg selv medregnet :)
KRAM
Här kommer en ganska nyskirven dikt som kanske ger oss en tanke på hur skön en kram är!!!!
/kram till alla från Bappi
Vill krama dig
Många gulliga själar skulle behöva kramas om men jag kanske inte känner dig så bra för det
Nedtryckta axlar och sinnet så tungt av saknad efter kärestan som kanske finns på något hem
Individen som kämpar så tappert år för år trots saknad efter dom som redan har vandrat iväg
Ensamheten som river och klöser i ditt bröst men som mildras lite efter ett trösterikt ordbyte
Du som kämpar med ångestens vilda käftar och försöker dig med att ta dig loss gång på gång
Beskedet som du just nu fick känns så övermäktigt att helt bära med sig så ensam och allena
Ekonomin som strandade helt på grund av krisen som drabbade din numera före detta familj
Du sitter där du sitter med en längtan för att komma ut och går bara inte få till en uppfyllelse
Tänk om någon som ser Er och Erat dillemma just då kom och kramade om hela din varelse
Få uppleva lite lycka med att någon vill förmedla lite av mänsklig värme till just Erat hjärta
Lyfta tillfälligt av oket som tynger ned axlar och låta ett varmt skönt ljus få brinna så sprött
Vill krama dig och banne mig om jag inte gör det nästa gång jag ser att någon behöver det
© Bappi
Elisabeht!!det är T
änkvärda ord som vi bör ta åt oss.
Men många gånger i stridens hetta, så klämmer men fram något för att få tyst på motparten.
Men jag för söker leva efter det.
Så jag inte behöver ångra något som jag har sakt eller gjor, om det skulle hända något..
"Be handla andra som du själv vill bli behandlad."
Lena.P är jag i verkliga livet.

Det var hjärte bra skrivet av dig Elisabet.
Jag vet hur det är har åkså mist många i unga år.
Min mamma sa till oss barn var rädda om varandra.
Och det låvade vi henne att vi skulle göra.
Och mist min älskade lilla Zedd som jag saknar så mycket.

Tack för fina och tänkvärda ord som man ibland behöver bli påmind om.
Varm kram till dej.
Så klokt Elisa och fint 
Säger som dig jag har tappat många nära och kära alldeles för tidigt i mitt liv och jag vårdar ömt mina minnen som jag har runt dem. Säger ofta till människor jag möter "var rädd om det du har ,lev och var så lycklig du kan vara för en dag så finns vi inte kvar här och DÅ är det för sent att i fysisk mening börja vårda och ta hand om.
Stor varm kram till dig vännen nu när du har det tungt!!! Du vet att jag finns här om du vill prata
bara att ringa.
Kramar
Carina
Vi behöver verkligen tänka efter och vara rädda om varandra och bli på minda ibland om hur skört Livet är.
Ta vara på tiden och visa Kärlek!
Tack Elisabeth för det du skrev här!
Man ska älska och vara god idag för vi vet inte hur det bli imorgon, inte ens vet vi hur det ser ut en timme fram.
Tycker oftast det är väldigt varm och vänlig stämning här inne på ÖN och många kramar utdelas.
Kramar till er alla / Madeleine
Amor Vincit Omnia
Jag hade en väninna på besök här igår och jag var lite upptagen. Men sedan satt vi vid köksbordet och hon såg lite fundersam ut och sen sade hon… du M.. jag har inte fått någon kram av dig ännu.
hihi, vi brukar alltid ge varandra en kram när vi ses, så jag bad om ursäkt för att jag var lite distraherad och gav henne en kram.
Ja en kram betyder mycket :-)
Elisabeth!
Tack för det fina du skrivit och kram till Dig också!
Att kramas!
Kramar är en bra medicin….
Du behöver fyra kramar om dagen, för att överleva,
åtta för jämvikt och tolv för att växa.
Vetenskapen säger, att kramar är ett kommunikationssätt…
För kramar kan säga mer än ord….
Och det bästa….
Du kan inte ge en kram utan att samtidigt
få en tillbaka!!
Kram på Dig
Sanna ord Elisabeth.Styrke kramar till alla som behöver det.
Kram/Marina
I min familj kramas vi mycket. Min svärmor sa ofta: Innan jag träffade dig kunde jag inte krama vuxna men du har lärt mig!