Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: offtopic
Läst 1817 ggr
Vibeka
0

Nu vet jag....

Har i dag fått besked om att jag har reumatisk värk i min kropp…något jag själv vetat om i 11 år sen jag fick mitt sista barn. Då gick jag hos en privatläkare reumatolog som ansåg att medicinering inte skulle väntas med fast proverna ej visade nåt (klok doktor Glad) så jag åt medicin i 5 år och blev såååååå mycket bättre! Men sen två månader tillbaka har jag haft en hemsk värk i min kropp som bara flyttat runt, gick då till min läkare här och tog prover och jag har fått svar att visst har jag reumatisk värk det visade proverna. Så jag ska få träffa en reumatolog så snart som möjligt.

Hmmm blir både "glad" och låg på samma gång…Bra att proverna visade det jag har känt och "vetat" så länge men samtidigt så blir det så definitivt…Jag har verkligen Reuma. Ville bara dela med någon…

Ljus Carina

Keiran
0

Men det känns väl skönt att ha kommit fram till ett medicinskt beslut att du har reuma och du ska nog vara glad också på samma gång att det inte varit något annat som spökat fysiskt.

Jo, man vill dela med sig för att lyfta av bördorna, annars drunknar man i sin livssituation. Så det är en bra metod att häva ur sig.

/Keiran

Vibeka
0

Javisst på ett sätt så är det så…samtidigt blir man lite deppig för reuma är juh inte nåt som "går över"…

Javisst är det skönt att få dela med andra så man inte "sprängs" Glad

Tack för ditt engagemang.

Keiran
0

Det känns mer som att det ska nog ordna sig för dig, nu när du fått besked. Den deppiga känsla du har går över snart och livet för dig kommer utveckla sig mer nu, och kan lämna 11 år bakom dig med kämpande engagemang att få rätt i ditt fall.

Jaja, ska väl strax sussa för natten. så tack själv odh det var så lite så :)

Vibeka
0

Tack det känns fint att du tror det :) Ja visst har du rätt i det.

Ja jag med är ju pömsig ;)

Sov gott när du kryper ner :) Nej det var inte så lite kändes så skönt att du ville ge mig tid och ditt engagemang :)

Kram på dig!

MedlemNizze
0

Vibeka Darling!!

Som Du beskrev i ditt inlägg.. "något jag själv vetat om.."

Jag tror att Vi själva är våra bästa Doktorer.

I mitt arbete träffar jag på så många människor som har med läkare att göra och det är samma kommentarer dag efter dag från dom jag träffar.. 

Läkaren har frågat.. Vad tror Du själv att det är?

För mig är det en motfråga till en fråga som inte är duglig till en frågande människa, i deras ögon, en patient.

Från deras sida är svaret, "ja men då får Vi reda på vad människan/patienten själv tror och kan utgå ifrån det"

i min region (och jag tror även i Er) så handlar allt om att spara pengar. Det är fruktansvärt detta som händer. Att "ledningen" ska roffa åt sig och ha oskäliga löner medans vi ska printa vår egen diagnos.

Jag får ibland mothugg för mitt sätt att agera gentemot Svea Rikes handlande p.g.a. att andra länder har det sämre ställt än oss. Sant.

Där norpar dom en poäng.

Men mina mothugg innebär att Vi inte ska falla nedåt, mina mothugg strävar för att även andra länder ska ha det som Vi en gång hade det.

Vi lär oss att sätta diagnos på oss själva och Du Vibeka gjorde det redan för 11 år sedan!!   Läkarna är utrotningshotade!

Kram

Nizze

BigBear
0

Jag tror att du inte ska misströsta Vibeka! Låt inte diagnosen knäcka dig. Det finns stort hopp för bättring!

Nya tider är redan här, och det kommer bara att bli bättre på alla sätt och vis. Tror jag starkt idag! Skrattande

Vaknade nyss upp med en massa insikter i huvudet. Och jag mår helt toppen just nu! Har känt mig helvissen en tid, men idag var det som bortblåst i både kropp och själ.

Med tanke på gårdagskvällens aktiviteter i vår förening så har jag nu under natten/morgonen fått mina egna bevis för att den "stora förändringen"  (transformationen/energihöjningen) verkligen börjar hända nu!

Hoppas att du och alla andra får känna på samma eller liknande sätt!

Kram / Jerry

Cristine
0

Jag ska leta rätt på Illustrerad vetenskap där dom visade upp handen på en kvinna som hade så svår reuma att fingrarna dragit ihop sej. Hon fick en ny medicinering  och fingrarna rätade ut sej helt så reuma ska kunna  botas.Det brukar ju ta några år innan det kommer ut men hopp finns  Dottern brukar spara på alla nummer så jag ska sätta mej ner och leta.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Spanaren]
0

Att få bli trodd är som att vinna högst vinsten trots att det inte var ett budskap man ville ha. Gör det bästa av situationen för det har jag gjort med glimten i ögat med min kroniska värk/ kram Bappi

Eleri-Twinkle
0

KRAMKyss Inga ord behövs för du vet*värme*

Elisabeth-J
0

Känslorna av både sorg och glädje kommer med beskedet men jag vet vilken positiv person du är och du fixar det på det bästa sätt, det vet jag Glad 

Kramar!!!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

tommytoe
0

Skickar kramar till dig Vibeka!

[Hellas]
0

Ja visst kan man känna både glädje och sorg när man väl får besked men oftast är det bättre att veta än att gå i ovisshet.

Själv trodde både jag och läkare för några år sedan att jag eventuellt hade en hjärntumör, glädjen var stor när jag fick diagnos om att det inte var det utan en helt andra problem.
Dessa kanske inte heller är så roande men jämförelsevist så ter de sig ganska trevliga att ha.

Stora kramar

Vibeka
0

TACK alla för ert stöd och all värme!!! Glad

#5 Ja visst är vi själva våra bästa läkare som du säger,den Dr jag hade i Norrbotten han frågade alltid mig -Jaha vad har du problem med? sen utgick han ifrån vad jag vill kolla upp med prover. Han var toppen kanske en på miljonen!!!Tack!!

#6 Ja så sant så, jag har stort hopp till energihöjningen och vad den kan göra för min ömma kropp för visst borde Qerostammen vilja att jag är fight for fight när vi ska hjälpa och sprida ljuset! Tack min vän! Kram.

#7 Tack vad rar du är!!! Du får gärna PM:a mig sen när du hittar denGlad

#8 Ja det är värt mycket!!! för inom sig vet man och då är det skönt att få det bekräftat så man kan få hjälp.Tack!!

#9 Kram hjärtat!!Tack.

#10 Goding där Flört jo det ska vara mycket innan jag lägger mig ner och ger upp! Tack. Krammmmmmmmmm

#11 Tack Tommy:) Krammmmmmm

#12 Javisst är det skönt att få bekräftelse så man aktivt kan göra nåt åt eländet! Härligt att det inte var hjärntumör vännen!!

Tack Krammmmmmmmmmmm

Cristine
0

Det är aldrig roligt att få veta att man har en sådan sjukdom.

Nu har jag hittat artikeln.Den var från en spansk vetenskapstidning och där berättar man att man använder bin mot reumatism i Kina. Flera stick av dem har fått många att bli av med sin sjukdom. Deras gift motarbetar inflammationen i lederna.

Men det kan ta tid innan det blir godkännt här.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

MedlemNizze
0

GruppKram till Vibeka från oss Alla! och JAG tar täten KyssGlad

Marina2
0

Hej Vibeka. Det var inte roligt,men ändå skönt att få besked så att säga. Jag har själv bechterew som har satt sig så gott som överallt på kroppen ,men jag har ej ont i huvud eller mage,så man får väl vara tacksam.. För mig är det viktigt att röra mig och att acceptera att jag har "det". Tidigare innan detta började komma smygande så var jag en som aldrig var sjuk,så visst fick man en chock.Fortfarande så tänker jag att jag ej är sjuk,men vet ju samtidigt att jag är det.Men jag ser mig själv som 15 år och vig,haha.

Tillåt dig att gråta över det ibland,det ger faktist också styrka.Men att vara positiv är ju helt klart en fördel.

KRAM Marina

Vibeka
0

#14 Ihhhayyyyyaaiii ont ont…*S*S men det är ju fantastiskt att getingstick kan hjälpa Skrattande

#15 Tack Skäms

#16 Hej Marina2 känner med dig vännen har en god vän som oxå har Bechterew och det är ingen lek!!  Jag är ju som dig ser mig själv som inte 15 kanske men väl 25-30 och vig som en Byrå ibland! *S* Jag är född positiv tror jag men som du säger man måste få sörja oxå.

Kram Carina

wolfie
0

Alltid skönt att få det bekräftat det man själv misstänker..Men reumatism är ingen trevlig sjukdom..Hoppas du får hjälp Vibeka!

Kram

Vibeka
0

#18 Ja så är det. Jag är juh så van nu att leva med värk 24 timmar om dygnet men jag hoppas oxå att det finns nån sjuhelsikes bra meducin! *Ler* så jag inte behöver ha det så här så länge till… 

KRam och tack för din omtanke!

Carina

[Chakra]
0

Kram till Dig Vibeka!

BigBear
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#14 - Detta kanske är en bisats….eller bisak! SkrattandeFoten i munnenTungan ute Men….jag tror nog att man kan skita i Sveriges godkännande av bistickmetoden och kontakta någon bisysslande biodlare som kan bistå en….eller åtminstone bifoga några bin…….annars vore det ju för bistert!!  

Jag har hört om det där med bistick förut! Det ska tydligen vara jättebra! Så säg till mig Vibeka, om du vill ha hjälp med att bli stungen eller att få ett stick!

Jag är ju gammal djurvårdare, så om du vill så ska jag bistå dig. Men bara som en bisyssla då alltså……typ!

Ljus / Jerry

Vibeka
0

#20 Tack Chakra Glad kram tillbaka!!

#21 Hehehehe nu fick du till det i flera varianterbi! *S*

Men för bövelen det gör juh ont juh!!! Skrikandes

Kram på dig Uven!!

cillaj
0

Stackars dig Vibeke, vet hur det känns att ha värk, har själv fibromyalgi och det kan värka utav bara den.

Kram och bättring till dig.

Cilla.

TantAlma
0

#15 Jag vill vara med i grupp kramen till Carina Skrattande

#0 Jag hoppas du snart får rätsida på värken…

stora kramen Alma

Frejzan
0

Jag är oxå med i gruppkramen

KRAAAAMMMMM

Trisha
0

Kanske något bra med det hela är att nu vet du med säkerhet vad det är, då kanske du också kan få riktigt bra och handfasta tips vad du kan göra åt det. Har vänner som fått diagnosen, ändrat kostvanorna och fått tips på det som kan vara bra och dom har blivit symtomfria flera av dom!

Inget är hugget i sten, inte ens en provbevisad diagnos!!

Sänder varma hälsningar till dig och önskar att du finner det som får dig att må så bra som du bara kan!!

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Vibeka
0

#23 Tack rara du!!! jo vet att fibro är besvärligt har flera vänner som lider av det. Stor kram till dig med!!! Kyss

#24 Tack Alma den värmer!!!Glad #25 Tack så jättemycket! Glad

#26 Ja precis som du säger Trisha jag tänker inte bara acceptera detta utan kämpa emot! hitta det jag mår bäst av Glad

Kramar till er alla!!!

Carina