Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: tvtidningarradio
Läst 3507 ggr
Felicula
4

"Det okända" som dvd-box?

Finns serien "Det okända" som dvd-box? När serien började sändas hade jag bara en antenn på taket och fick inte in kanalen. Lyckades låna en hop videoband av en kompis och såg med behållning programmen. Det senaste året har jag haft 4+, men jag lyckas inte spela in genom boxen och jobbar oregelbundet, så jag har missat en massa program för det. Vore kul om man kunde köpa dem tycker jag, vissa har varit väldigt bra. Någon som vet om serien finns?

PS Hur prenumererar man på trådar på den här sajten, så att man vet när det kommer svar?

Elisabeth-J
0

Den finns inte i DVD-box men man vet aldrig om dom fixar det sen. Ovanför inlägget står det prenumerera, tryck där så har du prenemeration på tråden :)

Ett tips är att du skriver till dom om ditt önskemål om en box.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Felicula
0

Tack. Och vi kanske alla borde skriva under en kort tidsrymd, så att det märks (alla som skulle vilja ha en box alltså :)

Och _nu_ ser jag nu var man kan prenumerera. Får skylla på morgontimman… fast det har visst blivit förmiddag nu… ja.. :P Får väl skylla på upptäckargläde över forumets existens då?!!

ANNIA
0

Felicula tv4 har nåt som heter tv4 anytime där går det att se dom flesta programmen. Men tror att dom ligger under att man får betala och då är det om jag kommer ihåg rätt 49 kr månaden. Annars finns nog dom flesta avsnitt även på youtube. Sök där på det okända el det okanda.

När det gäller din box och video (el dvd). Antar från det du skriver att du inte har en inspelningsbar box.

Blir lite kort beskrivning. Du ska ha en scartkabel gå från boxen till tv. Sen ska du ha en scartkabel gå från boxen till videon. Sen en scartkabel från videon till tv. På dom flesta boxar utan inspelning så brukar det finnas en timer man kan programmera så att själva boxen går igång.
När det gäller programmeringen av videon så gör du precis som du gjorde förr innan du fick box med en skillnad. Kanalen du ställer på videon ska vara AV1 eller AV2 och när du spelar in så ska kanalen alltid vara det. Prova om du inte får det att funka så.

Annars kan du höra av dig via pm så ska jag försöka hjälpa dig mer precist när det gäller just dina kopplingar.

witch
0

alla episoder går att ladda ner från piratebay. :)

iceberg
0

Du har inte missat så mycket. många avsnitt är så lika andra tycker lilla jag!

Felicula
0

#3 jag är ingen stjärna på det där med tv och inspelningar. Har en inspelningsbar dvd, men jag kan inte få den att hitta AV1 eller AV2, så som den gjorde när jag hade Comhem (nu har jag Tele2, allt beror ju på vad som finns i väggen där man bor). Men jag får väl försöka ringa supporten någon gång om jag är hemma när de har öppet…

För övrigt: tack för info var det kan finnas program, jag vet också att alla inte är lika bra, det gäller att hitta russinen i kakan, för några har ju varit riktigt bra också. Visst var det något i början med ett kvinligt medium som fick kontakt med en kille som dött i Aids utomlands? det som slutade med att hon sjöng en låt som han brukade showa med? Det var så makalöst träffsäkert! (eller var det något annat "ande-program"?) Och det finns ju fler som har varit bra, säkerligen några av de som jag missat också.

ANNIA
0

Felicula två saker.
Ja du får nog ringa support om det för jag vet inte hur sändningarna fungerar via box från telebolag. Men troligen är det det att du måste ändra kanalfrekvens på din dvdspelare. Och det görs normalt under menu-kanalinställningar-kanalsök.
tele2:s telefontid för vanlig kundservice 
TV - Kundservice
Vardagar: 07.00-20.00, Helger: 09.00-15.00
Eller TV - Felanmälan (support)
Vardagar: 07.00-22.00, Helger: 09.00-21.00
Så dom har ganska bra öppettider.

När det gäller det andra med killen som hade aids så var det nog ett program från det danska andarnas makt. Och det mediumet som hade just det var marion damper jones (el om det stavas jeans)