Min nära bortgågna
Idag har jag varit så ledsen. Jag har spelat Elvis med låten "suspicious minds" och gråtit så kudden jag låg på blev blöt. Den låten påminner om min underbara barndom hos mina farföräldrar.
Då kom min farmor och farfar och tröstade mig och jag kunde bli glad igen. De var så nära så jag kunde känna hur dem smekte mig.
Till saken hör att jag känner att jag blir ofta missförstådd här och kan inte förklara vad jag menar.
Det jag vill är att dela med mig av allt häftigt jag har upplevt och inget annat.
Nu vet jag inte om jag ska dra mig undan eller om jag ska hänga kvar och prova göra mig förstådd.
Ha det bra på nattkröken så kanske vi hörs i morgon!
Tack alla ni som tyckt att mina historier varit intressanta. Jag har gått igenom så mycket så jag är stark. Men det hindrar mig inte från att bli ledsen ibland. 
Jag känner inte dig och är ny men du måste må dåligt och jag undrar varför? du kanske behöver dra dig undan och slicka dina sår. Har ikväll följt en del och vissa svarar med rappa svar måste jag säga.
jag med
????? I morgon kanske!
Att få tänka på sina nära och kära och bli ledsen för att dom inte finns i livet längre är en rättighet du har som medmänniska och det finns ingen generell regel på att det ska vara en viss tid eller på ett visst sätt. Du gör det på ditt sätt.
Att tolka text och vad den som skriver menar kan i bland vara knepigt. Själv tycker jag det är viktigt att visa ömsesidig respekt och med respekt menar jag då lyssna och försöka förstå varandra.
I ett forum är det lite svårt att lyssna men det betyder inte att jag vill försöka förstå dig och förstår jag inte så frågar jag.
Att ställa frågor när man inte förstår vad någon menar är att visa respekt. Många kan uppleva att man är frågvis när man ställer frågan "hur menar du" eller "vad menar du" men när jag gör det är det för att jag vill förstå innan jag svarar..
Att göra sig förstådd handlar även om att försöka förstå, vilket då blir ömsesidig respekt.
Så här fungerar jag, det betyder inte att jag har rätt men det funkar för mig..
Jag tycker absolut du ska fortsätta vara kvar om du själv känner att du vill.
Passar på att ge dig en hjärtekram för jag tror att du behöver en

Vad mysigt att dina farföräldrar finns där och tröstar dig när du är ledsen och att du då känner deras närvaro så starkt! Den låten med Elvis är så fin.
Jag vet inte vart du nu känner att du har blivit missförstådd Jeremina, men jag håller med i det som bigheart skriver, ett tips är också att man läser igenom sina inlägg innan man postar dom så kan man rätta till om det skulle vara något som kan misstolkas. Det ordnar sig nog ska du se, ta nya tag!
Kram
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
#4 #5
Varför är det bara jag som misstolkas i sammanhangen som jag menar…? Strunt i det nu!
Om någon skriver "hur menar du" är en sak. Men om man skriver "så är det inte" är stor skillnad för mig i alla fall.
Avslutar med som min yngre mycket kloka son säger: VI KAN VÄL I ALLA FALL VARA ÖVERENS OM ATT VI INTE ÄR ÖVERENS!!!!
Ibland skulle man kunna avsluta så när man fastnar i något. Men mina upplevelser är mina och dem kan ingen ta ifrån mig 
Kramarna känns lite som sega råttor nu!
#6 Ta nya tag nu som Elsiabeth skriver and kiss and make up om ni inte redan gjort det.
Soliga kramar Ice!
Jag glömde en sak man är sig själv närmast. Och där finns nog inga undantag. Iceberg!
#5 Tack Elisabeth!
Det är så skönt att ha farmor och farfar nära när jag behöver det!
Jeremina!

Det är väldigt vanligt att vissa alltid anser sig ha tolkningsföreträde och stänger därför av vidare dialog vilket också har otroligt mycket med kontrollbehov att göra…
Fortsätt med dina inlägg och skriv om dina upplevelser men inta ett helt annat sätt, inte fortsätta längre med att försätta dig i en ständig offersits…du är väldigt öppen…alla kanske inte klarar av att tanka in allt och istället för att engagera sig som kräver mer tid i anspråk så tar man till snabba svar och den enkla genvägen och misstolkar istället.
Om någon inte orkar bry sig om att förstå dig så är det precis lika mycket dens problem som det skulle vara ditt…
Tycker du skall stanna kvar.
Såja…får man se ett litet smil nu då,
…sååååja…duktig Jeremina
Kram Silja
Ta nya tag, Jeremina. Det finns alltid rötägg på ett forum, bry dig inte om de och se fram emot de som är trevliga istället.
Massor av kramar 
#10 #11
Om ni visste hur ni hjälpt mig ikväll att må mycket bättre… och här kommer smajlet 

! Silja har förstått mig, tusen tack vännen!
Powderpuff tusen tack och många kramar till Er!
Ha en bra kväll…för det ska jag. Nu kommer jag att krypa upp i soffan med min goa man och djuren……