Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 1055 ggr
bigheart
0

Barn över bord....

Drömde att ett barn föll över bord och jag va på väg att hoppa i och rädda henne (men vaknade då) är det någon som vet vad det kan betyda

tack för hjälpen

Dance
0

Låter som barnet inom dig-- vatten är en arketyp för själen, dyk djupare in i dig själv och rädda upp barnet inom dig själv till medvetandenivå…tror bsetämt att du är inne i en kraftfull utvecklingsfas, det var en mycket stark dröm må jag säga…

Någon annan har kanske någona annan teori. Det viktigaste är dock alltid vad du själv känner, lyssan på din intution och din inre röst….

Ha en skön söndag, Kram Silja

bigheart
0

Tack Silja för din teori.

ja det va en stark dröm, hade en stark dröm härom natten oxå där jag såg massa stjärnor på himlen, kanske inte låter så märkvärdigt men det kändes starkt..

Kram

Veronica

Elisabeth-J
0

Vatten brukar symbolisera känslor och barnet kan vara du själv. Det kan vara något från din barndom som har varit jobbigt som du behöver gå in i och titta på. Saker som sker i barndomen kan ge blockeringar som man får jobba med för att släppa när man ska vidare i sin utveckling. Du kanske blev rädd för något som liten, något som har funnits med under livet.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

bigheart
0

Elisabeth.. jag har jobbat jätte mycket med min barndom och mycket har fallit på plats i vuxen ålder men misstänker att jag har en bit kvar.

Är glad att både du och Silja skriver att det handlar om mig då jag va rädd för att det handlar om min dotter som har två jobbiga missfall bakom sig och nu för tredje gången är i mitten av sin graviditet och är jätterädd att det ska hända något.

Handlar drömmen om mig så kan jag hantera det och deala med dig..

kramar

Elisabeth-J
0

#4 Det kan ju självklart betyda din rädsla för att din dotter ska förlora det barnet också, när man läser om en dröm så är det viktigt att man får med alla detaljer för att kunna hjälpa till att tolka drömmen i sin helhet, det jag skrev var symboliskt för barnet, vatten och att drunkna men det kan ju ha varit mer i din dröm som kan ha stor betydelse för tolkningen. Ta till dig av det som känns mest rätt för dig själv. Jag håller tummarna för din dotter, hon har gått halva tiden så faran kanske ändå är över nu och du kan glädjas åt ett litet barnbarn snart :)

Kram

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

bigheart
0

#5 Ja en rädsla finns det ju alltid men mer en obsarvant sådan.

jag brukar känna av ganska tydligt när något är pågång. Och någon sådan känsla har jag inte,  men däremot känner jag av hennes rädsla och den påverkar förmodligen mig med.

tack för dina ord känns härligt med feedback

NancyAlke
0

När jag varit stressad, alltså haft en lång stressig period i mitt liv så har jag börjat drömma samma hemska mardröm. Jag och mina två barn sitter i en båt tillsammans med någon annan (den personen kan variera). Plötsligt faller ena barnet i vattnet och sjunker, jag dyker ner efter barnet. När jag är på väg upp med första barnet så möter jag det andra på väg ner… jag lämnar av det första barnet hos personen i båten och dyker efter nästa… Detta har upprepats tills jag vaknat genomblöt av svett.  Jag har alltid tolkat detta som att jag varit stressad och att jag  behöver hjälp för att komma ur den ohållbara situationen.

Grejen är att efter att jag gått i terapi i många år och tagit i tu med många djupa och riktigt otrevliga saker från min barndom, så har drömmarna upphört. Jag har hamnat i stressperioder efter det, men inte drömt drömmen igen…