Var är vår älskade Nizze?
Vår katt är sedan 24 timmar bakåt helt spårlöst borta. det är verkligen inte likt henne då hon brukar hålla sig runt gården och alltid komma in ett flertal gånger för att visa upp sig och för att äta. hon går aldrig långt.
Igår kom hon inte hem…
Det är väldigt mycket snö runtomkring gården, grusvägarna är oplogade och uppskattningsvis är det runt 6 dm snö.
min mamma och min syster har varit ute och letat men hittar inget, inte ens ett spår vilket gör oss väldigt fundersamma. Vad har hänt Nizze?
Det finns inga andra katter i närheten, dock en del rävar samt en vildsvinsflock precis bakom huset.
Snälla hjälp mig! Ser ni vår Nizze? ser ni vad som hänt henne! Ovissheten är värst… vi vill ha hem henne, helst levande men är hon död vill vi få det bekräftat, tror det kommer lugna våra sinnen.

Snälla… finns det ingen som vill hjälpa oss?

Du får vänta och se om det kommer svar här frn någon/några som eventuellt kan se var din katt kan vara någonstans. Det handlar inte om att ingen vill men tänk på att dom som vill kanske inte kan just nu, svar brukar komma men ha tålamod och vänta ett tag.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

#4 jag är inte så kunnig inom detta område och vet itne hur det går till eller om det ens fungerar men ajg är villig att ge det en chans. Känner mig jätteledsen och vill verkligen hitta katten men jag antar att jag får vänta…
tack…

*puttar upp tråden*

vill inte verka framfusig eller påträngande men behöver verkligen något att gå på, något som stärker vårt hopp om att hon fortfarande är vid liv. Hon betyder så otroligt mycket för oss…
väntar och hoppas på hjälp…

Om det inte finns tassar i snön (spår) kanske hon har blivit instängd i en garderob / bod och ligger och sover bland kläder eller liknande.
Detta är inte en medial vägledning utan endast erfarenhet som kattägare i över 20 år.
Hoppas du hittar henne snart
Vet hur det känns när de försvinner.
Kram

#8 alla tankar och tips tas tacksamt emot. känns så förtvivlat jobbigt att inte veta var hon är, om hon lever eller om hon är skadad.
Huset är genomsökt in i minsta vrå och skulle hon vara instängd där skulle hon låta sig höras.
Min syster har letat genom alla bodar och uthus utan att ha hittat något… det är så himla märkligt att det itne finns några spår någonstans runt huset som tyder på vart hon kan vara någonstans. det är ändå väldigt mycket snö ute. Kanske ligger hon ute o sover men nu har det gått över ett dygn så jag tror inte riktigt att det är så. Hon brukar alltid komma hem o visa upp sig med jämna mellanrum.
tack för att du försöker hjälpa och komma med ideér!
Det uppskattas verkligen!

*puttar igen*
du har ingen ledtråd om var hon kan finnas? :( hoppas ni hittar hon!!

#11 nej ingen som hels ledtråd. finns inga spår vi kan gå efter heller… känns hopplöst!
jag kan inte hjälpa dig med att se vart hon kan va. Men jag kan ge dig ett tips, Min katt har vi 2 tillfällen varit borta i 1 vecka, första gången såg jag framför alla möjliga olika senarium om vad som kunde hänt och lyssnade inte alls på min mage…
andra gången hon försvann så länge konsentrerade jag mig på vad magen sa och då lyssnade jag… det fanns inget som talade för att jag behövde vara orolig och mycket riktigt dök hon upp, hungrig och kelsjuk..
Jag vet att det är jobbigt och man blir orolig, men försök att lyssna på din mage och stäng av vad huvudet säger..
stort hjärta till er

#13 magen säger att hon fortfarande finns i livet men frågan är för hur länge till. har inte kunnat sörja än…
huvudet säger att hon nog är död… men det är så svårt att koppla bort huvudet.
tack för dina ord!
Att ha samma Namn som Mig "Nizze" och att vara Tjej, bara det är en överlevnadsfas.. Den tjejen är i livet och hon vet lixom Ni att när hon kommer tillbaka så är hon o ni ett(1).
Det glädjer Mig att du ser din lilla Nizze som en familjemedlem.
Det finns så många där ute som inte borde ha med djur att göra och därför blir jag xtra glad av att se ett sådant här inlägg.
Givetvis är det inte trevligt när lilla Nizze e borta, men hon kommer snart, Lovar!
Det som gav mig värme var att Du engagerar Dig att få hem henne.
Skriv när hon landat där hemma.. Jag räknar med innan måndag är hon hos Dig igen..
Kram
Nizze 2

Många säger att hon lever och jag hoppas verkligen det, nu har det gått 3 dagar sedan hon helt spårlöst försvann. Vi har ropat på henne alla dagar nu. Äntligen börjar all snö smälta bort, kanske vi hittar henne lättare då, eller att hon lättare kan komma hem. Jag hoppas verkligen att hon kommit hem innan måndag. Hon är en del av våran familj och det finns inga ord som kan beskriva hur saknad hon är. Vi älskar denna lilla tjej så otroligt mycket!
Kom hem älskade Nizze, kom hem…
Jag har tyvärr inga mediala råd till dig, men jag är kattägare ;)
Det första jag kom att tänka på när du berättade om snöovädret var att hon har tagit skydd någonstans, för katter är inte dumma ;)
Kanske har hon på kuppen blivit inlåst i någons garange, vedbod eller något?
Eller så har hon sökt skydd hos någon snäll människa som släpt in henne? Kanske är hon vilsen och hittar inte hem nu?
Är hon id-märkt? Isådanfall så kan ju ev upphittaren spåra er.
Är hon kastrerad? Tänkte att hon kanske är ute på friarstråt?
Har ni anmält henne försvunnen till polisen? Har ni tapetserat erat bostadsområde, butiker mm med efterlyseslappar? Hittelön brukar få fart på folk om man har möjlighet till det.

grejen är den att det var inget snöoväder i måndags, hon kan inte ha tagit sig till våran granne som ligger kanske 200 meter bort för avägen var helt igensnöad, och för att komma till nästa granne måste hon passere en stor väg. och hon har aldrig gått ut på den vägen, inte ens i närheten. Vi bor ju på en liten gård så vi har inte så många grannar.
Hon är inte id märkt och har inte halsband.
Hon är kastrerad och har aldrig sprungit bort så här.
Vi funderar ifall vi ska sätta upp lappar i det närmaste samället som ligger kanske ½ km bort från oss. Kanske har hon skadats och blivit upp plockad av någon.
Har du hört med polisen eller omkringliggande veterinärer? Har du något katthem i närheten?
Tänkte att om hon blivit påkört så har kanske någon lämna henne hos en veterinär?

Har typ inga i närheten, inget katt hem eller nått…
Vart bor du någonstans då? (om du vill skriva det dvs :p)
Ibland så finns ju många katthem utspridda genom stödhem tex, som KKS, de finns ju nästan i hela nedre halvan av Sverige.
Har du kollat blocket annonser tex?

Lilla Nizze har kommit tillrätta!! Se annan tråd…

Ja Nizze är hemma igen! *lycklig*