Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketthealing
Läst 1417 ggr
Eleri-Twinkle
0

Hur sjutton?

Nepp, nu måste jag fråga ang det här med healing. Något jag ofta upplever är att jag kan känna energin laddas upp, men när jag sedan ska skicka den till vald medmänniska så får jag känslan av att det är något som hindrar "flödet" så att säga. Är det bara min knopp som får för sig detta, eller kan det vara att jag gör något fel?

Jane-Lyzell
0

Det är nog "Knoppen" oroa dig inte:-)

Kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Eleri-Twinkle
0

*skratt* Det ante mig JaneTungan ute

Lazarus
0

Hur känns det för den som får healing….alltså mottagaren?

[Spanaren]
0

Kan jag ge av min energi utan att äga den speciella gåvan?

/kram Bappi

Eleri-Twinkle
0

#3 Vid direkt handpåläggning så får jag resultat dvs den jag "leder" healingen till känner av den. vid distanshelaing har jag fått veta vid ngt tillfälle att den nåt fram, men skulle behöva få mer bekräftelse för att vara hundra på att jag verkligen kan skicka över "längre" avstånd:-)

Lazarus
0

Skicka till mig…. jag behöver

Eleri-Twinkle
0

#6 Just nu är jag hemma med min lille son, så det är inte direkt ngn lugn stund, men i morgon är han på dagis vid denna tiden,så då kan jag absolut pröva. Jag skulle dock föredra att du mailar mig lite om dig själv och såGlad

Kram på dig

[Hellas]
0

#4 Alla har gåvan att ge healing!

[Spanaren]
0

Så glad jag bir Hellas och jag har nu sammanställt denna fråga för ett svar i Healing i Fokus eftersom frågan egentligen hör hemma därGlad

/kram Bappi

[Hellas]
0

#9 Vad bra, jag vet att de blir så glada över att kunna hjälpa till!

Eleri-Twinkle
0

Fast bappi, vi har en healingtråd här på ÖN, så jag tror att det går fint att fråga här medSkrattande

[Hellas]
0

Ja självklart finns det plats för Healingfrågor här med Bappi :), vi är alla jätteinstresserade så självklart finns det både plats och vilja att prata healing härFlört!

[Hellas]
0

Nu vill jag påpeka att jag inte alls är expert på Healing på något vis men jag kan berätta hur jag upplever att få healing samt hur jag känner det när jag ger Reiki.

#3 När jag tar mot healing energi från någon så kan det kännas både varmt eller kallt, det är lite olika men oftast oavsett temperatur så går det liksom som en våg innom mig av sockerdricka bubbel, ibland ganska starkt och ibland lite mer diffust.
Jag tror att alla känner lite olika när man får healing så det går nog inte att jämföra med någon annan.
Det jag känner efteråt är en avslappnande känsla av välbefinnande.

När jag ger healing på distans skickar jag till hela personen, inte till ett visst utsatt ställe, vet faktiskt inte om det är bra eller inte men så gör jag.
Jag öppnar upp mina chakran, framförallt solarplexus och huvudchakrat, jag ber om att få vara ett verktyg till ljusets helande förmåga.
Jag känner att det strömmar ljus energi och jag visualiserar det hela dit det ska. Jag börjar med att fylla på ljuset från huvudet, jag sert hur det sakta rinner neråt och armar, rygg hjärta lungor osv. fylls på exakt där det behövs.
Ibland stannar flödet upp och då låter jag ljuset helt enkelt få jobba självmant på det stället, det är ju precis där det behövs extra mycket.
Oftast blir det gendomskinligt vitt ljus som kommer men det är inget jag bestämmer heller utan ibland blir det grönt eller någon annan färg, det som behövs helt enkelt.
Vissa tillfällen blir det som en vacker regnbåge med alla dess färger, vackert som bara den!

Man liksom ser det hela som en tunnel av energi som flödar mellan personen och mig själv eller det är ju inte jag som skickar utan det är ju uppifrån det kommer.
Det är fel att säga att man själv skickar eftersom man bara gör sig själv som ett levande verktyg, nästan som en vatten slang *Ler*.

Det sista jag gör, när all energi kommit dit det ska är att lägga energi runtomkring själen.
Jag tror kanske inte det behövs men det känns liksom bra att göra det tycker jag.

[Spanaren]
0

Jag undrar om jag på något sätt kan utveckla mig för att ge någon healing bara så där för husbehov?

Jag och min gör alltid taktil massage och lite knådning av ömma muskler och leder på kvällarna, men typiskt så tröttnar han alltid förstGlad känns detta fenomen igen?

Vill inte gå kurs för att lära mig utan vill bara ha några tips för att förkovra mig lite i ämnet.

Underbart om jag också kunde få lite idéer för att träna upp mitt sjätte sinne också. Alla förslag är mycket varmt välkomna!

/kram Bappi

Ps Tack för din sakliga information om hur du upplever din healing, Hellas

Keiran
0

Det är en blockering av flödet i chakrat. Och även att kunskapen om att displacement av autofokus på visualisationen av transmission till den part som behöver healingen är ur missplace. Det beror ofta på hur harmoniserad man är och hur omständigheterna ser ut runt omkring personen som skickar.

När man är i balans så vibrerar ofta auran så att statisk elektrisitet uppstår mellan auror. När motparten som tar emot är i samma balanserad frekvens så kan känsla av elektrisk laddning uppstå. Ljud kan uppstå.

Skulle en person ta emot laddning och vill skicka den vidare till en berörd person så är det av vikt att man är i harmoni och balans, och kunna ta sig tid att visualisera.

Som healer när jag skickar på distans, så brukar jag fokusera på hjärtchakrat då det är där energin eller ljuspulser som jag kallar det sprids till varje atom i kroppen via blodet. Se ljuspulserna som bollar av olika färger eller bara vit färg.

Om man vill se energin man tagit emot så är det bara att göra en displacement av autofokus mellan tummen och pekfingret och visualisera en sträng av vitt moln. Övar man på detta så kan man också se auror genom displacement av autofokus. Detta kan man se med hjälp av att öva upp detta genom att titta på allt levande. Varje levande varelse, träd, blomma, och gräs har en aura. Detta kan också kännas om man åker kollektiv och trängs med andra människor. som oftast vill man sitta själv men känslan av påträngdhet uppstår när det är fullt i buss/båt/tåg/flyg. Då krymper aurans energifält och en blandning uppstår. Det är därför det känns såpass skönt att duscha då renas auran. 

Detta är en övning i att träna upp healingen och själv komma i harmonisk balans.

För att lära sig att hantera energin man får så bör man meditera en stund där man har handflatorna mot varandra med ca 5 cm mellanspel. Börja med att meditera med benen i kors, lägg handflatorna uppåt på varje knä, och slappna av. Meditera så en stund, gör sen under Meditation en lugn tai chi rörelse där du för händerna mot varandra. När man kommit såpass långt där man känner händernas rörelseenergi med 5 cm mellan rum, så börjar ska man känna efter hur värmen sprids mellan händerna. Håll så en bra stund tills du börjar röra händerna efter andningen. Visualisera att det är en kudde mellan händerna, och du trycker ihop den när du andas in eller ut och vice versa när du andas ut. Lek men känsla av en kudde eller boll. Under tiden så kommer man få en stickande känsla i händerna. Och en densitet uppstår. Öka avstånden mellan händerna och ge densiteten större tryck. Ju större avstånd desto mer kraft i överföringen av energin.

När du väl suttit och lekt med känslan en stund under Meditation och övat ett par gånger med detta så kan du nu visualisera att det kommer ljuspulser/bollar. Varje puls kan man visualisera sig till olika färger, beroende på vilket som man tycker är bäst för situationen.

Pulserna kan beskrivas som varje andetag. För varje andetag kommer en ny puls. Dessa strömmar runt ens själ och i den omgivning man befinner sig i.

Öva upp din rörelseförmåga i slowmotion, så som tai chi under meditations tillfället. Varje puls fångar du upp med handflatorna under tai chi rörelser, för dom sen mot hjärtchakrat på dig själv eller en motpart som ska ta emot energi. Behåll visualiseringen, så att energi sprids via hjärtchakrat ut med blodets omlopp.

När man övar healing på detta sätt så kan man pröva med en annan övning genom att hålla pekfingret mot handflatan en bit ifrån, låt pekfingrets aura beröra den andra auran genom att röra sakta över områdena. millimeter efter millimeter. En stickande elektriskt energi kommer att spridas upp i armen. Detta kallar jag för fingertoppskänsla.

Fakta

Pulser - Andning, energi från den egna auran som uppstår i rummet.
autofokus displacement - När man tittar på ett område och försöker titta utanför området genom visualisering.
Tai chi - Kinesisk ursprung där rörelse energi i kropp och själ omsätts till aktiv energi.
Energi - Allt vad livet innebär, allt är energi i vårt omlopp, beroende på balans och harmoni.
Aura - Är det energifält man själv producerar som själ. Det är en del av själens personlighet. Kopplat till astralsjäl.

Jag hoppas jag förklarat på ett ingående sätt hur detta fungerar och givit er en del övningar som man kan öva och leka upp.

Kommentarer

Healingen kan också fungera under samkväm med vänner och bekanta. Fast man måste vara överens om man får göra det då det oftast kan orsaka obehag och rädsla som det sägs "hokuspokus" i allmän mun. Men man kan ha väldigt roligt.

Ett exempel, gjorde healing på en vän som var spänd. En axeln slappade av och hon var förvånad över en sån känsla av avslappnande. När jag väl gjorde det runt huvudet och nacken så ville hon ta på sig en mössa. hihi.

Jane-Lyzell
0

#15 vilken healing form är detta?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Keiran
0

Det är en form som jag utvecklat genom självlärning av kunskap som jag övat mig till genom intution och budskap. Men också man skulle säga att det inte är reiki (handpåläggning). Formen man kan säga är genom energi av aura-beröring. Vilket jag inte kan sätta namn på.

Kom att tänka på att den är väldigt kraftfull då man inte berör den fysiska kroppen.

Den elektriska laddningen av densitet som uppstår mellan aurorna ger en värme utveckling som balanserar den fysiska och själsliga frekvensen av energi som är enhetlig för just mottagande själ.

Om man som tredje part står utanför och använder autofokus displacement genom seende, då kan tredje part se hur energierna rör sig från givare till mottagare. Då kan man anmärka på hur energierna egentligen rör sig som en elektrisk laddning mellan mottagare och givare

Som ett exempel om man tittar på en elkabel så går det konstant ström i den om den är inkopplad i ett uttag. Men om man sätter in en kontakt i den andra änden så är det kontinuerlig ström genom kabeln. Nu är det fysiskt omöjligt att göra så, då skulle proppen gå. Men det är ett experimentellt exempel på hur energin rör sig.

Det är ett sätt utan att manipulera den själsliga energin som man egentligen gör i sin vardag genom dom möten man gör i sitt liv.

Vad gäller kraftfullheten av den energi man tillför och får tillbaka genom stickande pirrande känsla och värme utväxling. Så kan jag ge ett exempel att man inte bör tillföra och balansera sådan energi i chakran nedanför hjärtzonen, då det kan orsaka starkt illamående. Mottagaren måste vara starkt fysisk för att klara av en sådan energifrekvens.

Vad jag själv märkt genom mina tidigare övningar och de som tagit emot min healing är att det har ökat deras energi markant genom att de känt sig avslappnande och upplyfta. Effekten i en mottagare är behagligt pirrade, sprakande, stickande, varm känsla. Mottagaren blir vanligtvis avslappnad, koncentrerad och fokuserad efter sessionen.

Efter en session bör man prata med mottagaren om tankar, känslor, och funderingar som uppstått under sessionen. Då det är av vikt att själva balanseringen är normaliserad. Det är här de sociala kompetensen kommer in om kommunikation och psykologi, men det är ett annat ämne än så länge.

Genom en mycket speciellt varm och underbar människa i min närhet har jag kommit så mycket längre genom att nå en djupare healing än vad jag kunnat ana genom både fysisk beröring och samtidigt ha den egenskapen att den själsliga beröringen av elektrisk densistet är i samklang, så som jag beskrev ovan.

I princip skulle jag nog säga att denna healing form är en sammanslagning av flera multipla former. Då kroppen består av energi och dess rörelseenergi vilket vi kallar frekvens i vår tid. När man förstår innebörden av att allt liv, och allt annat runt omkring oss består av energi då kan man manipulera den och balansera den efter den situation man befinner sig i.

Dock ska jag inte gå in på innebörden av det hela än, då det krävs mycket energi av mig som givare och för mottagare att ta in informationen och omvärdera den så den kompletterar mottagarens befintliga livsuppfattning och själsliga mentala personlighet.

Kort sagt, det är en lång historia. :)

Själva bakgrundshistorian genom denna form är tagen ur flera komplexa situationer där man använder energi genom autofokus displacement, beröring genom själslig närvaro (aurasjälen), och visualisering. Samt det har till grund genom det lärande jag utvecklat mig till genom att ta upp livshistorier och kunskap sedan 18 år tillbaks.

Kan nog känna från er att detta är ett intressant ämne att ta upp och diskutera vidare för er som känner er intresserade av ämnet ifråga.

Keiran
0

Kortfattat till Eleri, ibland blir man blockerad av omgivningen och störande moment som gör att man inte skickar healing till en mottagare. Det blir som en chakra blockering där strömmen inte går fram.

Eleri-Twinkle
0

Tack för alla era svar, blir lite att smälta nu*ler*

[Spanaren]
0

#15 Tack för en mycket matnyttig information att ta till sig på ett enkelt sätt och för att prova på med sina egna nära och kära.

Det var så här jag hade tänkt mig svaret på en av min ställda frågorGlad

/kram Bappi

Ps Tack igen Keiran

[Spanaren]
0

Puffar för det var så mycket tänkvärt i denna tråd/ kram Bappi

[Hellas]
0

#15 Förvånad, det där låter extremt komplicerat, jag kan inte förstå varför allt ska tas på molnfri höjd. Det låter som värts hummandet Skrattande, inte undra på att många tycker vi är skummisar *Ler*.

Ta det jag skriver för vad det är, jag menar inget illa men det du skriver att man ska göra "till husbehov" är mer komplicerat än att gå en 3 dagars kurs *S*.
Tur att vi alla är olika!

I Reikin kan man mycket väl utföra Healing utan att "ta" på en person, det är absolut inga problem med det.
Det är ju vanligt att människor som har värk eller kanske blockeringar inte orkar eller kan ta emot närheten av en annan persons händer.

[Spanaren]
0

Hellas menar du mig också #14 och husbehov?

Jag tänkte att man bara kunde exprimentera med sina nära och kära för att försöka med att se om man överhuvudtaget kan lyckas?!?!

Därför känns #15:s förslag så vettigaGlad

Mer seriösa som vill förkovra sig på riktigt ska väl givetvis gå en kurs om dom vill utveckla sig ännu mera.

Själv är jag mycket nöjd med den lilla bit av kakan som jag fick till skänks av #15 Rätt eller fel, vad vet jag? / kram Bappi

Ps För mig känns det rätt

Keiran
0

#22 hihi, men det är inte så komplicerat som det låter när man väl kommit igång.

Ja det är väl sant att det kan göras till "husbehov". Då varje "lekman" är en enhetlig själ med energi i sitt omfång. Men det behöver absolut inte vara på molnfri höjd heller. Det är när man lärt sig hantera det som gör att man kan fortsätta även som en jordad person.

Precis håller med dig, det är efter mottagarens behov som man styr under en session.

Tar inte illa upp alls, så det är okej. Bara kul att få kommentarer. :)

Keiran
0

#23 Ja, om man vill utvecklas åt healing hållet så ska man göra det genom att pröva på sig själv eller ett övningsobjekt. Vill man sen gå vidare på kurs och creditera sig så är det upp till var och en att bestämma sig för sådant.

Man kan säga så här att när man kommit såpass långt i sitt övande att man bygger upp sitt nätverk och får kanske t.o.m. betalt för det. Ja då har man skapat sig en liten affärsrörelse som gör att man kan betala en kurs med creditering. Det är en bra väg att gå, i mitt tycke. Med tanke på hur svårt det är att komma igång.

Kom ihåg att även om jag skrev inlägg #15 så förklarar jag mer ingående i nr #17 också. Är det några frågor om form osv så ställ dom gärna till mig?

[Spanaren]
0

Keiran jag hade inte kunnat säga dina svar bättre själv i #25

Jag har kopierat av båda dina texter för att sen i lugn och ro ta till mig allt, eftersom så att eventuella frågor kan komma senareGlad

Känner du för mera tillägg så varse god/ kram Bappi

Keiran
0

#19 och #20 det var så lite så. Delar gärna med mig av kunskapen om ämnet så gärna så.

Keiran
0

#26 Ja, jag har läst igenom mina inlägg i denna tråden för femtielfte gången, och korrekturläst samtidigt. hihi. Ibland undrar man när man skriver, om vilken formulering man använder, men förståelsen och innebörden av texten är det viktiga i sammanhanget, jaja det är ett sätt jag skriver på ibland. hihi

Nåväl. nu när jag läst igenom det så kom jag på att jag glömt ett och annat när det gäller aura/energi rensning och bygga upp energiladdning inför givande.

Aura rensning är ett sätt som man gör till vardags egentligen genom att duscha eller bada, eller hur man nu gör som person. Men oftast i kontakt med vatten. Men ska dra det hela hur de fungerar. Jag drar några exempel. När man står och duschar efter en dags göromål, och man känner sig smutsigt. Så drar auran ihop sig in i kroppen, och laddas upp. Det som händer är att energierna som blandats under dagen rinner av den egna auran.

Själva reningen gör att man renas som själ av den egna energin. När den dras ihop så tillförs själens energi till auran genom chakran. Därav att man känner sig så fräsch efteråt. Det tar inte lång stund för auraenergin att återföra sig själv till normal storlek.

Jag som person kan känna av andras energier när jag är ute bland folk, vilket gör att som oftast känner jag hur dessa blandas i mitt eget energiomfång. Därav är jag som person ganska noga med att hålla mig ren dagligen, då jag vill ha min egen energinivå laddad, då mår man som bäst och klarar av vardagen lättare. Nog om det i alla fall.

När man kommit såpass långt i sitt utövande "lekmannamässigt" så förstår man hur energierna blandas i det egna fältet, då det är en kontinuerlig rörelse.

Det är vad jag beskrev i #15 när man som t ex befinner sig nära andra människor, antingen kollektivt eller affär el. dyl.

Att ladda upp energin igen är enkelt när man renat den. Antingen att man tar sig ett par minuter att sitta neri den situation man befinner sig i och känner att hjärtchakrat flödar av ljus genom visualisation eller att man gör en mindre övning av fingertoppskänsla eller aura beröring på sig själv. Meditation går också bra ett par minuter.

Det jag brukar säga till min omgivning i situation, är att jag behöver tänka igenom saker och ting först innan man tar sina beslut, det är då man gör en konsekvent uppladdning av energier. Man tar det för vad man gör i den situation man befinner sig i.

Jag tror jag förklarat detta tillräckligt.

Det är ut lekmannamässigt man prövar sig fram om man sen vill fortsätta utöva och delge andra sin energi genom att gå en kurs och sen fortsätta därefter.

En frågeställning som jag kom på eller ämnet som jag tog upp om manipulation av energier i rörelse (säg att man pratar med en medmänniska i oavsett situation) så påverkar man personens energi och manipulerar den därefter så att det gagnar medmänniskan eller sig själv beroende på hur personens inställning är. Humör och känslor speglar själva energin i varje medmänniska. Är den på topp eller låg? Ja om den är låg så kan det gagna en person att ta mer energi från just en sådan medmänniska. Manipulation sker varje dag både lokalt genom två medmänniskor och omvärldsperspektivet genom händelser som påverkar länder osv. på globalt sätt.

När man lärt sig såpass långt hur manipulationen av energier fungerar, då kan man balansera den efter situation, men man måste tänka efter så att den gagnar alla i berörd situation och inte en själv. Det är då man uvecklar sin spirituella förståelse för livet och därefter. Behov och konsekvens.

Nåja, det var en fördjupning av ämnet.

[Spanaren]
0

Tack för ditt sista inlägg som nu kopieras och läggs till det övriga som du har vidarebefodrat.

/kram Bappi

Ps Sök och jag ska finna den väg som passar mig bäst

[Hellas]
0

#23 Babbi Nej jag menade inte dig, jag skrev svar på Kerians inlägg #15.

Bra att du tycker att det verkar fungera, det är ju huvudsaken att du själv gillar idén.

[Spanaren]
0

Oki doki Hellas/ kram Bappi

Keiran
0

#29. Ja hela textinlägget #15 #17 och #28, kan du finna på min press (*dagsbloggen som jag skriver varje dag.) eller på min blogg.

Ska gå hämta lite kaffe nu innan jag fortsätter skriva fortsättningen på en livshistoria i landet i väster (press: Den Långa resan).

[Hellas]
0

#32 Kerian, en fråga, vilken typ av Healing beskriver du, finns det ett namn.
När jag själv gick min kurs så insåg jag ju att det i mångt och mycket handlade om sådant som jag alltid gjort men inte förstått att det var detta som kallades Healing.
Allt det mystiska försvann därmed och att jag blev initierad förstod jag faktiskt aldrig eftersom jag inte ansåg detta vara något speciellt.

Andra jag pratat med har känt detsamma, det är inte förrän man kommer upp i de högre skolorna som det tydligen händer saker som kan anses vara lite utöver det jordnära :).

En moder ger healing till sitt barn hela tiden, det är den känslan man har helt enkelt, ren kärlek i överflöd

Keiran
0

Den healing jag nämner är inte vad jag kallar för healing egentligen men ur förnuftig syn och jordnära perspektiv så kallas den healing.

Jag vill gärna kalla det för healing på så sätt men har inte ett namn på det hela då det handlar om energiutbyte mellan givare och mottagare så man balanserar frekvenserna.

Man får kalla det vad man vill, kan vara healing men också ett energiflow. Det är när man nått en högre skola som du nämner så förstår man hur viktigt det är och speciellt.

Den speciella känslan man eftersträvar i sitt liv är den man önskar när man har den där sensationkänslan av det hela när man upptäcker det. Den avtar efter ett tag och sen byggs upp igen sakta. Man ska minnas och försöka återfå den där sensationkänslan och behålla den så den är kontinuerlig och utvecklande. Men det är en högre skola det där och hamnar lite utanför ämnet egentligen, men den är kopplad till helhet av själen och dess energier.

Dags att ladda energi igen, bränt lite på en traumatisk händelse jag skrivit om. 

Kärlek ja, det behövs. Och det är ren kär energi det.