Intuitionsövningar
Hur började du träna din intuition? Gjorde du det medvetet eller omedvetet och hur utvecklade du det vidare sen?
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Jag håller på med kort.. Jag träffar 50%… Brukar ta kungar eller 10 i en lek men jag får bara ut 2 av 52 kort varje gång.. Jag ber min vän att blanda.. Hon tycker det är superhäftigt….
Kul fråga! :)
Jag har alltid haft bra intution, känt på mig saker, känt av människor och händelser också ibland, utan att jag haft en tanke på det. Jag började träna den i samband med kursen här på ÖN
och den har nog utvecklats flerfaldigt, sedan jag blev medveten om att den går att träna upp. ;)
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Min intuition blev starkare när jag började med Reiki.. Kanske inte så konstigt för att själva initieringen öppnar upp kanalen om det har med det att göra.. Men det märktes väl, även när jag började lägga tarot..

Säger som inga-lena..jag har också alltid haft en bra intuition och känt på mig saker och känt av andra människor..dock inte när det gäller val av karlar..hihi..
har försökt att använda mig utav min intuition medvetet om man säger så..det vill inte alls funka för mig men antar att det går att tränas upp..
Jag har också alltid klarat det när jag inte tänker på det.. Då kan jag säga saker innan det sker men försöker jag så går det inte…

För mig blev min intuition plötsligt väldigt stark när jag var i 12-års-åldern och innan dess har den funnist med, men då var det inte alltid så roligt eftersom jag även förutsåg död och olyckor så det vägrar jag idag att få veta om det inte är en varning som ska framföras. I min familj och släkt var det ju fullt normalt att använda sin intuition så det hjälpte nog en hel del i min utveckling :) När jag var tonåring började jag med vanliga spelkort och spådde släkt och vänner för att därefter börja med tarotkorten. Det var inget medvetet val, det bara blev så att jag började med det så kanske blev man vägledd ;)Genom tarotkorten utvecklade man det ännu mer och sen har jag medvetet tränat och fortsätter hela tiden för det är något man bör fortsätta med under sin utveckling tycker jag.
Man kan öva sin intuition med vad som helst, man kan använda pinnar, stenar, löv, kotar, sand…. ja möjligheterna är oändliga så det behöver inte alls kosta mycket och det kan vara helt gratis med naturens vackra föremål :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Har haft min magkänsla så länge jag kan minnas….. men först då man blev äldre som man förstog vad de handlade om. Och att sedan lyssna på den helt tog även de en stund.. känslan och hjärnan vill inte alltid samarbeta.. men med åren vet man.. de bara ÄR så..
Jag har väl alltid haft bra intuition kunde säga vem som skulle komma vem som ringde med folk osv. jag tränar lite med släktingar genom messenger genom att säga vad dom håller upp.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag brukar läsa av folks ansikten på kort när jag får tid och lust.
En bra övning.
Först reiki som gjorde jag kunde känna av energier på människor och ta över deras energier fick samma symptom,sen drömmar som oftast slår in när det t.ex kommer ett brev så natten innan talar drömmarna om vad som händer och vad brevet har för innehåll skulle gå en kurs en gång drömmen visade kurslärarna och en lista på personer mitt namn var inte med,tolkade det som jag inte kom in. Brevet kom nästa dag,nej det var 65 sökande och 25 kom in jag var inte en av dom. Går mediala kurser har gått 5 och vi tränar med sidenband,dåtid,nutid,och,personlighet. För en främmande person i kursen man kan ochså se symboler i sidenbanden i bland. Sen lägger vi tarot,sen länkar vi med andevärlden man har en bindel ser inte vem man har framför sig. Sen har vi ochså kännt av energier från den som sitter framför en och då skall man beskriva personen man har bindel då ochså.Man kan ochså se andevärlden och om någon har med sig någon i bland av dom som går kursen.
Min morfar var trollkonstnär för övrigt har ingen i min familj velat veta av det andliga mer än min bror han vill ha en läsning i bland på telefonen angående jobb,och andra saker,då kommer det upp som bilder.Och ja sen har han ju mött dessa personer i efterhand.
Omedvetet men otroligt tjusad av det!
Lekte som barn med att ha en penna i handen och ropa ett namn - attan, aldrig igen och när jag läst här så är det INTE så man ska göra för att träna!
Jag tränar inte alls, men följer 100% magkänslan i allt med arbetslivet just nu - har jag eller har jag inte känslan? Och så handlar jag efter det. Träning eller inte, det gör en ganska så mottaglig för allt möjligt i varje fall (när man börjar lyssna på sig själv).
Det är så otroligt känsliga, duktiga personer här - jag skulle gärna vara en av dem, men min karriär ligger inte där men kanske som hobby?
mitt började dumt och mor min skällde ut mig,jag gick i lågstadiet och en morgon sa jag till min mor att mormor gått bort,(det var väl inget konstigt med det)arg blev hon,hur jag kunde säg så,när jag kom hem efter skolan hade hon fåt veta att det var så.sen har jag efter det bara varit helt säker på det jag hör och drömmer om och det har varit med mig sen dess.jag tvivlar inte om jag får något.Haft mycket hjälp.
Jag har nog alltid kunna "känna in människor" och har väl inte riktigt varit medveten om det förrän min mor sa att "Du hade nog rätt om den personen, den personen….. osv. (och i detta fall gäller det falska människor.). Jag kan också känna av om barn inte har det bra hemma…
Jag har lättare att känna av negativa känslor än positiva. Om ngn ljuger, är avundsjuk m.m. Jag vill lära mig mer positiva saker men det kanske kommer…. det får tiden visa. Men de som jag tycker om, skickar jag kärlek till som har det jobbigt. Kanske lite för mkt ibland så jag glömmer bort mig själv…
Jag hade en period förut då jag visste på ett ungefär när nära anhöriga skulle dö. Jag trodde ett tag att det var jag som styrde det och var livrädd men med åren förstod jag att det var min intuition

Har alltid haft en stark intuition, men det tog åratal att lära mig lita på den. Det är livet och inget annat än det som lärt mig. Förvirring när människor sagt en sak och signalerat en annan, så mycket knas innan jag slutligen lärde mig vad som var vad. Visst har alla mina kurser jag gått på lärt mig massor, men mest har som sagt livet med alla sina krumsprång fått mig att lita på min urinstinkt och intuitionen är nu på topp.
Och sedan far gick bort är det verkligen genomskinligt det mesta…
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Min intuition har jag haft sen jag var ett barn. Jag trodde alla hade en stark sådan. Men som Trisha sa så har det varit svårt att lita på den.
Nu övar jag för fullt med den hela tiden. Jag kan ibland när jag träffar nya människor känna tex Jaha hon jobbar med hästar eller hon är visst gravid. Och när jag har fått det till mig så brukar jag be om att få svar. Antingen så säger dom Jag har ju hästar. Och då blir jag sååå stolt :) Ibland tänker jag Fan vilken tur jag hade, ha ha ha.
Eller hur man bara vet vilken väg man ska ta när man är "vilse" eller när polisen är runt hörnet. Eller att parkeringsplatsen som jag vill ha är ledig.
Men jag skulle verkligen behöva lita mer på min intuition. Det är ju många gånger som man säger, men shit , det jag visste det!!!!
Ja har även gått två kurser för att utveckla mig själv, fantastiskt lärorikt :)
Jag har alltid haft en mycket stark intution sedan jag var barn, men tyvärr har jag ofta varit riktigt värdelös på att lyssna till den. Numera lyssnar jag och känner av allt vad jag kan och litar betydligt mer på min känsla för saker och ting.
Amor Vincit Omnia
Jag har haft bra intuition sedan jag var ung men det var omedvetet tills jag började på Ön. Sedan har jag tränat upp den.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.