OT tips om snölekar
På fredag ska Robin ha kalas för kompisarna, vi kommer att vara utomhus och hitta på en del. Dom ska få grilla korv, göra snöskulpturer och det blir en skattkarta där dom ska få leta efter en skattkista men vi behöver lite tips om snölekar, inte åka bob och pulka för det gör dom varje dag ändå och inte skidor.
Vi är väldigt tacksamma för alla tips vi kan få :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Göra iglo eller snögrotta..dom är jättefina sedan med ljus i.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ja, det var min första tanke också! Kommer ihåg när jag själv var barn och mina föräldrar tog med mig ut i skogen och så byggde vi ett stort snöslott med bord och stolar i snö inuti och så tände vi ljus i små hål i väggarna det blev jättefint och så satt vi där inne och drack varm choklad. Minnen som sitter kvar ännu.

Vilket bra tips! Då kan dom sitta där och äta tårta också 
Elisabeth
Japp, kanske bäst att köra en glasstårta då haha!
Eller varma bullar och choklad! Mums

Varför inte ha små tävlingar,tex göra roligaste snögubben, träffa prick med snöbollar.
Eller göra en vinter hinderbana där man har olika stationer som man ska göra vissa saker så snabbt som möjligt. 

Av snöbollar kan man göra snölyktor.

Om ni har massor av tomma mjölkförpackningar så kan ni fylla dem med vatten och ställa ut dem. Men de måste stå några dagar ute i kallgrader - men det är ju inget problem nu i norrland ;) Sedan är det bara att ta bort kartongen (när man ska använda det) och kvar har man isblock att bygga med. JÄTTEROLIGT! ;)

#9 Tack! Vilket bra och roligt tips! Då gäller det att försöka samla in mjölkkartonger :)
Elisabeth
#7 Jag har precis varit ute och gjort min första snöängel
Hade lite problem med att komma upp bara. Men annars blev den så fin.

#10 Jo ni behöver en rejäl drös om ni ska bygga något stort :) Men kom ihåg att inte platta till dem, då blir det inge´ bra kuber sedan.
Ha så kul :)

Dela upp barnen i lag. Ni kan ha gissning på julklappsrim. Vinst kan vara att isblocken till sin snöhydda, eller att få låna tex en skyffel för att kunna bygga den. Låna lite skyfflar o spadar av grannar så det finns fler vinster. Även en lykta o lite andra mysgrejor kan ju vara vinst.
Ha lite frågelek om varför vi firar jul.
Lycka till med erat kalas och hoppas att ni får bra väder!
Pia