Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 1115 ggr
Trisha
0

Medium=Alltid redo???

När man ska kontakta ett medium för diverse förfrågningar så är det lämpligt att:

1. Ringa på vettiga tider - förslagsvis dagtid och aldrig efter 20 på kvällen

2. Skicka inte en massa SMS med olika frågor!!!!

3. Mejla inte om en massa förfrågningar om ditten och datten - boka en privatkonstultation om det är frågor av privat karaktär!!

Varför skriver jag det här då…?? 

Jo, kan berätta att antalet mejl, SMS och nattliga samtal ökar hela tiden.

Jag jobbar själv ideellt här på ÖN för jag tycker det är så kul att kunna dela information med varandra, älskar att skriva artiklar och inlägg som jag tror kan vara intressanta. Det är som en chans att få skriva i en andlig tidning med allmän information för många.

Men det här är ett jobb jag har. Och vilken annan yrkesgrupp inbillar man sig man kan ringa till vilken jäkla tid som helst på dygnet?? I lördags natt blev jag så förb…. att det kändes som ett kärl i hjärnan skulle dra! Jag sov hos min dotter och det tog ett bra tag innan vi kunde somna om. Och det för en idiotfråga - är du sån där spåtant? Va..!!!

Och vi som jobbar med det här - kan vi hjälpas åt kanske att höja ribban för den respekt som vi, precis som alla andra yrkesgrupper, bör kräva?

Att vara ett medium kräver en hel del av en som person, både i vardagen och den ständiga utvecklingen. Myten om att vi aldrig får räkningar eller blir hungriga - kan vi avskaffa den, tack!!!!! Jag är skitless på att det tycks tas för givet att vi ska jobba gratis för att vi fått den här gåvan och känner att det är vårt kall.

Har vänner som jobbar som läkare, präster, sjuksköterskor och så vidare, och så vidare…. Har aldrig hört någon klaga på att dom får lön..?! Men inte nog med att myten lever - vi borde verkligen inte sko oss på andra människors helvete eller sorg, nej, vi ska också finnas till hands 24/7 och alltid vara rara o gulliga i andra änden….

Har själv gång efter annan fångat mig i att jag går in i att tro att jag verkligen måste finnas där för precis alla närhelst det behövs. Men det funkar inte i längden, tro mig…

Så - du som är medium - tänk efter hur du hanskas med dig själv. Får du respekt?

Och du som vill ha råd eller hjälp, tänk efter hur du kontaktar en medial person. Vill man ha hjälp, så recyclar man energin. I vårt samhälle är det än så länge pengar vi använder i denna process, kanske blir en förändring framöver, men just nu så betalar vi för det vi förbrukar.

I början när man jobbar som medium kan man bli lite hög på att vara så behövd, innan man ser hur fel allt gärna blir. Har bränt ut mig på detta, ruinerat mig på detta, mått skitdåligt av detta ständiga dilemma.

Men inte längre. Dock ville jag skriva det här för att ta upp det till betraktande - både för oss som jobbar med det och er som anlitar oss.

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Criilona
0

Hej och tack!

Jag hade inte kunnat skriva detta bättre själv.Man märker också vilka som är riktiga vänner och sånna som bara vill vara vänner för att dom vill ha hjälp.När dom sedan fått det dom behöver så fösvinner dom,Sedan finns det vänner som bara vill tävla om vad man kan och inte,För mig är det inger tävlan.Jag är ganska säker på att man får jusst den gåvan som är meningen och att alla behövs för jusst deras sak.

Och jag håller med dig att man i början jobbar hela tiden för man tycker att det är så kul och så tror man liksom att det ska ta slut,Men det blir raka motsattsen.Och har man börjat jobba gratis för att det är så kul,så sprider det sig jätte fort.Så tänk er för om ni inte vill ta betlat för er gåva,så ta betalt för eran tid.

Kram och ljus Catarina

[Hukanson]
0

Kärleken till det övernaturliga kan komma överraskande när som helst men inte alltid i ren form och lämplig tid. Men kanke du ändå behövde få ångvisslan att tjuta för att fylla på mer vatten. Sätt tydliga gränser och kom ihåg att alla jobbar för en gnällfri värld.

Jimmy-Ottossn
0

Ja visst ska man sätta upp gränser! Ett medium har också ett liv att leva , Och jag tycker man ska ta betalt, vill man ägna sitt liv åt att arbeta som medium eller hålla på med det i en större skala så skall man absolut ta betalt!!! Dock har jag valt att inte göra det då jag inte kommer hålla på med det på samma nivå men kommer nu istället ha större krav för vilka som vill anlita mig då jag vill hjälpa dem som behöver mig med detta, så dem som behöver min hjälp kommer få den och jag känner att jag vill fortsätta med det utan att ta betalt, kommer hur som helst att ha ett vanligt jobb framöver.

Dock detta med telefon, så är nog det bästa för alla medium om man har en speciell telefon som man endast har på vissa tider och att man skriver på sin sida att sms inte besvaras.

Trisha
0

#2 Sorry om det lät som pip o gnäll, var inte grundavsikten i alla fall! Tänkte att kanske några tänker till eftersom antalet ökar för flera av oss medium.

#3 Ska genast lägga till det på min hemsida. Självklart egentligen, men har faktiskt inte tänkt på det! Tack!

Jimmy-Ottossn
0

4# ja det är så mycket man inte tänker på, jag har själv nyligen ändrat så jag har vissa tider då jag nås istället för dygnet runt, det är mycket mer behagligt.

hinzidi
0

Få det ut, Trisha :) Legg merke til reklameannonsen som ble lagt inn her: spikmatta! LOL!

Tror det er noe med at medium och andra alternativa terapeuter/vägledare etc, ger et annat slags hopp til menniskor i nöd eller sökan. Vi känner så vel til hva skolemedisinen kan hjelpe oss med, hvordan vi blir mött etc. Dvs: inte hjälpa, inte bli mött,  helst.

Alternative arbetare tar menniskan i fokus, och bemöts det med en type hjelp och vägledning som ger et uplift i spiriten. Man går från et medium med en glöd i sin själ. Osv.

det gör man inte inom sjukvården ;)

men sen, så ligger det många utmaningar her i at setta grenser. När man er hos et medium, tex, så får man så mycket, terapeuten er et gyllent verktöy for noe större enn oss selv.
Och kanske det kan bli lite vanskeligt for klienten med, att befinna seg innom grenserna.

När jag håll på med tarot - i många år- upplevde jag at vänner glömde bort gränserna. Varje gong det var nåt de sat fast i, var det veldigt mycket lettara at tjata på meg och mina kort, enn att reflektere över tingene själv. Cirkelen ökte stadigt, vänner tipsade vänner, som igjen tipsade vänner, och der satt jag…Detta blev efter tiden en ganska stor utmaning for meg, att sätta grenser. Som jo inte blev respekterat. Gleden blev borta, i dom tilfellerna.

jag har blindsoner i detta, til at kunne skriva mer om det. Men det handler om sina egne energier, vad man drar åt seg, och sina egna gränser. Det kommer fordi man trenger jobbe med det :) Och jag vet du vet det själv :)

Och utblåsninger er en fin grej midt oppi det hele, he he.

hinzidi
0

Også er det noe med at menneskene selv kan väre klar over alt sammen, de vet de maser, de vet de tråkker over grenser, men de klarer ikke å töyle seg, behovet er for stort, du er blitt noe som möter menneskers behov.

Vad gär man då? Jag har utallige forsök bak meg. Och måtte bara kutte ut alla tekniker på gränssetting, egentligen, min besta måta at få menniskan på rett spor igen, var at få dem hem til sig själv.

Trisha
0

Klokt Hinzidi. Har haft många lugna år bakom mig, där sådant här inte skett. Nu varit lite explosionsartat sista tiden, kanske beror på det ökade andliga trycket. Kollat lite med kollegor och insåg att det verkar vara relativt vanligt nu.

Att stötta människor att hitta den inre styrkan är så viktigt. När gränserna sätts, vill man förstås att det ska ske på ett bra sätt för alla parter!

hinzidi
0

det er interessant, Trisha, at dere upplever detta gemensamt, dera terapeuter. Det er alltid interessant att få höra om deras punkt i skapelsen :) Hur dere upplever det andliga trycket osv.

Jag själv har reagerat med att bli uvanlig stille.  Som om denna tiden vi er i nu, har gjort at jag har lagt ner sökandet. Jag vil bara vara, och känna på vad som er her.

Vibeka
0

Ja du det är sant Trisha att människor har svårt att visa respekt för ens privat liv, men man får markera och säga ifrån. Enda sättet. Glad

Och som Jimmy sa skriv på hemsidan att sms ej läse,samt telefon tider .

KRam C

Trisha
0

Ja, det var en god ide. Sen är det förstås så att människor blir så ivriga i vissa skeenden, att de glömmer tänka "kontorstid", inite så konstigt…

Trollvind
0

Oj vad jag känner igen detta! Även jag har fått telefonsamtal vid de mest oväntade tider på dygnet. Om det bara var mig det handlade om gick det väl an, men även familjen blir ju lidande av sånt här.

Jag löste mitt problem genom att använda en mobil enbart för arbetet och då jag har bredbandstelefoni kunde jag få ett extra telefonnummer för bara 29 kr i månaden. Med tydlig telefontid på hemsidan och så avstängt ljud på "jobbtelefonerna" när det inte är telefontid så har jag inte haft några problem. Och inte har antalet kunder minskat heller pga av det här.

Det här var en bra gräns även för mig, eftersom det kan vara svårt, speciellt om man jobbar hemifrån som jag gör, att annars veta själv när man är ledig. Disciplin är urviktig om man inte ska bränna ut sig.

Kram alla goa här Skrattande

signemo
0

Hej. Det är bra ryt till.

Själv har jag sluppit lindrigt undan i mitt yrke. Det respekteras att man har arbetstider.

MIn man som är datatekniker på heltid. Det ringer folk på kvällar helger . tidigt söndag förmiddag. Det minsta man kan begära är väl att folk frågar om de stör.

Ibland har jag hotat med att vi skall ha två tfn.nr.

Skulle det sen ringa en telefonförsäljare också då får jag ett ras om jag är på det humöret.

Så håll på Era tider och var rädda om Er själva. Kram på Er.

Var rädda om varandra

Vibeka
0

#11 Visst är det så men trots det så måste alla människor repekteras även Medium Flört

Mads
0

Det är väl tyvärr så att när man är en vänlig själ som erbjuder sina tjänster gratis en del ogenerade människor som verkar tro att man minsann inte alls gör något annat än sitter och hjälper människor 24 timmar om dygnet. Fast jag kan känna så att det lite kan vara så med de mesta om man är en människa som gärna ställer upp oavsett vad det gäller, dvs mediala tjänster eller andra.

Energitjuvar får man helt enkelt se upp för och försöka att hjälpa dem som kanske mer förtjänar det och kan ger lite mer tillbaka.

Var rädd om dig !

Kram Madde

Amor Vincit Omnia

[Chakra]
0

För ca 20 sedan när Saida levde ringde jag till henne en gång, och jag tror till och med att det var en lördag.
Jag hade förlagt en ring som jag tyckte om, och undrade om hon såg var den fanns.

Jag ringde och ringde och rätt som det var svarade hon och när jag frågade om hon kunde se var min ring fanns svarade hon:
"In´t nu in´t"

Gissa om jag skämts många gånger långt långt efteråt!Skäms

Elisabeth-J
0

Alltid redo! Ja det var jag för några år sen vilket resulterade i att jag gick in i den berömda väggen och blev utbränd men det var en stor lärdom så det är jag tacksam för idag för jag lärde mig vad som är viktigast att prioritera, mig själv och mina barn!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

allhealing
0

Jag har en historia som inte handlar om att ringa i tid och otid men den ligger så pass nära ämnet att jag drar den i alla fall.

Det finns lite tips och ideér. Själv blev jag bränd några gånger i början av min karriär som healer och medium.

Bl.a. av en kund som ringde upp mig och ville få hjälp med att bli fri från sin influensa. Jag hjälpte henne och efter ca 40 minuters samtal så hade hon lyckats heala sig själv.

Det tråkiga för mig var att jag aldrig fick betalt av henne fast hon lovade att göra rätt för sig.

Det har även hänt att jag har arbetat på mässor och även där har jag blivit blåst på betalningen.

Jag har nu börjat med att hjälpa mina kunder men först efter att de förskottsbetalat in för det som de önskar köpa av mitt företag. På mässor är det kontakt betalning som gäller.

När jag började arbeta på det viset har jag aldrig haft några problem med att få betalt för mitt arbete.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Jane-Lyzell
0

Bra inlägg Trisha

Kan bara hålla med! Blev utskälld då jag sa nej till en som tyckte jag skulle hjälpa den 22.30 en söndag kväll!

Jag påpekade den opassande tiden - vilket inte gick i gord jord hos denna person - fick inte ens en ursäkt för den opassande tiden och ärendet kunde ha väntat till dagtid - det var inget akut!

Ja det är precis som en del de tror att man är chourhavande medium dygnet runt!

Kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"