Olika spådomar
En sak som jag funderat på av och till är att för många herrans år sedan gick jag och en kompis till en spådam. Hon spår bla i en veckotidning så hon har hållit på ett tag. Spådomen min kompis fick stämde ingenstans och min stämde till punkt och pricka förutom årtalen som samtliga var 2 år för tidiga. Hur kommer det sig att det slog så himla olika för mig och min kompis?

Jag tycker att det är bättre om du kan fråga henne själv eftersom ingen här vet hur hon jobbar.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Jo det så klart. Tyckte inte riktigt om henne som person plus att hennes spådom gick ända fram till ganska nyligen. Hon spår i tarot och en vanlig kortlek har jag för mig.
Fråga; har någon av er som spår själva råkat ut för detta?

Kan bara tala för mig själv, men när man spår så 'kopplar man upp' till den personen, kanske lyckades hon inte koppla upp till din vän?
Ibland när man tex, lägger korten, så ligger bara korten helt platta på bordet, men ibland lever de, och man kan se längre in i dem.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Jag gör medial vägledningen vilket inte är som att spå. Medial vägledning/rådgivning/coaching betyder mer att man ser olika förutsättningar, hinder på vägen osv. och att man hjälper till med vägledning om vad man kan göra och coacha personen på vägen. Man kan se saker framåt och man kan uppfatta tid men det är nog dom förusättningar som finns den dagen och kanske man då inte följer råden man får för att nå dit, ja då häder det ju inte. Det handlar ju inte om att man själv behöver sitta och rulla tummarna och tro att allt bara ska hända, man måste vara aktiv själv också om man vill att det ska hända något. Tiden är alltid svår eftersom det handlar om dig själv och det du behöver göra, gör du inget själv åt situationen så kanske du får vänta.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
När man spår eller ger vägledning så tycker jag mer att man som Elisabeth skriver att man ser möjligheter för den personen inte en redan helt förutbestämd framtid.
Amor Vincit Omnia
Tack för alla svar
Ok, jag förstår lite grann. Kom på att jag tidigare tänkt på detta om olika vägval. Mitt liv var i som koma under hela den tid som hon la spådomen. Jag kanske var lätt att förutsäga
Och den här med vägledning känns lite nytt för mig, men är ganska sunt tycker jag. Man gör ju olika vägval hela tiden så förutsättningarna kan ju bli annorlunda.
#3 Häftigt att korten lever. Jag förstår precis vad du menar. Jag får samma känsla av det du beskriver som när jag ser orsak och samband i någons kropp. Det är så häftigt och jag blir lika glad och upplyft varje gång.

Ja, man ser in i korten lite på samma sätt som man kan se in i en annan människa.. Däremot tycker jag det är skönast att lägga korten för då kan man få ett annat fokus, inte lika stor risk att man lägger in egna fördomar eller liknande då. Dessutom känns det lite fult att titta in i någon hursomhelst..
#7 Jag var kanske inte tydlig, men när jag tittar i en annan människas kropp så gör jag givetvis det när jag jobbar. Inte när jag går på stan precis
Det fyller inget syfte för mig. Jag menar inte att du har anklagat mig för något, men jag såg vad jag skrivit och det var lite otydligt.
Jag har tack och lov inga fördomar om andra då jag jobbar. Varje människa är unik och varje persons historia är intressant. Det är oerhört intressant att hitta nyckeln till problemen. Nu kom jag visst ifrån ämnet. Det var inte meningen. Vet inte hur hårda de är här inne på forumet.

nej jag menade inte anklagande, jag skrev det bara i förbigående så att ingen skulle tro att jag gick och spanade in i människor hursomhelst;)
asamaria jag tolkar det som att du kanske var lättare att spå/ni fick en bättre kontakt. Kanske hon blivit trött då det var dags för din vän och fokuset blev sämre el också kommer det att hända din vän längre fram.. Ja det finns olika teorier…
Tider lär ju vara svårt och många säger det är lätt så lite handlar det nog om den som spårs egna personkännedom.
Jag har spått mig många gånger då jag stått inför val och fått väldigt olika svar som nästan gjort mig mer vilsen. Har jag frågat en fråga kan jag fått ett svar att det kommer hända inom några månader, från nästa inom ett halvår, från nästa över ett år, från nästa aldrig, så ja vad ska man tro på då
Vad beror det på tror ni???
Kom inte och säg att jag inte ska veta…det svaret är för lätt