Empat? Olust!
Undrar jämt på en sak…
Ibland när man kommer nära vissa personer, eller t.om genom denna sajten och/eller andra sajter, så kan jag få olustkänslor inför vissa personer. Och detta kan bara komma hur som helst.. Kan bara likna känslan vid hemsk ångest!
Kan det bero på att jag känner deras sinnestämmning/energier, som kan va lite i obalans?
Är ju empat, men trodde jag va tvungen o va nära en annan människa för o känna detta? Vissa gånger får jag bara känslan av att "vi kommer inte komma överens", o det stämmer nästan alltid!
Nån som känt nåt liknande?
Kram necilia 
Alla energier passar inte ihop, ibland är man för lika kan även vara annat. Känner lika själv, men jag var på en kurs en gång. Kände jag vill inte sitta bredvid den kvinnan, kände mycket stark olust. På pekade detta för kursledaren, alla i kursen samlades i en stor cirkel vi höll varandras händer, då försvann allt negativt. Den kvinnan och jag tänkte och tyckte lika, vi var som två magneter med samma pol mot varandra. (När man för magneter mot varandra vill dom endra förenas eller gå åt varsitt håll. Den kvinnan och jag kommer att vara vänner för livet tror jag. Det är ej någon sambo
Jag känner nästan alltid hur deras energier är och vissa personer får mig att bli ar, jag rår inte för det ibland. Vissa känner jag sådan värme och glädje till här på nätet också.
Nu är det så att jag är så empatisk så ibland är det för mycket för mitt eget bästa.
Du känns omtänksam men också lite ängslig men det måste man få vara. Du ger mig positiva energier. Kram på dig!
Det är sant som du skriver,vissa personer skickar ut dåliga vibbar.Det beror tror jag helt enkelt är att dom krockar med sina egna energier.
Har du märkt att vissa personer energier har ett ego som är så starkt att dom helt enkelt ödelägger för andra människor om dom inte får sin vilja igenom.
Har ställt mig frågan flera ggr hur man kan vara så elak? vill helt enkelt jävlas med folk,så skrattar dom efteråt.
Hur mår såna personer igentligen invärtes? bara undrar.
Kram Loet
Jag kan också känna av energier ganska starkt, men det är nog som sven-g skriver att det ibland kan vara att man är för lika också. Man kan ju få ett intryck av en människa direkt när man ser personen, men ändra sig snabbt om man väl börjar prata.
Men visst, vissa kan man känna väldigt starkt att man inte passar hop med och då är det ju tur att man oftast i livet har valet att undvika dem man helt enketl inte trivs med.
Men som min kloka farfar sa: Människor du inte tycker om/trivs med kommer du att möta många gånger om och om igen i livet så gör dig inte besvär att försöka undvika dem 
Kram Madde
Amor Vincit Omnia
En sak man kan lura sig på är när någon lägger ut ett starkt skydd, vill inte släppa någon nära, av rädsla att något kommer att skada honom.
om jag möter personer med negativa energier eller som jag känner att dom vill jag inte ha i min närhet så får jag ont i mina nyckelben det riktigt värker i dom

Mitt minne är såå kort, så kanske blandar ihop svaren till er. Jag håller på o tränar upp mitt minne så det ska fungera igen, men det är inte lätt. Kan läsa en rad o sen rulla ner, o när jag ska svara så har jag glömt vad jag läst o då blir jag arg på mig själv för jag får börja om igen
! Så ni får ha överseende med att det kan blir rörigt ibland när jag skriver
!
#1.sven-g Det var ett bra exempel =)! Och beundrar dig för att du vågade tala om detta! Jag känner så inför några här på sajten, men jag- fastän jag är en otroligt ärlig människa i vanliga fall- skulle inte våga säga det till dessa personer av rädsla att trampa nån på tårna! Men det är nog som du säger, vissa energier går helt enkelt inte ihop. Konstigt att det kan va så att dem som är väldigt lika kan känna så också
…
#2 Jeremina Ok! Ja, då läste du in mig bra! Om du med ängslig menar att jag är rädd, så vet jag inte om det stämmer, men däremot oroar jag mig för precis allt, så det kan nog i sin tur göra mig ängslig. ja omtänksam är jag, oftast säger mina vänner och min familj att jag är lite FÖR omtänksam än vad som är bra för mig, då jag alltid sätter alla andra före mig själv… På så sätt sliter jag lätt ut mig
! var intressant att få lite feedback. Jag vågar aldrig tala om dessa känslor jag får av andra ifall det skulle va helt fel, för de vore skämmigt
. Men jag vet ju vad jag känner. Känner du nåt mer av mig då? Jag känner att du är en person som är väldigt stark och står på dig in i det sista,även om 100 andra står och säger emot dig. Känner också att du ibland tyvärr kan tappa kontrollen över dina känslor, då du känner väääldigt mycket och väldigt starkt! vet inte om detta stämmer alls, men nu vågade jag iaf tala om hur jag uppfattat dig. Det får bära eller brista
!
#3 Loet Ja, det har jag verkligen tänkt på… Förstår inte heller varför dem gör så, men jag tror att det kan va för att dem mår dåligt i sig själva, precis som du säger! Det är ofta därför folk skickar dåliga vibbar. Jag försöker skärma bort dessa människor, men det är svårt ibland! man blir så trött av att stå emot deras negativa känslor! Jag vet inte hur jag uppfattas, men jag hoppas det är positivt iaf, vill inte va nån energislukare
!
Kram på er!
Mmmm…den mest fantastiska människa jag någonsin mött i mitt liv
Saknar honom oerhört.
Amor Vincit Omnia
Det är nog som du necilia skriver dom personerna måste må fruktansvärt illa.Jag vill inte heller uppfattas som någon energislukare,det blev bara en över reaktion av mig när ämnet kom på tals.
Som empat måste man skydda sig inte ta in andras känslor, man tvingas bli något av en enstöring, och inte släppa någon inpå sig. Bestämma sig för att mitt liv är mitt eget, annars hamnar man i en situation att man tappar bort sig själv. Och när man känner sig säker då ger man av sig själv, tyvärr skadar man sig själv ändå av att man vill tänka gott om andra.
Kära Necilia!
Röra till det kan vi nog alla på detta forum. Du har rätt när det gäller mig och jag blir arg men jag tappar inte kontrollen….tvärtom men jag kan till slut känna att nu håller jag mig undan. För vissa personer kommer aldrig att kunna komma in i mina energier och ge mig positiva energier tillbaka.
När en annan person blir lika negativt aggressiv mot mig som jag mot dem så rycks jag med. Jag har gått i terapi i 9 år hos en Psykolog för mina smärtor och min värk. Och fått mycket hjälp och hon tror på att jag är medial, häftigt va?
Om man inte ställer upp och försvarar det man tror på vem ska då göra det. Det var som när mina barn växte upp, då jag sa till lärare som var orättvisa mot dem: Om inte våra barn kan lita på sina föräldrar vem ska då göra det.
Hade dem gjort jäkelskap då skulle dem erkänna och be om ursäkt och ställa saker tillrätta. Men var dem oskyldiga skulle dem aldrig erkänna. Eller ta på sig något som någon annan gjort.
Jag tycker att vi har lyckats bra med våra pojkar som en är chef över beroendecentrum och en affärsjurist. De kan skilja på rätt och fel.
Förut tog jag bara emot och nu kanske jag tar i för mycket ibland. Men som Hellas har skrivit så har alla sin sanning. Vi har också våra upplevelser och dem är våra likaså våra erfarenheter. Jag anser att man ska lyssna på varandra.
Jag förstår att du menar detta med Vädurar men du ska veta att jag känner säkert 30 st varav dem flesta nära. Jag har stor personlig erfarenhet och den kan ingen ta ifrån mig.
Däremot när det gäller Orber, dem kom bara på korten och ingen vet vad det är. Då kan inte jag säkert säga att det är "andar".
Du ska inte oroa dig så mycket vännen! Vi är alla olika och tur är väl det annars skulle livet bli tråkigt. Jeremina!
Jag skickar med en blomma……….

#12 JereminaPuh, vilken tur att det stämde då =)! Nu blev jag glad
. Jag är likadan. Jag ger mig inte i första taget, men blir jag bevisad fel, då sväljer jag min stolthet och accepterar att jag haft fel och ger såklart en ursäkt till den berörda personen. Jag är också sån att jag inte skulle erkänna till nåt jag inte har gjort,men min ärlighet har satt mig i svåra situationer många gånger, då inte alla kan hantera sanningen. Sen o va empat under skoltiden försatte mig också i jobbiga sitsar… Jag blev mycket mobbad för att jag var "udda" o det kan jag må dåligt av än idag när jag tänker på det. Och när jag ser på min lillebror och den mobbning som är i skolorna idag så blir jag förbannad över att det inte ens så många år senare har blivit bättre. Om vissa lärare slutade titta åt ett annat håll så skulle skolorna se annorlunda ut… Nej, nu kom jag in på lite annat. Ber om ursäkt för de =)!
Ska lägga mig o se på film snart! Väntar på att min man ska komma hem från holland
!
Kramar till dig och alla andra!
P.s Kom det med lite annat i svaret som du skrivit förut, lr missförstod jag?d.s
Du härliga människa
, tyvärr har jag inom skolans värd haft för många kollegor som har skygglappar på sig när barn mobbas. Jag tror inte du missförstått. Menar du något speciellt annars gräver vi inget mer i det.
Min yngre son fick skulden för allt i skolan även det han inte gjort
. Han kunde t o m ha varit hemma när saker och ting hänt.
Jag och min son har gått igenom så mycket så jag brukar säga, håll nu i dig "Jag tar ingen skit av någon" Ursäkta svordom. dem kommer i vissa sammanhang.
Det ska inte bli någon vana! Kram Jeremina!

Du är inte så dålig själv
! Verkar mycket snäll och förstående =)!hihi, nej, men i vissa fall har man rätt att svära när man verkligen känner starkt för nåt! Tycker synd om din son, men skönt att han vågade prata med dig om det =)! Jag vågade aldrig nämna nåt för mamma, missförstå mig nu inte, hon är den bästa och mest omtänksamma en dotter kan önska sig o vi pratar om allt, men grejen var att jag visste att jag hade fått det 7 resor värre om jag talat om vad som pågick. jag vet att jag gick ner till en älv i närheten hemma, innan jag gick hem, där satt jag och gråt i floder och sen torkade jag tårarna och gick hem. Hemskt var det
… Får en tår i ögat när jag tänker på det idag… Barn kan va grymma. tyvärr är det oftast inte deras fel, utan dem agerar ut för nåt som (oftast) pågår hemma!
Nej, jag trodde bara att det om vädurar fanns med nån annastans i dina inlägg oxå, men jag mindes nog fel då ! Glöm det 
nu ska jag gå o pussa på min sambo som nyss kom hem!
Kraam