Närvaro
Just nu känner jag att min goda väninnas bror är hos mig. Det blir kallt och jag får starka rysningar genom hela kroppen när jag frågar om det är just han som är hos mig. Men jag får inte riktigt fram vad han vill mig. Någon som har tips ?
Amor Vincit Omnia
Puff….ingen ??
Amor Vincit Omnia
Känns mer som att du bara tonat in på den energin. Jag ser inget budskap.
Möjligtvis skulle budskapet istället vara från dig själv från dig själv och att du lyckats få kontakt själv och att det inte var så svårt =)

När du känner en närvaro så försök att släppa bort alla tankar och ställ frågor om vem det är och vad denne vill säga och lita framför allt till det du förnimmer.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

jag kan bara säga hur det funkar för mig när jag känner närvaro-- egentligen bryr jag mig inte så mycket, det är upp till den "på andra sidan" att nå fram till mig, då kommer ingivelsen till mig
Hur kan du veta så säkert, frågar tex min son…jag bara "vet"
Då känns det inte särsklit mycket, inget märkvärdigt, inget aha!!!
Jag bara "vet"-- ingivelsen funkar så för mig
Ibland, för några år sen, blev jag stel, fick blå läppar, frös, huttrade och det gjorde fysiskt ont när ngon från andra sidan ville tona in på mig-- oba, jag var aldrig rädd alltså men jag skicka iväg ett meddelande att de får ta det lilla lugna och försöka hitta ett för mig behagligare sätt att nå fram, detta respekterades.
Nu förnimmer jag andra sidan utan massa jobbiga symptom, men då måste jag också lita på mina ingivelser, urskilja dem från det vanliga tankebruset…
Jag tog mig friheten att berätta lite grann, hoppas det är ok, kram Silja 
Tackar för alla svar
.
Berätta du på bara Silja, det är jättespännande att få ta del av hur ni andra upplever det.
Jag mår inte alls dåligt av de känningar jag får och är är störtsäker på vem det är men tror jag stressar för mycket för att förstå vad han vill så istället får jag inte in så mycket. Bad om ett starkt Tecken på att det var han, kom ut i köket imorse och då var hela köksbordet flyttat. Tycker inte alls det är obehagligt, gjorde ofta det förr men nu känner jag mig trygg med att det är såhär min tillvaro är.
Denna unga man dog ung för några år sedan och är då bror till min väninna. Nu har hennes mamma också hastigt gått bort för inte så länge sedan. Jag hann aldrig träffa honom utan har bara som hastigast sett ett kort på honom.
Amor Vincit Omnia
"4 Jag har också upplevt lika som du och sagt att dem får ta det lite lugnt. Vem orkar känna ofta på natten som om man får en hjärtinfarkt, inte jag i alla fall.
Jag fick en ordentlig koll på Hjärtenheten efter jag haft detta några gånger för flera år sedan.Det var inget fel på mitt hjärta sa dem. Men jag sa ifrån och nu är det helt annorlunda.
Oj, vad häftiga reaktioner ni fått. Jag kan bli trött och så, men mår inte dåligt av det. Och att det blir lite kyligt kan jag stå ut med så länge det inte håller i sig alltför länge
.
Amor Vincit Omnia