Ande väcker mig på natten
Under de senaste 10 åren har jag upplevt massor med paranormala fenomen. Röster som viskar i örat t ex som när jag var i Thailand då jag hörde en flicka prata i mitt öra på thailändska. Jag hörde henne ett flertal gånger när jag skulle sova. Har även hört en sådan röst hemma som pratar rakt i mitt örat. Kunde dock inte höra vad som sades, det var liksom bara en röst.
Teven har startat av sig själv. Lampor har ej fungerat för att sedan fungera igen. Dimmern har dimmat av dig självt.
Hört fotsteg i rum där ingen befunnit sig.
Saker har flyttat sig på märklga sätt. T ex en klocka som stod på ett nattduksbord och som några minuter senare förflyttat sig till mitt under sängen. Ståendes, helt omöjligt och går inte att förklara.
Det hade varit lugnt ett tag, men nu har det börjat igen. Saken är den att jag inte får vara ifred när jag ska sova. Känner mig ofta iaktagen och vaknar flera gånger per natt och känner att jag inte är ensam. Jag tror att nån försöker ta kontakt med mig. Det känns som det är en man och jag tror inte det är någon släkting. Det känns bara inte så.
Jag har hela tiden försökt stänga av och vara onårbar, men nu vet jag inte längre om jag gör rätt. Om jag börjar ta kontakt med det som finns där så är jag så rädd för att kanske se något eller vara med om något rent fysiskt och det skrämmer mig. Men eftersom jag tror att denne behöver hjälp så kanske det bli lugnt om jag försöker hjälpa.
När min mormor dött kunde jag kommunicera med henne. Hon visade bilder och jag berättade saker för min mamma om hennes barndom. Sådant hon aldrig berättat för mig och som jag inte visste om.
Jag förde min mormor till ljuset. Hon gick i sin trädgård och i himmlen lyste ett ljus som nästan så ut som en stor sol. I ljuset flög en gestalt som tog tag i hennes hand och så försvann de tillsammans. Allting syntes så tydligt och det var så verkligt.
Vad tycker ni att jag ska göra. Kommunicera eller ignorera anden som stör mig när jag ska sova? Kan man försöka föra dem över till ljuset eller blir det kanske värre då?

Eftersom du upplever att det är någon som stör dig så finns det nog en anledning till det också och då bör du ta reda på vad dom vill för det kan vara något som dom vill förmedla antingen direkt till dig eller genom dig till någon annan. Sen kan du säga till dom att du inte tillåter att dom stör dig på nätterna. Det kan mycket väl vara andar som redan är i ljuset men vill framföra något så det är inte säkert att det krävs någon hjälp till ljuset och om dom behöver hjälp så rekmmenderar jag dig att ta hjälp av ett medium om du är rädd för att det skulle kunna bli värre.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Jag ska försöka att ta kontakt då. För som det är nu så stör det verkligen min nattsömn.
Elisabeth-J: Hur gör man lättast för att ta kontakt?
Kanske bäst att bara sätta sig ner och blunda och se om man känner eller "ser" något?

Försök med det först och se om du får kontakt själv annars kan du kontakta ett medium som kan hjälpa dig.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus