Barn startar tankar
Ikväll tittade Robin och jag på serien Medium. Robin säger sen till mig: Mamma, det måste ju vara jättejobbigt för hennes man när hon alltid drömmer och han blir ju väckt mitt i nätterna, hur orkar han?
Ja det fick mig att tänka på hur det är i relationer där den ena jobbar som medium. Nu är det ju inte alla som drömmer som i serien men det borde ju påverka ändå eftersom det är en hel del som man berörs väldigt starkt av. Tänk om man då skulle ha en man som varken kunde eller ville förstå, huuu vad hemskt!
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Jag skulle nog inte ha valt eller attraherats av en man som inte kan förstå mina upplevelser eller respektera dem med ett uppriktigt intresse.

#1 Nej inte jag heller och jag undrar om en sån relation skulle fungera i längden? Jag har svårt att tro det.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Inte lätt att hitta, sannerligen…. Och kommer någon som kan stå där vid ens sida - ja, då tackar man universums alla krafter!!
Letar fortfarande…. Som jag frågade min mor för en tid sedan;
"Tror du det finns någon man därute som står ut med att ha en kvinna som vet hur han mår innan han vet det själv…?"
Mamma skrattade o sa - ja, du får nog leta en hel del….
Kramis till alla som i alla fall gör mediumjobbet - med eller utan man! Ingen lek…..
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus
hm… jag vet hur min man mår innan han vet det själv, och jag tror inte att det beror på att jag är medial (är jag det ens ?) han har vant sig vid det och verkar till och att uppskatta det - det finns en poäng med att kunna ligga steget före och jämna vägen, typ 
Självklart finns det en som väntar på dig Trisha - en riktig karl som är stark nog i sig själv och som inte skräms av en stark kvinna!
Det är bara en tidsfråga 

He he, har undret på det samme selv, Trisha. Hvilken mann kan utstå alle disse aspektene ved meg?
Har igrunn kommet fram til at det er fint om det er en som är "sådär" själv.
Det hadde jo värt skoj for mig med :)

Kanske om gubben har lätt för att somna om så borde det funka-- jag själv störs aldrig av att bli väckt mitt i natten flear gånger, förutsatt att jag somnar om…
sen har jag märkt att det har med sömnrytmen, eller drömrytmen, eller klockslaget att göra på nåt lurigt vis…jag kan somna om hur lätt som helst f-ö-r-u-t-s-a-t-t att det jag väcks ur min sömn vid rätt tidpunkter.
Sömntutan Silja