Sankte Pär...?
En enkel och intressant fråga…
Tror ni att alla kommer till andra sidan?
För jag tycker ju att jag har mer rätt att få vandra in i ljuset (som sköter mig ganska bra
), än t.ex Hitler, "Jack the ripper", Jeffery Dahmer mfl…
Vad tror ni? Färdas vi alla mot ljuset, trots vårt uppförande i detta livet elle bannlyses vissa? Personligen hoppas jag inte det!
Sen hur är det med missbrukare o dem som tar självmord? Även om dem valt "fel väg" (beroende på vem man frågar) så har dem väl rätt till ett liv efter detta eller himmelriket"? Alla förtjänar väl en andra chans.. (om man nu inte heter Adolf Hitler som sagt)… Det tycker jag iaf!
Så vad tror ni? Sitter Sankte Pär o säger "Du har inte skött dig, stick härifrån"??
Bara en fundering jag satt med igår….
Har många funderingar jag
!
Kram på er
Tror att vi återföds många ggr och att vi får chans att gottgöra allt i nästa liv och nästa liv och n……………………………….

Hmm.. Ok! Det tror ju inte jag riktigt på… Men, alla får tro som dem vill och känner =)!
Kram
Vem är att döma de som går över till andra sidan? Ingen har mer rätt än någon annan att vara där. Det är ingen elitistisk förening. Det är där vi själar kommer hem för att åter förbereda oss för en färd ner till jorden, eller någon annanstans också för den delen.
Alla själar är lika, alla själar är ljus, alla själar är kärlek.

Ja, så kan man ju också se det =)! Men åter igen.. Det är varje persons uppfattning och tro antar jag ;)! Personligen tycker jag nog inte att alla själar förtjänar att komma dit.. Kanske isf ist få en ny chans direkt, och då hamna på jorden igen, och bli en bättre människa i det livet! Men det är ju som jag tror =)!

När vi talar om fel och rätt, ont och gott i dessa sammanhang så utgår vi oftast efter den mänskliga moral som gäller just nu i det liv vi lever. Men jag är av den tron att när vi går över till andra sidan faller allt sådant tänkande till ett platt intet.
När du dör och får tillgång till det gudomliga "varandet" så får du också tillgång till alla liv du haft, alla liv du kommer att ha. Därmed får du en helt annan insikt och förståelse för varför negativa/ destruktiva och "onda" liv har levts på jorden, och deras syfte. Och detta går inte att till fullo att förstå med våra mänskliga värderingar här i vårt fysiska liv, där vi har ett starkt behov av att få bekräftelse i vår uppfattning om rätt och fel, moraliska värderingaroch så vidare.
Allt sådant spelar sin lika viktiga/lika oviktiga roll i det stora pussel som läggs av den skapande kraften i universum. Tror jag, är väl bäst att tillägga.
"Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva hos människorna någon slags känsla. Själen ryser för tomrummet och vill kontakt till varje pris som helst" (Hjalmar Söderberg)

Det tycker jag var en bra förklaring bigbear
! Det stämmer nog att vi inte kommer känna likadant när vi går över till den andra sidan =)! Jag läste bara nånstans att vissa människor inte har rätt att få gå över.. T.ex dem som missbrukar eller tar starka mediciner osv, och det tyckte jag lät helt absurt
!! Isf innebär det ju att jag kan säga adjöss till andra sidan för jag har tagit starka värktabletter i flera år för min ledvärk… Blev så arg när jag läste det, men samtidigt ska man ju inte lyssna på sånt som man vet i sitt hjärta inte stämmer… Men man blir ju fundersam på om det kan stämma
! Ingen kan ju egentligen säga att dem vet exakt hur det är, eller iaf inte bevisa det… ÄN!!
Men om kanske 15-20 år så tror jag att andlighet och trosuppfattning ligger som ett tillvalsämne på gymnasiet =)! Det är en dröm iaf… då kan mina barn få uppleva den glädje jag haft från min tro! Fast… Jag skulle aldrig bli en sån mamma som styr sina barn åt ett eller annat håll, blir dem Atheist(er) så är det helt ok för mig
!
Spörs att se vad man känner när man närmar sig ljuset nästa gång… Har glömt vad jag kände sist tyvärr
..
Kram på er!