Rena kroppen
Det är ganska vanligt att man renar sin kropp på slaggprodukter emellanåt och det kan man ju göra på flera olika sätt och jag tror att det är väldigt nyttigt för både kropp och själ. Såg en annons om tarmrensning där man skulle köpa en burk med medel för 500 kr men det finns nog många andra billigare och lika bra sätt att göra det på.
Brukar ni har s.k reningsproceser och vila metoden använder ni?
Själv brukar jag dessa dagar dricka mycket citronvatten, äter ingen tung mat utan det blir grönsaker och frukt till en väldigt stor del. Mat brukar bestå av nyttiga soppor och fisk.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Hej elisabeth!
Jag har gjort Tarm slim en tarmrensning som var lätt att göra. Lite jobbigt att komma ihåg att ta tabletten före måltid bara.
Tidigare hade jag värk i fingerleder. Min zonterapeut sa att det kan vara att tarmen behöver en rening. Körde detta och värken försvan…peppar,peppar.
Tänkte göra den igen för jag har känt en aning i lederna igen.
Kram Jile
Ps!Dricka citronvatten och äte lättare mat är nog bra. Detta kan man känna sig sugen på ibland.

Köpte ett tag dyra gurkmejetabletter, så bra för utrensning och värk i kroppen som man kan ha ibland…
Så fick jag recept på en urgammal reningskur som gör så in i vassen gott i hela systemet!! Här kommer receptet - rekommenderas varmt:
Koka ihop 1/2 dl gurkmeja med 2 dl vatten tills det blir en pasta.
GOLDEN MILK
1 TSK GURKMEJEPASTA
1 STOR TEKOPP HAVRE- ELLER SOJAMJÖLK
10-20 KARDEMUMMAKÄRNOR, krossa lätt i mortel EL EN HEL KANELSTÅNG
Låt sjuda 5-10 min
Häll upp i tekoppen med 1 msk honung
Drickes gärna 1-2 gånger per dag, morgon och kväll
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

#1 Värk och åkommor kan ju många gånger bero på slagg i kroppen och vad skönt att din värk försvann efter det :)
#2 Tack för ditt recept! Det ska jag prova :)
Elisabeth

For et herlig navn på receptet, da, Trisha :) GOLDEN MILK :) ska prova detta jag med :) Tenkte nyss på at ta en renings dush med Havsalt og mandelolje som blandas til en pasta, som man smörer på kroppen medan man dusher. Havsalt er bra reningsprodukt for energier.

#4 Havssalt är jättebra för rening
Nu längtar jag till ett varmt land och havet, bada i salthav och äta en massa goda och nyttiga färska frukter, nyfångad fisk och dricka nyttiga drinkar (utan alkohol såklart) 
Elisabeth

#2 Oh, det måste jag prova! Jag har så attans ont i ländryggen.
Trisha, är det den vanliga kryddan gurkmeja du använder? Hur länge kokar du ihop den med de 2 dl vattnet? 
det som jag tycker fungerar bäst , och har gjort ibland när behovet varit väldigt stort är en riktig fastekur
7 dagar på rent vatten , råsafter, ört-teer och grönsaks-buljong.
sedan fortsätter jag med fastedrycker nån vecka till , men börjar försiktigt att lägga till små mängder med bär bovetegröt och grönsaker. hela kuren tar ca en månad , efter fastan är jag som en ny människa.
har oxå provat detox-kurer . det kan vara bra att ta till om det inte är läge att genomföra en fasta, men resultatet går inte att jämföra.
~ mayolica ~

Trisha, må spörre: Er golden milk et produkt, eller heter recepten det?
blev plötseligt lite osäker :) har tänkt prova ut den här i morron

För en 13 år sedan så var jag väldigt sjuk,tålde ingen mat överhuvudtaget..det var psykiskt..efter råd med läkare så gjorde jag en fastekur,tror det pågick en 5-7 dagar..tänk vad kroppen o själen mådde bra!jag kände mig som ett med alltet på nåt sätt!
För mig räcker det med bryggkaffe på morgonen.
Nix, är rädd för att komma in i fel tänke/känslosätt :-/ Har tidigare haft svår bulimi i många år…. Även om jag vill/borde så törs jag inte…

#10 samma här..hehe
Ät rårivna rödbetor, mycket gott och billigt. Jag får upp blodvärdet och rensar ur magen, det behövs inga dyra tabletter jag lovar. Här har du en som prövat mycket……..Rödbetorna är så goda till all möjlig lagad mat men även som mellanmål. Ni tror väl inte att jag är riktigt klok, eller?

Det här receptet har jag haft i flera år men aldrig använt den. Den lovar väldigt mycket. Någon som känner igen den? Kanske vore nåt att börja med efter jul.
UNIVERSALMEDICIN
Receptet på detta preparat har hittats i ett buddistkloster bland bergen i Tibet och gör dig till en "bättre människa"
FÖRBEREDELSER
I en glasburk som du kan tillsluta, lägger du 350 gram krossad vitlök. Häll över 25cl med 40%-ig sprit och tillslut locket ordentligt. Låt beredningen stå i kylskåp i 10 dygn.
Efter dessa 10 dygn silar du innehållet i glasburken. Använd en silduk av tyg. Vätskan fylls sedan på nytt i en glasburk som förvaras ytterligare 2 dygn i kylskåp. Man ska nu se att vätskan är grönfärgad.
I nedanstående tabell framgår hur många droppar du ska ta vid varje tillfälle. Droppar doserar du med hjälp av en pipett och dropparna blandas i ett glas med 1 dl vatten. Kuren fortsätter du sedan med till dess allt är förbrukat.
Dag Morgon Middag Kväll
1 1 2 3
2 4 5 6
3 7 8 9
4 10 11 12
5 13 14 15
6 16 17 18
7 12 11 10
8 9 8 7
9 6 5 4
10 3 2 1
11 15 20 25
12 Fortsätt med 25 droppar de följande dagarna:
Morgon, middag och kväll till dess allt är förbrukat.
Denna vitlöks-mixtur rensar organismen från fettämnen och renar kroppen från Caculobiljares. Den förbättrar ämnesomsättningen, återställer kroppsvikten till den normala, upplöser blodproppar, hjälper diafragman och botar hjärtmuskeln som är sjuk. Dessutom motverkas åderförkalkning, sinusit och högt blodtryck. Kuren botar bronkit och lungkatarr, tar fullständigt fort vanlig huvudvärk och kurerartrombos i hjärnan, lunginflammation, maginflamation, atro, reumatism, värk, hemmorojder. Den upplöser invärtes och utvärtes tumörer, förbättrar ämnesomsättningen och hjälper hormonerna - framförallt för kvinnor i övergångsåldern. Kuren är mycket renande för diabetiker. Den hjälper vid sömnproblem, förbättrar matsmältningen och är bra mot oro och nervositet. Med andra ord - hela organismen blir förbättrad.
Obs. FÖRST EFTER 5 ÅR KAN KUREN GÖRAS OM!!
#14 Låter som om det botar allt utom jordbävning och åsknedslag.
Kan väl vara värd att prova? Tack för tipset.
Detta är nog något som de flesta kroppar skulle må bra av om inte annat så efter julen. Då kan det nog vara slagg i katalysatorerna i de flestas kroppar.