Styrd känsla om Silja
Hej Silja!
Jag kunde inte titta på "Det okända" för någon sa till mig att titta på mina släktforskningspapper. Jag skulle fråga dig om namn.
Har jag fattat det rätt att du bor i Finland? Eller är jag ute och cyklar?
Känner du till namnet Källberg? Lindbäck?
Om du tycker att det blir för personligt skriv det och jag kan skicka meddelande till dig! annars tror jag att en del tycker att det kan bli spänannde att läsa om. Men du bestämmer.
Jag känner en sådan stark koppling till dig. Som sagt min morfarsfar gick över den då frusna Bottenviken för många år sedan. Han hamnade i Sundsvall på Alnön.
Hans två bröder kom till Luleå och söderut någonstans.
Han hade namnet Lindbäck som en del av mina kusiner än idag bär.
Kram Jeremina!
Min morfarsfar gick över isen på bottenviken och hamnade här i Sundsvall och hette Lillback . Viket sammanträffande!
Han bodde sedan på Granön utanför Alnön.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Kan han ha ändrat namn?

Silja line Färja är det det han jobbar på?
#3 Nej Silja är en som skriver i forumet!

Jo, jag bor i Finland och är född i Finland i norra Karelen vid ryska gränsen. På mammas sida kommer släkten från egentliga Karelen som numera tillhör rysslan, på pappas sida kommer släkten från Sollerön i Dalarna , så långt man vet hittills tillbaka i tiden, därifrån rymde farfar från militärtjänstgöringen och hamnade i Brunflo utanför Östersund där han tog sig ett tillfälligt efternamn, blev kär i farmor och blev kvar där, och bytte ej heller efternamnet så mitt efternamn är inte ett taget namn,
det är "stulet" 
Känner ingen direkt koppling till din historia och dessa namn, men man vet ju aldrig
Hälsningar Silja som inte är en färja utan ett r-e-d-e-r-i…
Ja jag har för mej det. Jag har papper med hans historia sk försöka leta fram dem. Han tillverkade fina gevär som blev väldigt omtyckta en del av dem är utställda på murbergets länsmuseum i Härnösand.
Han var också synsk.!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.