Första dagen...
…på ett nytt år, & här kommer tillbakablick & nostalgi. Detta band var mina första "idoler"…

Länge sen jag hörde denna låt,och fick mej en nostalgitripp direkt på morron!!

Tack för den..nu hamnade jag i tonåren igen. Ett riktigt skönt sätt att börja årets första dag med. 
Nyss hemkommen från jobbet så får man en nostalgitripp! Hur härligt är inte det?! En annan är ju uppväxt med den här musiken. Tack "Skogis" får att du ger en del återblickar till "ungdomstiden"! Kram Karin 

Tack Skogskraft för nostalgitrippen , jag är ju 70-talsälskare. Min uppväxttid, det är väl därför..

oj minnena kommer…härlig låt…kram
Ja, det var dåtidens hårdrock :-)!
Idag känns den ju inte direkt "hård" men då, på 70` talet så jämfördes säkert gruppen med LillBabs och blev helt plötsligt väldigt hård eller hårig eller vad de nu tyckte.
Sköna toner!

Vad härligt att starta datorn den första dagen 2008 och öppna den länken, en glad nostalgi med gamla idoler 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Apropå hårdrock så är det här en låt jag gillar.
Superbra när jag behöver få energi…..

#8 Håller med dig, den är superbra 
Elisabeth

Kul Elisabeth
På YouTube har jag hittat en massa musik jag inte hört på åratal, men Den här Metallicalåten har jag på singelCD.
Nu måste jag lyssna på vad trumman lagt in för musik.
kram

Lite senare nostalgi:
Elisabeth

oh den är bra, undrar ibland om det görs nån bra musik idag. Tack Elisabeth

#12 När det gäller musik så tycker jag nog att det var bättre förr
Kram
Elisabeth

håller med dig där, men det gör nog inte ungdomarna…

Trevligt för en 40 talist att höra lite 70 tal.Jag känner igen dem mina söner brukade lyssna på dem

Hej jag hör också till de äldste härinne, men har barnasinnet kvar. Dylan hörde jag första gången på radio luxemburg 1964. för mig den främste…sett honom live två gånger 1978 i Göteborg och 2000 på Globen..i Stockholm. Superbra konsert till att börja med satt alla snällt på stolarna o lyssnade, men sen reste sig alla o gick mot scenen. Svårt att sitta still, man vill ju dansa när man hör musik. 
Jag gillar Metallica o Guns N´ Roses men jag gillar även denna grupp :-).
Kommer till Sverige i Sommar för att köra sin nostalgi tripp.
Passar tanterna (där jag ingår) och farbröderna perfekt.
Jag kör loss med lite luftgittar nu :-)

http://www.youtube.com/watch?v=gA9hbMU2V2A&feature=related
här sitter jag o gråter till dessa underbara barn som sjunger..titta järna på denna andra flickan som är 6 år..hon utan framtänder..

Maiden såg jag 84 & 96. Konserten i sommar är slutsåld, om man nu inte vill hosta upp över 1000 spänn för biljett uppköpt av biljettmaffian.
Apropå gamla mumier, så kommer KISS i år igen. Dvs, de 2 originalmedlemmarna Gene & Paul samt 2 nollor utklädda till Ace & Peter. Helgerån, stryk skulle de ha.
Föredrar nostalgi med YouTube 

Inte trodde jag fanns hårdrockare bland er grupp troende. Det visar att det finns hopp hos er också:-D Hail, Judas Priest! Iron maiden är feta också.

#20# Vi är helt vanliga människor mrfotoshop. Med vanliga intressen också. Jag är allätare när det gäller musik, allt från klassisk musik till hårdrock. Dansmusik är jag inte så förtjust att lyssna på, men den fungerar bra för dans….
Trodde du att vi enbart lyssnade på delfinmusik?
Gott Nytt/ Rose

# 21 Njae, men jag trodde det var lite annorlunda, så lite överaskad är jag. Positivt överaskad alltså!
#19 Jag sitter på 4 av biljetterna :-) Självklart innerplan, men jag vet, behöver jag pengar sååå……
Jag var och såg denna artist för något år sedan, inte HR,
på Lila arenan :-D.
Sista halvtimmen går hela bandet ut förutm sångaren och hans akustiska gittar.
Sedan drar han igång med låt efter låt på sin akustiska gittar, det var totaltyst på hela arenan och den där magiska känslan infann sig som bara de absolut största artisterna kan förmedla med hjälp av sin gittar och sin röst.
Tårarna rann på folk och jag var glad för att jag stod nere på plattan, nära scenen.
En av låtarna var denna och ja det var en själslig kärleksresa!
#22 Tja det är så för de som har förutfattade meningar eller alla över en kam, Nice!
Sent ska syndarna vakna
.

#24 Jag måste säga att jag blev överaskad och glad. Trodde ni lyssnade på nån skum andemusik dagarna igenom. Det visar att t.o.m mrfotoshop har sina brister:-)
Sweet diggade jag som ung och de är fortfarande bra men jag lyssnar nog inte så mycket på hårdrock nu för tiden men är all ätare av musik, Det var kul att få drömma tillbaka en stund.
Allting är möjligt

#25# Finns ju lite bilder nånstans från ÖN-träffen. där kan man se ett gäng helt vanliga trevliga människor. 

Sweet är bra "städmusik". Första minnena av Sweet var hos min faster o hennes sambo någon gång i början av 70-t. Sen "återupptäckte" jag dem när jag träffade min man, han hade fastnat på 70-t musik…
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Nu hoppar jag på nostalgiresan med ett av världens bästa gitarrsolo i mitten av låten.
http://www.youtube.com/watch?v=1KnTAdfdcWI
Sådant hör man inte mycket av idag!

http://www.youtube.com/watch?v=2MDCbIhTa_w
sweet just det
Jag tycker att det här är SKITKUL! Tänk att vi är flera som har mer saker gemensamt än det "övernaturliga" (tänker på musiken vi lyssnat på genom åren).

#30 Gillar man repriser är det ok..
#25 Var är dom bilderna?

mrfotoshop.Du hade tydligen några fördomar om andligt folk.
Du kommer säkert få fler överaskningar.Bra att vi finner gemensamma åsikter.
Jag var med ett slagrutegäng som kollade om trädens Auror blev större av tex klassisk musik.Döm av vår förvåning då det visade sig att trädens Auror blev störst av…just HÅRDROCK…..

JUdas Priest köpte jag bilett till i går !!!
Länge leve JUDAS!