Öppna eller inte ?
Våran förra lägenhet låg i ett riktigt gammalt hus, någonstans från 1800-talets början. I vilket fall så var det rätt mycket aktivitet där.
En natt låg jag å min man å tittade på tv i sovrummet. Jag dåsade till och skulle till att somna när det helt plötsligt knackade på sovrumsdörren. (Den var alltid stängd för jag gillade inte att se ut i hallen om natten). Min man frågade om jag hade hört men eftersom jag var nånstans mellan vakenhet å sömn så visste jag bara att jag hade hört NÅT.
Efter ett par dagar skulle min man åka bort i jobbet, vilket betydde att jag skulle vara själv på natten. Jag låg där och skulle till å somna, helt plötsligt kom det en hård och skarp knackning på dörren. Denna gången gick det inte å missa !!! Jag blev rädd kan jag säga.
Efter det blev jag lite nyfiken på själva huset och tog reda på hur det hade sett ut där i början på 1800-talet. Det visade sej att våran hall hade då varit trapphus och där sovrumsdörren är har det alltså varit en dörr in i en lägenhet (det var ju bara bara ca ett rum å kök då). Kanske var det någon från svunna tider som skulle hälsa på nån som då bodde i lägenheten… Inte vet jag men intressant är det.
Jag undrar också vad som hade hänt om jag hade gått upp å öppnat dörren. En del säger att man inte ska öppna, för risken att få in nåt som är dåligt. Är det nån här som har nån åsikt om detta. Kan man öppna eller ska man låta bli ?

Wow vad läskigt!!! Jag hade aldrig vågat öppna. Men intressant fråga om vad som hade väntat en om man öppnat.
Jag tror absolut att knacknigen på dörren var kopplad till att det förut varit en ytterdörr till lägenheten.
Undra vem det var som knackade och till vem den skulle…?
Vet du vilka som bott i huset?
Kramis Å
Nej ! Jag har ingen aning om vem som har bott där….tyvärr !! Men jag skulle väldigt gärna vilja veta.

Intressant…läskigt..Nån vill tydligen komma in till dig..
Hoppas du får svar!

Gud va spännande!!

Jag hade nog inte heller vågat öppna, tänk om man släpper in nåt då!
Det känns mera som att det var du som knackade på dig själv. Dvs det finns någonting inom dig som pockar påatt få komma ut i dagens ljus. Det är som om du bakar en deg och låter den jäsa för länge. Jag tror att du vet var detta gäller. Det är någonting som du gått runt ett längre tag och burit på. Nu vill det fram.
Nu har jag ingen egen erfarenhet av just knackningar på dörren, men en väninnas bekant har något/ någon som ringer på dörren till hennes lägenhet varje natt exakt klockan 01. Flera gånger har hon öppnat dörren men ingen har varit där. Så nu får det helt enkelt ringa, hon orkar inte gå upp varje natt och kolla. Detta hjälpte dig i och för sig kanske inte….men du är inte ensam i alla fall om att uppleva sådant här. Behöver ju inte heller vara någon som bott i lägenheten, kan ju lika gärna vara någon knuten till dig.
Amor Vincit Omnia
#6 Jag kanske är dum,men jag förstår inte riktigt hur du menar. Vill du utveckla ?

Är inte heller med på vad #6 säger. Personligen tror jag att det är någon som söker kontakt med dig.
Kramar Madson

Att någon söker kontakt, det låter det ju som. Det som man kan må gott av att veta, är att man själv ALLTID kan bestämma huruvida energier man inte vill veta av ska komma nära eller ej. Det är ungefär som att välja umgänge i kompiskretsarna, vissa väljer du bort för du känner att det inte ger dig något.
Sedan kan det ju förstås också vara det som allhealing skriver; att den andliga/mediala delen av dig vill vara mer med i livet. Händer ofta när jag kommer till vad människor tror är oroliga hus, och det är nära o kära som söker kontakt och vill att någon/några i huset ska komma ihåg den själsliga delen av sig själva.
Det viktigaste är dock - det är inget farligt och du är själv i kommando. Kanske du bara behöver veta lite mer om hur kontakten med andevärlden och ditt högre jag funkar. Sök och du finner helt säkert sätt att utveckla detta på. Finns massor av böcker i ämnet och en uppsjö av medium och kurser. Känn vad som känns bra i hjärtat för dig.
Lycka till och var inte rädd för att öppna den inre dörren och lita på dig själv!
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus
Hej,
detta är vad jag menar. Det jag får upp rent medialt är att du är mogen för att våga öppna upp dörren in till dig själv lite mer på glänt äv vad du har gjort fram till idag. Helt enkelt att börja lära känna dig själv lite djupare. Precis som även #10 skriver.