Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettfoton
Läst 1566 ggr
[Jeremina]
0

Foton

Jag måste säga att min mening med att skicka mina bilder på sk "orber" inte är för att jag ska kritiseras för det. Nu pratar jag enbart för mig själv: Nog skulle jag önska att någon granskade mina bilder för jag vet ju inte säkert vad det är. Det enda jag har gjort är att ta kort och blivit förundrad och ställer frågor om det.

Som jag tidigare skrivit så har jag skakat en kofta och fått grå partiklar som runda små föremål men mina stora lysande har kommit utan att någon överhuvudtaget varit i närheten.

Men eftersom kritiken blir så stor så skickar inte jag några mer. Jag blev bara så glad att hitta denna sajten och nu ställa frågor om detta men nu låter jag bli.

Varför måste alltid vissa personer racka ner på en? Jag känner mig nästan kriminell när det talas om manipulation. Vad skulle jag ha för glädje av detta? Ni vet ju inte ens vem jag är.

Det är bättre att hålla sig med människor av kött och blod som man kan i verkligeheten prata med om det andliga. Jag ber så mycket om ursäkt.

Hädanefter ska jag ha mina stunder med mina kontakter från andra sidan som får mig att må så bra. Men jag kommer inte att dela med mig  i detta forum.

Tack för mig!

Elisabeth-J
0

Vart har du blivit kritiserad? Länka gärna till den eller dom trådarna för jag hittar ingen kritik till dig någonstans och för att jag ska kunna göra något så behöver jag få se det du säger att du blivit utsatt för.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

[Jeremina]
0

Inte jag personligen utan vi som lagt ut bilder. Du skrev själv att det måste vara en trend. Jag blev bara så ledsen att det talades om att det skulle gallras osv. Vad jag vet har jag inte gjort något fel men jag har problem att skriva och uttrycka mig efter en whiplashskada.

Jag vet inte om jag missförstått det som skrivits men min glädje över sajten svalnade fort och jag har min fulla rätt att känna och "min upplevelse" är min upplevelse. Men om jag missförstått det som skrivits så blir ingen gladare än jag.

Annars var artikeln om foton intressant. Det är så att jag aldrig har varit i ett forum förut så allt detta är så nytt för mig.

Glada tillrop från Jeremina! (Jag hette Jeremina i ett tidigare liv och var en liten sameflicka som brann inne när jag var 9 år)!

Katarinaj
0

Personligen kan jag ingenting om Orber och brukar inte skriva ngt i de trådarna. Men tråkigt om du ska känna dig ledsen och påhoppad. Har man inget intresse av Orber är det ju bara att strunta i de trådarna. Fortsätt du att lägga in bilder på dina foton och skit fullständigt i dom som tror sig veta eller inte veta.

Kram Katarina

Dance
0

Hejsan Jeremina,

Jag är fullständigt övertygad om att du missuppfattat "kritiken"--

för det första är det inte frågan om personangrepp och om du känner dig personligen påhoppad så måste du också kunna förklara bättre hur.

För det andra så handlar inte "kritiken" om att racka ner på någons andliga upplevelser, känslan av närvaro, övernaturliga fenomen som uppträder m.m så jag ber dig vänligen att skärpa dig och faktiskt se att det är precis tvärtom för här på forumet får du ju stöd och uppbackning med både förståelse och engegemang. Du kommer med påståenden som är i det fräckaste laget, tycker jag.

Själva ordet "kritik" väcker så starka känslor hos dig som skapar en överreaktion så att du nästan svimmar. Men jag vill förtydliga en sak för dig så du kommer att må bättre-- kritisk granskning är av det konstruktiva slaget, man gallrar alltså inte ut några personer.

Att kritiskt granska övernaturliga fenomen är en ifrågasättande process genom uteslutningsmetoden där man väger för och emot för att komma fram till om det verkligen är frågan om t.ex "Orber"…

Detta för att öka trovärdigheten och då pratar jag inte om trovärdigheten av din upplevelse för det är inte den som ifrågasätts-- hänger du med?

Det är frågan om trovärdigheten av "beviset", i detta fallet t.ex det enorma flödet av publicerade bilder av Orber. Trovärdigheten ökar inte bara för att såna enorma mängder foton på Orber publiceras hela tiden av så många personer, tvärtom så avklingar den, det blir den motsatta effekten helt enkelt.

För att öka trovärdigheten av bildbeviset, vilket som sagt inte skall förväxlas med trovärdigheten av din andliga upplevelse som alltid är unik i sig, så tycker jag att man skall gallra rejält.

Det kan gå till såhär att innan en person som erfarit en övernaturlig upplevelse och som vill publicera sitt bildmaterial, det såkallade "beviset" väljer t.ex ut 3 av de som bäst skildrar detta. Tillsammans men en tydligare redogörelse där personen berättar mer ingående om situationen hjälper mig som betraktare att lättare kunna sätta mig in i detta fenomen som jag ju självklart är intresserad av att få ta del av.

Men att fullständigt okritiskt granska nåt och komma med uttalande är bara inbillning och vidskepelse. Jag är övertygad om att alla på ÖN tar dina övernaturliga upplevelser på allra största allvar och jag hoppas att du kan följa hur jag resonerar att det har inte förekommit kritik som riktats mot t.ex dig.

Mitt förslag i tråden om Fenomen på foton handlar uteslutande om att höja nivån på det kritiska tänkandet omkring övernaturliga upplevelser som man redogör för på ett diskussionsforum som ÖN.

Om man inte får ifrågasätta publicerat material för att vederbörande riskerar att bli ledsen och sårad så är det inte längre något diskussionsforum. Önskvärt vore också att den som publicerar sk bevismaterial också är lite mer självkritisk och går igenom materialet vad denne vill få bekräftat med detta…

Om det bara handlar om att vilja få medhåll så finns det därmed inget att diskutera och då är det inte det rätta forumet att ladda upp såna bilder på tycker jag alltså.

Därför kanske man skulle kunna skapa en grupp som tål hårdare kritik, dvs hårdare granskning och tuffare ifrågasättande utan att det skulle uppfattas som personangrepp och där den som haft den övernaturliga upplevelsen också bidrar med lite bättre självkritik, t.ex varför just den upplevelsen som denne vill dela med sig till andra för bedömning är så speciell.

När jag läst samma sak gång på gång "hade en känsla av närvaro, tog kort på måfå ut i rummet/luften så syntes dom här orberna" så är det omöjligt till slut att upprätthålla ett engemang.

Viljan, lusten och intresset finns som sagt alltid hos mig men jag vill också ha mer nyanserade redogörelser för bevismaterialet av övernaturliga fenomen för att kunna bry mig om någon delar med sig av sitt material och efterfrågar kommentarer och synpunkter.

Jag hoppas att mitt svar motiverar dig att även i fortsättningen dela med dig av dina övernaturliga upplevelser och att du inte skall vara lessen.

Det var inte min mening att såra någon Gråter

…no hard feelings…

Kram SiljaCool

[Kaninfluff]
0

Håller med #3, skit i vad alla andra skriver och fortsätt att lägga ut bilder!

chik
0

Jeremina!!

Hej på dig.

Jag kan förstå hur du känner det för Orb är något som inte går hem här.

Men Jag är himmla intreserad av orb, men jag har inte varit inne o kollar, bara önskat god morgon.Så jag vill att du sänder in mer orb bilder, för då är vi ju två som är intreserade.Så jag säger som #3.Skit i dom.

Nä nu skall jag kolla in dina inlägg o svara efter vad jag ser o tror.

Ha det gött.Lena.P.Ä.

Kaninfluff..Fin bild.

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Kaninfluff]
0

#6 Skrattande

[Jeremina]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta blev mellan de två tavlor som min svärmor broderat. Jag tog många fler kort efteråt men ingenting blev det då! Obestämd

Mads
0

Jättetråkigt att du känner dig påhoppad, det är något väldigt vanligt förekommande i andra sammanhang och forum men jag har nog som du trott att just här blir man accepterad och inte hånad eller kritiserad även om inte alla tror som just jag eller du. Har nog inte sett eller läst just dessa trådar du berättar om men tycker inte du ska ge upp hoppet om detta forum. Och det säger jag som är alldlees sprillans ny här, men redan trivs Skrattande. Bör väl också säga att jag är novis vad gäller Orber men tycker det är just det som är kul här att man får läsa om så mycket och kan lära sig nytt.

Stor kram !

Amor Vincit Omnia

suzies
0

Jag tycker det är kul att se och ibland få "läsa av " fotograferade bilder. …orber eller ej spelar ingen roll i det läget… vad bilden "säger" och den personliga andliga upplevelsen är för mig det mest intressanta…

powderpuff
0

Tycker du ska lägga in fler bilder. Jag tycker det är kul att titta på alla dessa "damm- och fukt" korten Flört

Skit i den som bara är negativa och bara kritiserar.

Kram.

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

BengtT
0

Är det någon som har tagit kontakt med något universitet eller forskare och visat alla de fantastiska bilder av möten med den andra sidan som publicerats här på forumet? Här har vi ju ett gediget material med fullt av bevis för övernaturlig aktivitet som borde intressera vetenskapen. Vet de att dessa bilder existerar tro?

suzies
0

jag och en väninna funderade på detta med Orber och bestämde oss för att prov fota för att se om det fanns hos oss…. faktum var att en bild som vi tog när vi övade kanalisering hade orb medans resten av de bilder som togs med kameran inte hade några…. intressant eller hur?….. tyvärr har jag inte bilden hos mig så att jag kan att visaObestämd

[Jeremina]
0

Hallå!

Jag får så mycket respons så jag blir alldeles varm. Tack Mads för det värmande inlägget, det är så kul nu att skriva och jag kan skriva mycket ska du veta. Dem som vill läsa kan läsa och dem som inte vill slipper, elelr hur? Kramisar……..

Tack Powderpuff! Har du en sådan hund? Jag har en pudel förresten, har haft 5 st sedan 1978. Så länge någon vill se sätter jag in de bästa fotona i alla fall. Om det blir flera…..Kramisar………

BengtT kommer med något intressant och jag undrar om någon kan titta på det och om dem kan bevisa vad det är i så fall? Jag brukar se på Hemsökta hus på Tv4 plus på söndagsnätterna. Det programmet är väl si och så men där blir de så glada om de kan filma en "orb", en liten en och det är inte så ofta.

Vad skulle dessa människor säga om mina stora klot för de är något extra verkligen………inget damm där inte……….Kramisar……….

Nu måste jag laga mat men går in senare igen……..Jeremina!

powderpuff
0

Jag har 2 stycken powderpuffar. Världens härligaste hundras. Man skrattar dagligen åt de och deras pajasryck de får. De är snart 2,5 och 3 år.

Dance
0

#15 helt underbara voffsingar-- två friska fläktar i ditt liv förmodar jag Skrattande

[Jeremina]
0

#15 Vilka sötnosar. Jag har bara sett någon sådan på riktigt. De ser ut som om dem har inblandning av pudel och papillon?

Min vovve just nu Molly Kyss3 år ! Med nyaste katten Mojjan!

noita86
0

Det här är kanske "fel forum" för denna fråga jag ställer nu:

Har jag blivit "knäpp" eftersom jag har en bild på mig när jag liten, sitten i mammas knä och morfar sitter brevid. har den bilden alltid på mitt nattduksbord, varje gång jag tittar på bilden utan att minnas tillbaka eller tänka något alls, så ser jag morfar le med sin mun…eller är det min hjärna  som sänder "illusioner"??

[Jeremina]
0

#18 Jag har ett foto på farfar i hallen och när jag går förbi och känner vad jag älskade honom så tycker jag att han ler…så härligt!

Farfar ler faktiskt åt mig för jag hör också oftast även hans konstgjorda hjärtklaff som tickar……Sug åt dig och må bra och framför allt LE TILLBAKA!

powderpuff
0

#16 De kommer på en stark andra plats efter mina barn. Jag skulle jätte gärna ha fler "kineser" =D

#17 Ja, det är inte många som vet vad det är för ras.

Din vovsing ser oxå jätte fin ut och katten också förståss. Gillar pudlar för de är ocskå så lättlärda och lite pajasaktiga. Trimmar du henne själv?

Mads
0

Härligt att du finner det roligt att skriva igen Skrattande.

Kramar Madde

Amor Vincit Omnia

[Jeremina]
0

#20 Jag trimmar Molly själv eller rättare sagt jag klipper henne för hand med sax. Med 28 års träning har jag blivit ganska duktig och sparar mycket pengar.

1981 födde jag upp en kull då mina svärföräldrar hade en vit pudelhane Ludde och vi en tik Millan. En valp Kizzy sålde jag till ett barnlöst par annars gav jag bort en tikvalp Marina till en kompis och en hanvalp Lilleman till min syster. Sedan behöll jag en valptik Mireielle. Hon bestämde själv att hon skulle stanna hos oss.

1989 en kull till med en annan tik Tessie och valphanen Lilleman från förra kullen. Jag gav bort en tikvalp Stina till svärmor. En valphane Linus till min systers dotter, han blev sånär som på 2 månader 17 år. En tikvalp Lisa behöll jag. Samma denna gång att hon valde att hon ville stanna hos oss.

Härligt med djur och jag vill att dem sak ha det bra!

noita86
0

19# va skönt att veta att jag inte har blivit sk."knäppis", jo jag tar åt mig och ler tillbaka…börjar faktiskt att skratta varje gång jag ser den bilden och även andra. Hehe.

[Jeremina]
0

När du ler tillbaka mår du bättre av det och det stärker dig som människa. Du tillhör nog oss "knäppisar" ha ha! Kram! Skrattande