Har andar regler?
Jag är aktiv på ett hundforum, där finns det ett klotterplank där man får skriva om sådant som inte är hundrelaterat om man vill..
Där var det en person som frågade lite råd ang andar.. bland det folk hade skrivit så var det några stycken som menade på att andar/skyddsänglar mm har regler som dom måste följa, som tex att dom inte får vara inne i sovrummen och badrummen för det är "privata rum" för oss?!
jag har aldrig hört talas om detta så tänkte fråga om någon av er har en tanke eller vet mer om detta?
Jag hoppas att det är så, vill inte ha nån smygare när jag är i duschen ;D

Andevärlden respekterar oss men det behöver inte betyda att dom inte är i badrum eller sovrum, jag har mött dom i alla möjliga rum men däremot kan du ha dina regler och inte tillåta att dom kommer in i badrummet eller sovrummet, dom lyssnar på dig och respekterar dig :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Det finns säkert andar som är stygga liksom det finns levande som är det.
Hm, nästan så att jag längtar efter att bli ande så att jag kan tjuvtitta på tjejer i duschen :-)

# Fy på dig!!

men en regel er det vel, for hjelpere? att inte bli for personligen? på en måte? (utenom på sittningar då. Då får man jo känna budskapen på et ytterst personlig sett :) For de gör et jobb. Att vara hjälper er et jobb.
Forstår ni vad jag menar?
Hmmm,,,min åsikt är att vi ska nog vara lite lagom försiktiga med att lägga "mänskliga beteenden" på Andeväsen…efter vad jag erfar så "ser" de inte oss utan förnimmer vår utstålning/vår energi och i den finns allt om oss men inte visuellt.
De döda, de som har gått över från Jorden, kan däremot bevista varje del av jordens alla skrymslen och vrår och gör det också beroende på vilken fas de står i sin egen utveckling av personlighet och vad de bär med sig i bagaget från Jorden. Det är så det går till vad vi än tycker om det.
Det ligger väl i oss själva att skapa ett nät av privatlivets helgedom runt oss, så de inte kan se mer än vad vi vill att de ska se.
Lady O

Dette er interessant Lady- Oona,og du skriver om noe jeg har undret på en stund. Du skriver at de ikke kan se oss visuelt, men fornemme vår energi. Dette har jeg også fått tanker om. MEN jeg lurer litt på dette med å bli tatt på av hjelperne sine. De kan klappe og stryke på en, stryke en over kinn og hår, eller ta en i hånda. Man kan av og til föle at de gir en klem, tex.
De tar på oss- uten å se oss visuelt- altså de tar på oss- i vår energiform, og vi föler det som en fysisk beröring?

Precis, dom ser oss som energier, vår aura så jag tror inte att dom spanar på oss i duschen :)
Elisabeth

Hum, ok, nu är jag ioförsig grymt övertrött men jag blir lite förrvirrad igen.. Jag har hört folk som säger att dom ibland kan se andar ungefär som vi ser varandra.. så om nu fallet är så att man kan det vilket jag inte har den blekaste aningen om., borde det inte kunna vara tvärtom då också?

Dette er morsomt :) For jeg husker når jeg var på Marion Dampier-jeans stor-seans en gong, så kom min mormor. Och hon var så forvånad över att se hur jag ser ut nu, mitt hår, at jag hadde så ljust hår. Min mormor döde för over 15 år sen, och jag var ljus den gongen också, men hon minns min orginala färg,från ennu tidigare, som var mer färgfull, menade mormor, enn bara det ljusvita, som hon sa til marion.
det var så konstigt at uppleva, for jeg forstod då at min mormor faktisk inte ser meg fysisk. Och det trodde jag jo forut :) Min mormor stod och tittade ganske mycket på meg visstnok, på stor-seansen. Og da lurer jeg på: hvorfor kunne hon se meg der, på seansen, och inte ellers?
Alt er ikke like lett å forstå. De snakker jo med oss, tar på oss. Jeg har gått utifra at de selvsagt også kan se oss fysisk, he he.

#9 Dom visar ju sig eller ger bilder, känslor t.e.x. för att vi ska kunna veta vilka dom är, så när dom visar sig så handlar det om att deras energi materialiserar sig så man ser dom i den form (kropp) dom hade här på jorden.
Elisabeth

ahaaa…. nu vart det genast klarnare för mig *S* då förstår jag.. himla knepigt när man själv inte kommit så långt *S* Tack för att du förklarade =)
#7 självklart kan vi känna deras närvaro och visst de "tar" på oss men det är ingen fysisk beröring för dem men energin är så komprimerad att vi uppfattnar den som beröring i våra fysiska sinnen.
#9# Jodå vi kan se dem alla som rena fysiska varelser/människor och även tala med dom…och vid tillfällen, som vi inte känner orsaken till, upplever de oss bildmässigt, men det tillhör inte vanligheterna…..lagar och ev. regler i de Andra världarna skiljer sig från vad vi känner till i vår begränsade Jordiska sfär….
Men de är alltid med oss i form av den kärlek de sänder ut om vi så ser dem eller de ser oss…kärleken behöver inga kroppar.
Oona
Va intressant det här var! Och va fräsch du ser ut Oona! Är det den nya O det här..? 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
#14 Hej du vännen…tack så mycket för komplimangen…jo det är mycket nytt i mig och i min värld….ja, visst är det intressant det här…må gott själv, kram 
Vad jag förstått så finns det väl vissa universella lagar och regler de måste följa. Men att det inte får vara i bad- eller sovrum har jag aldrig hört. Det finns ju 1000-tals exempel på att de varit just där. Det finns ju t o m såna som bara finns i ett rum och ingen annanstans i huset.
Jag misstänker/tror att infon om att andar inte får vara i badrummet är påhittat av t.ex blyga och pryda medier….som vill att det finns jordisk ettikett hos andeväsen.

Måste bara skriva lite här… det här tycker jag är så fascinerande! Håller med Oona om att de från andra sidan inte ser på samma sätt längre som vi gör…
Men blir nästan lite komiskt att vi tycker våra nakna kroppar, eller att vi kissar el nåt annat skulle vara genant när vi tänker att andevärlden skulle se oss… !! Haha, vad vi försöker ha våra etiketter på dem!!
Tror förstås att dom ser vår energi av lättnad när vi står i duschen och njuter av det härliga vattnet, likväl som energin av total avslappning när man får kissa när det var riktigt, riktigt nödvändigt…
Och förstås - höjdpunkten! Två stycken som älskar och värsta orgasmen blir resultatet…. inte missar andevärlden den enorma energikickan som bara flödar ut från dem! Men att dom står o glor när vi gör det…. det lever ju bara i våra kinky minds!!
Lite kuriosa här - hade kurs tillsammans med Happy. Någon uttalade oron som ovan. Jag sa - oroa er inte, ni får kissa ifred. En stund senare skulle jag hålla en minidemo för kursdeltagarna på efterfrågan. Jag gick på toa först…. medan jag kissade fick jag syn på min hud - jag var knallgul!! Kunde inte bli färdig fort nog - in till kursdeltagarna, vände mig till en kille i gruppen och sa "jag kommer till dig!! Och jag har en kille med mig som fick total leverkollaps på slutet.." osv.
Sedan var jag ju tvungen säga till kursarna - man vet ALDRIG med andevärlden och man ska passa sig för att uttala ord som att man är tvärsäker på hur allt funkar i andevärlden. För det gör vi ju inte. Det gör att i alla fall jag aldrig någonsin ledsnar på det här jobbet. Något nytt varenda dag!!
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Angående badrummet så måste jag berätta om en sån händelse. Min syster kom hem till mig med sin nya kille och ett par till av mina syskon var där. Vi satt och pratade om allt möjligt och det blev en del prat om andra sidan. Min syster gick på toa och när hon kom ut sa hon till mig lite viskande: Gå in på toa! - Va, varför då? -Gå in på toa, med en mer bestämd röst. -Hahaha men jag är inte kissnödig. - Det är nån därinne! Ok, jag gick in och där fanns en dam som ville hennes kille något så jag gick tillbaka och berättade om damen för honom och det visade sig vara en granne som han var hos varje dag som barn. Ja den kvinnan var lite blyg och ville inte vistas bland okända människor så hon väntade i badrummet :)
Elisabeth
Det där med badrumsandar känner jag till. Det är bland annat där det känns mest i vår lägenhet. Både jag, min sambo och andra som har kommit hem till oss känner av energi där inne. Likaså när jag badar/duschar så känner jag att jag inte är ensam. Ibörjan var det lite läskigt tyckte jag, men det är helt okej nu. Låt de få vara där om de trivs med det. ;-) De gör oss ju inget och även om de nu skulle se en visuellt så har de väl sett kroppar förut. :)
Badrumsseanser….fniss…vilka fina berättelser, fantastiskt, roligt och undervisande. Mitt namn kom till mig just i badrummet….hörde ekot av OOOOooooo´nnaaaaa flera ggr..trodde jag var lite knäpp…men hade senare samtal med ett Ljusväsen som gav mig mitt nya namn just Oona…och det heter jag nu. Undra om just vattenledningar, vattnets energi kan på något sätt vara bra för kontakt över gränserna? mycket energi där…eller att vi har ett annat sinnelag i duschen, på toa som gör att vi uppfattas "bättre"? Har även märkt att jag får jättefina ingivelser, budskap till mig personligen när jag diskar…också vattenmiljö så att säga.
Det här med orgasmers energi vet jag att det stämmer….
Jag har nog mest bett dem att inte vara så påtagliga, att det försöker vara lite diskreta så att man inte märker av dem men visst finns de med, helt klart.
Toaletten/Duschen är även hos oss ett favvo. ställe att befinna sig på för dem när vi själva befinner oss där *S*.
Tandborstning verkar vara en väldigt energi och njutningsfull sysselsättning har jag märkt :)

#21 Ja det var ju ett fint ställe att få sitt namn på
Det där med vatten och energier stämmer ju väldigt bra, det är nog därför jag känner så starkt att jag vill bo väldigt nära vatten och helst havet.
Elisabeth

Vilka härliga berättelser! Tycker det är kul och intressant att läsa om era upplevelser!
När jag själv har känt närvaro här hemma tidigare, så har jag inte tänkt så mkt på det där med att det skulle vara jobbigt när man gör privata saker.. men vart lite fundersam nu när jag läste om det där på det hundforumet och eftersom jag inte kommit så långt i min utvecklig så att jag verkligen fått se någon från andra sidan så vet jag inte heller riktigt hur man ser dom.. hum, lät kanske lite konstigt men ni förstår vad jag menar..? *S* så det vart extra intressant att läsa det ni skrivit och om era upplevelser tycker jag 
Handlar samtalet om rätt ämne - du frågade om andar/skyddsänglar och det är ju något annat än gamla mormor. Säkert har våra skyddsänglar/skyddsandar sina regler och varför inte kolla i tråden Den Universella Lagen. Vad gäller mormor så får hon inte bli för intresserad av djur och natur utan kunna släppa alla band med den fysiska världen.

Det her er interessant. Jag har tänkt lite över detta. Och mina undringer har jo aldri nån slut ;)
jag pröver att föreställa meg at dom inte ser oss fysiskt. Jeg ser den.
Men vad då med resten? Hur ser dom saker och ting, fysiska objekt?
Eftersom jag forstår så ser dem levende varelser i sin energi. Roligt att se för seg, forresten. Vi måste jo se ut spöken vi med, he he, en bylt farge som beveger seg, och som ändrar farg och ljusstyrka alt eftersom sinnestemning, tankar och emosjoner ;)

nu fick jag inspiration till att finna et vattenspel til hemmet :) en innendörs fontän :)
Letar vidare, har inte funnit den rette änn :)
några fina innendörsfontäner finns i denna artikkel :)

Hihi, visst är det fascinerande att tänka på hur dom uppfattar oss, istället för att precis hela tiden tänka på vår varseblivning. Dom måste ha mycket kul åt vår känslomässiga berg-o-dal-bana, som du skriver Hinzidi!!
Ska kolla vattenspelen….

inte alltid så lätt att veta det svenske ordet på ting jag söker, men ordet "bordsfontän" er bra att söka på, fann jag ut :) Pröver hitta en som inte er så dyr, men inte så lätt :)Många vackra innomhus-fontäner :)
Eleri hade för länge sedan en länk till vackra vattenfontäner/bordsfontäner.
Hon köpte ett hur fint som helst.
Eleri, har du länken kvar 
Andar ser inte på saker som vi gör i livet. T ex om man älskar i ett rum så ser då inte det på samma sätt. Du kan vara helt lugn när det gäller toaletter och liknande. Jag hoppas jag förstod din fråga rätt?
Kan man tänka sig att de tycker att man är så trist och tråkig privat att de hellre följer efter en till jobbet typ företaget , taxibilen, länsstyrelsen ?

#32 Huah… då får man väl sannerligen göra något åt sitt liv, för då är det ju illa!! Haha, vilka roliga funderingar du har!
I vårt kära Sverige får vi ju inte vara roliga alltför mycket i arbetslivet. Vi får inte vara partipolitiskt aktiva och vi får inte heller utöva någon religiös mission av något slag på arbetstid. Det innebär väl troligtvis att vi inte får prata om medier och det okända på arbetstid för kollektivavtalets skull. Arbetstiden är reserverad för arbetsgivaren och facket. Men det skulle ju kunna vara så att en anställd är medium på fritiden och tar jobbet med sig till Jobbet. Kanske det krockar ibland. Kanske behövs förstående kollegor. I Amerika har man väl en helt annan öppenhet för andliga omständigheter och där ser man annorlunda på att det andliga skulle störa arbetet.