Anställningsintervju, 2:a intervjun HJÄLP! ;P
Hej!
(Kanske konstigt att lägga ut denna fråga på denna sajt. Men jag gör det ändå!) 
Imorgon ska jag på min andra intervju och jag börjar bli skapligt nervös.
Jag antar att jag kan vänta mig lite mer kluriga frågor. Någon som har lite tips och ideer?
Naglarna börjar bli korta nu! 
Undrar också om någon har tips på hur man kan behålla lugnet och fokusen?
Mvh Madde
*Putt*
Var bara dig själv, svara självsäkert och nedvärdera inte dig själv.
Klä dig på ett sådant sätt som du skulle klä dig när du visstas på arbetet är det kontorsarbete så klä dig därefter fast "lagom" snyggt.
Fast har de skyddskläder så spelar det ju ingen roll kanske mer än att man ska komma någorlunda hel och ren och inte för extrem.
Är det en äldre person som intervjuar så kan den personen få fel uppfattning om man klär sig alltför "knasigt".
Det är kanske inte så det borde vara men så är det.
Släng Jantelagen bakom dig och våga tala om att du faktiskt är bra på xxx och xxx!
Säg inte bara att du är "ganska kunnig! utan kan du en sak så säg det!
Just ja, viktigt!!!!
Hälsa inte med ett sladdrigt handslag utan det ska kännas när man hälsar på en person! Fast handslag är viktigt!
Nervositet och hur man kan bli av med den?
Alla är nervösa i en sådan situation, man ska ju faktiskt granskas av en okänd person men tänk på att eftersom just du har blivit utvald till att komma på en personlig intervju så vill de ju faktisk anställa dig, de vill ju att det ska gå bra helt enkelt.
Det är de som söker personal och du själv som tänker erbjuda dem dina tjänster helt enkelt.

Ögonkontakt. Titta inte bort eller ned i golvet, det ger ett osäkert intryck.
Håller med åvanstående talare.O du! det klarar du galant så bit inte mer på naglarna. O lycka till.Lena.P.Ä.
Lena.P är jag i verkliga livet.
bra tips, jag vill nog lägga till glöm inte andas. Du blir mer avslappnad och kan tänka bättre och ger ett vaket intryck 
Alma
Tack så mycket alla för era goda råd ni är so goa! 
Ska ta med mig alla fina råd ni gett mig!
Jag vet att det kommer att vara fyra stycken som kommer att intervjua mig. Tror det är därför jag känner mig lite extra nervös!
Kram på er!
Jag vet att detta är väldigt generella råd men detta är vad jag får fram om de som ska intervjua dig.
Dom som intervjuar dig är väldigt korrekta av sig. De gillar ordning och reda och att du är välmanikerad på dina händer.
De uppskattar att om du har med dig papper som ligger i en mapp så ska ingenting sticka ut ur mappen, välstädat helt enkelt.
De gillar att du är kort och exakt i det som sker, dvs INGA UTSVÄVNINGAR. Fokusera INTE på utsikten genom fönstret till höger om där du sitter. Var närvarande.
Lyssna på det de säger. Detta kommer att tilltala speciellt en av de män som intervjuar sig(han som är lite lång och smal) och sitter någonstans i mitten.
Ha ingen förutfattad mening om hur det gick när du lämnar rummet, sträck på dig när du går ut.
Och drick gärna lite vatten under intervjuns gång för att focusera om dig själv.
Lycka verkligen till nu.
Tack så jättemycket! 
Kram
Om de ställer någon fråga du ej "vet" svaret på så säg det måste jag fundera på innan du svarar,svara inte nåt i panik för det är bättre att tänka till och sen svara. Man kan liksom inte veta allt på en gång, det visar på att du vill vara ärlig och verkligen svara rakt på deras frågor 
Varm lycka till!!!!
Oj ,det är alltid svårt att gå på anställningsintervju….men att vara sig själv och snyggt klädd eller vad som känns bra för dig brukar gå hem. Sen är det tufft att bli granskad av nån annan kan jag tycka,men försök att slappna av bara.
Är det meningen att du ska ha jobbet så blir det ditt//kram o lycka till
Tack så mycket alla! Ska göra mitt allra bästa mer kan man inte göra!
Nu bär det av! Håll tummarna! Kram
Hur gick intervjun? Det brukar kännas i magen. Håller tummarna för ett gott resultat……..
Såg ditt inlägg först nu Jeremina. Better lait then never!
Känns som att det gick bra. Kram 
Härligt tjejen! kramisar 
Då håller vi våra tummar
för dig!
Tack så mycket Vibeka! Kram