Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: medialitet
Läst 3414 ggr
signemo
0

Medial vägledning

Go kväll på Er.

skulle Ni kunna skriva lite om vad medial vägledning innebär.

Jag är ju en nyfiken typ här på forumet. Har gjort två vanliga telefonssittningar som var mycket bra.

Men vad behöver man tänka på och vad sker vid medial vägledning.

Ha en skön kväll önskar frågvisan

Var rädda om varandra

Jane-Lyzell
0

Dåtid nutid framtid!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

signemo
0

Gomorron och tack Jane för ditt svar.

Men om man komner till Dig eller någon annan och så sätter man sig.. Vad gör du.. LÄgger du kort, har kontakt med andevärlden?. VAd är det som för er att ge just en viss vägledning.

Förstår av ditt svar att man först går igenom  dåtid sen nu tid sen framtid.

Var rädda om varandra

Elisabeth-J
0

#0 Jag har skickat pm till dig.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Jennie-S
0

Intressant fråga signemo! Hoppas fler svarar Glad

[Lady-Oona]
0

Att vara medial det samma som att vara intuitiv, synsk, ha gåvan, se, siare, mm  MEN det betyder inte att man har kontakt med just de Döda, som lite "slarvig" kallas Andevärlden ibland.

Medialitet har vi alla, den är knuten till det sjätte sinnet och hjälper dig att se, höra, uppfatta, känna in  nuet, dåtiden och ibland "framtiden".  och de döda är inte alls inbladade. Du kan med hjälp av din medialitet förmedla genom kort, pendel eller nåt annat och ge fin och värdefull stöd och hjälp till den som söker hjälp. Ibland kan man med hjälp av sin medalitet förmedla healing, kontakt med guider och ledare, känna in och måla ner en aura, sia om framtiden, känna in tidigare liv, och en massa annat och de döda är fortfarande inte inblandade. När du väl utvecklar din medialitet till att kunna ta kontakt med de döda då använder du din mediumistiska förmåga och det är inte till för alla, det behövs lång utbildning och stort kunnande för detta. Ett medium är alltid medialt men en medial person är inte alltid ett medium. Jag personligen använder mig av både ock och vet alltid skillnaden när det kommer från mitt sjätte sinne och när det kommer från de döda.

Jane-Lyzell
0

#2 Kan bara instämma i Lady - Oonas inlägg!

Fast jag själv använder inte kort eller andra psykografiska tillbehör:-)

Sen är det som sagt skillnad på Medial vägledning - och Privat seans!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

tommytoe
0

#5 Vid kontakt med dom döda trodde jag det var dom döda som förmedlade budskap om framtiden? Kanske olika uppfattningar här. Däremot vid tarotläggning eller annat förstår jag det handlar om sin egen intitution.

signemo
0

Tack så mycket för Era svar. Ser fram emot att göra en vägledning, får väl bara boka tid först :-)

Det är intressant att höra hur Ni alla arbetar och ingen riktigt den andra likt. Ha en fin kväll

Var rädda om varandra

[Hellas]
0

Hej Signemo, du har ju varit med på söndagsövningarna som distanskursen har.
Där är  man ju väldigt tydlig med att man läser av er först, ni får en hel del text som handlar om er själva, det är den "Mediala delen" där man enbart arbetar med sin Intuition.
När jag gör den biten känns det ibland som om min själl "pratar" med tex. din själ och man ska ju inte glömma bort att våra själar faktiskt är andar de med på sätt och vis :).

Sedan, när man är klar med den biten säger det tränande mediumet något i stil med att:
"Jag har med mig en person eller en ande från andra sidan"
Det innebär att man börjat arbeta "mediumaktigt" *fniss* vilket ord.

Den första del, själva avläsningen är alltså medial vilket egentligen alla kan öva upp och några blir ruskigt duktiga på detta.

Andra delen, då andra sidan kommit in i bilden handlar om Mediumskapet vilket inte alla arbetar med.

Jag tycker det är viktigt att det är tydlighet i detta och om man läser på många mediums hemsidor så förklarar de flesta detta väldigt bra.

signemo
0

Hej igen. Oh det är så intressant att läsa. Ja jag har varit med på söndagsövningarna och är så otroligt imponerad av vad Ni kan.. Jag vill bara lära mig mer och mer.

Varför är jag så feg för att börja en kurs, det är så spännande, så fort jag är inne i en bokhandel kikar jag efter böcker i ämnet. Likaså söker jag ibland efter hemsidor.

Men det är väl en mognadssak. Den dag jag är mogen går jag väl med i en kurs. :-).

Kram

Var rädda om varandra

[Hellas]
0

#10 Du kommer veta då det är dags så är det bara, jag gick och tänkte och letade hur länge som hellst efter det "rätta" för mig och har böcker i bokhyllan och ett antal andra pryttlar från min "tänkande" tid.
Tror att det är lite i det stadiet du befinner dig också!

En dag visste jag bara, inte hade jag avsatt pengar och inte hade jag egentligen tid just då heller men det var bara att omplanera det hela + att jag har en förstående make som inte hade accepterat att jag avstått när jag väl hittat det jag sökt efter så lång tid.
Men under tiden lär du dig massor här på ÖN + att jag tror att du mediterar en del med guidade skivor osv. (om inte är det värt att satta ett par kronor på en guidad meditationsskiva.

Kram tillbaka :)

noita86
0

Hur vet man att man har "utvecklats" med sin "andlighet? Händer det saker och ting typ nästan "hela tiden" något nytt? eller hur vet man det??

Hoppas någon kan ge mig svar på denna fråga!

Jennie-S
0

#10 Signemo, jag känner så väl igen mig! Vet inte riktigt vart jag ska börja och vilka kurser jag ska gå.. Så precis som du så kikar jag runt efter böcker och massa läsbart på nätet.. du är inte ensam om att känna dig feg när det gäller att börja en kurs.. Glad men det kommer väl då man vet när det är dax hoppas jag =)

noita86
0

ännu en gång till ställer jag denna fråga:

Hur vet man att man har "utvecklats" med sin "andlighet? Händer det saker och ting typ nästan "hela tiden" något nytt? eller hur vet man det??

Hoppas någon kan ge mig svar på denna fråga!

[Lady-Oona]
0

#14 Det kan vara lite olika för olika personer, jag vet bara vad som hände med mig…..jag är född synsk, men det visste jag inte förrän jag blev vuxen, som barn hade jag naturligtvis inte den intellektuella kunskapen om det som hände med mej och mina gåvor.

Som vuxen började jag sakta "forska och undersöka" allt som var spännande och det ledde till långa meditationer där mitt sinne blev mer öppet och motttagligt för det "osynliga" det kom lite då och lite då….men till slut så var det andra medier och likasinnade som såg mer om mig/runt mig än vad jag själv gjorde så det var bara att konstatera det hela och så gick jag en kurs. Men ibland var det mer aktivitet och ibland ingen alls….det enda man har att gå på är KÄNSLAN inom sig själv….och att lära lära lära, läsa läsa läsa….Man vet när man får resultat…resultaten är liksom pusen och bekräftelsen….de är jobbet däremellan som gör att man utvecklas och det slutar aldrig.

Hoppas att det gett dig något.

mommo
0

Jag har också en dröm om att börja en kurs en dag, och jag känner mig också redo för det. Det är bara det att jag har så mycket annat mig för (jobb och övriga studier).

Jag tror att det är viktigt att man har av båda; att man är redo, och har tid att avsätta för kursen, annars kan det bli misslyckat; kursen kan bli ett stressmoment i sig, och pga av det kan man själv bli blockeradObestämd

Jag tror nog att allt kommer till en i den takt som det ska kommaGlad

Trisha
0

VAd jag har märkt genom åren, är att det finns massor av medium och också massor av sätt att jobba på. För mig har det varit så att jag direkt känner i hela mig - den här personen kan tillföra mig något, den har något inom sig som jag ännu inte har införskaffat, en kunskap, en visdom och en frid inom sig som jag känner är s a s steget före mig.

Och det har alltid varit bra när jag litat på min känsla. Människor blir också mer och mer andliga i sig själva, vilket gör att visdomen ökar inom många och närmar sig mer och mer andevärldens kunskap - det är ju det som är meningen med det andliga uppvaknandet.

Vad gäller #14 så tror jag att ju mer man väljer att gå den andliga och själsliga utvecklingsvägen, så vaknar man upp mer och mer för sin inre klokskap. Och då vet man när det händer utvecklande saker. Det är ju det den andliga utvecklingen handlar om - att förstå mer vem man är och att man bär alla svaren inom sig.

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus