Spökerier, hemsökelse?
En berättelse om ett hemsökt hus i Skåne, en historia jag berättat många ggr sedan jag fick ta del av den själv i början på 80-talet.
En god vän till mig T skulle åka med ett medium V ner till Södra Sverige för att känna in ett hus som var så "hemsökt" att det inte gick att sova där. Huset en gul liten enplans trävilla byggt på tidigt 60-tal. Ganska nyinflyttade var en ung familj med 2 barn.
Ganska snart kunde man höra, barnskrik, gråt som skapade oro och mycket obehagliga energier och det var just det som V skulle försöka se vad det var som händer. V satte sig på en stol i det rum där aktiviteten var som störst och fick till slut se en kvinna som kom in genom väggen, skrikandes och gråtande…en ande som var vilsen och fast i huset…så sa V och började försöka tala tilll kvinna för att föra henne in i Ljuset men se det gick inte så bra. Fenomenen fortsatte och blev starkare. Långa samtal fördes med familjen och efter en tid så blev det något lugnare men inte helt fritt.
Min vän T blev nyfiken och ville veta mera om huset, T ringde runt lite och fick tag i namnet på de tidigare ägarna och började faktiskt kontakta någon av dem men hittade inget anmärkningsvärt som skulle kunna förklara fenomenet med den gråtade kvinna som kom in genom väggen. Men under sitt sökande så dök det upp namet på en kvinna som flyttat utomlands, Frankrike tror jag, och tog kontakt med henne, berättade historien om husets spökerier om anden som gick igen. Kvinnan lyssnade och sa till slut….jag kan ge dig en förklaring….
"jag är kvinnan ni ser och upplever….jag är den som går och skriker och gråter av sorg och förtvivlan, då mitt barn drunknade i en "damm" bakom huset….och jag är inte död" T sa att mediet sagt att kvinnan var en osalig ande, kanske från en tid långt tillbaka innan huset byggdes men måste ändå fråga dig…hur kommer det sig att du går in genom väggen? har du nåt svar på det? Kvinnan fick förklarat för sig vilken vägg….och hade följade svar. " på den väggen fanns tidigare en altandörr, den lät jag sätta igen, men när jag gick igenom min sorg så vandradade jag runt runt runt, från rummet ut i hallen genom köket ut på altanen och in genom den andra altandörren till rummet igen, en vandrig som jag kunde göra i timmar, altandörren genom rummet satte jag igen i min sorg, då de var genom den som min son hade smitit ut, det var väl mitt sätt att hantera det som hände."
T, tackade kvinnan för hennes historia och talade med V om saken….(detta samtal vet jag inget om) och vad jag vet så blev det sakta lugnare och lugnare i huset.
Här kan vi se att allt som sker i hus/lägenheter har inte med Andar att göra….vad ett medium än säjer och ett bra och utbildat medium skulle ha sett detta med en gång och kännt skillnaden….att "rensa" ett sådant hus är tröttsamt men relativt enkelt och man blir inte utsatt för någon form av attack från arga, onda, störda…andar av något slag. Starka känslor kan förflytta vad som helst…och en gammal videoinspelning kan sitta i länge tills någon raderar bandet.
Ghostbuster?
Ha en skön helg…Oona
Tack för en intressant läsning Lady-Oona . Ja där ser man , allt kommer inte från olyckliga andars energispår/ skön helg tillbaka.
Men så intressant Lady-Oona, ja där ser man verkligen att väldigt många energier sitter i väggarna och kan skapa väldigt djupa spår.
Det kräver säkert en hel del erfarenhet och känsla för att kunna urskilja vad som är vad.
Men detta med erfarenhet, den skaffar man sig ju genom att dels försöka lära sig av er erfarna samt även träna upp sig rent praktiskt.
Det jag känner är att det är av största vikt att man har en duktig mentor med sig som kan visa vägen.
Ha en go helg du med
Kram Hellas

Spännande läsning, där ser man. Det kan vara på de mest tokiga visen.
Trevlig helg, Kramar Madson
Tack för intressant läsning Lady-Oona.Ja det gäller att kunna urskilja.Ha en skön helg.
Kram Marina
Mycket intressant läsning. Tack :)
Har fått för mig att onda andar är stickande energier,har upplevt det i drömmar om man skall kalla dom andar det var svarta demoner som hade en stickande känsla. Dom sa om jag väljer andlighet väljer jag dom. Jag visade då fram ett vitt kors och sa att jag endast står på guds sida då försvann dom. Det var en jättestickande känsla som gjorde ont. Dom försökte ta min energi helt enkelt.Dom lever på ljusbärares energier.
#2 ja, visst är det så att vi som jobbar inom den här branschen på ett eller annat vis behöver goda förebilder och god information. Det är inte bara "häftigt och läckert" att ha gåvan utan det kräver hårt arbete också. Träning och massor av den, precis som du skriver, det är vad jag också tror på. Jag själv gick under utbildning inom det mediala paralellt med personlig utveckling i 12 år innan jag gick ut med vad jag lärt och har lika mycket kvar att lära…
Kram Oona
#7 Härligt inllägg Oona-
Kan bara hålla med - tack för att du la in detta - det är många husminnen som blir till husspöken:-)
Kram Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Tack Lady-Oona för en spännande läsning. Tänk att så mycket kan sätta sig i väggarna i ett hus/lägenhet.
Kram tina

Hur gör man då för att rensa ut dessa energier?? Nu menar jag även mindre starka energier oxå. Är det något som man halvlärd kan göra eller ska man ta ett färdigt medium till detta?
#10 Det första problemet kan ju vara att är man "halvlärd" så har man förmodligen även svårt att veta vad som är vad.
Man måste ju till att börja med kunna göra en bedömning om det är platsenergier eller om det handlar om någon från andra sidan och som Oona beskriver så är det ju inte alldeles enkelt att särskillja.

Jo men jag menar om man tex köper ett hus och vill rensa rent på gamla energier. Hur/kan jag göra något då? Nu menar inte jag "starka"energier. Fast om dom ryker då är det ju bara bra det med ;)
#10 en god början kan vara att rena platsen utan att tänka på vad som ev. har orsakat den störning man känner….alltså inte blanda in någon som helst teknik eller ceremoni som blandar in Andar i det hela.
Det finns åtskilliga tekniker inom många traditioner….Feng Shui är en utav dem, Husrening enligt Gudinne Voudou, Reikki vet jag någon har använt…det bästa är väl att leta i böcker, på nätet eller tala med någon som kan vara insatt. Om du vill ha hjälp utav mig t.ex så pm mig…så kan vi prata om saken. Det går att rena, rensa och heala hus precis som med människor och djur…
god tro, ett gott sinne, ett kärleksfullt hjärta, en bra teknik/tradi tion och torrt på fötterna går bra…alla som rensar hus är absolut inte ett medium…ett sådant kan tillkallas om inget annat har hjälpt och då kan/ska ett medium kunna informera vad som ev. finns i huset. Men exprementerar inte för mycket, det kan röra till det ännu mera, som när du har ett glas med vatten och lägger lite lera i…om du rör med en sked så ser du inget, det blir grummligt men om du slutar att röra så sjunker leran till botten och du kan studera den genom det klara stillastående vattnet, då ser du vilken åtgärd som behövs.
Lycka till och hör av dig om du vill, Oona

Tack vad gullig du är!
Renovera - Städa, måla om är bra metoder att byta eneri! eller energi minnen!
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
#12 Jaha….då är jag med på banan *Ler*, jag skulle nog bara städa helt enkelt och försöka få in mina egna energier.
Håller förstås även men Oona, man behöver inte joxa till det så mycket med cermonier och hokuspokus :)

Tack alla

Intressant ämne…jag har själv erfarenheter av besök från andra sidan…ser även sådant när jag spår en person…jag vet inte riktigt, jag kanske har börjat öppna mig nu när jag har tid till sådant…vågar mig inte på att börja i någon kurs…eftersom vissa "kan ju utnyttja" min situation…har även blivit "varnad" av två väninnor som är healare/spå damer som jag känner privat…
Någon som kan ge råd eller vägledning? ska jag verkligen ge mig in på nån kurs eller så??

#18 Det är väl bra och gå en kurs. Ingen kan utnyttja dina förmågor så länge du inte låter någon göra det. Känn efter själv vad du vill.
Mvh V

#19 tack så mycket för ett gott råd, ska fundera starkt på det, om jag vill eller ej…det har du rätt i att ingen kan utnyttja mina fömågor och att det är viktigt att känna efter vad jag vill eller inte:D