Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: offtopic
Läst 901 ggr
Crystal78
0

Finaste låten för idag...

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Den finaste låt ni vet? För mig finns det många. Men just idag är det denna vackra melankoliska låt.

Anthony and the Johnsons - Hope there´s someone

Titta gärna på videon.

Trisha
0

I fyra minuter och tjugoåtta sekunder har jag inte kunnat andas - nååååååån måste väl ändå… Men nej.

Tack för den. Återigen kan man tänka till - vad mer kan just jag göra i livet….  Hamnade rakt i hjärtat. Kunde ha varit min son, bror eller någon annan. Bara föreställa sig att någon älskad eller man själv bara ska bli liggande för att inte en själ bryr sig…

Undrar om det är sant, eller om dom "fixat" det…. tyvärr så finns ju risken att det faktiskt var verkligheten vi såg.

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Jimmy-Ottossn
0

Mycket tänkvärd!Men samtidigt skrämmande… som Trisha säger att man tänker till vad man mer kan göra i livet…

Crystal78
0

Vi kan ju hoppas att det inte är ett verkligt senario.

Dock när jag läste psykologi läste vi just om detta fenomen det kallades för "bystander effect" folk visste inte vem som ansvaret låg hos att ingripa.

I vissa situationer kan jag tänka mig att man kanske rent utav inte vågar ingripa. Man kanske blir vittne till någon som blir misshandlad där förövarna är många och man själv farar för sitt eget liv.

Men visst vi får hoppas till godheten i mänskligheten. Jag hoppas att jag inte skulle låta någon ligga sådär utan att tillkalla hjälp!

Läste nyligen en artikel på www.na.se där en man krockat med en älg och sett flertalet bilar passera utan att ingripa. Han hade till och med stält sig i fronten av bilens framljus för att synas lite bättre och ingen ingrep. Trots krocken var han så klartänkt att han kom på att han hade mobilen på laddning inne i bilen.Det första nummer han kom att tänka på var 118100 då han använde numret ofta i jobbet. Då han kom fram hänvisade de honom till 112 och vägrade att koppla honom. Han la sig i diket och lyckades till slut att få fram numret till sin fru som till slut lyckades att ringa 112. Dock var det svårt för räddningspersonalen att hitta fram till honom då han inte visste exakt var han befann sig. Historien slutade gott och räddningstjänsten hittade fram och mannen klarade sig. Dock väckte det nya frågor i mannen hur vi medmänniskor behandlar varandra. Mycket oroväckande. Ska se om jag kan hitta artikeln.

Kram Madde

Crystal78
0

Här är artikeln:

http://www.na.se/artikel.asp?IntId=1412112

mvh Madde

[Spanaren]
0

Skrämmande, tänkvärt, sorgligt och mitt hjärta lyser av ömhet för den stackaren som låg där helt utan hjälp!!!!

Hoppas att jag alltid ska fortsätta att se den lilla människan bakom deras skal. Där finns nog en godhet större än vad vi anar!

Tack Trisha för att vi blir påmind om hur vi INTE ska göra

/ kram Bappi

EvaNy
0

Vad sorgligt, nästan ingen skänkte honom så lite som en blick ens …

Alla tänkte väl att " Någon Annan" skulle göra något, men tyvärr gjorde han inte det.

Crystal78
0

6# Ja det är mycket tragiskt! Gråter Hoppas som Trisha sa att det är en riggad händelse!