Reklamation?
Fick ett mail från en vän som jobbar som medium. Så här skriver hon:
Kan man reklamera en vägledning? Jag har nämligen idag fått ett brev av en kund som ringt i tid och otid och jag väglett. Nu kräver hon tillbaka för att det inte stämt det jag sagt. Att andra saker stämt det nämner inte människan. Hur ställer ni er till sånt här?
Ja, hur ställer ni er till detta? Tycker det låter konstigt med reklamation inom det mediala/ Kram Susanne
Visst kan man reklamera även en vägledning tycker jag i alla fall, man kan reklamera allt man köpt och inte är nöjd med.
Själv skulle jag lämna tillbaka pengarna och samtidigt talar man om att det är tråkigt att h*n inte blev nöjd, sedan skulle jag avböja vidare bokningar från kanske just den personen eftersom h*n verkar ha ringt i tid och otid.
Det är ju bättre att personen vänder sig till någon annan som fungerar bättre.
Man skulle ju annars ha kunnat tänka sig en ny, gratis sittning men i detta fall är det nog bättre att pengarna lämnas tillbaka för den sista vägledningen.
Man ska nog vara väldigt försiktig med att lämna missnöjda kunder efter sig. Då är det bättre de få pengarna tillbaka. Om jag gör en sittning och om jag inte själv blir nöjd med den behöver kunden självklart inte betala något.

Jag håller med ovanstående, man ska kunna reklamera som med allt annat, man tar inte betalt för en sittning som inte blir bra. Sen vet man inte allt i just det här specifka fallet, kanske det mediumet kan komma in och berätta mer?
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Katarina Johansson heter hon. Ska kolla med henne =)
Finns de som sätter sådant här i system, tyvärr
Ge pengar tillbaka - lämna det bakom dig och gå vidare- man kan inte passa alla! Lär av händelsen och låt inte personer ringa i tid och otid - diceplin!
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Så här tycker jag,
ett medium ser den mest troliga versionen av framtiden som kommer att utspela sig. Denna mest troliga version är baserad på vad som hänt bakåt i tiden. Dvs hur personen valt att leva sitt liv fram till idag.
När man har ett behov av att få en "garanti" av ett medium betyder det följande. Jag är inte beredd att själv ta fullt ansvar för mitt eget agerande. Jag låter heller någon annan vara ansvarig för resultatet av mitt eget liv. Då slipper jag även framgent ta ett ansvar för det som kommer att ända mig.
Att inte själv ta ansvar för sitt eget agerande är inte helt ovanligt i denna världen. Det är bekvämt att slippa behöva bry sig.
Jag tycker att du ska ge tillbaka pengarna. Sen skulle jag se till att alla som tar en konsultation i framtiden förstår innebörden av ett eget ansvar.
Du kan bara påvisa var en person är på väg i livet. Vägen dom valt att vandra fram till idag kommer att obönhörligen leda dom i samma riktning.
OM…dom inte själv blir medvetna om detta och börjar ta nya egna beslut.
En ny typ av konsultation skulle kunna vara den att man ger en alternativ spådom om framtiden om personen istället skulle börja leva efter sitt och universums högsta syfte, dvs att leva i harmoni med allting.

OK, tack för svar/ Kram
Blir väldigt kluven här….ok om jag har avsatt tid till en person och till råga på allt "i tid och otid" vilket innebär att kunden har återkommit trots att det inte har varit till belåtenhet. När sedan klienten tänker till och konstaterar att ALLT inte stämmer så vill kunden reklamera….men hallå, det är som att äta en nästan hel tårta och sedan känna sig illamående, äta lite till och till slut spyr man och går till konditoriet beklagar sig och säger att det var fel på tårtan…tårtätaren har väl i alla fall lite eget ansvar.
Men håller också med att ibland är det bäst att betala tillbaka, bita i det sura äpplet och gå vidare.
Värre är det med medium som tar betalt i förväg för tjänster och sedan inte utför dom till kundens förtvivlan….eller att ett medium lovar och lovar men inget blir av eller inte levererar så som det hade blivit sagt….då hade jag stått på tröskeln och krävt mina pengar tillbaka.

För min egen del skulle jag inte krävt några pengar tillbaka. Jag har ju gett mig in i detta med öppna ögon frivilligt…/ Kram
Tycker inte om detta med att spå i framtiden, och ska man nu som klient ge sig in och anlita någon medial person för detta så tycker jag att man skall vara väl förberädd på att det personen säger kanske inte alls stämmer, så det är en risk man får ta tycker jag och man skall i ett sånt fall inte ha rätt att kräva återbetalning tycker jag.
Gäller det att gå till ett medium där mediet kanaliserar, så får man svart på vitt direkt och vet vad som stämmer(oftast) och då kan man avgöra om det är värt att betala för.
Men som jag skrev ovan tycker jag att man skall vara medveten om att det är ett risktagande, sen är framtiden väldigt speciell då man själv väljer sin egen väg hela tiden, får man sedan reda på "framtiden" så blir det oftast garanterat att man vänder dess väg genom att man vet om den och tar fel val..
Själv tror jag att man som medium kan se framtiden som ett slalomlopp, man ser dem där pinnarna i livet dem saker man skall utsättas för för att utvecklas och på vilket sett det ska ske, sen hur man som person väljer att gån mellan dessa pinnar är upp till än själv och man kan förändra händelsen till en annan men i grund och botten är syftet detsamma med händelsen…så att se en exact framtid dag och och dag in i en persons framtid tror jag inte mycket på.