Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: offtopic
Läst 871 ggr
Elisabeth-J
0

OT Snart jul

Jag sitter är och tittar ut, träden är vita av frost och lite snö ligger på marken så jag längar nu till att få ta fram stjärnor och adventssljusstakar. Tänker att jag i helgen ska förberada utomhus inför första advent, fixa belysningen så det bara är att sätta i kontakten om 2 veckor. Sen är det bara 4 vckor kvar till julen, tiden går så fort och jag har svårt nu med att tänka ut julklappar och vet inte om jag ska vara hemma i jul eller åka till mamma i Åtvidaberg. Har ni börjat fundera på julen redan? Glad

Ett tips är också en sajt här på ifokus: Julen

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

FrauBlycher
0

näpp, jag firar inte jul - jag är inte kristen och jag har inga barn heller så what's the point.

stina63
0

Jodå julen är härlig tid. I min familj har vi inga barn men vi firar jul tillsammans ändå. Har tagit ledigt julafton så vi kommer sitta och ha mysigt tillsammans. Äta gott, lyssnar på härlig musik och har trevligt och umgås med varandra.
VI köper enbart en liten present ca 50 kronor och spelar tärningspelet.

Nu fram till julen så är det en stressig tid men försöker att inte följa med utan behåller lugnet så mycket det går.

Mads
0

Oh ja, jag har redan fullt upp med att hitta alla julklappar och hitta fint mysigt pynt till mig & sonen. Är min sons första jul i år. Här i Skåne är det än så länge bara regn och rusk, men man hoppas ju på en vit jul

Amor Vincit Omnia

Hoppfull
0

Jag älskar julen numera! Förr avskydde jag den och tyckte att det var en hemsk tid.

Nu firar vi tillsammans vår lilla familj bara och det är jättehärligt. Visserligen hade jag gärna firat med föräldrar eller andra men mina bor för långt ifrån och mannens.. tja, de är inga man gärna firar med.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

wolfie
0

Julen för mig har varit en jobbig tid när en del anhöriga inte finns med längre..men för min sambos barns skull och min systers barn så har det nu börjat släppa så jag firar gärna jul igen..men vi har slutat med att åka omkring överallt,det blir bara jobbigt för oss alla..

Jag o sambon firar för oss själva på uppesittarkvällen,på julafton har vi åkt ibland till min släkt,på juldagen kommer sambons barn o de brukar stanna några dagar,på annandagen har vi åkt till sambons släkt..i år vet jag inte än,jag jobbar på annandagen..

Min önskan är att vara hemma hela julhelgen och åka i väg efter jul till vår släkt..

Julklappar är bestämda men ej inhandlade än..vi vuxna ger ej varandra något (säger vi),men slinker oftast med ett i alla fall!

drutten53
0

Godafton i regnrusket…fira jul..inte i år  för jag flyttar då..men tar en promenad och käkar hos en av mina barn..julklapparna var jag klar för cirka en månada sen..ska bara slå in dom någon dag…ha en bra dag

Elisabeth-J
0

#6 Ska du flytta nu igen? Vad bra att du kan gå till barnen och äta julmat ändå. Lycka till med flytten!

Kram

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Trisha
0

Ååh, julen är heeelt underbar i mitt liv! Blir första julen utan pappa, så det blir konstigt. Han var ju den som ihop med mamma har skapat uppp denna sanslösa julstämning. Vi är 23 st totalt nu med barn och barnbarn, en massa réspektive o lite bonusungar o så… Doppigrytan, Kalle, golvet tapetserat med numera stora ungar som håller fast lika mycket som vi vid traditionerna!

Sen blir det middag och lite roliga nubbevisor och sen kommer tomten….  Vi brukar ge en klapp till någon - lottar vem vi får. Det har vi glömt, kom jag på nu när jag skriver. Alltid levande charader och annat skoj - stämningen alltid helt underbar. Hörde på radion att det bara är sex veckor kvar, nu knappt det t o m…

Fram till dess är också Happy o Niclas liika galna som jag i adventsljusstakar och julpyssel så huset brukar se så festglatt ut hela decemberQ!

Snart dags att pynta - häääääärligt!!

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Tatsu
0

Vi har börjat att pynta lite i butiken, två veckor till julskyltningenoch första advent.
Det är mysigt med advent, lucia och jul, jag försöker att hålla på en del traditioner och förhoppningsvis föra dem vidare.

Eftersom jag jobbar väldigt intensivt före jul vill jag fira den hemma och de släktingar som kan och vill får jättegärna vara med.
Oftast blir det mellan 15 - 20 st ibland mer, massor av paket, en jättestor gran full med pynt, glögg, Kalles jul, stort julbord och en himla röra överallt.
Getbergstomten kommer vid 18-tiden han är gammal och sned men han hittar hit varje år, han ser lite illa men han får hjälp av barnen att läsa. Det är helmysigt fast man blir trött i kropp och själ vill jag inte vara utan dessa jular.

TantAlma
0

ja vi firar med min mamma och min syster kommer dit med sin familj. Vi har dock inte traditionell julmat på bordet utan gör lite annat. Får fiol, fisk köttfärspaj , kalkon mm. Vi brukar mest träffas för att äta ihop och ge barnen julklappar.

vi brukar  ha jättemysigt och totalt kopplat bort julstressen och pressen.

Man får en fin jul i alla fall. För det viktigaste är att man ses…

Alma

[Jeremina]
0

Julen är en underbar tid med allt ljus och värme och glädje som vi som har familj får uppleva. Jag skänker alltid pengar till Frälsningsarmen som går till julmat åt hemlösa………

luxplyr
0

aa jag har tänkt på julen, har redan kapt och gjort lite julklappar.

Och det sägs ju att julafonens färg är rödGlad

FrauBlycher
0

Är det verkligen bara jag som inte tycker om julen?

Eleri-Twinkle
0

#13 Ja det är det ;-)

Jag har redan satt upp stjärnor i fönstret. Förra året kom de upp tidigt pga min farmor dog och att jag ville tänka på henne i stjärnornas ljus, så nu ett år efter gör jag samma sak*ler*

Denna julen firar lilla familjen sin första jul hemma och det ska bli såååå mysigt.

Kram på er

FrauBlycher
0

men åh vad du är jobbig!!

Mina associationer har i princip aldrig varit roliga i samband med jul, jobbiga trauman!! Dumpad och skilsmässor, sådant sätter sina spår :)

Fast jag är lite nellad på att inhandla stjärnorna som finns på lagerhaus -så snygga är dom!

Eleri-Twinkle
0

#15 men gumman*kramar* Då är det ju ganska uppenbart vad det egentligen handlar om…att du inte firar jul menar jag. Varför inte "reclaim it" och ge julen tillbaka sitt julemys*ler*

Du behöver ju inte följa jultraditionen till punkt och pricka, gör din egen "with a twist" :-)

Puss

FrauBlycher
0

prinskorv med twist hade varit skoj-

jag njuter av ledigheten istället och äter den maten jag vill ha - hyr lite film - det är mest så att det blir inga julklappar eller pynt

*kram kram*