Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettsorg
Läst 1103 ggr
Gasa
0

Det gör så ont!

Min morfar gick bort i tisdags efter 1½ år av sjukdomen jävla cancer!! Mitt hjärta brister för den morfar som jag spenderat mina dagar med i 21 år. För den morfar som varit med och uppfostrat mig, tagit hand om mig och väglett mig. Det var ju jag och han….

Det gör så jävla jävla jävla ont!! Jag vet att man förmodligen inte får svära men det är bara det jag kan just nu….tårarna trillar oavbrutet och fastän det var det vi önskade att han skulle få frid från sin hemska sjukdom så brister mitt hjärta. Förnuftet har ingen talan och själen får ett djupt sår hos mig. Jag väntar på ett Tecken från honom….jag tittar och jag letar men får inget Tecken från honom är detta för snart??

På fredag är det begravning, jag måste vara stark. Ta hand om min mormor och klara av det här, jag vet bara inte hur.

Sov gott Morfar, hoppas att du inte har ont längre och jag hoppas att i si di sä.

[SusannaK]
0

>-----------------------Rynkar på näsan-----------------------<

Beklagar…verkligen ledsen……….

Kram   Sanna

mommo
0

Ja. Det gör ontGråter

Jag tror att tecknet kommer senare när det inte längre gör så ont.

Kram, mommo

[Hellas]
0

Kramar om dig lilla vännen jag beklagar sorgen

Hellas

sigge111
0

Lilla gumman ….. man måste inte alltid vara stark. Jag förstår att du saknar din morfar, oändligt. Men hur konstigt det än låter för dig just nu så kommer det så småningom att kännas mindre svårt.

Morfar behöver inte plågas av sjukdomen längre, han var här på jorden för att fylla på sin "kunskapspåse" och nu hade han gjort det som skulle göras. Bla. vara morfar till en underbar tjej. Glad

Din mormor har tur som har dig! Det är hennes livskamrat som gått över till andra sidan. En människa som hon haft vid sin sida i många år. Nu har hon dig. Ni får försöka stötta varandra så gott det går.

När min son gick över till andra sidan så trodde jag inte att något sådant var möjligt att överleva men tiden går och på något sätt kommer man ut ur denna kris, starkare och med större insikt än innan.

Många hjärtliga kramar till dig och din mormor.

Jane-Lyzell
0

Många styrke kramar för dig - var öppen för tecknen som han säker slänger över er nu eller snart - det troliga är att han behöver vila lite innan han sätter igångFlört

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Marina2
0

Styrkekramar till dig.

solblomman47
0

Många styrkekramar till dig och din mormor ska ha er  i mina tankar Många kramar från Kerstin

Kvaser
0

Jag vet hur det känns…och det enda jag kan säga är att vi tänker på dig….och att ni kommer att klara det…även fast det känns tungt nu…

Kram/Magnus

Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.

Eija
0

Tänker på dig vännen, ord är ju så triviala i ett sådant här tillfälle, men jag vet av erfarenhet att det blir bättre…men du skall låta sorgen komma ut för att du skall kunna gå vidare….och sen har du ju din kära mormor….där har ni varandra som ni kan stötta och gråta ut hos…..kramar om………..

Trisha
0

Låt tårarna flöda och flöda… mitt varmaste råd från mitt hjärta till ditt. Många försöker stoppa undan smärtan, låt den läka istället!

Begravde min far ifredags, vet hur hjärtat värker…. Sänder varma tankar till dig och vet att efter ett tag är tårarna lite mindre ofta förekommande och ersätts av en varm känsla att man haft någon att älska så!!!

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Blackfeather
0

Beklagar sorgen….skickar värme och ljus till er i denna svåra stund.

Det blir faktiskt lättare med tiden även om det inte känns så just nu.

Kramar

Gasa
0

Tack för alla era fina kommentarer. Begravningen är nu på fredag och jag gruvar mig så. Gråter

Nuit
0

Jag vet det gör ont så ont! Nyligen förlorat min älskade far som betydde SÅ mycket för mig. Han var sjuk i MS i många år och hade ont på slutet. Nu när den värsta sorgen är över är jag bara tacksam att han fick frid och slapp vara fången i sin kropp mer. Jag trodde aldrig jag skulle klara av den minnesstunden vi hade istället för begravning, men det gjorde jag. Sorgen ska delas och det var fint och jag var rädd för att bryta ihop men det gjorde jag inte. Jag gruvade mig så mycket innan och det är helt naturligt. Det kommer att kännas bättre efteråt och jag är så glad att jag gick dit och vi som är kvar fick minnas det ljusa med min älskade pappa.

Kram

Frejzan
0

Beklagar sorgen efter din morfar. Det kommer att ta ett tag men sen kommer tårarna att minska och skrattet komma tillbaka. Din morfar kommer säkert att visa att han finns med dig och de dina på många olika vis. Kanske som en fågel som är intresserad under begravningen, det visade min fd svärmor. Men det kan vara på så många andra vis. Som en tanke, ett djur som beter sig annorlunda, höstlöv som följer efter dig när du går tex, ja vad som hellst som gör dig uppmärksam och känner att nu är han här. Det kan även vara en doft som påminner om honom. Men oroa dig inte om det dröjer. Är du mycket inriktad på honom så kanske du inte ser tecknen. Ofta brukar dom komma när man har stillat sin "hunger" och inte när man hellst vill ha dom.

Kramar om dig

cillaj
0

Tänker på dig i din sorgsna stund, ger dig styrka o kraft, många kramar cilla.

ClarasMamma
0

Beklagar verkligen.. miste min bror för två månadersedan så jag vet va du går igenom nu.. tänkte precis som du att jag ville se ett lite Tecken men det dröjde över en mån och nu jävlas han bara med mej hela tiden hehe..

Så jag tror att du kommer få många roliga skratt om du vill:)

Det som är det bästa nu isorgen är att tänka på alla ljusa stunder ni har haft och allt roligt ni har haft tillsammans fast det kan vara svårt…

Många kramar//jessica

Ta till vara på alla nära och kära du vet aldrig när dom lämnar denna jord <3

http://pysselgummsan.blogg.se/

misel
0

Tänker på dig och din mormor. Min mamma dog 28/10 och ska begravas i morgon. Hon dog också av cancer.

Kramar mia

Gasa
0

Igår var vårt sista farväl. Det var så sorligt och en så jobbig dag men ändå så fint. Jag tror ändå att han är nöjd med sin begravning. Jag pratar ändå med honom varje dag, hör hur det är och så, jag hoppas innerligt att han hör mig även om jag inte hör honom……

botakt
0

Beklagar värkligen sorgen! Det är ju självklart att du saknar honom men sorgen kommer att lätta med tiden och tänk på en sak: Din morfar är alltid med dig!

kram

Nuit
0

Skönt att det gick bra för dig. Självklart så hör han. Min pappa gick bort i början av oktober och jag tror att han busade med mig när jag var i hans lägenhet och röjde ur. Jag gick och pratade med honom och kände att jag fick svar av honom inom mig och plötsligt så gick en väckarklocka igång i en kartong med saker jag packat ner för att skänka bort. Klockan låg längst ner och pep och pep. Typiskt min goa glada busiga pappa som han egentligen var innan sjukdomen tog över. Skönt att få veta att han har det bra nu där han är nu och är fri från sjukdom.

Stor varm kram till dig.

[Spanaren]
0

Många mjuka och ömma änglakramar till dig Gasa.

Vi kan ingenting göra för att skydda dig från sorgens klor men vi kan finnas här för dig om du vill och om du behöver oss.

Varje människa sörjer på sitt sätt och en del vill skriva, en del vill prata och en del människor vill bearbeta det på sitt särskilda sätt.

Sörj på ditt sätt och var rädd om dig/ kram Bappi

solblomman47
0

Stora kramar till dig från Kerstin

Mads
0

Kramar om dig i tankarna !

Förlorade min älskade farfar förra året och det är och kommer alltid vara en enorm saknad. Min enda tröst är att jag är övertygad om att han har det bra där han finns nu.

Kram igen

Amor Vincit Omnia

Gasa
0

Tack igen för alla snälla goa inlägg.