Shoppat idag.
Idag hade jag en ledig dag från mitt jobb och då passade jag på att besöka byn som jag nästan aldrig hinner med.
Var in på en järnhandel och köpte lite saker till julskyltningen. Tomtepar i gungstol, batteridrivna värmeljus, svarta nästomtar, och en röd och en svart stor julstjärna som är 1 m i diameter.
Jag tyckte att priserna var jätte bra, varför ska man åka till Birsta och trängas när det finns så bra utbud på orten, det gäller att gynna butikerna på små orter så de kan vara kvar och sedan sparade jag ju in bensinpengar också.
nämen så söta tomtar. tomte mor påminner om min farmor. 
Alma
Nästa besök blev Erikshjälpen och där var det mycket folk och jag hittade en hel del saker som jag också ska använda till julskyltningen.
En hel kasse med saker för 140:-. Mässing ljushållare i olika modeller 10 - 16:-/st glasljushållare 3:-/st
Blomkrukor 12:-/st och granen som också är en ljushållare är alldeles ny 16:-.
Jag hade min man med så jag kunde inte vara där så länge , får försöka åka in någon dag till veckan igen.Men det gäller att hålla i grejerna man tänker köpa,jag såg jättefina julgrans kulor, gamla modeller som jag skulle vilja ha, tyvärr höll jag i en fp som jag la ifrån mig när jag plockade fram ljushållarna, då tog en annan kvinna dem, snopet för de var verkligen fina.
Vilka raringar, visst är det bra att kunna gynna ortens näringsliv så gott det går och ofta kan man bli överaskad över det utbud som faktiskt finns.
#1 Paret kostade 159:- och de är jättesöta.