Känsla
I flera år kände jag som om något skulle hända mig "på halsen". Antingen skulle någon skada mig på vänster sida av halsen eller så skulle jag själv göra det. Det kändes så obehagligt och jag berättade för de närmaste.
Tvångskänslor sa en del. En dag upptäckte läkare blåsljud på min mans hals på vä sida. Han hade fullt i plack där och blev opererad uppe i Umeå för 2 år sedan. Och är nu fullt återställd, så härligt så.
Efter denna operation har jag aldrig känt denna känsla igen. Vad tror ni om detta?
Det verkar som om du kan ha en väldigt fin och god intuition, visst är det förunderligt att kunna fånga upp sådana saker, ibland är det förstås på gott och ont, man vill inte alltid veta
Nej men vill inte alltid veta men ska man säga något om man får veta saker? Det är frågan……

Klart man ska säga något, nu när du har hittat till Ön så har du oss! Många männsikor är skeptiska el. till och med rädda för det sk."övernaturliga", men här pratar vi öppet om allt.
Klart man ska prata om det, men man gör ju gärna det med människor som förstår och tror då.
Amor Vincit Omnia
#2 Jag vet inte, det får man nog fundera på från fall till fall, är det som i detta fall att du har fångat upp något intuitivt så kan man ju prata om det, speciellt om det är en närstående som vet att man brukar fånga upp saker och ting.
Handlar det om människor man inte känner ska man nog vara mer försiktg och jobba på att stänga av sig när man inte ska vara intuitiv på det sättet.
Det är lite övertramp att känna in folk som inte bjudit in så att säga, men det är lättare sagt än gjort.
Däremot, det du berättar om rena varsel i andra trådar, det är ju en annan sak och vad jag förstått av många andra som får varsel så kan de i regel inte göra något åt saken, det man sett inträffar ändå.
Dessutom, om man ser att en olycka ska ske en person och berättar, då kommer den personen få leva i ångest fram till att det kanske sker.
De flesta vill ju ändå kunna vara lyckliga livet ut och det fråntas man om man får veta att man ska förolyckas, även om tanken bara är välment från den som fått varslet!
Ja det är lite om mina tankar kring detta, tack och lov så har jag själv inga varsel och vill absolut inte få några heller.