Quantum Healing
Hej på er alla!!
Tänkte höra om ngn här känner till vad Quantum Healing är?
FiaFlising

Jag har aldrig hört det men fråga inne på Healing iFokus, där finns kanske fler som vet mer om det.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Jag ska pröva där
FF
Här kommer min tolkning av vad Quantum Healing är.
Jag baserar denna tolkning helt på mina egna erfarenheter. Jag börjar med en förklaring av hur jag arbetar. Denna förklaring kommer att leda in på vad Quantum Healing är för någonting.
När jag arbetar med healing ser jag allting som ett 3D hologram framför mig. Med en scanners precision guidas jag in i det område där det råder en obalans i energiflödet. Jag ser hologrammet som en svartvit bild, ibland kan den vara färgsatt men ofta är den svartvit.
Mediala personer kan "se" in i framtiden. Detta är sant om man observerar framtiden ur ett linjärt perspektiv. Linjärt perspektiv kräver bland annat följande saker för att fungera. Längd, bredd, höjd samt tid. Detta är fyra komponenter som hela tiden existerar i de universum som vi idag känner det. Tiden är nödvändig eftersom det tar en viss tid för att förflytta sig från punkt A till punkt B.
Inom kvantfysiken saknas begreppet tid. Orsaken till att den saknar tid beror på att det inte finns några avstånd inom den världen. Det finns ingen punkt A eller punkt B att färdas mellan. Allting existerar i ett och samma utrymme. Ett ofysiskt utrymme som inte kan observeras med ett fysiskt verktyg såsom exempelvis våra ögon.
Detta är väldigt svårt att greppa för en person som hela tiden vistas i ett universum där tid finns överallt.
Jag påstår att quantvärlden och vårt fysiska värld är sammanlänkade. Bara för att vi inte förstår hur detta är möjligt betyder inte att det inte är sant.
Mediala människor har förmågan att "se" in i detta quantum tillstånd och "hämta" tillbaka en sanning om "framtiden".
Eftersom tid inte existerar i Kvantvärlden skulle följande kunna vara sant. Tänk dig att du använder en Kvantmatematik som har förmågan att helt opartiskt titta på allting som någonsin har hänt i hela vårt universum och utifrån detta beräkna den mest sannolika versionen av framtiden. Då förstår du vart vi som är mediala plockar vårt information ifrån. I denna källan finns alla versioner av vår framtid redan lagrad.
Det är helt enkelt så att man ifrån kvantum tillståndet kan "observera" den mest sannolika versionen av vårt "fysiska" universum och plocka hit den sanningen i form av ett medialt budskap. Självklart är det även möjligt att utföra "healing" från denna källa.
Är det någon som har några frågor runt detta?
Om jag förstår detta rätt finns det inte en framtid ej heller dåtid, allt finns i nuet, och nuet har alltid existerat. Och när vi behärskar detta har vi ett evigt liv som går att överblicka.
Glömde detta. Om detta är sanningen. Så borde det kunna bevisas att se i dåtid och framtid är en realitet. För finns inte tid och avstånd kan inte något bli gammalt. Men som alltid i vetenskapens värd, kommer en ny teori.
#4 & #5
Det finns inget "rätt" eller "fel" svar på min teori.
Rätt och fel kan endast existera om du observerar det från ett linjärt tänkande.
När du "tänker" i ett kvant tillstånd existerar inga avstånd. Därmed exiterar ej heller behovet av rätt eller fel då dessa kräver separation från varandra.
Precis som jag skrev så är vi väldigt fixerad i vår linjära värld och därför skulle det bli något komplicerat att plötsligt bara hoppa rätt in i ett annat tillstånd. Den linjära världen har ett behov av att agera linjärt. Den har inget behov utav att ge sig själv sparken och bli arbetslös.
Du är däremot en fri varelse som kan göra dina fria val. Om du väljer att existera väldigt mycket i den linjära världen så finns det inget dömande i att det skule vara mer "rätt" eller mer "fel". Detta är enbart ett linjärt sätt att observera den linjära "sanningen" som då givetvis blir "rätt" när man observerar den ur ett linjärt perspektiv.
Jag har själv aldrig hört detta innan men sökte lite på nätet om de. Och vad jag fick fram är att Quantum Healing är en healingform som man använder till sig själva.
Där står att man kan inte ge heling till andra utan man kan bara ge healing till sig själva. Man använder sig av speciella andningstekniker för att fokusera energin. På de sättet så ska man kunna lindra sjukdomar kronisk smärta försvinna och att ryggar rättas upp.