Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: healing
Läst 1878 ggr
Sara-X
0

Adam, Dreamhealern - Visualisering

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej,

Läste för en tid sedan en bok av "Adam, dreamhealer" som jag fick låna av min mor.

Mycket av det han skriver om i boken kändes logisk och han förklarade på ett målande sätt hur han arbetade med sina visualiseringsmetoder. Får det att låta så enkelt, att alla kan klara av att göra det och hela sig själv med hans teknik.

Någon som healar på hans "sätt" här, eller själv har läst boken eller sett fimen där han illustrerar vad man ska visualisera?

Jag har försökt..och försökt.. jag ser eller får inte till ett svatt. Jag försöker se mig själv så som han beskriver att jag ska göra…jag är helt blank i sinnet.

Någon som kan tänkas ha ett bra tips på hur jag bättre kan öva upp min visualieringsförmåga? Har hoppats att jag ska börja drömma om dessa filmsnuttar, men det gör jag uppenbarligen inte.. För egentligen handlar det väl om en form av dagdrömmande..?

Jane-Lyzell
0

Intresant! en annan stor healer genom tiderna som arbetat så - är Harry Edward- England, han hade välldigt goda resultat av distans healing - sände healing till sina klienter varge kväll!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

BigBear
0

Hej Sara-X!

Jag har läst böckerna och provat en del av hans metoder, och de funkar alldeles utmärkt!

Böckerna fick jag till mig under märkliga omständigheter i december 2007, men det är en annan historia.

Om du har svårt att visualisera så kanske du skulle börja med att lära dig meditera. Om du inte redan gör det, förstås!

Antingen gå med i en meditationsgrupp/cirkel eller använda någon ledd Meditation på CD. Det finns ju ett antal sådana att köpa om man vill det.

Och du, försök att släppa alla krav på att du ska se en massa bilder. Risken är att du blockerar dig från att se just på grund av att du känner en press/själv sätter press på dig när du ska visualisera.

MVH / Jerry Glad

Rocktjejen
0

Jag har bägge böckerna utav drömhealern i bok nr. 2 så kan man se färg bilder på olika visualiseringar,sammanslagning av auror m.m böckerna är något utav det ovanliga minns att jag rös när jag började o läsa dom.

Sara-X
0

#2 BigBear.

Vad roligt att höra att hans metoder fungerar för dig! :) Kan du beskriva hur du upplever det - ser du precis det som han illustrerar, har det kommit eftersom eller sa det bara klick? På vilket sätt använder du det, och vilka resultat har du fått?

Många frågor blir det…men jag är väldigt nyfiken på hans metod.

Meditera har jag aldrig lyckats med. Har inte kunnat finna den ro i sinnet som jag skulle behöva, förmycket tankar som stör. Kanske skulle en hypnos kunna hjälpa mig, har haft funderingar på det. Att lära mig hitta tystnaden i mig själv.

Sara-X
0

#3 Rocktjejen.

Ja, det är verkligen speciella böer, och han förklarar detta med energier och hur "allt hänger ihop" på ett så enkelt och självklart sätt. Han har gett ut en DVD, där han visar sina visualitionsövningar.

Sara-X
0

Intressant, ska googla på honom. Att det finns fler som använde/-r samma teknik. :)

Trisha
0

Sara-X - ett litet tips från mig. Jag har genom åren jobbat med många olika typer av människor och upptäckt att en metod som passar för en, inte passar för en annan. Eftersom du också har svårt att slappna av och meditera också, kanske du behöver hitta ett sätt att komma ner i varv. Prova göra en joggingrunda, gå på ett härligt jympapass eller kör ett pass kundaliniyoga, nånting fysiskt som kan göra att du sen kan slappna av och meditationen funkar.

Det kan hända att när du hittat förmågan att slappna av, så funkar den här healerns metod alldeles utmärkt. Låter dock som punkt A för dig nu är att hitta förmågan att slappna av så det blir möjligt att öppna sinnena.

Lycka till!! Du finner helt klart din väg, du verkar ju väldigt motiverad.

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

allhealing
0

Jag arbetar som Adam.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet