Lite funderingar
Ni som är mediala. Hur vet ni vad andar vill säga. Kan själv känna att dom finns nära mej. Och ibland känna vem det är. Men förstår inte vad dom vill säga eller om dom vill säga nåt. Har förstått att alla känner olika vissa känner och vissa hör. Men hur gör ni?
Ann
Har samma funderingar. Blir spännande att se svaren
Var rädda om varandra
Det är väldigt olika från person till person, jag kan bara svara för mig själv.
Jag förnimmer känslor, bilder, tankar, färger, former, människor i alla skepnader inom mig…jag hör tankar som jag vet inte är mina egna och förmedlar dessa till den som lyssnar i en sittning eller på en storseans.. Ibland ser jag Andeväse lika klart som vem som helst runt omkring mig, pratar med dem kanske om vädret, busstider eller nåt annat och inser inte förrän efteråt att det var en Ande, men detta sker i vardagen inte när jag jobbar, då ser jag inte fysiskt…fast å andra sidan vad vet jag vem som är vem i publiken.
Vi har flera förnimmelsesinnen…lukt, hörsel, syn, smak, känsel..och dessa 5 förstärks med hjälp av det sjätte sinnet…som gör att vi kan uppfatta sådant som inte tillhör den fysiska världen.
Det är just förmågan att kunna förmedla som en mediumutbildning är nödvändig, då lär vi oss att skilja på vad som är vad.
När du väl känner närvaro, bekräfta att du känner det…försök inte så mycket mera till en början, låt dina besökare förstå att du kännt av dem…ställ sedan frågan, vem de är…vänta in svar, vilket inte alltid kommer med en gång…kan ta dagar ibland…när du väl fått svar på det…så fråga om de vill nåt…vänta in svar, även detta tar tid ibland….ibland vill de inget alls utan bara turistar lite och vill känna hur vi har det, hur vi mår och inget annat men en sådan hälsninga är väl underbart att få.
Att komunicera över gränserna är långt och hårt arbete och inget man lär sig på en helgkurs…läsa böcker, meditera, lära om andekontakter, symboler, kulturer, förstå gester och känslor,…lyssna och återigen lyssna, föra anteckningar, träffa likasinnade som kan hjälpa till med att stötta och kanske i viss mån tolkningshjälp, "fostra" andevännerna är en djup kunskap som verkligen kan vara både tröttande och tufft om man inte har lärt sig mycket om sig själv, vad som kan hända, hur man gör då om det händer nåt, att hela tiden vara aktiv i sen egen personliga utveckling, ställa sig till förfogande och lära om olika religioners andevisdom…ja det finns massor att lära och ju mer vi lär ju mer inser man hur lite man vet…
Jag själv utbildade mig i 12 år innan jag ställde mig på en offentlig plattform och har 4 olika typer av intyg/certifikat/diplom på mina kunskaper…och det har kostat "svett, hårt arbete och tårar" och en himla massa glädje.
Lycka till och ett öppet ärligt hjärta är den bästa vägledaren.
Oons

För mig är det som LadyOona har beskrivit här.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Oj vad bra skrivet och förklarat.Instämmer till fullo.

#2 Tack så mycket, det var en bra förklaring. Ska jobba på och ha tålamod.
Ann
åh vilket bra svar Oona.