Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: upplevelser
Läst 1112 ggr
Svintass
0

Kan någon svara

Vad kommer det sig att jag i vissa miljöer, starkt kan känna obehag eller väldigt välbehag. Tex när man kommer in i vissa hus  (beror inte alltid på människorna som bor där) eller platser? Man har ingen aning om varför men vissa platser gör att man blir lite rädd. Känner alla så? Sitter det i väggarna? Och vad är det i så fall som utlöser det? Sitter det i väggarna?

Tacksam för svar.

Carina

Elisabeth-J
0

När man är känslig för energier så känner man det lätt och det kan ju beror på energier som sitter i väggarna, det kan vara energier från person/personer som är där och det kan vara energier från andevärlden som du känner av. Du kan stänga ner om det blir jobbigt för dig. Säg bestämt till dig själv att du är stängd för energier och föreställ dig att du har ett skydd runt dig där inga energier kommer igenom.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Svintass
0

Tack för ditt svar Elisabeth. Jag ser inga andar. Utan känner bara obehag och rädsla. Livrädd för ATT KANSKE SE… Så jag går hellre fort därifrån innan (ifall) Jag har alltid tittat bort från obehag. Det jag inte vet har jag inte ont av… Känner alla människor så här tro? Eller är jag extra känslig för sånt här?

Elisabeth-J
0

#2 Eftersom du är rädd för att se så känner du istället, andevärlden vet vad vi är redo för så när du är rädd för att se så vet dom det och låter dig inte se förrän du är redo för det :) Alla kan känna så men en del känner av det mer och andra mindre.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

[Hukanson]
0

I tv-programmen dead&famous och Most Haunted är det ju uppenbart för dem som kan acceptera det att det andliga "existerar" och kan orsaka rädslor hos fysiska människor på olika sätt tex ljud ljus kroppskontakt delad information. Vi är ännu inte vana vid att acceptera detta som något normalt och vanligt därför att teoretiskt borde alla uppstiga till ljuset direkt och vara kvar där. Men allting kan förändras och så enkelt är det kanske inte längre. Det stannar kvar andar på jorden och det kommer hit andar från ljuset och det blir en större medvetenhet i mänskligheten om detta för varje dag och detta är ok enligt en högre ordning. Så varför blir man då rädd för vanliga fysiska människor när man av någon anledning blir inbjuden i deras bostäder ? Här klampar man in i litteraturens område. Hur många författare har inte försökt skildra möten mellan människor och den psykodynamiska utveckling som kan sättas igång. Men i ett andligt perspektiv måste man nog acceptera att hemma hos den mest trevlige arbetskamrat bor en avliden mormor eller den omtänksamme far som byggde huset eller i värsta fall att för 50 år sedan inträffade ett långvarit våld som fortfarande sitter i väggarna.  Men om man kan acceptera detta som en del av vad det innebär att vara människa i denna världen så varför inte forska litet och vara litet nyfiken på egen hand ?

Svintass
0

#4 Ja det är så jag menar. Då undrar jag varför jag dras och fascineras så av ett speciellt hus som skrämmer livet ur mig. Kan inte släppa tanken på huset. Jag får fruktansvärda obehagskänslor och vågar inte titta in. Har tagit med ett antal människor för att visa huset. Men de är inte lika fascinerade och rädda som jag. Det var bara en som reagerade som jag.

Svintass
0

#3 Det känns skönt att höra att de vet när jag är redo och inte visar sig förrän då. Vad tror du om huset i mitt inlägg här över?

[Hukanson]
0

Jag förstår att du tror att "de" visar sig och det är något som ger dig fruktaansvärda obehagskäänslor. Du vågar inte titta in. Detta speciella hus som du inte kan sluta tänka på. Varför inte göra som en uppriktig sökare av sanningen - skriv upp din önskan på ett papper med en bön till någon/något du tror vill älska dig och besvara dina böner och sätt dig sedan och iaktag din andning en halvtimme eller mer. Kanske fokusera på din ärkeängel. Tacka ljusset för kontakten även om du somna. Gör om det varje dag. Efter en vecka kanke du helt spontant får en insikt. Hopp , tro, för kärlek.