Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 1616 ggr
Ljuset
0

Ödet

Kan någon beskriva vad "Ödet" är för något, har inte riktigt greppat det ännu. Hur kan vi själva påverkar våra vägval i livet??

Katarinaj
0

Ödet för mig är vissa möten, händelser som vi inte "kommer undan" oavsett hur vi väljer vår livsväg.

mayolica
0

det är nog ett mycket personligt begrepp,hur man tror om olika saker som inträffar.

~ mayolica ~

stina63
0

Tänker likadant som katarinaj.händelser och möten som vi inte kommer undan oavsätt hur vi väljer vår livsväg.

Ljuset
0

Okej, men kan vi själva bestämma för att ändra ett möte tex?? Att ändra vårt öde i sista sekunden.

Katarinaj
0

Min tro är att man inte kommer undan dessa ödesbestämda möten. Sen om man som du säger kan ändra dom i sista sekunden, jag tror inte det, men det kanske man kan, men du kan inte lura ödet, då skjuter du bara upp mötet.

Trisha
0

Kan bara hålla med om ovanstående. Ödet är som själarnas och alltets överenskommelse, om t ex händelser, möten som vi får i vår väg. Sedan är det alltid vårt eget val vad vi gör av dessa händelser. Inte som en del tror att vi till varje pris ska gifta oss med den eller den, ta det eller det jobbet så att vi sen kan typ skylla på ödet som nån sorts strattande kraft bortanför vår kontroll.

Ödet är vägval vi ställs inför, ibland små knappt märkbara händelser, ibland mer ödesmättade och stora. Vi får också vissa händelser om och om igen, även om dom verkar för jä-liga tills vi förstår något av varför vi möter det vi gör och får en annan bild av hur vi kan välja annorlunda och mer lyckligt.

När vi arbetar hand i hand med universums kraft och tillåter oss vara i det kraftfulla flödet, då har ödet en tendens att servera oss det ena fantastiska efter det andra…..

Spännande är det i alla fall. Idag ska vi se vad ödet för med sig och vad vi väljer göra med det! Ha kul med det!

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Katarinaj
0

Tack Trisha, för en lite bättre förklaring. I dessa ödesbestämda möten tror jag att det kan finnas möten med själar, som vi inte är färdiga med, från ett tidigare liv.

Samtidigt är det såå svårt att i bland förstå vad dessa möten ska ge oss/vara bra för. Har själv ett sådant möte, som inte är färdigt ännu och jag har inte riktigt fått kläm på vad det ska lära mig.

Har fått till svar av en person, att det handlar om karma, att jag ska lära den personen att följa sitt hjärta, men vad det ska lära mig under tiden, för jag kommer inte att vänta, ja det har jag inte riktigt förstått ännu.

Kurina
0

Jag försöker lära mig tänket att det är jag själv som skapar min verklighet genom hur och vad jag tänker. Det gör att jag får ta ansvar för det som händer mig. Det jag fokuserar min uppmärksamhet på är vad jag attraherar till mig. Om jag sen eldar på med känslor i tänkandet, ja, då blir det ännu mer effektivt.

För det känns för mig att jag vill vara skaparen av min egen verklighet så mycket som möjligt och det är nu på siståne jag har accepterat att det kan vara så.